Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford B-Max se chlubí nejmenší spotřebou ve třídě

Mezi konkurenty nového B-Maxu Ford řadí Opel Meriva, Citroën C3 Picasso a Renault Grand Modus.
Zpět na článek
10. 2. 2012 14:19
10. 2. 2012 15:57
10. 2. 2012 22:19
11. 2. 2012 08:49
11. 2. 2012 10:58
11. 2. 2012 11:42
11. 2. 2012 11:50
11. 2. 2012 14:21
11. 2. 2012 15:26
11. 2. 2012 16:24
11. 2. 2012 11:53
12. 2. 2012 10:31
12. 2. 2012 16:19
12. 2. 2012 23:23
12. 2. 2012 16:54
11. 2. 2012 09:39
11. 2. 2012 13:38
11. 2. 2012 14:35
11. 2. 2012 15:20
11. 2. 2012 15:47
11. 2. 2012 17:55
12. 2. 2012 10:36
12. 2. 2012 14:10
12. 2. 2012 16:53
10. 2. 2012 10:13
Životnost tříválce
Před pár týdny mě doslova šokovala informace Fordu, že projektovaná životnost motoru 1,0 Ecoboost je 200 tisíc kilometrů. Navíc pouze při "běžné" jízdě, tedy nejspíš něčem takovém, při čem stanovili tu super nízkou normovanou spotřebu.
To už budou za pár let v Auto Kelly k sehnání díly jako "Motor Eco Boost 1,0 koplet - výrobce StarLine"?
Rozbalit vlákno
17
10. 2. 2012 10:50
Re: Životnost tříválce
Na takovou životnost jsou, ale dneska projektovaný všechny auta ty naivo... >:-[]
Avatar - KANKUNEN
10. 2. 2012 12:01
Re: Životnost tříválce
Já bych se toho nebál, diesly mají 3x větší výkon než kdysi a jezdí normálně. tříhrnek je , ale pro toho kdo má rád jízdu autem je 3hrnek nezkousnutelná volba.
Avatar - LEGOPARK
10. 2. 2012 12:58
Re: Životnost tříválce
S kolkymi modernymi "3hrnkami" si uz jazdil?
Avatar - KANKUNEN
10. 2. 2012 13:26
Re: Životnost tříválce
1,4 TDI, HTP a Wartburg a pak jsem viděl psa bez nohy a uměl taky utíkat o třech.
Avatar - LEGOPARK
10. 2. 2012 13:31
Re: Životnost tříválce
Tak nejak som ta aj tipoval...
10. 2. 2012 21:55
Re: Životnost tříválce
ste bozi >:D
10. 2. 2012 14:40
Re: Životnost tříválce
To nebyla zpráva z fordu, ale blábol na Radiožurnálu nějakékho rádoby doborníka. ......je to stejný blaf jako že moderní turbodiesly nevydrží víc jak 200tis.. a jak jezdí.
Jinka by jsme mohli furt jezdit s nepřeplňovaným dieslem a pořád na olovnatý benzín že.....
Avatar - petrumr
10. 2. 2012 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 2. 2012 18:37
Re: Životnost tříválce
Takhle dopodrobna o tom nemluvili, ale životností motoru určitě nebyly myšleny výměny spotřebního materiálu (svíčky, řemeny...). Spíše mám za to, že tady půjde spíše o nadimenzování jednotlivých komponentů motoru (ložiska, vačkové hřídele, čepy...).
Holt někde se ty nízké ceny projevit musí. Stačí například srovnat ceny. Tady si pamatuju u Škodovky, že v roce 1996 stála horká novinka Octávie v nejlevnější verzi 336 tis. Teď stojí něco podobného 250 tisíc. Suroviny a energie pořád drahnou a škodováčtí odboráři se každoročně taky nehádají s vedením o kolik procent si pro nadcházející rok platy sníží :-). A Škoda rozhodně neprodělává.
10. 2. 2012 21:58
Re: Životnost tříválce
Alebo naprojektuju vstrekovace turbo a cerpadlo na 200 tisic. Vymena tychto dielov moze u dieselu stat 40+20+30=90tKc, co by mohlo v urcitej dobe presiahut hodnotu auta, takze si uz clovek radsej kupi "nove".
Avatar - petrumr
11. 2. 2012 09:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2012 13:35
Re: Životnost tříválce
já to slyšel na Radiožurnálu..a zrovna se tam bavili o downsigningu...a právě jistá chytrá hlava zmínila nový 1,0 ecoboost a že to projektujou na 200tis. km a že to prd vydrží a že je auto spotřebák a jiné kecy....prostě nakopnout....to nebylo oficiální vyjádření Fordu...prsotě ubohý výmysl.
A keci...že kdysi auto vydrželo 20 let a že ted nevydrží....no když s ním najedu 5 tis ročně jako byl nájezd před 20 lety, tak se taky nic nestane...(btw...jen zrezne...ne jak teď .nové)
.prostě me ty kecy štvou >:D
10. 2. 2012 19:09
Re: Životnost tříválce
Jo, taky jsem četl ten rozhovor. Říkal, že "při správném zacházení je životnost 200 tisíc km". Takže přeloženo z reklamštiny - když ten motor klekne už po 100 tisících, tak to nebude nic překvapivého a autorizovaný servis "pokárá" majitele, že s motorem správně nezacházel.
Avatar - petrumr
10. 2. 2012 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2012 08:42
Re: Životnost tříválce
Litr LPG bude stále do dvaceti korun. O to hůř pro Ecoboosty 1.0, které na LPG asi nepůjde jen tak lehce přestavět :-)
Avatar - petrumr
11. 2. 2012 10:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2012 13:59
Re: Životnost tříválce
No tak třeba v Německu byla daň na LPG snížena a její neměnná výše je garantována do roku 2018. Navíc by to nedávalo smysl - proč by "čistá" paliva měly být zdaněna více než "špinavá" ?
Avatar - igor77
10. 2. 2012 14:19
nevěřím
vám ani nos mezi očima :-!
Rozbalit vlákno
24
Avatar - petrumr
10. 2. 2012 15:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 2. 2012 22:19
Re: nevěřím
... a já jim nevěřím ani ty oči. Sám mám posledního S-Maxe s 2L EcoBoostem, který má papírovou kombinovanou spotřebu 8,1l/100km. Moje reálná dlouhodobá kombinovaná je 13.3l/100km. Když jezdím jen město, je to mezi 15 až 16l/100km. A nejezdím nijak agresivně - to by spotřeba šla o dost výš. Ono není moc příjemné, když jedete na benzinku, naberete 62l při stavu tachometru 378km - to je jeden z mých reálných případů. Zkrátka Ford je absolutně největší lhář mezi automobilkami, pokud jde o spotřebu. Osobně bych i zde použil korekci odpovídající mé reálné zkušenosti a to by se proklamovaná spotřeba 4l upravila tak na 6.5 až 7l/100km.
11. 2. 2012 03:08
Re: nevěřím
... a já tobě nevěřím ani jedno oko >:D Ne-agresivně za 13/15/16l / 100 km? >:D >:D >:D >:D

Ty vtipe. Nauč se nejdříve řídit. ;-)
11. 2. 2012 08:49
Re: nevěřím
1.2 TSI ve Fabii běžně žere 7-8 l/100 km. Proč by 2.0 Ecoboost ve větším a težším S-maxu neměl žrát 13,3 ?
11. 2. 2012 10:58
Re: nevěřím
Že mi někdo, koho neznám a kdo nezná mne, něvěří - to chápu. Na přiblížení a pochopení situace uvedu, že jsem jedním ze zakladatelů a majitelů tohoto webu (do momentu prodeje společnosti Axel Springer)a za dobu působení v Anima Publishes jsem měl možnost poznat snad všechna u nás prodávaná auta a sám jsem (celkově dosud) vlastnil sedm vozů. Nyní mám dvě - Octavii II a právě zmiňovaného S-Maxe. Má Octavia II 1.6 má průměrnou spotřebu 8 litrů - se stejným zacházením jako s S-Maxem - tedy 2/3 město. Delší cesty jsou většinou kolem 6 litrů (mimo město bez dálnic většinou pod 6 litrů) a trasu, kterou jsem s oběma vozy absolvoval pro zjištění minimální reálné spotřeby (ZL-UH a zpět) jsem s Octavií absolvoval s průměrnou spotřebou 4.5l a s S-Maxem se spotřebou 7.7l. K tomu podotknu, že u S-Maxe (narozdíl od Octavie) jsem se skutečně maximálně snažil. Tady neposuzuju absolutní čisla spotřeby dvou rozdílných vozů vůči sobě, ale vůči údajům výrobce. A to je u Fordu katastrofa - beru to jako výsměch zákazníkovi. O zkušenostech s S-Maxem v dalších ohledech se raději nebudu rozepisovat vůbec - také proto, že se to nijak netýká článku, u kterého přispíváme.
11. 2. 2012 11:42
Re: nevěřím
Hlavne si uvedom, ze Ford musi merit spotrebu podle evropskych smernic, on si ta cisla sam nevymysli. Stezuj si na debilne nastavene smernice, nikoli na Forda. Kdyby uvadel vyssi cisla (byt pravdivejsi), porusoval by zakon >:D
11. 2. 2012 11:50
Re: nevěřím
Tvá reakce, s prominutím, nedává vůbec smysl. Vysvětlím - pokud Ford a stejně tak ostatní výrobci uvádějí spotřebu podle nějakých směrnic - a ty jsou pro tyto všechny shodné - pak právě na odchylku reality od údajů uváděných samotnými výrobci já poukazuji. A tento rozdíl je u Fordu neuvěřitelný. Z tohoto stavu by se spíš dalo usuzovat na to, že Ford musí používat zcela jinou metriku než ostatní.
11. 2. 2012 14:21
Re: nevěřím
Ty rozdily v praxi se lisi motor od motoru a zejmena u turbobenzinu jsou nejvetsi (ty smernice jim strasne moc nahravaji, podobne jako hybridum, kde se vubec nepocita s elektrinou a pak vznikaji takove paskvily jako ze Opel Ampera jezdi za 1,2 litru a podobne).
Je ale zajimave, ze prave Ecoboosty jsou vyhlasene tim, ze se k tem udavanym cislum dokazou docela dobre priblizit, coz u turbobenzinu neni tak bezne. Takze to spis vypada, ze mas bud vadny motor nebo proste neumis s tim turbem jezdit. Turbo je mnohem nachylnejsi na styl jizdy a usporna jizda muze mit uplne jiny charakter nez usporna jizda v atmosfere. Jinak receno, usporny styl jizdy jako u tve atmosfericke oktavky muze byt u turbobenzinu velmi neusporny, coz ocividne i je. Ja s turbobenzinem nejezdim, takze nemohu slouzit, ale treba u atmosferickych benzinu nemam problem jezdit se spotrebou o 5-10% nizsi, nez udava vyrobce. Kdyz proste pojedes presne tak, jak udavaji smernice, tak udavane spotreby s nejvetsi pravdepodobnosti dosahnes. Problem je v tom, ze takhle "smernicove" se nejezdi.
11. 2. 2012 15:26
Re: nevěřím
Spíše to bude o tom, že v S-Maxu se i ten dvoulitrový Ecoboost přece jen trochu zapotí - a spotřeba benzínových turbomotrů v takovém případě letí raketově nahoru. Kdo si kupuje S-Max, tak určitě nebude akcelerovat z 0 na 50 km/h za 25 sekund, jak se to simuluje v měření spotřeby dle evropské metodiky. ;-)
11. 2. 2012 16:24
Re: nevěřím
"Akcelerace" z 0 na 50 km/h za 25 sekund skutečně neni ani očekávatelná a podle mne ani akcelerace ;-) Jsem zcela průměrný řidič, co do schopností i chování za volantem. Rozjezdy např. na křižovatce jsou naprosto shodné se všemi kolem, ve městě i mimo jezdím tak, abych nepřišel o body - takže si myslím, že bych měl mít i stejný poměr reálné spotřeby k papírové, jako ostatní. Byl bych pro, aby se změlila pravidla pro uvádění údajů o spotřebě tak, aby to odpovídalo reálnému užití. A aby bylo možno reklamovat odchylku třeba nad 10%.
11. 2. 2012 11:53
Re: nevěřím
Ano, Ford musí udávat spotřebu dle směrnic. Ale žádný zákon mu nebrání, aby vedle toho zveřejnil spotřebu dle jiné metodiky nebo aby prodejce upozornil zákazníka, že ten oficiální údaj je nesmysl.
12. 2. 2012 10:31
Re: nevěřím
tato debata tu uz raz bola...nejdem polemizovat nad tym, ze jazdny cyklus pre meranie spotreby v eu je na mile vzdialeny realite, ale aku metodiku ma vyrobit ford. Svoju? Podla coho stanovi cyklus, aby mohol zakaznokovi polozit dve cisla, t.j. jedno pekne ala EU a jedno podla svojich internych testov. Ak by sa automobilky navzajom dohodli na svojej jednotnej metodike poviem ok. Takto to velky vyznam nema.

Uz som to tu davno pisal. Diky metodike eu sa stava, ze papierovu spotrebu maju s rovnakym motorom rovnaku dve auta, ktore ju naozaj rovnaku mat nemozu uz len z principu - napriklad skusenost s puntom 1.3 multijet a fiorinom s tym istym motorom. Fiorino malo cca 200 kg naviac (nevyhoda pri rozbiehani v meste) a ma vyssiu stavbu karoserie (zasadny rozdiel v spotrebe na dialnici - cca 1,5 - 2 litre skvapalnenych dinosaurov na 100 km). V papieroch svieti ak sa dobre pamatam krasnych 4,6
12. 2. 2012 16:19
Re: nevěřím
Pro začátek třeba spotřebu při povolených rychlostech (90 a 130 km/h).
12. 2. 2012 23:23
Re: nevěřím
ano, to ma zmysel, ale nie vytvarat si nejaku nahradu eu cyklu pre meranie spotreby s tym, ze kazda automobilka bude mat iny
12. 2. 2012 16:54
Re: nevěřím
Tak asi máš někde skutečně problém. Můžu to porovnat na 2 turbobenzínových Fordech - dvojkové ST - papírově 9,3. Můj dlouhodobý průměr na cca. 50tkm je 9,1 dle tankování a při relativně "normálním" ježdění s občasným vyblbnutím do plných. Původní majitel udával podobné zkušenosti. A navíc, při postupném zvýšení výkonu z původních 166kW na údajných 228kW se spotřeba vůbec nehla, spíš mám pocit, že šla o 2 deci dolů.

Kolega v práci má Mondeo v kombíku, EcoBoost 1,6, které má papírovou 6,8. Má ho sice jen pár měsíců, takže spotřeba mu stále ještě jde dolů tak, jak si motor sedá, ale už teď je na 7 litrech.

Já obecně jezdím s turbobenzíny rád, protože spotřeba vzhledem k výkonu je naprosto suprová a postupně se o tom přesvědčují lidi okolo mne, kteří si takové motorizace pořizují. Mým prvním autem byla OI 1.8T, upravená ze 110kW na údajných 150 a dlouhodobá spotřeba byla proti papírovým 7,9 jen 7,2. Dlouhé trasy s minimálním podílem dálnice běžně 6,7 a manželka, která nejezdila tak dynamicky,klidně ještě o 0,5 litru míň. Nedávno jsem jel služebním kombíkem OII 1.8TSi ve čtyřkolce a tisíckrát projetou trasu, kterou jsem se svojí Oktou jezdil za těch +/- 7,2 dala tahle modernější a těžší čtyřkolka za 7.

Známý má přes rok Alteu XL 1.4 TSi , spotřeba okolo 6,7, takže taky nic extrémního. Podmínkou ale je, že se člověk naučí s turbobenzínem jezdit - tzn. šlapat na to, a to klidně naplno, jen tehdy, kdy to na těch pár sekund je potřeba, a zbytek jet plynule na co nejvyšší kvalt a co nejnižší otáčky (dle motoru bez problémů 1600 - 1800 ot.) a využívat tak kroutící moment.
Avatar - petrumr
11. 2. 2012 09:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2012 13:38
Re: nevěřím
No ja s Mondeem Ecoboost mam najeto 80 tis km, prumer 9 l na 100 a to ho vubec nesetrim. Chapu ze S-MAX je tezsi a ma vetsi odpor....ale nejak me to nesedi.....bude spatne asi neco jineho :))
11. 2. 2012 14:35
Re: nevěřím
Ano, kdybych sem napsal, co všechno je špatně (na tom S-Maxu), tak by mi asi nikdo nevěřil - mimo známých, kteří ten skvost znají (a to jsou čtenářům auto.cz známé osoby). Je možné, že jsem smolař a mám konkrétní podivný kus - ale už rok není schopen to žádný ze tří Ford servisů v mém okolí dát do 100% stavu. Ještě že mám tříletou záruku. Snad to bude stačit na uvedení vozu do stavu, který každý u nového vozu očekává. Podotýkám, že takovou okrajovou záležitost, jako spotřebu jsem v žádném servisu neřešil. Obecně myslím, že je zbytečné zpochybňovat fakta (spotřeba konkrétního vozu, kde tato je dána do kontextu mého druhého vozu). Zpochybňovat můžete mé závěry, které na základě těchto faktů dělám. Zde tedy bych pochopil námitku (i když s ní nesouhlasil), že mám zkušenost s jiným vozem a motorem a tak očekávání stejného chování nemusí být opodstatněné. Tuto případnou výtku podpořím další argumentem, kterým je poslední Focus (kombi) s 1.6l motorem mého bývalého kolegy z auto.cz, který má průměrnou 10l a po městě dosahuje neslušných čísel, které od mého S-Maxu nejsou daleko. I to je jen indicie a ne důkaz, že stejně zle se bude chovat (vzhledem k deklarovaným údajům výrobce) i nový jednolitr. Myslím ale, že můj skeptický pohled solidně podepírá.
11. 2. 2012 15:20
Re: nevěřím
Tak uprimne receno, ani ja necekam, ze novy jednolitr bude jezdit v takovem aute pod pet litru. Napr. na Spritmonitoru je u tveho S-Maxe prumerna spotreba 10,7 litru.

Take uvedu par prikladu. Treba ten Focus 1,6. V papirech to ma 6,6 (nepletu-li se), kamarad s tim jezdi za 7,2, na spritmonitoru to ma 7,7 litru. Daleko, predaleko od zminovanych 10 litru - takze asi chyba auta nebo ridice.

Moje Primera P11 2,0 benzin. V papirech 7,9 litru, ja mam zhruba kolem 7,5 litru, Spritmonitor 8,7 litru.

Ale ted se schvalne podivejme na nekolik aut, na jejich udavane prumerne a namerene prumerne podle SM (Spritmonitoru). Zacneme atmosferami.

Ford Focus 1,6 starsi (74kW) - 6,6l / 7,7l (+17%)
VW Golf 1,4 (59kW) - 6,4l / 7,0 l (+10%)
Opel Astra 1,4 (74kW) - 5,5l / 7,2l (+31%)

A ted turba.

Focus 1,6 Ecoboost (110 kW) - 6,0l / 7,6l (+27%)
VW Golf 1,2 TSI (77 kW) - 5,7l / 6,6l (+16%)
VW Golf 1,4 TSI (90 kW) - 6,2l / 7,2l (+16%)
Opel Astra 1,4T (103kW ) - 5,9l / 8,0l (+36%)
Opel Astra 1,6T (132kW) - 6,8l / 9,5l (+40%)

Vybral jsem jen par aut. Kazdopadne je videt, ze u stejneho vyrobce maji turbobenziny vzdy mnohem vetsi rozdil mezi udavanou spotrebou a realitou. Napr. Ford, atmosfera +17% / turbo +27%. VW atmo +10% / turbo +16%, Opel atmo +31% / turbo +38%. Planuju na toto tema provest vetsi vyzkum, az budu mit vice casu.
11. 2. 2012 15:47
Re: nevěřím
OK, teď jsem se koukal na ten Spritmonitor a tohle [odkaz] je průběh odpovídající mým zkušenostem - a není to největší žrout na tom webu. Alespoň vím, že nejsem jediný takto postižený, i když jsem u špatného konce škály ;-) Každopádně můj konkrétní případ vykazuje odchylku průměrné spotřeby +64% a to nepovažuju za akceptovatelné.
11. 2. 2012 17:55
Re: nevěřím
Jj, 64% je hodne. Vidis, ze u turbobenzinu neni +30% nic vzacneho. A opet, ono muzou jet dva lidi vicemene stejnou rychlosti a spotreby se klidne muzou lisit o rekneme 20%. Staci aby nekdo pred zatackou brzdil motorem a druhy dojel az k ni a tam zacal brzdit brzdami a uz se ti skladaji desetinky k desetince. Kazde zabrzdeni brzdami je plytvani energii a chce-li clovek jezdit usporne, mel by jej minimalizovat a brzdit motorem (pochopitelne zalezi na podminkach a netvrdim, ze brzdeni motorem lze pouzivat vzdy a vsude, to je samozrejme nesmysl, mnohdy je lepsi vyradit a ke krizovatce doplachtit na neutral - ono obecne na dojizdeni ke krizovatkam se da usetrit sakra hodne benzinu). Brzda-plyn je silenost na spotrebu a znam i lidi, kteri jezdi stylem "brzda-plyn bez brzdy". Proste se nalepi na auto pred nim, pusti plyn, jen co trochu poodjedou, opet pridaji,... Je to takove priskakovani... a take to neni pro spotrebu idealni.
12. 2. 2012 10:36
Re: nevěřím
ta spotreba je na 1.6 vo focuse dost vysoka. Mal som merivu s 1.6 a k 10 litrom som sa nedostal absolutne nikdy. Priemer (dla tankovania) bol od 6,6 (velmi kludna jazda s rodinkou na vylety, vacsina po okreskach) po 7,8 (dialnicny sprint bratislava - zilina a naspat).

PS: to auto malo napisane na mesto 9,9 a ani k tejto hodnote som sa nikdy nedostal
Avatar - Bud
12. 2. 2012 14:10
Re: nevěřím
Mně taky žere Focus 1,6 - 7litrů. Ale to opravdu jezdím velmi klidně. Ovšem na dálnici to v pohodě rozjedu, nešetřím. Takže mluvím o průměru. Ale když jsem zkoušel chvíli velmi svižné rozjezdy, hned se to na spotřebě projevilo ;-)
12. 2. 2012 16:53
Re: nevěřím
řekl bych že vadný kus....tolik nežere ani 2,5T od Volva co máme v druhém Mondeu a to se opravdu jezdí s tím tak, že žádná brzda provozu ani hospodárné ježdění..spíše naopak...málokdy se najde někdo kd oje rychlejší..a to at rozjezdy..okresky nebo dalnice. ...:-( ..jinak vyreklamovat u Fordu a aby na něco přišli...to je skoro rovno zázraku :-) Doporučuju se obrátit na české hlavní zastoupení a nebo pak směr Německo...jinak nepomůže ani svěcená voda. Ta spotřeba je nepřípustná, leda že by se s autem jezdilo furt na 2jku >:D
Avatar - sargis
10. 2. 2012 20:37
ukazovatel preradenia?
Pre mna je to rucicka otackomera a pohlad na cestu predomnou + obsadenost vozidla....aby ma na sluzobnom Pole 1,2 nutilo radit piaty stupen pri 48 km/h a mizernych otackach...su moderne motory dimenzovane aj na zivotnost u uzivatelov, ktori sa spoliehaju na pdobne vychytavky?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
11. 2. 2012 00:14
Chaotický dizajn fordových MPV
Škoda, že Ford znovu prešiel z uhladeného dizajnu na chaotický dizajn u svojich MPV - neviem to totiž inak nazvať. A to nielen v exteriéri, ale aj interiéri. Stačí si exteriér porovnať so Scenikom a C4 a C4 Grand Picasso, prípadne interiér s modelmi od VW.
Svojich zákazníkov si však Ford určite nájde - hlavne vďaka nižším cenám oproti VW.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
11. 2. 2012 09:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2012 21:17
Re: Chaotický dizajn fordových MPV
Ceny nejsou poloviční viz kompletní ceník Focus vr Golf a kvalita je mnohdy lepši u Fordu než u VW. ;-)

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - petrumr
12. 2. 2012 09:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2012 10:38
Re: Chaotický dizajn fordových MPV
este skus nejako vysvetlit tie polovicne ceny fordu
12. 2. 2012 10:41
Re: Chaotický dizajn fordových MPV
ta zmena dizajnu je dost velka, ale dost ludi moze aj toto oslovit. Nehladal by som za tym len ceny voci vw. Mam znameho, ktory teraz kupil tretie mondeo za sebou a nea sa povedat, ze by to bolo len kvoli cene. Ta je podobna ako u konkurencie
Avatar - petrumr
12. 2. 2012 17:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2012 18:50
Re: Chaotický dizajn fordových MPV
pises o svojej skusenosti s fabiou? Kupil tretie, lebo s prvymi bol spokojny