Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

 

Ford vyvíjí nové bezpečnostní systémy a jimi vybavená MPV S-Max vyjedou na německé silnice.

Z laboratoří se tak S-Maxy dostanou do reálného provozu. Je jich celkem dvacítka a potkáte je kolem Frankfurtu nad Mohanem. Projekt simTD podporují i jiní výrobci. Poněkud zvláštní zkratka znamená „Safe Intelligent Mobility - Testfield Germany“ (Bezpečná inteligentní mobilita – testovací oblast Německo). Aut bude celkem 120 a zkoušky potrvají čtyři roky. Měly by přinést nejen zvýšení bezpečnosti, ale i plynulosti individuální dopravy.

Systémy instalované ve velkém MPV s modrým oválem podporují vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými vozy, ale auto si může „povídat“ také s infrastrukturou. A čím jsou S-Maxy vybaveny? Tak například elektronickým brzdovým světlem. Pokud je nutná prudká decelerace, vůz vyšle signál k tomu, který jede za ním, aby jej včas varoval. A to i tehdy, je-li skryt až za zatáčkou. Odpadá tak použití výstražného trojúhelníku, nebo blikačů, které je už dnes mnohdy rovněž samočinné.

Varování před překážkou umí říci ostatním účastníkům provozu o nebezpečném předmětu na silnici, jeho přesné poloze i typu. Rozpoznávání dopravních značek už dnes známe. To od Fordu ovšem funguje takřka v reálném čase, je totiž v kontaktu s centry řízení dopravy. Řidič tak dostává aktuální zprávy o rychlostních limitech, dočasných i trvalejších dopravních omezeních, objížďkách a změnách přednosti v jízdě.

JAKE.AUTO.CZ: Ford S-Max (všechny testy a další články)

Informace o vývoji dopravní situace jsou založeny na prognózách a pravděpodobných scénářích, pochopitelně stejně jako v předchozím případě aktualizovaných. A přístup na internet? Osoba za volantem určitě nebude při jízdě klábosit na Facebooku, ale rezervaci parkovacího místa v přecpaných metropolích využije lépe. A to včetně zaplacení předem během jízdy.

„Tento výzkum je klíčový pro rozvoj nové generace asistenčních technologií našich automobilů. Přinese prospěch zákazníkům společnosti, ostatním účastníkům silničního provozu i životnímu prostředí,“ řekl Christian Ress, technický expert z evropského výzkumného střediska Fordu v Cáchách (Aachen). „Automobily během testovacích a vyhodnocovacích jízd najezdí tisíce kilometrů, čímž získáváme cenná výzkumná data z běžných situací v každodenním provozu,“ uvedl dále Ress.

Projekt simTD stál 53 milionů eur (přes 1,3 miliardy korun). Na jeho realizaci přispěli i němečtí daňoví poplatníci prostřednictvím rozpočtů dvou federálních ministerstev a pokladničky země hesenské. Spolkový úřad zabývající se dopravou pak má na starosti investice do infrastruktury. Členy konsorcia jsou také ostatní velké německé automobilky, dále Bosch, Continental, logicky Deutsche Telekom a několik technických univerzit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Ford Technika

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…