Ford priznal, ze novejsi generace Ka je nejen relativne (prodejni uspechy) ale i absolutne horsi auto nez stara generace.
A bude tomu celit tak, ze vyvine novy model ze stare generace fiesty >:D >:D
Neni to nahodou dukaz, ze soucasni inzenyri nejsou schopni vyrobit poradne auta, respektive ze rok od roku vyrabeji za drahe penize horsi a horsi paskvily ?
A co na to rekne VW, ktery ma take v oblibe oprasovat existujici komponenty a drzet je v klidu a tichosti nekolik desetileti ve vyrobe ?
Dockame se treba novych skodovek poskladanych z komponentu z minuleho stoleti ? ;-)
A co na to vyrobci elektromobilu, ktere uz maji pres sto let zhruba stejny dojezd kolem 160 kilometru pri nervydrasajici ekonomicke jizde?
Co můžu posoudit, tak auta už jezdí dobře 20 let a kromě elektroniky se nic přeborného neobjevilo. Klidně tu vyrábějme nové Mondeo od 600 tisic a oprašme klidně ještě to staré Mondeo co se dělalo třeba na přelomu tisíciletí za cenu od 400 tisíc. Číňan by se pak mohl snažit jak chtěl, ale v Evropě by se nechytl,
Není to dobré auto, protože je úplně jiné než stará Ka. Obě Ka jsou auta do města. Zatímco stará Ka byla pro město přímo stvořená (viděl jsem dokument jak ji navrhovali), nová se do něj nehodí vůbec. Už jen totální absence otěrových lišt o něčem vypovídá. O mizerném výhledu, tak důležitému ve městě, ani nemluvě.
Presne, ono se nova auta predstavujou jen proto, aby mohli drzet vysokou cenu. Pri vyrobe model zlevnuje a najednou novy model s uspornou vyrobou je vzdy na cene pred uvedenim minule gen. Je treba vyrabet poctive tam kde to je treba a ne honit mekcene plasty na nepodstatnych mistech. Proto napr. tvrde plasty v zadnich dverich u noveho Golfa, torzka, beru jako plus, akorat se to ale musi projevit na cene. Hlavne nesetrit na proporcich, jako Rapid, to uz je zase trochu mimo. Evropa se pomalu ale jiste vali do peknych sra.ek, takze je treba vyrabet levna auta, ale spolehliva. Auto je na jezdeni, ne abych do nej strkal prachy po servisech.
ford slapol terajsim Ka-ckom uplne vedla.... spravil navonok imidzove auto ktore nie je ale ani imidzove ani pekne ani prakticke a ani lacne a ani nijako priestranne v ramci triedy...... inak to ani dopadnut nemohlo, trapas zaruceny
Vzhľadovo sa mi stará Fiesta páčila oveľa viac. Neviem však ako jazdila. Tá nová - to je fakt zážitok - perfektný podvozok, tichučký motor, nádherne mäkké spojka. Len ten dizajn exteriéru a interiéru sa mi vôbec nepáči.
Ford objavil "Ameriku". A síce, že má význam vyrábať okrem aktuálnej aj predchádzajúce generáciu určitého modelu. A to v čase, keď okrem prémiových značiek tak robia alebo robili skoro všetky európske automobilky (Fiat: Punto vs Grande Punto, Peugeot: 207 vs. 206, Citroen: Xsara Picasso vs C4 Picasso, Opel: Astra vs Astra Classic, Škoda: Octavia II. vs. Tour)
coskoro pridu casy kedy sa vyrobcovia uz nabazeni tymi kdejakymi drahymi a nezmyselnymi autami zacnu opat vracat k vyrobe jednoduchych a poctivych aut pre normalnych ludi.... uz teraz sa tesim na noveho logana v zeneve :yes:
Bude to dalsi lacny kalfas! Ford je svetoznamy tym, ze ma najlacnejsie jazdenky. Fteetakom preda auta bez marze - ze ako bomba kseft - vsak kazde auto sa pocita. Manazeri a referenti ich do troch rokov zhumpluju a potom sa so stocenymi tachometrami predavaju cez bazaristov. A ako hovorim, aj so ztocenym tachometrom za par supov! Stary pan Ford sa musi obracat v hrobe.
Kdyby radeji v Evrope prodavali Fusiona 4x4 jako v Brazilii, tak by udelali (alespon ve vychodni Evrope) lepe. Dnes se prodava Fusion za nejakych 235 tis, se ctyrkolkou by se mohl prodavat za 285 tis i s klimou a centralem a to by byla poradna konkurence pro Duster a SX4!
Nechci vam kazit radost ale linka na Fusion v Kolíně nad Rýnem umřela už v loni na podzim a nyní se doprodávají poslední kusy.Jinak sám ho vlastním a mám na zadku 4x4,teda jen nalepeno :-) ,ale ten podvozek je opravdu perfektní jak na silnici tak třeba v lese,s fabkou nebo roomstrem hned dřeš břichem ;-)
Gigantický úspěch Fusionu na českém trhu (pokud vím, tak se u nás za pár posledních let prodalo přes 10 000 aut nebo ještě více) by stál za nějakou odbornou marketingovou studii. Škodovka z něj určitě nemá radost... Každopádně nevím o žádném jiném evropském trhu, kde by se tento model dočkal takovéto obliby. A teď si představte, že jste ředitelem Fordu ČR a máte přinejhorším udržet či ještě lépe posílit postavení Fordu na českém trhu: výroba megatahounu Fusion skončila a následník B-Max je úplně jiný a podstatně dražší. Výroba minulé generace Focusu nabízeného u nás za super cenu lehce přes 300 tis. (1.6 s velmi solidní výbavou) skončila. "Globální" nástupce se Čechům (ani ostatním Evropanům) příliš nelíbí ani zvenčí, ani zevnitř a Čechy štve i menším kufrem a podstatně vyšší cenou. Nemluvě o tom, že do značné míry ztratil svůj mimořádný talent pobavit řidiče. Verze ST je příšerně předražená, zvláště pak oproti Astře OPC. Hodně oblíbená současná generace Mondea nabízená za velmi lákavé ceny bude brzy nahrazena globálním modelem. Bude větší a jeho základní verzi bude pohánět litrový tříválec a objeví se u nás takřka neprodejná hybridní verze a bude jistě také dražší. Facelift Fiesty s přídí ala Aston Martin a jediným litrovým turbotříválcem je také přinejmenším kontroverzní.... Pokračovat asi není třeba, ale českému panu řediteli opravdu nezávidím. Pokud se mu totiž podaří za těchto podmínek alespoň udržet české prodeje Fordu na úrovni minulých let, bude to zřejmě kouzelník....
taky si řkám co u toho fordu blbnou, nastupující generace modelů je vskutku kontroverzní, je to škoda, snad se postupně díky očividně neshopnému vedení neporoučí, jako to vypadá s Oplem.
Hrozím se doby kdy bude celá evropa jezdit jen ve VW a Hjondéé..