reklama


Australská Rally 2011 – Ford vítězí podruhé v sezóně, taktika převládá nad sportem (+ fotogalerie)

Australská Rally 2011 – Ford vítězí podruhé v sezóně, taktika převládá nad sportem (+ fotogalerie)

 
 

Po chybě obou Sebastienů od továrního Citroënu si pro vítězství v klidu dojel Ford, závěr soutěže připomínal přepočítávání sekund ve prospěch taktiky.

Desátým dílem seriálu s názvem WRC 2011 se po roční odmlce stala Australská Rally, která se z Perthu, kde se jela v minulosti, přesunula do města Kingscliff. A to znamená jediné – pro všechny posádky bude tato soutěž nová, na trať tedy vyrazí všichni se stejnými počátečními podmínkami.

Jezdce čekalo na australské šotolině 369 měřených kilometrů rozdělených do šestadvaceti rychlostních zkoušek, které se odjely ve třech etapách. Shakedown dlouhý 3,77 km nejlépe sednul Latvalovi na Fiestě WRC (1:58,9), o 0,2 zpět byl Petter Solberg a další půlvteřinu navíc potřeboval jeho starší bratr Henning. Další havárii ve své kariéře si připsal ruský mladík Novikov – australská havárie číslo 1. Ještě ve čtvrtek večer se za deště odjely dva průjezdy diváckou superspeciálkou (2x 3,77 km) s nimiž si nejrychleji poradili piloti Citroënu – jednou vyhrál Ogier, jednou zase Loeb – dělí je 0,6 sekundy.

Video

První etapa: Bláto a pohroma pro Citroën

Na pátek bylo připraveno 8 rychlostních zkoušek (dva průjezdy trojicí testů + dvakrát divácká speciálka) o délce 116,1 km. Do prašné šotoliny však přes noc napršelo a stalo se z ní mazlavé bláto, které vůbec nedrží. Podmínky tak jsou hodně nevyzpytatelné, jezdci jedou na tvrdé směsi pneumatik a když brzdí, připadají si jako na ledě. Hned v prvním testu, který vyhrál Loeb, dostal hodiny Latvala a havaroval showman Ken Block na Fiestě WRC. Již v další vložce totéž zopakoval mistr světa Loeb, který svou DS3 WRC poslal přes střechu a pro dnešek končí. Fenomenální Loeb havaroval poprvé od Polska 2009, tentokráte za to mohla chvilka nesoustředěnosti na výjezdu ze zatáčky, kdy Seb sledoval split na monitoru.

Vítězství si v testu připsal Petter Solberg, který již v tom dalším dostal hodiny a padá na čtvrté místo za Latvalu (+24,7). Soutěž vede Ogier před Hirvonenem (+9,1). Následuje polední servis.

Hned v první odpolední vložce napodobil Ogier svého staršího týmového parťáka a taky havaroval – australská soutěž je tedy pro Citroën pohromou.

Vedení v blátivé soutěži se ujímá tovární tým Ford v pořadí Hirvonen – Latvala, které v cíli páteční etapy dělilo rovných 7 sekund. Třetí Petter Solberg ztrácel již 44,3 a čtvrtý Henning dokonce téměř 2,5 minuty. První etapu charakterizovala slova bláto, kluzkost, havárie a nebylo snad pilota, který by si na trati neprožil “horkou chvilku.“ Další havárii (v Austrálii již druhou) si na své konto připsal Novikov, v sobotu však bude pokračovat.

PWRC

Ze šampionátu produkčních vozů byl za neúčast na Finské Rally vyloučen Yuriy Protasov – nezúčastnil se technické přejímky a ani nezaplatil startovné. Po první etapě Australské Rally pořadí PWRC vede Paddon na Subaru před Kosciuszkem (+1:30,2) a Salyukem (+2:02,7) na Mitsubishi. Pokud by tyto výsledky vydržely až do cíle, Paddon se již nyní stává mistrem světa PWRC.

Druhá etapa: Fordy si užívají vedení

Sobotní etapa byla nejdelší, obsahovala deset měřených testů (dva průjezdy čtveřicí zkoušek + 2x superspeciálka) o délce 146,5 km. Malé odskočení od soutěže – na tu nedorazil i přes její nominaci Kimi Raikkonen resp. jeho tým Ice1 Racing a byl za to a za nezaplacení startovného vyloučen z hodnocení MS. Samotný Kimi startovat v MS dál může, ale bez nároku na mistrovské týmové body.

I přes pokropení šotolinových tratí deštěm se neopakovalo bahnité trápení z pátku a jelo se na suché šotolině. Oba Sebové od Citroënu se zase vrátili na trať, soutěž však bezpečně vede tovární Ford, přičemž Latvala předstihnul Hirvonena díky jeho čištění trati – v sobotním servisu na něj měl náskok 17,2 sekundy. Použije Malcolm Wilson taktiku, aby udržel Hirvonena ve hře o titul? Třetí je Petter Solberg, který nezatroubil k útoku jak avizoval včera, ale ztrácí už přes jednu minutu. Novikov opět na trati vyrobil hezké hodiny a opět se vrací do svých „rozbíjecích“ předešlých let. Následuje polední servis.

Odpoledne patřilo továrním Citroënům – šest zkoušek si rozdělili v poměru 4:2 ve prospěch mladšího Sebastiena. To nic ale nemění na tom, že si polepšili z třiadvacátého místa na sedmnácté (Loeb) resp. ze šestnáctého na jedenácté (Ogier). Soutěž stále bezpečně vede Latvala před Hirvonenem (+22,7) a Petterem (+59,5). Ze hry je ovšem čtvrtý Henning Solberg, jehož Fiesta začala stávkovat pro poruchu elektroniky. Na bramborovou pozici tak poskočil Wilson mladší, ovšem jeho ztráta téměř šesti minut mluví za vše.

PWRC

Mezi produkčními vozy přišel o náskok Paddon kvůli zlobícímu turbodmychadlu, které provizorně opravoval na přejezdu. Nestihnul však čas a obdržel penalizaci 20 sekund. O 2,9 sekundy zpět je Kosciuszko, kterého zase trápila převodovka, další dvě minuty navíc má třetí Salyuk jr.

Třetí etapa: Poslušný Latvala

Nedělní etapa obsahovala „pouze“ šest rychlostních zkoušek (dva průjezdy dvojicí erzet + 2x divácká speciálka jednou jetá jako Power Stage) o měřené délce 98,8 km. Otázka pro dnešní etapu zní: Pustí JML před sebe Hirvonena? Dopoledne tomu nic nenasvědčovalo – jednou vyhrál Hirvonen, podruhé Latvala a na divácké vložce dosáhli stejného času. Mikko tak stáhnul Jari-Mattiho z 22,7 na 19,7 sekundy, což nic neřešilo. Novikov již potřetí v Austrálii havaroval, tentokrát šel přes střechu – prostě hodně nepovedená soutěž.

Podobně dopadnul na třiadvacáté zkoušce i Henning Solberg – svou žlutou Fiestu WRC poslal přes střechu.

Odpoledne na to došlo – v prvním testu ještě ne, to vyhrál Hirvonen vlastními silami, ale v tom následujícím zastavil Latvala na půlminutu na trati a nechal se tak předstihnout svým týmovým kolegou o 15 sekund. Přiznaná a nemaskovaná týmová režie zohledňující možnost Hirvonenova boje o titul. Co si o tom myslíte, nám můžete sdělit v diskuzi pod článkem…

Power Stage

Závěrečnou rychlostní zkoušku pod televizním dohledem vyhrál Loeb, který si tak z Austrálie odváží alespoň pár mistrovských bodů, Hirvonen na body o 0,3 sekundy nedosáhnul a dojel čtvrtý. Po zásahu týmového vedení se tak může radovat z celkového vítězství a vylepšení svého bodového konta o 25 bodů – po devíti vítězstvích Citroënu v řadě vítězí Ford a Mikko je za Loebem tři soutěže před koncem o pouhých 15 bodů. Stříbro si domů veze “týmový hráč“ Latvala (+14,7) a z bronzu se raduje soukromník Petter Solberg (+44,8), který si připisuje i jeden bod za třetí místo v Power Stage.

Na taktizování došlo i u Citroënu – Ogier si nechal připsat penalizaci 50 sekund, ale i on musel na trati zastavit – na hoooodně dlouhou dobu, aby jej Loeb s mankem desíti minut přeskočil a připsal si jeden bod za desáté místo. Takže se nám Australská Rally zvrhla spíše k počítání sekund u stolu, zastavování na trati a odmítání komentovat ze strany jezdců příkazy týmového vedení. A kam se poděl chudák sport jako takový?

Celkové výsledky Repco Rally Australia 2011:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenFord Fiesta RS WRC3:35:59,0
2.Jari-Matti Latvala / Mikko AnttilaFord Fiesta RS WRC+14,7
3.Petter Solberg / Chris PattersonCitroën DS3 WRC+44,8
4.Matthew Wilson / Scott MartinFord Fiesta RS WRC+8:45,2
5.Khalid Al-Qassimi / Michael OrrFord Fiesta RS WRC+12:33,3
6.Hayden Paddon / John KennardSubaru Impreza STi+17:29,3
7.Michal Kosciuszko./ Marcel Szcepaniak Mitsubishi Lancer Evo X + 19:01,3
8.Alexander Salyuk jr../ Pavlo Cherepin Mitsubishi Lancer Evo IX +21:08,5
9.Benito Guerra jr./ Borja Rozada Mitsubishi Lancer Evo IX +22:48,9
10.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC+30:19,4
11.Sébastien Ogier / Julien IngrassiaCitroën DS3 WRC+30:19,4

„Mám tohle místo rád. Vítězství máme díky fantastické týmové práci, kterou jsme tady předvedli. Je to skvělý výsledek a je důležitý i pro Ford. Samozřejmě veliké díky míří k Jari-Mattimu za jeho zpomalení a darování mi bodů v šampionátu. Nyní jsme zpět,“ říká vítěz Australské Rally z týmu modrého oválu Mikko Hirvonen.

„Po našem pátečním vypadnutí jsme museli dělat maximum pro to, abychom neztratili mnoho bodů. Abychom získali i body do Poháru konstruktérů, řekl jsem si, že musím bezpodmínečně vyhrát Power Stage. Musím poděkovat technickému týmu, který udělal DS3 WRC opět konkurence schopným a umožnil nám se znovu zapojit do závodu, což bylo stejné i pro mého týmového kolegu. Tím jsme minimalizovali škody a náš cíl je nyní vyhrát v Alsasku," komentuje svou účast v Austrálii Sebastien Loeb.

Celkové pořadí šampionátu WRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Sébastien Loeb (FRA)196
2.Mikko Hirvonen (FIN)181
3.Sébastien Ogier (FRA)167
4.Jari-Matti Latvala (FIN)116
5.Petter Solberg (NOR)110
6.Mads Ostberg (NOR)56
7.Matthew Wilson (GBR)52
8.Kimi Räikkönen (FIN)34
9.Henning Solberg (NOR)32
10.Dani Sordo (ESP)23
11.Federico Villagra (ARG)20
12.Khalid Al-Qassimi (SAE)15
13.Juho Hänninen (FIN)13
14.Haydon Paddon (NZE)10
15.Martin Prokop (CZE)7
16.Ott Tänak (EST)7

Celkové pořadí v šampionátu týmů WRC 2011:

PořadíTýmBody
1.Citroën Total World Rally Team347
2.Ford Abu Dhabi World Rally Team285
3.M-Sport Stobart Ford Rally Team117
4.Petter Solberg World Rally Team98
5.Ice 1 Racing48
6.Munchi’s Ford World Rally Team 32
7.Team Abu Dhabi30
8.FERM Power Tools World Rally Team22
9.Van Merksteijn Motorsport12
10.Monster World Rally Team11
11.Brazil World Rally Team1

PWRC

Mezi produkčními vozy se celkové pořadí neměnilo, pouze se natáhly rozestupy mezi jednotlivými jezdci. Paddon opět najel na Kosciuzska minutu a půl a o vítězi je tak rozhodnuto. A nejen o vítězi – Hayden Paddon se díky němu stává letošním mistrem světa PWRC! Čtyři starty – čtyři vítězství a 100 bodů na kontě – na Nový Zéland posíláme gratulace čerstvému mistru.

Celkové výsledky Repco Rally Australia 2011 v kategorii PWRC:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Hayden Paddon / John KennardSubaru Impreza STi3:53:28,2
2.Michal Kosciuszko./ Marcel Szcepaniak Mitsubishi Lancer Evo X +1:32,0
3.Alexander Salyuk jr../ Pavlo Cherepin Mitsubishi Lancer Evo IX +3:39,2
4.Benito Guerra jr./ Borja Rozada Mitsubishi Lancer Evo IX +5:19,6
5.Valeriy Gorban./ Vadim Chernega Mitsubishi Lancer Evo IX +12:52,8
6.Gianluca Linari / Nicola ArenaSubaru Impreza STi+21:20,9
7.Brendan Reeves / Rhianon SmythMitsubishi Lancer Evo IX+23:50,9

Celkově pořadí v šampionátu PWRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Hayden Paddon (NZE)100
2.Martin Semerád (CZE)50
3.Valeriy Gorban (UKR)38
4.Michal Kosciuszko (POL)35
5.Patrik Flodin (SWE)34
6.Benito Guerra (MEX)32
7.Jukko Ketomaki (FIN)30
8.Alexander Salyuk jr.(UKR)29
9.Nicolas Fuchs (RAK)27
10.Dmitriy Tagirov (RUS)25
11.Gianluca Linari (ITA)22
12.Jarkko Nikara (FIN)18
13.Majed Al-Shamsi (SAE)8

Vše o šampionátu WRC na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama