Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford B-Max: V Německu od 15.950 eur

David Bureš
Diskuze (22)
Nepřímý nástupce Fordu Fusion se u našich západních sousedů začne prodávat na podzim letošního roku.

Krátce po světové výstavní premiéře B-Maxu automobilka Ford oznámila německé ceny tohoto malého MPV. Ty začínají na částce 15.950 euro včetně 19% daně z přidané hodnoty za benzinový motor 1,4 Duratec o výkonu 66 kW. V přepočtu tak první cena B-Maxu v Německu činí zhruba 394 tisíc korun.

V základní verzi Ambiente bude tento vůz u našich západních sousedů mimo jiné vybaven sedmi airbagy včetně kolenního pro řidiče, kontrolou tlaku v pneumatikách či elektronickou náhradou samosvorného diferenciálu, takzvaným Torque Vectoring Control.

Přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost (74 kW) je v Německu dostupný od 17.350 euro (cca 428.500,- Kč). Silnější verze této jednotky o výkonu 88 kW je o tisíc euro dražší, v přepočtu tedy stojí asi 453 tisíc korun. V obou případech se jedná o stupeň výbavy Trend.

Zájemci o turbodiesel mohou vybírat ze dvou agregátů – z 1,5 TDCi o výkonu 55 kW a 1,6 TDCi se 70 kW. Prvně jmenovaný němečtí zákazníci seženou od 17.250 euro (stupeň Ambiente), což je v přepočtu asi 426.000,- Kč. Ceny za silnější naftový motor začínají na 18.750 euro (Trend), což je zhruba 463 tisíc korun.

Čím budou jednotlivé stupně výbavy disponovat, Ford upřesní až před samotným zahájením prodeje. V Česku se B-Max začne také prodávat během letošního podzimu.

Jedním z unikátů B-Maxu jsou posuvné zadní boční dveře, které Ford nazývá Easy Access (snadný přístup). Díky tomu, že do posuvných dveří je integrován B-sloupek, vznikne po jejich otevření vstupní otvor široký 1,55 metru.

Ford upozorňuje také na hlasově ovládaný komunikační systém Sync, který v případě nehody zavolá na tísňovou linku 112. Sync ale také umí číst příchozí SMS zprávy nebo spolupracovat s mobilními telefony a dalšími externími hudebními zařízeními přes Bluetooth a přípojku USB.

David Bureš
Diskuze (22)
11. 3. 2012 18:11
Re: To má být nástupce Fusionu?
Jo to souhlas, do tý doby Fusion živořil a pak se teprve prodeje rozjeli ;-) Tady budou muset už od začátku dolu. Tipuji, že to zkusí s cenou 380k základ a po 3 měsících půjdou na 330k, jelikož to nikdo za ty pěníze nekoupí :-)

Meriva také začíná na 334k, ale prodej nic moc 25 aut za 2 měsíce je bída... Hjondé ix20 470ks, Fusion 355ks, Venga 131ks a i ten trošku avangardní C3 Picasso 52ks, tedy 2x tolik (zdroj SDA). ;-)
11. 3. 2012 15:17
Re: Dalo se to čekat
Problém je v tom, že koncept co má ix20 zatím do té doby nikdo nenabídl, takže tak. Dveře uvidíme jestli se chytí, u nás to bude stejnak jen o ceně.
11. 3. 2012 14:32
Re: mne sa teda vobec nepaci
Hlavně že (zejména v posledních letech) jsou fordy synonymem kvality. Myslím, že úsloví "každý trotl jezdí oplem" a "fordem tam, vlakem zpátky" si nemají co vyčítat a u fordu to platí dodnes (mě teda nikde nenechal, ale kvalitou opravdu to auto neoplývá - poslední z problémů je zkušenost z minulého týdne = praskly samovolně 3 ze 4 výdechů klimatizace (nejprve to vypadalo jen na vodicí lamely, ale při výměně se 2 z těch 3 výdechů servisákům v autorizáku totálně rozpadly), podle fór to není u mého auta ojedinělé).
11. 3. 2012 14:27
Re: To má být nástupce Fusionu?
Jenže pod 300 se začal prodávat až více jak dva roky po faceflitu, tj. po nějakých 6 letech od uvedení modelu na trh. V dnešní době jim to sebevědomí tak dlouho asi nevydrží. >:-[]
11. 3. 2012 14:25
Re: To má být nástupce Fusionu?
Stojí stejně jako fusion, když tento model začínal. A tu cenu držel až do roku 2008, ještě moje auto z konce roku 2007 je za více jak 400 tisíc, a to zdaleka nebyla top verze. Ford nasadil dumpingové ceny až okolo prázdnin 2008, kdy srazil cenu akcemi o 100 000 i více (v závislosti na konfiguraci). Samozřejmě, že ceny celkově se od uvedení fusiona proměnily, ale jak už tu bylo napsáno, nástupce nemusí nutně mít stejnou nebo podobnou cenovku.