Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford a PSA už nebudou spolupracovat na dieselech

Zpráva o částečném ukončení spolupráce mezi PSA a Fordem se objevuje krátce poté, co v PSA získal sedmiprocentní podíl americký General Motors.
Zpět na článek
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 08:54
Nový akcionář GM
začíná v PSA úřadovat, Ford jako úhlavní konkurent GM musí z kola ven, zároveň GM prosadilo zastavení velkých dodávek kitů PSA pro Iran do montovny licenčních aut PSA, kde Francie zatím neuznávala americké embargo a dodávky činily skoro 13% kapacity. Zatím tedy klasický GM scénář a přístup k integraci jak jej známe z minulosti.
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Sosa
8. 4. 2012 10:30
Re: Nový akcionář GM
presne tak, v opli alebo saabe mi mohli rozpravat, niet nad lepsie vlastnika nez GM :'-(
8. 4. 2012 10:59
Re: Nový akcionář GM
To fakt s tym Iranom? To mi uz pride ako keby to platila americka vlada cez GM. Kazdopadne vzdy lepsie, nez nuklearna vojna.
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 11:05
Re: Nový akcionář GM
No americká vláda je velký akcionář GM, takže to odhaduješ přesně....
[odkaz]
8. 4. 2012 11:42
Re: Nový akcionář GM
Lepší asi ano, ale další zkrachovaná automobilka je to poslední, co potřebujeme. Je to zvláštní spojení, vzhledem k tomu, jaké mají Frantíci a Amíci vztahy.
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2012 11:58
Re: Nový akcionář GM
(poněkud) Překvapivé spojení to tedy je, ale když jde o byznys tak... ;-)
PS: Popravdě před pár lety japonsko-francouzské spojení Nissan Renault působilo (také) docela "roztodivně" a dnes to vypadá..
..jako docela SPRÁVNÉ rozhodnutí :yes: :-)
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 13:10
Re: Nový akcionář GM
No právě, jestli jde o business nebo o něco jiného.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2012 13:39
Re: Nový akcionář GM
No jestli tohle (ohlášené) "sdílení platforem a motorů" bude mít "pidimini" vliv na pád režimu v IRÁNu - bude to jediné sdílení které mne "bude těšit" ;-)
PS: A (nakonec) to bude (byť "se zpožděním" a "obloukem") stejně Business :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2012 11:54
Re: Nový akcionář GM
No vzhledem k tomu že "dárcem" know-how bylo v tomto případě spíš PSA, tak (zrovna tohle) by na Citroën Peugeot moc vliv mít NEmělo (nemuselo)...
PS: A prodeje "velkých" motorů 2.2 HDi jsou spíš "okrajové" (a ten je ještě "původní" z vývoje PSA), o třílitru V6 nemluvě, tam budou prodeje spíš "mizivé" - v Peugeot 508 už ani není v nabídce..
8. 4. 2012 11:59
Re: Nový akcionář GM
Nicméně pokles výroby o 13% určitě pocítí.
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2012 12:02
Re: Nový akcionář GM
Asi se mi nechce "zapínat".. :-)
..jakých (odkud máte že zrovna) 13%?
...ach HAM. 8:54 ;-)
PS: 13% není zrovna málo, ale ... já bych byla/jsem JEDNOZNAČNĚ "pro"
(pokud to opravdu bude mít, byť "pidi"vliv, na pád IRÁNského režimu.. :-)
8. 4. 2012 16:30
Re: Nový akcionář GM
Ten režim si Američané vyrobili sami. Chtěli levnější ropu, svrhli demokratickou vládu a vytvořili diktátora (obrazně řečeno). Tak ať si teď snědí, co si navařili. Lépe řečeno, nápad to byl Britů (nechvalně známé British Petroleum), ale Američané to provedli.
9. 4. 2012 11:15
Re: Nový akcionář GM
Myslis Iranskeho saha? Toho tam dosadili Anglani, ale potom prebehla Islamska revolucia a dostali sa k moci klerici. Je to pradax, ale pre nas je lepsie, ak Arabom, Africanom a Perzanom vladne diktator respektujuci Zapad, ako ked tam prebehne nejaka revolucia a zvolia si nabozenskych fanatikov.
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 13:39
Re: Nový akcionář GM
PSA darovalo know-how Fordu zadarmo? Byl to pro PSA určitě business z kterého měl příjmy na jedné straně a na straně druhé zde byl nezanedbatelný efekt snížení nákladů vzhledem k vyráběným objemům.
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2012 13:49
Re: Nový akcionář GM
Proč zrovna "zadarmo"? (asi URČITĚ NEee ;-)
PS: NEvím jak je to s prodeji jednotlivých naftových motorů, ale budoucnost je (1. bohužel + 2. EVIDENTNĚ) v menších objemech - a tam spolupráce POKRAČUJE/ještě chvíli potrvá =
= myslím že správně to vystihl cuoresportivo s tím že "velkých motorů netřeba", rsp. jejich prodeje půjdou jen a JEN dolů...
PPS: A třeba (asi) se dočkáme HDi motorů ve vozech GM (což jakžtakž "náhrada" bude..
+ PSA samo (už nějakou dobu - tedy dááávno PŘED tím spojením) ohlašuje, že budoucnost vidí ve spojení menších motorů na přední nápravě a elektromotorů v zadní (již příští generace má v BENZÍNové i NAFTOVÉ variantě cca 300 PS - víc pro ně prostě NENí třeba) - což je pro budoucnost (jaká nás čeká) "lepší" (tady ty uvozovky jsou ZCELA "na místě" ;-) ) řešení..
PSA větší motory asi FAKT NEpotřebuje (2.2 HDi je/bylo ještě zcela z jejich vývoje a V6 už - B-O-H-U-Ž-E-L - asi používat NEbudou /ostatně to ve střední třídě časem už asi NIKDO - snad ještě chvíli zůstane 35d jaký výjímka potvrzující pravidlo/... ale to 2.2 HDi + 70kW elektromotor v zadní nápravě by V6 3.0 HDi snad MOHL "nahradit" :yes: :-)
..i když.. V6 plus navíc elektromotor(y) by byly JEŠTĚ LEPŠí.. ;-)
8. 4. 2012 12:54
Re: Nový akcionář GM
Konspirační teorie. Ale ono jde pouze o to, že díky downsizingu ty velké motory nejsou potřeba, tak se prostě ukončí jejich další vývoj....
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2012 13:17
Re: Nový akcionář GM
Myslím že jste "ťukl hřebík na hlavičku" = ANO (takhle jednoduché to asi opravdu je.. ;-)
..navíc PSA bude (zřejmě)dál "rozšiřovat" svůj HYbrid4(ní) systém a kombinovat ho s dalšími pohonnými jednotkami (s plánovaným "celkovým" výkonem 300 PS = víc prostě, i pro "velké" modely Citroën C6/DS9 apod., NENí třeba..
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2012 18:09
Re: Nový akcionář GM
Je mi to líto, Kylie, ale o 6 válce a 8 válce tu opravdu nejde. Těch, co se dodaly do PSA, bylo minimum. Absolutní většinu těchto motorů zhtly vozy bývalé skupiny PAG (Jaguary, Land Rovery a Range Rovery).
O co jde především, jsou 4 válce o objemu 2,2 litru, které vyrábí Ford pro Transit/Ranger/Defender a dodává do Peugeotů Boxer a Citroënů Jumper. Jedná se o 200 000 jednotek ročně, 100 000 pro Ford a 100 000 pro PSA.
Tady vidí PSA únik z kooperace a možnost postavit svůj vlastní nový užitkový diesel který bude dodávat GM (a ti přestanou odebírat motory aliance Renault).
Takže když se zmiňují větší motory, jsou tím myšleny především užitkové 2,2 Puma.
Mimochodem, Ford si vylepší skóre zahájením Transitů v naftě do USA. Také nové rangery jedou na 2,2 Puma, takže Ford si již zjevně odbyt našel.
8. 4. 2012 18:57
Re: Nový akcionář GM
Tak tak, a navíc PSA teče dost do bot. Tak že Ford dobře děla. ;-)

"Francouzský koncern PSA je ve značných problémech. Vedení se proto odhodlalo k prodeji pařížské budovy, ve které sídlí centrála společnosti."

[odkaz]

PS: Jsou tím myšleny především užitkové 2,2 Puma, no a což je vývoj čistě Ford, že. ;-) Tak tedy jaká PSA know-how. >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2012 21:30
Re: Nový akcionář GM
ad PS: No ano - ta povinnost "protiůčtem" k motorům do osobních vozů tu HORŠí variantu naftového 2.2 brát, ta teď KONČí.. ;-)
..a odměnou navíc bude, že vlastní (čti lepší) motor bude i pro vozy GM naopak DODÁVAT :yes: :-)
8. 4. 2012 19:06
Re: Nový akcionář GM
Článek mluví i o 2,0 TDCi tedy ...Mondeo, S-MAX atd..

Tak že co to tu vidí PSA v úniku z kooperace a možnost postavit svůj vlastní nový užitkový diesel, když jde i o 2.0 do osobáků.

PSA má větší problémy než nějaký vlastní užitkový diesel, myslim. >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2012 21:41
Re: Nový akcionář GM
Snad raději NEmyslet.. ;-)
PS: I když 2litr (ze spolupráce s FORD vycházející, ale jinak stále trochu následovník 13-14? let starého původního COMMON-RAILového průkopníka 2.0 HDi 80 kW který se kdys v minulém tisíciletí v Citroën Xantia objevil) se 120ti kW špatný NENí, postaví-li ZCELA nový.. :yes: :-)
9. 4. 2012 19:04
Re: Nový akcionář GM
Ja vzdycky myslel ze GM bere diesely od italu... Jak to teda je?
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2012 21:27
Re: Nový akcionář GM
Od FIATu bral (co bylo to bylo, teď) od PSA bráti BUDE :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2012 21:36
Re: Nový akcionář GM
To je "bez lítosti" ;-) - však já (tu i jinde) jsme sama psala, že ty víceválce ZCELA "okrajové" v prodejích u PSA jsou (a třeba v P508 už není ani "v nabídce")..
PS: Jak správně zmiňujete, v onom ukončení "nutnosti" brát "cizí" pohonnou jednotku asi vidí KLAD.. :-)
8. 4. 2012 17:37
Re: Nový akcionář GM
nechcem sa hadat a nevyznam sa v tychto vodach ale myslis ze so 7% podielom maju taky vplyv? Mne sa to nezda..
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 19:30
Re: Nový akcionář GM
Formálně jsou jeden z minoritních akcionářů, ale GM nalil 1 mld. EUR (formou tohoto akciového podílu) do PSA a tím PSA prozatím zachránil. Nadto není jisté, že to je poslední pomoc kterou PSA bude potřebovat, což je patrné z horečného zbavování se majetku v poslední době ve snaze získat cash.
[odkaz]
Strýček Sam, který se uvolil PSA hodit záchranný kruh a k němuž je snad alternativa jedině nějaká Čína (Francouzská vláda má svých problémů dost a Renault na krku, evropské banky se určitě bojí do takovýchto firem lít prachy) je určitě ostatními akcionáři PSA velmi pozorně naslouchán, protože kdyby se strýček Sam naprd tak by mohl být velký problém se shánění dalšího kapitálu. A v takové situaci se před takovým minoritním akcionářem lámou v pase i ostatní akcionáři.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 20:30
Re: Nový akcionář GM
GM do PSA (zatím) nic nenalilo, PSA navýší vlastní kapitál o 1 mld. EUR díky bankám a rodině Peugeotů. Je to součást dohody s GM a potvrzení důvěry v alianci.

"In connection with the alliance, PSA Peugeot Citroën is expected to raise approximately €1 billion through a capital increase with preferential subscription rights for shareholders of PSA Peugeot Citroën, underwritten by a syndicate of banks and including an investment from the Peugeot Family Group, as a sign of their confidence in the success of the alliance. As part of the agreement, which includes no specific provision regarding the governance of PSA Peugeot Citroën, GM plans to acquire a 7 percent equity stake in PSA Peugeot Citroën, making it the second largest shareholder behind the Peugeot Family Group."

[odkaz]
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 20:53
Re: Nový akcionář GM
Ale nalil. GM již koupil 7% akcií PSA a již za ně zaplatil.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 21:00
Re: Nový akcionář GM
a kolik za ně zaplatil a v jaké formě, jestli se můžu zeptat ?? Nějaký relevantní odkaz bys k tomu neměl ??

PS: GM nemuselo PSA zaplatit ani korunu.Výměnou za podílu může být přístup k technologiím, využítí výrobních kapacit, atd.

Výborným příkladem je jak Fiat získal 20% podíl v Chrysleru [odkaz]

nebo: [odkaz]

cituji: "Prvních 35 % Chrysleru může Fiat získat, aniž by přímo zaplatil jediný dolar..."
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 21:44
Re: Nový akcionář GM
300mio., GM je druhý největší akcionář hned za rodinou P.
[odkaz]
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 21:59
Re: Nový akcionář GM
300 milionů EUR není 1 miliarda EUR o které jsi psal ;-) Vzhledem k nákladům na vývoj nebo investice do výrobních závodů ( jen investice do Sevel Nord činí 220 milionů EUR ) se jedná o směšnou částku a dle tebe by těch 300 milonů mělo vytáhnout PSA trn z paty ? >:-[] ( to je ještě absurdnější představa když vezmu v úvahu, že PSA prodělala loni v Evropě podobnou částku jako Fiat. )
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 22:05
Re: Nový akcionář GM
Tak jestli je pro tebe 300mio tedy 7% podílu směšná částka tak celé PSA stojí směšné peníze a klidně si jej kup.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 22:39
Re: Nový akcionář GM
Hame...., už nahoře jsem napsal, že při koupi nebo výměně akcií nejde jen o peníze. Nebo součastí dohody je snad jen to že GM zaplatí 300 milionů EUR a tím to pro GM skončí ?? Žádné jiné závazky z toho pro GM nevyplývají ?? PSA nezíská žádné technologie od GM ?? Tyto technologie jsou zadarmo ?? není součástí dohody společný nákupní globální podnik ?? Nevznikne snad společná platforma pro vozy obou automobilek do roku 2016 ??

Zdá se že vidíš jenom to , co chceš vidět.
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 22:46
Re: Nový akcionář GM
Žádné akcie se nevyměňují, PSA nevlastní akcie GM.
Co se týče akcií tak GM si za 300mio. koupil 7% PSA. Takže GM může spolurozhodovat o PSA, PSA o GM nikoliv. A rozhodování GM se již projevilo např. v kauze Iran.
Pak existuje dohoda o spolupráci kde jsou další věci jako společný nákupní podnik, společné platformy etc.
Nic víc, nic míň.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 22:59
Re: Nový akcionář GM
v případě PSA a GM se nevyměňují, v jiných případech se to děje také tímto způsobem a i v takovém případě to nutně neznamená, že by za to musel jeden nebo druhý subjekt zaplatit protože jsou ve hře i jiné věci než peníze. Ty prostě celou dobu mluvíš o vztahu GM a PSA jako by PSA nemělo co GM nabídnout. Stejně tak jako by PSA nemělo peníze ( GM zaplatilo "jen" 300mil., ale PSA celou miliardu EUR )
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 23:05
Re: Nový akcionář GM
Já celou dobu nemluvím o tom co si budou nebo nebudou PSA a GM vyměňovat. Celou dobu mluvím o tom, že GM vstoupilo do PSA ale PSA nevstoupilo do GM (což se dělá při vzniku aliancí). Výsledkem je, že GM má a bude mít možnost ovlivňovat PSA, obráceně PSA takovou možnost vůči GM nemá. GM zaplatilo 300 mio. zbytek do 1 mld. zaplatili akcionáři, kteří si koupili nové akcie.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 23:33
Re: Nový akcionář GM
Jediný kdo si koupil akcie bylo GM (za těch 300 milionů EUR) Tu jednu miliardu nezaplatili žádní akcionáři, kteří si koupili nové akcie, ale jednalo se a navýšení kapitálu v rámci dohody a navýšila to rodina Peugeotů coby majoritní vlastník PSA spolu s konzorciem bank, které mají také podíl v PSA.

PSA nemá zájem ovlivňovat americkou automobilku, dohoda řeší evropský trh, který je pro PSA stěžejní. Z toho, že PSA nekoupila (nebo nevyměnila) akcie GM také nepřímo vyplývá, že PSA ani nemá ambice (prozatím) vstupovat na americký trh. Z celé dohody je patrné, že jde hlavně o synergii s Oplem, který byl za loňský rok v ještě větší ztrátě než PSA (747 mil. / 530 mil.)

V roce 2016 budeme moudřejší.
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 23:43
Re: Nový akcionář GM
Upisovaly se nové akcie za 999 mio. za 300mio. si koupilo tyto nové akcie GM, za 699 si koupili nové akcie ostatní akcionáři (rodina P. i konzorcium bank jsou akcionáři a nové akcie museli normálně zaplatit). Takže GM nebyl jediný kdo si koupil nové akcie. Do podnikové kasy PSA tak přiteklo 999mio. EUR.
Avatar - del42sa
9. 4. 2012 11:16
Re: Nový akcionář GM
teď jsem se na ten odkaz díval ještě jednou a ono je to trochu jinak:

GM nezaplatilo 304 mil. EUR za podíl v PSA, ale stalo se majitelem akciií PSA v hodnotě 304 mil. EUR, je tedy druhý největší akcionář po rodině Peugeotů, která vlastní akcie v hodnotě 354.85 mil. EUR v nominální hodnotě 1EUR/akcii.

Dále bylo upsáno 120,8 mil. nových akcií , každá v hodnotě 8,27 EUR/novou akcii v poměru 16 nových za 35 současných. To je dohromady těch 999 mil. EUR.

Podíl hlasovacích práv rodiny Peugeotů poklesl ze 45% na 37,9% (rozdíl je 7%) a 25,2% objemu kapitálu. Rodina Peugeotů přesto zůstává hlavním a největším akcionářem PSA.
Avatar - Ham.
9. 4. 2012 11:26
Re: Nový akcionář GM
A když na burze upisuješ nové akcie tak za ně nabyvatel může nezaplatit? To těžko.
8. 4. 2012 20:46
Re: Nový akcionář GM
neuraz sa ham. ale to su len take domnienky. kupou akcii nenalial peniaze do GM ale len kupil podiel, to mu v konecnom dosledku dalo 7%, nie rozhodovacie prava.. ostatok co si napisla su v podstate len domnienky, nevravim , ze to nemoze byt pravda ale cas ukaze..
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 20:51
Re: Nový akcionář GM
Jaké domněnky, za koupi 7% akcií musel GM zaplatit a také již zaplatil. Naopak PSA žádné akcie GM nekoupilo (konec konců v současné situaci by nemělo ani za co). Takže pro publikum je to nazývané aliance, z hlediska ekonomického je to vstup GM do PSA.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 21:24
Re: Nový akcionář GM
Nemusel Hame. Nevydávej prosím svoje doměnky za fakta !

zde je vidět složení akcionářů PSA:[odkaz]

teď tam jen přibude další malý trojúhelníček s nápisem GM 7%.
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 21:45
Re: Nový akcionář GM
Malý trojúhelníček druhého největšího akcionáře.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 22:27
Re: Nový akcionář GM
Pozor nepleť si hlasovací a majetkové práva. Ten koláč, který jsem postnul se týká pouze hlasovacího podílu,majetkovou účast má rodina oproti hlasovacím právům nižší a tak zbývá více akcií pro obchodování. PSA v roce 2011 předčasně splatil půjčku francouzské vlády poskytnuté v roce 2009 v hodnotě 3 mld. €. Dlouhodobé finanční závazky jsou tvořeny převážně ostatními závazky (blíže nespecifikovanými). 5,3 mld. € pochází od bank, z toho 2,4 mld. z revolvingového úvěru od konsorcia 21 bank. Hodnota dluhopisů je 2,7 mld. € V roce 2011 byly úrokové sazby vydaných dluhopisů na refinancování kapitálu v hodnotách3,375% až 5,75% se splatností až do roku 2021.
To se samozřejmě podepsalo na celkových ztrátách PSA, podobně jako když Chrysler splatil půjčku vládě.

GM získalo v PSA jen malý podíl, ale co se týká rozhodovacích hlasů, je po rodině Peugeotů druhý, který může do rozhodování výrazněji zasahovat.
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 22:33
Re: Nový akcionář GM
No a co říkám jiného, GM je druhý největší nebo chceš-li nejsilnější akcionář PSA. To, že třeba zahraniční investoři mají dohromady 28% vůbec nic neznamená protože to ve skutečnosti reprezentuje stovky jednotlivých podílů jednotlivých investorů, dtto zaměstnanci. Prostě hlavní akcionáři jsou dnes tři, rodina, GM a BNP Paribas.
Avatar - del42sa
8. 4. 2012 22:50
Re: Nový akcionář GM
ano, ale předtím jsi napsal, že:"GM nalilo 1 mld. EUR do PSA a tím mu zachránilo krk", což není pravda. GM se stalo druhým největším akcionářem PSA, ale PSA zase získala přístup k technologiím GM a pro obě automobilky znamená vzájemná spolupráce významné úspory v Evropě. Tak buď aspoň chlap a uznej že jsi napsal blbost, namísto toho "mlžení", že vlastně říkáš to samé co já ;-)
Avatar - Ham.
8. 4. 2012 22:52
Re: Nový akcionář GM
Ano GM nenalilo 1 mld. ale "jen" 300 mio.
8. 4. 2012 23:46
GM potřebuje 1,6 HDi
Stejně je to jen o tom že GM vykrade z PSA technologie na malé naftáky tak že zachvilku bude mět opel 16 HDi pod kapotou. Podobnej scenář už tu jednou byl když GM vykradlo fiat (JTD) a když nebylo co brát tak ho opustil a tavřil se jako že je všechno v pohodě. Jo a za odměnu bude moc PSA postavit dodávku pro Opel když PSA ukončuji spolupráci s Fiatem a Renault ted bude delat dodávky s MB tak má Opel smulu, ale PSA je kámoš tedka tak to pronej udělá.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ronault.
9. 4. 2012 01:15
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
Mám tak podvědomě z toho podobný pocit, hlavně když si člověk představí tragický 1,7 diesel Opelu...
9. 4. 2012 11:21
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
Nechapem, ked beru od Fiatu 1.3cdti a asi aj 2.0cdti, tak naco im je stara 1.7cka a nevezmu si radsej 1.6mulijet?
Avatar - Ronault.
9. 4. 2012 11:43
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
To je taky zvláštní... možná za něj chce Fiat moc, když je tak dobrý... nebo teď při spolupráci s americkou konkurencí nemůžou... kdo ví...
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2012 15:47
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
Rozdíl je v tom, že 1,7 CDTI jim patří, takže marže je vyšší. 1,6 je problém, pracují na svojí verzi 1,6 CDTI ale myslím že teď je již odpískáno, mohou od Peugeotu získat celou škálu vyzkoušených motorů.
Mimochodem, ve smlouvě mezi Fiatem a GM je zakotveno, že Fiatí motory smí být použity pouze v Opelech, ne v Chevroletech a dalších značkách GM, což znamená docela problém a což 1,7 CDTI udržuje naživu a dokonce se jich bude vyrábět ještě víc, protože se začínají dávat do Chevroletů Cruze a Orlando k větším a dražším dvoulitrům postavených na bázi licence VM Motori.
Takže místo 2 rodin 2litrů (licence VM, licence Fiat) mohou mít 1 rodinu od PSA, místo 2 rodin (1,6 CDTI a 1,7 CDTI) mohou mít opět 1 rodinu od PSA.
Pro Euro 6 Fiat končí s výrobou 1,3 CDTI, ale GM může mít rodinu 1,4 HDI od PSA.
Z mého pohledu je to jasné a pro obě strany extrémně výhodné.
Vypadá to, že se konstrukční kancelář upravující Fiaťácké diesely postěhuje z Turína. >:D
Pro Fiat je to VELMI ŠPATNÁ ZPRÁVA.
10. 4. 2012 20:34
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
nieco sa zmenilo? Lebo pokial viem, tak 1,7cdti opel nakupoval od isuzu.
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2012 15:37
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
S tou tragičností to dost přeháníš, Ronaulte, jel jsi v tom někdy? Prostě ekonomický motor, s nízkou spotřebou. Ford má podobný motor, 1,8 a taky nevidí důvod tento motor rušit.
Mimochodem, 1,7 má maximálku 96 kW oproti 85 kW v 1,6 HDI a oproti 77 kW 1,6 TDI - to není vůbec špatné.
Avatar - Ada je zase tady
9. 4. 2012 23:39
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
Jenze ten neni od Opelu, ale od Isuzu :-!

The 4EE1 is a 1.7 L (1,686 cc) SOHC 8V swirl chamber engine, with bore and stroke of 79.0 x 86.0 mm. The turbocharged and intercooled version first seen in the 1990 Isuzu Gemini develops 88 PS (65 kW) at 4,500 rpm and 167 Nm at 2,500 rpm.[8] This engine formed the basis for the common rail, direct injection 4EE2 engine now produced by Opel, who calls it the Ecotec DTi/CDTi. Power in the latest Opel Corsa has been increased to 130 PS (96 kW).

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2012 15:34
Re: GM potřebuje 1,6 HDi
Kecáš hovadiny. GM zaplatilo Fiatu královské odstupné, když se s Fiatem rozcházeli. Ty dieselové motory, které mimochodem GM smí použít pouze v Opelu a ne v Chevroletu a ostatních značkách GM, je přišly zatraceně draho.
GM potřebuje PSA, PSA potřebuje GM, to je dobrý základ pro úspěšnou spolupráci.

P.S. Jestli někdo někoho okradl, tak Fiat GM.
Avatar - Ada je zase tady
9. 4. 2012 23:41
Naděje do budoucna
Doufejme, že kvalita motorů Fordu se rozchodem s tím francouzským šmejdem postupně vylepší :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2012 12:27
Re: Naděje do budoucna
Jestli do "kvality" původních dieslů PŘED spojením s PSA, tak (všem fandům FORDu) "upřímnou soutrast" ;-)
10. 4. 2012 20:36
Re: Naděje do budoucna
ocividne sa do faktov nevyznas, zato ta pocut vsade....ze ty si pracovnik marketingu?