Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Ka na českém trhu od 219.900,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Od počátku prosince 2008 je u českých dealerů Fordu k dostání nový Ford Ka.

Miniauto Ka přichází po dlouhých 12 letech v nové generaci. Ta první byla premiérou Fordu v daném segmentu, druhá je ve všech ohledech vyspělejší a sdílí platformu s úspěšným Fiatem 500.

Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy vznikají v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Vývoj probíhal ve spolupráci obou automobilek, ale například nastavení podvozku nového Ka proběhlo plně v režii Fordu. Byly při něm využity poznatky z vývoje nové Fiesty. S ní také Ka sdílí některé komponenty povozku.

Podle dříve zveřejněných informací budou pohonné jednotky dodávat polské a italské závody automobilky Fiat. Ford nasadí dvojici úsporných motorů, které ponesou firemní označení i když s motory Ford bude mít jen málo společného.

Benzinový 1,2 Duratec má výkon 51 kW a ve srovnání s předchozí Ka 1,3 je jeho měrná spotřeba o 21 % nižší. Poprvé se také v nejmenším Fordu objevuje turbodiesel, konkrétně 1,3 Duratorq TDCi o výkonu 55 kW, který si v kombinovaném cyklu řekne o 4,2 l/100 km. Oba motory mají emise CO2 pod hranicí 120 g/km, což je v některých západoevropských zemích směrodatné pro zařazení do nižší sazby daně.

Prodej na českém trhu začal již 1. prosince, a to se dvěma čtyřválcovými motory, tedy 1.2 Duratec (51 kW) a 1.3 Duratorq TDCi (55 kW). Motory jsou vždy spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (ABS, EBD, 2 airbagy, palubní počítač, tónovaná skla, světla denního svícení atd.) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, mlhovky atd.).

Ford Ka je určen především mladším zákazníkům, kteří se od svého okolí často chtějí odlišovat třeba i vzhledem svého auta. Těm vychází nové "Káčko" maximálně vstříc – a nabízí jim hned od začátku tři individuální sady s názvy Digital, Grand Prix a Tatoo.

Základní cena pro Ford Ka 1.2 Ambiente je stanovena na 255.790,- Kč, ve výbavě Titanium pak 301.790,- Kč. "Káčko" s motorem 1.3 TDCi bude dispozici pouze ve výbavě Titanium, a to za cenu 361.790,- Kč. V rámci zaváděcí nabídky je nyní nejnovější model modrého oválu u všech autorizovaných dealerů Ford ČR v prodeji za speciální snížené ceny a ve skutečnosti tak ceník začíná na 219.990,- Kč (benzinový motor s výbavou Ambiente).

Za metalický lak musíte připlatit 8.000,-Kč, za perleťový dokonce 12.000,-Kč. Manuální klimatizace pro Ambiente příjde na 25 tisíc Kč, ve výbavě Titanium je standardně a za automatickou zaplatíte 10 tisíc navíc. Kdo nechce dělat při používání malého Ka v základní výbavě mnoho komfortních kompromisů, bude muset investovat do Sady Plus za 13.500,-Kč, která obsahuje mj. centrální zamykání s dálkovým ovládáním a uvítacími světly, klíč dálkového ovládání se sklopným dříkem, elektricky ovládaná přední okna s funkcí stažení jedním stisknutím nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie.

Za boční airbagy zaplatíte 8 tisíc, za okenní a boční airbagy dáte 14 tisíc Kč, a to pro oba stupně výbavy. Stabilizační systém s asistentem rozjezdu do kopce stojí 16.500,-Kč.

Nový Ford Ka na českém trhu, ceny platné od 1.12.2008
Motor1,3 Duratec1.3 Duratorq TDCi
Zdvihový objem [cm3]12421248
Válce/ventily4/24/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/550055/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]102/3000145/1500
Max. rychlost [km/h]160161
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,813,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,34,2
Akční cena Ambiente [Kč]219.990,--
Akční cena Titanium [Kč]259.990,--
Cena Titanium [Kč]-361.790,-

Ondřej Láník
Diskuze (57)
9. 12. 2008 00:09
Hurá
Tohle se opravdu dobře čte. Protože Fiat 500 s tímhle štírkem za zády se už nebude moci prodávat za tak přemrštěnou cenu. :-!
Avatar - delphino
5. 12. 2008 08:20
Re: Šíření poplašné zprávy
káčko je možná primárně do města, ale jeho jízdní schopnosti se neztratí ani na silnicích mimo. na okreskách si člověk taky užije a na dálnici... těch 130 je pro něj nejvyšší pohodlný limit to uznávám... ale dá se a ne vždy a všude se cestuje po dálnici.
4. 12. 2008 23:43
Re: Motokárový předchůdce
Na Abarth F500 uz davno bylo par testu kde rizeni bylo ohodnoceno stejne blbe jako u radove 500, ne ze bych vsem testum veril, ale kdyz ty tak veris vsem "testum" ver i vsem testu o Abarth 500. Dik

KA ST moc prace s Twingem RS/Cup mit nebude uz proto ze bude mit rozhodne lepsi podvozek i rizeni i asi vetsi vykon turbo motoru a navic vazi o 100kg mene nez F500. ;-)
4. 12. 2008 23:32
Re: Motokárový předchůdce
Ne to neni pravda, se starou Fiestou mam najeto xy tisic narozdil od tebe, iternetoveho Honda ridice kecala. ;-)

Toto je viac auto pre masy a aj pre "slecinky" ano ale designem, podvozek i rizeni je jeste lepsi nez u minule generace ;-).

Mimo to Fiesta vzdy byla pro masy - at slecny, tak rodiny i pro chlapi nebo duchodce, proste pro vsechny. Uz za dob XRII nebo RS.
4. 12. 2008 23:03
Re: Sada Individual Grand Prix
Tady se pleteš ;-)