Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

 

Ford vyvíjí nové bezpečnostní systémy a jimi vybavená MPV S-Max vyjedou na německé silnice.

Z laboratoří se tak S-Maxy dostanou do reálného provozu. Je jich celkem dvacítka a potkáte je kolem Frankfurtu nad Mohanem. Projekt simTD podporují i jiní výrobci. Poněkud zvláštní zkratka znamená „Safe Intelligent Mobility - Testfield Germany“ (Bezpečná inteligentní mobilita – testovací oblast Německo). Aut bude celkem 120 a zkoušky potrvají čtyři roky. Měly by přinést nejen zvýšení bezpečnosti, ale i plynulosti individuální dopravy.

Systémy instalované ve velkém MPV s modrým oválem podporují vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými vozy, ale auto si může „povídat“ také s infrastrukturou. A čím jsou S-Maxy vybaveny? Tak například elektronickým brzdovým světlem. Pokud je nutná prudká decelerace, vůz vyšle signál k tomu, který jede za ním, aby jej včas varoval. A to i tehdy, je-li skryt až za zatáčkou. Odpadá tak použití výstražného trojúhelníku, nebo blikačů, které je už dnes mnohdy rovněž samočinné.

Varování před překážkou umí říci ostatním účastníkům provozu o nebezpečném předmětu na silnici, jeho přesné poloze i typu. Rozpoznávání dopravních značek už dnes známe. To od Fordu ovšem funguje takřka v reálném čase, je totiž v kontaktu s centry řízení dopravy. Řidič tak dostává aktuální zprávy o rychlostních limitech, dočasných i trvalejších dopravních omezeních, objížďkách a změnách přednosti v jízdě.

JAKE.AUTO.CZ: Ford S-Max (všechny testy a další články)

Informace o vývoji dopravní situace jsou založeny na prognózách a pravděpodobných scénářích, pochopitelně stejně jako v předchozím případě aktualizovaných. A přístup na internet? Osoba za volantem určitě nebude při jízdě klábosit na Facebooku, ale rezervaci parkovacího místa v přecpaných metropolích využije lépe. A to včetně zaplacení předem během jízdy.

„Tento výzkum je klíčový pro rozvoj nové generace asistenčních technologií našich automobilů. Přinese prospěch zákazníkům společnosti, ostatním účastníkům silničního provozu i životnímu prostředí,“ řekl Christian Ress, technický expert z evropského výzkumného střediska Fordu v Cáchách (Aachen). „Automobily během testovacích a vyhodnocovacích jízd najezdí tisíce kilometrů, čímž získáváme cenná výzkumná data z běžných situací v každodenním provozu,“ uvedl dále Ress.

Projekt simTD stál 53 milionů eur (přes 1,3 miliardy korun). Na jeho realizaci přispěli i němečtí daňoví poplatníci prostřednictvím rozpočtů dvou federálních ministerstev a pokladničky země hesenské. Spolkový úřad zabývající se dopravou pak má na starosti investice do infrastruktury. Členy konsorcia jsou také ostatní velké německé automobilky, dále Bosch, Continental, logicky Deutsche Telekom a několik technických univerzit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Letgo odchází z Česka, službu vypne už na konci března Letgo odchází z Česka, službu vypne už na konci března

Internetová služba Letgo, která zprostředkovává prodej a…

Železniční most u Edenu zmizel. Nahradí jej nový Železniční most u Edenu zmizel. Nahradí jej nový

Modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním…

Ikea vzdává prodej na Václavském náměstí Ikea vzdává prodej na Václavském náměstí

Největší maloobchodní prodejce nábytku na světě nebude…

Komentář Jana Žižky: Povolenky už koušou. I ČEZ Komentář Jana Žižky: Povolenky už koušou. I ČEZ

Nad otázkou, jak hospodaří ČEZ, by si už neměli lámat…

 

Štítky Ford Technika

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

První Esprit s karoserií od Giugiara byl představen v…

 





 
Mercedes-Benz GLC kupé má po faceliftu. Nabízí nové motory i moderní infotainment

Mercedes-Benz GLC kupé má po faceliftu. Nabízí nové motory i moderní infotainment

Dnes 10:05

Modernizované GLC kupé se dočkalo benzinových mildhybridů a nového dvoulitrového turbodieselu.




Blesk.cz

Táňa Vilhelmová nepřišla na zkoušky hry, kde má hlavní roli! Co se stalo?

Táňa Vilhelmová nepřišla na zkoušky hry, kde má…

Pro Tatianu Vilhelmovou (40) je role mecenášky Medy Mládkové (99) jednou z nejtěžších v životě, přesto chyběla…

Blesk tlapky „zmáčkly“ úředníky: Množitelka musí psy pustit. A zaplatí tučnou pokutu

Blesk tlapky „zmáčkly“ úředníky: Množitelka musí psy…

Po týdnech, kdy Blesk tlapky vytrvale poukazovaly na nekalé kšefty množitelky Petry Novákové (35), dříve…

 

iSport.cz

OVERTIME s Kollerem: Sparta je na lepší cestě, Česku chybí gólová mašina

OVERTIME s Kollerem: Sparta je na lepší cestě, Česku…

Není v Česku povolanějšího člověka na hodnocení útočníků, než je Jan Koller. Nejlepší střelec v historii…

Jágr v ráži, pustil se i do kapitána Jihlavy: Co mi zbývá se 120 kily...

Jágr v ráži, pustil se i do kapitána Jihlavy: Co mi…

Po vyrovnané partii na Vysočině jsou zpátky na koni. Kladenští hokejisté si ve třetí semifinálové bitvě play off…

 

Reflex.cz

Nejúčinnější antikoncepce se jmenují Maláčová a Schillerová. Zn.: S námi vyděláte 80 tisíc

Nejúčinnější antikoncepce se jmenují Maláčová a…

Desítky tisíc matek současných miminek či batolat, které se těšily, jak jim od nového roku stát dorovná jejich…

Andrej Babiš: Česko podpoří britskou žádost o odklad brexitu

Andrej Babiš: Česko podpoří britskou žádost o odklad brexitu

Česko tento týden na Evropské radě podpoří britskou žádost o odklad britského odchodu z Evropské unie. Na…