30.3. 2015

Fond dopravy vloni hospodařil s příjmy 60 miliard korun

 

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) vloni hospodařil s příjmy necelých 60 miliard korun. Ty představovaly 77 procent schváleného upraveného rozpočtu. Výdaje fondu dosáhly 52 miliard korun. Nižší příjmy fondu dopravy souvisely zejména s nečerpáním evropského operačního fondu doprava na roky 2014 až 2020, výdaje pak byly nižší kvůli zpožděním ve výstavbě. Vyplývá to z účetní uzávěrky fondu, se kterou v pondělí seznámí vládu ministr dopravy Dan Ťok.

Loňský rok byl v oblasti výstavby dopravní infrastruktury ovlivněný zaměřením na čerpání evropských dotací z Operačního programu doprava na období 2007 až 2013, které je možné čerpat naposledy v roce 2015, uvedl v úvodním slově Výroční zprávy SFDI jeho pověřený ředitel Zbyněk Hořelica. Úplné vyčerpání vyčleněné částky se ale nepodařilo zejména kvůli průtahům při vykupování pozemků, přípravě staveb a následných výběrových řízeních. Roli v nedočerpání hrála i skutečnost, že stavební firmy ve výběrových řízeních nabízely kvůli větší konkurenci své služby laciněji.

Na výstavbu a údržbu silnic, železnic a další dopravní infrastruktury se vloni podařilo vyčerpat 52 miliard korun z celkových 71 miliard korun. Nejhůře si v čerpání vedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), kterému se nedařilo prostavět zejména prostředky určené na výstavbu nových silnic a dálnic, zatímco v čerpání peněz na opravy bylo úspěšnější. Zatímco na opravy a údržbu silnic se ředitelství silnic podařilo vloni z rozpočtu SFDI vyčerpat 98 procent z necelých 14 miliard korun, u výstavby šlo jen o 44 procent z nabízených 14,5 miliardy. V roce 2013 přitom organizace zvládla z nabízených peněz vyčerpat 73 procent. Pro srovnání čerpání Správy železniční dopravní cesty, která se stará o koleje, vloni u obou kategorií překročilo 95procentní úspěšnost.

V oblasti příjmů fondu se více peněz vybralo na silniční dani, mýtném a na dálničních známkách, kterými za použití dálnic platí osobní automobily. Mírně klesl naopak proti rozpočtovému očekávání příjem ze spotřební daně z paliv a maziv. Celkem fond na těchto daňových příjmech získal 25 miliard korun, což je o 400 milionů více proti očekávání.

ČTK

 








 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…