Diskuse

Ford B-Max definitivně končí. O unikátní MPV nebyl zájem

25.7.2017

Malé MPV se nedočká přímého nástupce. Místo něj se rumunská továrna Fordu zaměří na výrobu malého SUV EcoSport.

 

  • 31 Reagovat !

    foto xpaja

    xpaja 25.07.  15:56

    nevalné prodeje

    To auto mělo být o 20cm delší ve prospěch zavazadlového prostoru, pak by se jistě slušně prodávalo. Takhle bylo už v době uvedení odsouzené do pozice "toho vzadu" v rámci segmentu.
    • 22 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.07.  16:15

      « Re: nevalné prodeje

      Já vidím hlavní problém ve vzhledu. Chybí tomu šmrnc. Což z mého pohledu fandy Fordu aktuálně chybí velké části portfolia. Takový Peugeot dělá podle mě nijak extra auta (třeba 3008), ale umí je aspoň atraktivně zabalit - a ejhle, trhák je na světě. Dneska prodává vzhled.
      • 20 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 26.07.  08:00

        « Re: Re: nevalné prodeje

        Dizajn by som veľmi nevinil, všetky Fordy sú na jedno kopyto a nie všetky majú mizerné predaje. Súhlasím s xpajom, kufor by zabodoval. Ale hlavne to auto v rozpore s reklamami nemalo nič navrch, nič čo by zaujalo alebo bolo lepšie v porovnaní s konkurenciou.
        Unikátne riešenie bez B-stĺpika nič pozitívne neprinieslo, naopak, vyvolávalo skôr nedôveru voči pevnosti karosérie. Nastupovanie dozadu bolo paradoxne horšie, zadné dvere sa neposúvali dozadu dostatočne ďaleko. Chýbajúci B-stĺpik znamenal tiež chýbajúcu možnosť niečoho sa pri nastupovaní dozadu chytiť, nedali tam žiadne madlo a predné operadlo je hrubé a zaoblené, takže to tiež nepomohlo. O niečo lepší prístup dospelého k malým deťom dozadu tieto nedostatky určite nevyvážil. [odkaz]
        Okrem toho bol interér na malé MPV tesný, C3 Picasso je na tom o kus lepšie. Mimochodom, to sa drží, kiež by ho nenahradili žiadnym hlúpym crossoverom.
        A nakoniec cena. U nás už tuším ani v ponuike nie je, ale pamätám si, že bola dosť sebavedomá.
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 26.07.  09:47

          « Re: Re: Re: nevalné prodeje

          C3 Picasso už má nástupcu a volá sa C3 Aircross pokiaľ mi je známe. :-)
          Najväčším problémom tohto Fordu bola a je cena, pri ktorej sa aj skalní priaznivci otočili na podpätku a nakúpili radšej inde.
          • 00 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 26.07.  10:46

            « Re: Re: Re: Re: nevalné prodeje

            Určite je to nástupca? Mne to skôr príde jak úkrok bokom, ale pravda, nespomenul som si naňho. Asi preto, že okrem toho že vyzerá ako harlekýn veľmi neoslovil.
            Na B-Max som v istej dobe pozeral ako na prípadný predmet záujmu, ale po bližšej obhliadke som sa nedostal ani k cene. Pravdou je, že sklamaním bol kufor, a hneď po ňom málo miesta vzadu. Blbé nastupovanie už len dokreslilo nepriaznivý dojem.Cena sa mi zdala dosť vysoká už pri vystavenom aute, ale konkrétne som nejednal, proste som ho nechcel.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 26.07.  11:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: nevalné prodeje

              Tak ten Aicross všade prezentujú, že to bude nástupca C3 Picasso a ten skončí bez náhrady. A fakt je ten, že on ten Aircross veľmi od Picassa minimálne technikou neuteká, len ho prispôsobili trendom a tvári sa ako crossover či SUV. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto traveldrive

                traveldrive 26.07.  19:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevalné prodeje

                Však práve. Každý a všetko sa len na niečo tvári. Ojebávajú všetci a všetko. Zlá doba.
  • 11 Reagovat !

    foto LuCZiano

    LuCZiano 25.07.  16:07

    cena

    To auto taky stojí nesmysl, kór v porovnání s "bratříčkem" Tourneo Courier
  • 11 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 25.07.  16:27

    Už v dobe uvedenia na trh som sa čudoval, prečo pod C-Maxom vôbec vzniklo aj toto.. 8-s
    • 10 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 25.07.  17:18

      « Re: už

      Už předtím měl Ford pod C-Maxem podobný model - Fusion. Takže jakousi logiku by to mělo. No, nepovedlo se. Ale on ten celý segment malých MPV jde do háje a ustupuje menším a menším rádobySUV a propletencům. Zmiňované příšerky se schizofrenním názvem EcoSport prodal Ford v Evropě za 2016 o 50% víc.
      • 00 Reagovat !

        foto dochtor

        dochtor 25.07.  17:53

        « Re: Re: už

        Mal som B-maxa ako náhradne auto zo servisu.
        K mínusom by som pridal aj ovládanie posuvných dverí. Akokoľvek sú praktické, ale pre deti príliš ťažké.
      • 10 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 25.07.  20:51

        « Re: Re: už

        no áno,ale Fusion bol za parádnu cenu a keď končil s predajom tá cena bola ešte lepšia.
        Ja radšej MPV ako SUV ,ale takých ako ja je pramálo.
        • 00 Reagovat !

          foto dochtor

          dochtor 25.07.  21:13

          « Re: Re: Re: už

          Ale ako "rodinné" auto je to tým pádom menej použiteľné.
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 25.07.  22:10

            « Re: Re: Re: Re: už

            ????
            • 01 Reagovat !

              foto dochtor

              dochtor 25.07.  22:39

              « Re: Re: Re: Re: už

              OK trochu som to zmotal.

              Ak treba za cca 10-rocnym dietatom zatvarat a otvarat dvere, to uz radsej trojdverovy hatchback.
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 26.07.  08:11

          « Re: Re: Re: už

          Nad týmto trochu "plačem" aj ja. MPV považujem za najlepšie riešenie vzhľadom na priestor, pohodlie cestovania, aj pohodlie nastupovania a vystupovania. Svokor prestúpil zo služobnej Octavie do súkromného Picassa (C3) a nevie si tiež vynachváliť. Svojho času ma tiež rozladil koniec Modusu a hlavne Grand Modusu, to boli fajn autíčka, ale tiež sa predávali dosť draho. [odkaz]
          Ani koniec Mercedesu Vaneo nepotešil, to bol fakt unikát - neskutočný priestor na malom pôdoryse, aj keď výška bola trošku nad priemer. [odkaz]
          To neustále uprednostňovanie kvázi SUV/crossover (podľa mňa z pôvodného konceptu ostal už iba terénne sa tváriaci dizajn, nič iné) mi už lezie krkom.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 26.07.  09:50

          « Re: Re: Re: už

          No o tom Fusione by sa dalo polemizovať. Mám ešte v pamäti, keď sme hľadali otcovi auto a on sa raz dovalil s ponukou na Fusion 1,6 benzín s manuálnou klímou, dvoma airbagmi a rádiom na kazety za 536 tis. SKK. :-) Kupodivu lepšie postavený a vybavený vtedy výpredajový Focus I gen. s rovnakým motorom vyšiel menej aj so sadou zimných pneu na plechoch k tomu. :-) takže nebolo očom. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 26.07.  21:25

            « Re: Re: Re: Re: už

            Z testů na auto.cz - Ford Fusion 2003 1.6 74kW Trend - 509.000 Kč, Ford Fusion 2009 1.6 74kW Calero - 317.000 Kč. Takže ano, ze začátku to Ford vyhnal nahoru, poměrně záhy (kolem 2005) už byly ceny o hodně nižší.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 27.07.  08:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: už

              Neviem ako to bolo v CZ ale situácia ktorú som načrtol vyššie bola na začiatku roku 2005, cca marec. Ale to už je u Fordu taká tradícia, zo začiatku vysoký nástrel a potom to padá dole. Aj ten prvý Focus u nás na začiatku začínal v 3dv. 1,4 holý bosý niekde okolo 479 tis. SKK :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Avanti

        Avanti 26.07.  19:11

        « Re: Re: už

        Prave preto mal pokračovať podobne postaveným autom alá Fusion. Nie tučným a zbytočne drahým B-Maxom so zbytočne drahým bezstĺpikovým riešením.
  • 00 Reagovat !

    foto milic

    milic 25.07.  18:03

    C-Max

    Na kdy je v plánu nová generace C-Maxu? Neví někdo?
  • 01 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 26.07.  00:15

    nic prekvapujuce

    tie zadne posuvne dvere bez b stlpika su hodne kontroverzne a to konzervativny europan nikdy neprijme ( vid podobny priklad p1007 ) ... rovnako som toho nazoru ze aj Tesla X by mala daleko lepsie predaje keby mala klasicke zadne dvere... a nie tie katastrofalne vyklapacky ... ale tak co uz... ale aj tam na to pridu casom kde je sever ...

    PS: male MPV uz ale stejne nefrcia a B-max asi ozaj nikomu chybat nebude... zboku z profilu je to ozaj neskutocne nevzhladne auto ... az sa divim ze ford taketo nieco vobec pustil do vyroby... to by si dnes uz nedovolila ani mahindra
    • 00 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 26.07.  08:13

      « Re: nic prekvapujuce

      Netrep. B-stĺipk chýba hlavne z praktického hľadiska, netreba v tom hľadať nejakú imaginárnu kontroverznosť. Ford robí dosť dobré autá a zákazníci kupujú aj modely s kontroverznejším (keď už to slovo chceš použiť) dizajnom ako má zrovna B-Max.
  • 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 26.07.  02:15

    Z louže pod okap

    Takže jeden nepříliš pěkný model s nedostatečným kufrem nyní Ford nahradí ještě daleko větší příšerkou, Ecosportem určeným pro rozvojové trhy a tento krok má Fordu v Evropě zvednout prodeje (spolü s neméně ošklivým a neméně "rozvojovým" Ka plus)?!! Je opravdu neuvěřitelné, jaké Ford v poslední době páchá v Evropě modelové harakiri. A bude hůř, odhaduju, že nová Insignia již nyní špatně prodejné obtloustlé americké Mondeo v průběhu několika měsíců pořádně zvalchuje a nová předražená Fiesta to také nebude mít lehké... Tak snad alespoň nový Focus se jim povede, jinak už fakt nevím.... :'-( :-( 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto dochtor

      dochtor 26.07.  07:46

      « Re: Z louže pod okap

      Súhlas.
      Modelu Ka sa naposledy "zbavili" tak, že ho nechali postaviť na podvozku Pandy. Je fakt, že ich vývoj vyšiel lacnejšie...
    • 00 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 26.07.  08:16

      « Re: Z louže pod okap

      O to ide. Píšem to už dlhšie, s umierajúcimi dizajnovými štúdiami umiera aj automobilový dizajn. Dnes už málokto vie spraviť príťažlivé a elegantné auto, dnešný dizajn je naskrz expresívny, agresívny a škaredý, česť výnimkám. Nedokáže už nadchnúť, zaujme akurát tak výstrednosťou a šialenými patvarmi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výrhu

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal hattrick. Sparta prohrála

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal…

SOUHRN | Extralize nadále vládne Plzeň. Ve šlágru 24. kola Škoda doma zvládla přestřelku s Kometou Brno a po…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…