Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

 

Ford vyvíjí nové bezpečnostní systémy a jimi vybavená MPV S-Max vyjedou na německé silnice.

Z laboratoří se tak S-Maxy dostanou do reálného provozu. Je jich celkem dvacítka a potkáte je kolem Frankfurtu nad Mohanem. Projekt simTD podporují i jiní výrobci. Poněkud zvláštní zkratka znamená „Safe Intelligent Mobility - Testfield Germany“ (Bezpečná inteligentní mobilita – testovací oblast Německo). Aut bude celkem 120 a zkoušky potrvají čtyři roky. Měly by přinést nejen zvýšení bezpečnosti, ale i plynulosti individuální dopravy.

Systémy instalované ve velkém MPV s modrým oválem podporují vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými vozy, ale auto si může „povídat“ také s infrastrukturou. A čím jsou S-Maxy vybaveny? Tak například elektronickým brzdovým světlem. Pokud je nutná prudká decelerace, vůz vyšle signál k tomu, který jede za ním, aby jej včas varoval. A to i tehdy, je-li skryt až za zatáčkou. Odpadá tak použití výstražného trojúhelníku, nebo blikačů, které je už dnes mnohdy rovněž samočinné.

Varování před překážkou umí říci ostatním účastníkům provozu o nebezpečném předmětu na silnici, jeho přesné poloze i typu. Rozpoznávání dopravních značek už dnes známe. To od Fordu ovšem funguje takřka v reálném čase, je totiž v kontaktu s centry řízení dopravy. Řidič tak dostává aktuální zprávy o rychlostních limitech, dočasných i trvalejších dopravních omezeních, objížďkách a změnách přednosti v jízdě.

JAKE.AUTO.CZ: Ford S-Max (všechny testy a další články)

Informace o vývoji dopravní situace jsou založeny na prognózách a pravděpodobných scénářích, pochopitelně stejně jako v předchozím případě aktualizovaných. A přístup na internet? Osoba za volantem určitě nebude při jízdě klábosit na Facebooku, ale rezervaci parkovacího místa v přecpaných metropolích využije lépe. A to včetně zaplacení předem během jízdy.

„Tento výzkum je klíčový pro rozvoj nové generace asistenčních technologií našich automobilů. Přinese prospěch zákazníkům společnosti, ostatním účastníkům silničního provozu i životnímu prostředí,“ řekl Christian Ress, technický expert z evropského výzkumného střediska Fordu v Cáchách (Aachen). „Automobily během testovacích a vyhodnocovacích jízd najezdí tisíce kilometrů, čímž získáváme cenná výzkumná data z běžných situací v každodenním provozu,“ uvedl dále Ress.

Projekt simTD stál 53 milionů eur (přes 1,3 miliardy korun). Na jeho realizaci přispěli i němečtí daňoví poplatníci prostřednictvím rozpočtů dvou federálních ministerstev a pokladničky země hesenské. Spolkový úřad zabývající se dopravou pak má na starosti investice do infrastruktury. Členy konsorcia jsou také ostatní velké německé automobilky, dále Bosch, Continental, logicky Deutsche Telekom a několik technických univerzit.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Ford Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…