Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

Ford začíná testovat „inteligentní“ S-Max v běžném provozu

 

Ford vyvíjí nové bezpečnostní systémy a jimi vybavená MPV S-Max vyjedou na německé silnice.

Z laboratoří se tak S-Maxy dostanou do reálného provozu. Je jich celkem dvacítka a potkáte je kolem Frankfurtu nad Mohanem. Projekt simTD podporují i jiní výrobci. Poněkud zvláštní zkratka znamená „Safe Intelligent Mobility - Testfield Germany“ (Bezpečná inteligentní mobilita – testovací oblast Německo). Aut bude celkem 120 a zkoušky potrvají čtyři roky. Měly by přinést nejen zvýšení bezpečnosti, ale i plynulosti individuální dopravy.

Systémy instalované ve velkém MPV s modrým oválem podporují vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými vozy, ale auto si může „povídat“ také s infrastrukturou. A čím jsou S-Maxy vybaveny? Tak například elektronickým brzdovým světlem. Pokud je nutná prudká decelerace, vůz vyšle signál k tomu, který jede za ním, aby jej včas varoval. A to i tehdy, je-li skryt až za zatáčkou. Odpadá tak použití výstražného trojúhelníku, nebo blikačů, které je už dnes mnohdy rovněž samočinné.

Varování před překážkou umí říci ostatním účastníkům provozu o nebezpečném předmětu na silnici, jeho přesné poloze i typu. Rozpoznávání dopravních značek už dnes známe. To od Fordu ovšem funguje takřka v reálném čase, je totiž v kontaktu s centry řízení dopravy. Řidič tak dostává aktuální zprávy o rychlostních limitech, dočasných i trvalejších dopravních omezeních, objížďkách a změnách přednosti v jízdě.

JAKE.AUTO.CZ: Ford S-Max (všechny testy a další články)

Informace o vývoji dopravní situace jsou založeny na prognózách a pravděpodobných scénářích, pochopitelně stejně jako v předchozím případě aktualizovaných. A přístup na internet? Osoba za volantem určitě nebude při jízdě klábosit na Facebooku, ale rezervaci parkovacího místa v přecpaných metropolích využije lépe. A to včetně zaplacení předem během jízdy.

„Tento výzkum je klíčový pro rozvoj nové generace asistenčních technologií našich automobilů. Přinese prospěch zákazníkům společnosti, ostatním účastníkům silničního provozu i životnímu prostředí,“ řekl Christian Ress, technický expert z evropského výzkumného střediska Fordu v Cáchách (Aachen). „Automobily během testovacích a vyhodnocovacích jízd najezdí tisíce kilometrů, čímž získáváme cenná výzkumná data z běžných situací v každodenním provozu,“ uvedl dále Ress.

Projekt simTD stál 53 milionů eur (přes 1,3 miliardy korun). Na jeho realizaci přispěli i němečtí daňoví poplatníci prostřednictvím rozpočtů dvou federálních ministerstev a pokladničky země hesenské. Spolkový úřad zabývající se dopravou pak má na starosti investice do infrastruktury. Členy konsorcia jsou také ostatní velké německé automobilky, dále Bosch, Continental, logicky Deutsche Telekom a několik technických univerzit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…