A redakcia ani nedovolila komentáre pod článkom, aby nemuseli čítať kritiku, že toto na server o autách vôbec nepatrí. Alebo žeby niektorý člen redakcie dostal zľavu na produkt? >:-[]
J a myslim, ze je tam jasne uvedeno PR, pokud tomu nekdo nerozumi, tak co s nim, ze? To same, jako celostrankova reklama v casopisech - taky kvuli tomu plivete po redakci?
Nechapu, nectu NG... Ale ta prezentace je oznacena jako PR, nevim, kcemu ty kecy o bulvaru. Osobne je mi sympatictejsi, kdyz server o autech zije z reklamy na ne-auta, nez kdyby ho - jak tu mnoho lidi tvrdi - pasla nejaka automobilka...
Prvních 35 a posledních 5 stran NG je tvořeno jen reklamami. Je pravda, že jsou to reklamy na úrovni a relativně k tématu (Range Rover, Tag Heuer, Canon), ale i tak to obtěžuje.
Takže sice časopis dál odebírám, ale pár dopisů redakci jsem ve vší slušnosti taky poslal - nejsem sám.
Češi jsou evidentně nesmírně konzervativní národ. Preference Octavie mi nepřijde příliš racionální např. v porovnání s přece jen o chlup spolehlivějším bráchou Golfem, což je identické auto s lepším nastavením podvozku a dnes dokonce mírně nižší cenovkou. Korejci jedou, fígl s dvěma téměř identickými vozy (i30 a Ceed), které si na oko konkurují, avšak dohromady ukrojí ohromný kus koláče, je parádní. Nechápu, že se třeba Fiat nerozhodne ukončit prodej propadáku Bravo a Giulietta v ČR, auto vychází i po na oko úžasné slevě stejně draho jako Golf nebo Octavia, má nesmyslně tvořený systém příplatkové výbavy a nenabízí verzi kombi. Nebylo by pro importéra, který tu prodává jen Pandy a užitkové vozy prostě lepší prodej dlouhodobě nerentabilních vozů ukončit ? U Fordu byli příliš sebevědomí při tvorbě ceníku nového Focusu, je to skvělé auto, zejména C-Max, ale ta cena ?
Je to tak, Octavia je plnohodnotné rodinné auto, t.j. dám tam aj kočík a kopec batožiny, zatiaľ čo Golf je (najmä z pohľadu prepravnej kapacity) stále skôr malé auto pre singlistov/dvojice.
Golf je standartni 5dv HB. Stejne jako Ceed, i30, Focus... a dalsi. Oktavia je spis vyjimkou, liftback s velkym kufrem na podvozku Golfu. Napsat o nem, ze je to male auto je pomerne hodne nepresne.
O tom ale hovorím, Octavia ponúka nielen oproti Golfu, ale i iným hatchom "niečo naviac" v podobe praktického aspektu kufra. Optické/veľkostné priblíženie strednej triede tiež na našich špecifických trhoch robí svoje. Kým Golf je aj medzi sebe rovnými tým menším (nemyslím zvnútra, ale vonkajšími rozmermi).
To, cos napsal, mi vyznelo, jakoze Octavia je normalni auto, kdezto Golf male. Takze Golf je v podstate stejne velky (nehraju na milimetry) jako Octavia, jen Octavia ma podstatne vetsi kufr. Alternativou pak muze byt Golf Plus (vic mista pro posadku) nebo Golf combi (vetsi kufr). Bavim se o vnitrnich rozmerech. Jasne, ze Oktavka je alternativa pro kufromily, ale mluvit o aute velikosti Golfu jako o aute pro singlisty/dvojice (asi jsi myslel bezdetne dvojice) je podle mne neprimerene.
To je předsudek, Golf Variant má zavazadelník 560 litrů a Oktávka 605, to je rozdíl 7,5 procenta. K tomu má Golf pravidelnější tvar zavazadelníku. A daleko důležitější parametr, což je např. podélná šířka na předních a zadních sedadlech má Golf větší než octavia. Logicky - pokud Octavia vychází z Golfa, jak to může být větší auto ? MAximálně má ten "větší batoh" na zádech.
Reálná cena Golfa Variant je dnes cca o 5% nižší než cena Oktávky. Moje volba je tedy Golf, jednoznačně i co se týče spolehlivosti.
Ad Focus: cena je hlavný dôvod prepadu Focusu. Po ultranízkych akčných cenách Focusu II je cena FIII nemilým prekvapením pre potenciálnych záujemcov. Zo zdroja viem, že mnoho potenciálnych záujemcov o Focus (hlavne kombi) nakoniec odišli s Mondeom, ktoré je cenovo takmer identické, predsalen ponúka "viac auta". Takže na lepšie predaje Focusov bude treba znormalizovať ich ceny.
No...HB v tmave barve jeste docela ujde, ale ve svetlych barvach je to sok. Zaqd je katastrofalni v jakekoliv barve - hlavne ta krecovita zadni svetla.
Interier je vylozene nepovedeny.
Xicht je otázka vkusu. Pro mě focus (porovnávám kombíky) byl a je neporovnatelně hezčí a proporčnější než Oktávka. Celkově ale vede Golf Variant, je to naprosto sladěné auto. V Oktávce máš zase hodnotnější pocit z vnitřku, ale řidič Oktávky je vždycky tak nějak srandovně zapadlej pod rantlem bočního okna, pokud tedy neměří 190 cm a víc.
Mno, vzhledem k tomu, že v tabulkách jsou zahrnuty reexporty, které výsledky zkreslují jako celek a fleety, které se prostě nakupují jinak, bych čechy za nesmírně konzervativní neoznačoval. A Škoda nedávno sama uvedla, že 80% vozidel jsou fleety. Z 20tis. za letošek prodaných Octavií jde tedy k soukromníkům nějakých 4 000 vozidel. Takže s tou ultra konzervativností to nebude tak horké - naopak ;-)
octavka je jasna , dalsie cisla tam je to zaujimavejsie
takze octavia bez debaty kral segmentu: kvalitou, pomerom ceny a uzitkovych vlastnosti a imidzom a slusnymi rodinnymi rozmermi je to auto skutocne jasnym a zasluzenym lidrom triedy ako v cechach tak aj na slovensku :yes:
golf bezpochyby slape ako hodinky a aj focus ktory sa podla mna tento rok udrzi jasne pred golfom, otazkou bude ako to dopadne na dalsi rok kedze focus sa uz trosku okukal a caro novinky uz je prec, zacina sa tvrdy predaj a poklesy pridu aj na focus.
pochvalit musim kiu a hyundai ktore stale makaju ako za mlada a najme ceed je skutocne bestseller nielen v cechach a na slovensku ale dari sa mu aj inde. Navyse ceed a i30 uz maju nastupcov ktori pridu co nevidiet potom to moze byt este zaujimavejsie a osobne sa na to uz tesim.
velmi dobre predava nadalej megane aj ked i30tka mierne zvysuje naskok a zrejme ju uz nepredbehne ale mozem sa mylit
nenapadne ale o to zaujimavejsie auto akym je peugeot 308 stoji tiez za zmienku a myslim ze tych 189 kuskov je snad najlepsi predaj tohto roka za mesiac, zrejme tomu pomohol aj facelift a tak mam radost, 308 je rozhodne podarene auto a tak som rad ze poraza nemastnu nesalnu C4ku ktora je podla kazdeho vo vsetkom lepsia od peugeota len v predaji nie :-) ale zvykli sme si uz ze stare peugeoty bezne porazaju v svojich triedach nove citrony , klasika
Astra maka tiez slusne ale nie je to ziaden superseller ani na slovensku a ked tak rozmyslam napada ma preco, je to mozno aj o hmotnosti a kedze je astra tazka krava potrebuje silny motor aby to islo a tym padom treba volit silnejsie a drahsie motorizacie, zakladne a stredne si kupi len dedko alebo autoskoly.
Japonske auta zacinaju byt aj v tejto tiede uz viac menej len do poctu, pocty predanych aurisov aj napriek faceliftu klesaju a o ro kisto padnu este hlbsie, SX4 ka by mala byt skor v tabulke spolu s soulom neviem co robi tu ale tiez klesaju jej predaje kedze je to uz vybehovy model
honda bude mat nastupcu coskoro tak tam predaje sli tiez dole ale je to stejne drahe auto a kedze honda ma zakladny motor slaby a dlsia motorizacia je draha az moc neocakavam ziadne bomba predaje.
o mazde je skoda vobec pisat
fluence tiez ukazal ze bublina splasla a uz ho tolko na cestach nevidiet a slabnu predaje, je to taka velka beztvara zaba skutocne hnus podla mna teda aby som pisal za seba
fiat je tiez kusovka bravo by mali dat uz do muzea ako historicky najmenej doceneny model fiatu
ocakavam rychly rozbeh novej bmw 1tky tam to mzoe byt zaujimave
Nemá cenu debatovat nad úspěchem octavie, ten je na dlouhá léta zajištěn. Ale Co mě poměrně potěšilo je nárůst SX4, které je mi sympatické. Sedmá příčka faceliftované 308 také není špatná. Boj v TOP 2-5 je opět dost vyrovnaný, ale už ted se dá předpokládat, FF si své druhé místo udrží. Náskok má natolik velký, že už ho asi nikdo nedožene. Zrovna tak třetí Golf se nejspíše zakotví na třetí příčce. Brambora spadne do klína Ceedu a o páté místo si to rozdají Megane s i30. Zde by jsem si radši přál Megane. Má k tomu i dobré podmínky, protože příznivci i30 čekají na nový model a prodeje stávajícího lehce opadají.
Propad Fordu mě moc nepřekvapuje. Může to být jen jeden slabší měsíc, ale spíše to je tím, že nasadili poměrně sebevědomé ceny a nutno podotknout, že ani po designové stránce se FF III moc nepředvedl a FF II je určitě povedenější. O interieru ani nemluvím.
Italům se tu tradičně moc nedaří. A k vyjádření neůspěchu stačí dvě slova. "cena" "kombi"
Bola tu debata o cenách Civica v ČR; na porovnanie ceny v SR: [odkaz]
Za základnú 1,4 (objemovo skôr 1,3ku) bez rádia (!), zadného stierača či plata kufra (Fabia Junior dáva pozdravovať >:-[] ) dať 15590 eur, to je silná káva. Toto nekúpi snáď ani len fanatický člen Honda-klubu. 8-s
mam rad hondu ale ich auta sa sami potopia, tie ich ceny su neskutocne navyse zakladny motor civica je slaby na tak velke auto, podobne na tom je mazda, akoby ti niektori japonci zaspali 10 rokov mininalne tak mi to pripada
Vzhledem k tomu, že se doprodávají 8G Civiky, tak si myslím že hodně předbíháš.Ceník defacto nemůže v tuto dobu "znít" jinak.Až nastoupí další generace, tak se uvidí.S cenou kapku dolů půjdou a hlavně za ceníkovky, pokud vím se moc nekupuje, že jo.Slevy 30-50tkč nebyli problém.Chce to kapku zapojit mozek a zkusit popřemejšlet, proč něketeré věci jsou , jak jsou.Jinak ano, Civik je jedno z dražšších aut, v tom máš pravdu.
Megane sice vypadl z Top 5, ale myslím, že spousta lidí jde do autosalonu pro Mégane a odjede s Fluence, dohromady mají přes 400 kousků, což stojí za povšimnutí...
Chápu prodeje Golfa - výborné auto. Ale nechápu, proč lidi kupujou korejce, to je smyslem celého života ušetřit pár korun a nekoupit třeba toho focuse, který má alespoň nějaký styl a jezdí asi nejlépe z celé nižší střední?
To jezdí nejlépe pozná tak 3% lidí v kokpitu. >:D Je to jak s torzkou... ;-) Holt 7 let záruka, byl dobrej tah a korejci mají dnes hodně dobrá auta.Tečka.
Nižší střední je prostě skvělá. Auta se nafoukla vnitřním prostorem na střední třídu a máme skvělěj výběr - jsou tam nejméně tři perfektní auta - Oktávka, Focus a Golf, Kia/Hyundai dotahujou a najde se i něco ušité horkou jehlou pro milovníky francie a itálie. Japonci tuhle třídu v čechách totálně prokaučovali, škoda - nemají kombíky, jinak dělají perfektní auta.
Prodeje Focusu III (jako relativní novinky) doplácí v Evropě na svůj nevkusný design, to auto potřebovalo větší optický facelift už při představení... 8-s;-)