Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford bude vyvážet Transit Connect z Turecka do USA

Václav Pavlečka
Diskuze (10)
I přes vysokou cenu eura se Ford rozhodl dovážet tento evropský užitkový vůz na severoamerický trh.

Poněkud nezvykle - z pomezí Asie a Evropy na sever Ameriky - bude již brzy putovat model Ford Transit Connect. I přes vysokou cenu eura se Ford rozhodl dovážet tento evropský užitkový vůz na severoamerický trh. Doplní tak svůj sortiment dodávek o menší, ekologicky šetrnější a zároveň úspornější vůz.

Všestranný, kompaktní a... spořivý

Na autoshow v Chicagu oznámila americká automobilka svůj záměr importovat Ford Transit Connect z Evropy do USA. Mířit má především do rukou majitelům menších firem, kteří se poohlíží po ekonomičtější alternativě k dodávkám série E. Transit má přitom konkurenci ze stáje Chevrolet a Dodge. Proti nim však hodlá postavit větší vnitřní prostor a úspornější provoz.

Americká varianta Fordu Transit Connect bude mít pod kapotou dvoulitrový benzinový čtyřválec spojený s automatickou převodovkou. Ve městě si vůz řekne průměrně o 12,4 l / 100 km a mimo město o 9,8 l / 100 km.

U nás se Transit Connect prodává jako dvoumístná dodávka s objemem nákladového prostoru 3,4 až 4,4 m3, osobní verze a minibus, schopný komfortně přepravit až osm lidí. Objem nákladového prostoru „dodávkové verze“ přitom záleží na rozvoru. Ford Transit Connect se prodává v kratší a delší variantě. Ford však zatím oficiálně neprozradil, zda bude na americký trh dovážet obě varianty užitkového auta, nebo jen některou z nich. V Evropě převažují v této kategorii vznětové přeplňované motory, zážehové jsou spíše výjimkou.

Verze s delším rozvorem má na délku 4278 mm. Její delší „sourozenec“ pak 4525 mm. Celková šířka je u obou stejná – 2044 mm. Výška nezatíženého vozu je u kratší varianty 1814 mm, u delší pak 1981 mm.

Václav Pavlečka
Diskuze (10)
8. 2. 2008 18:02
Re: Tourneo
To myslis akoze do Berlinga sa vojdu len ludia o 30% mensi ako je priemer? >:D >:D >:D Tlcko...
8. 2. 2008 17:17
Re: Tourneo
Logan je voci tomuto srot, povedal by som, ze aj vyzera vnutri este uzitkovejsie ako Tourneo. Mas pravdu aj s vyskou, aj s posuvnymi dverami. Plus Ford pouziva modernejsi diesel, a predsa len je to ina trieda. Ked dovybavim Logan na nejaku normalnu mieru, vyjde okolo pol mega, a na tej cene u nas zacina aj Tourneo. Okrem toho Logan je dost uzky, teda 3 detske sedacky dozadu nenacpes, iba ak nejake lacne braky, aj to neviem.
8. 2. 2008 15:15
Re: Tourneo
Môj sused má Caddy. Dvojo posuvných dverí, plno miesta na sedačkách, veľký kufor. Ale väčšinou vozí ďalšie dve sedačky, lebo má 5 detí. V tom prípade by bola lepšia predĺžená verzia. Ale dúfam, že mne sa už s deťmi podarí dať si STOP, a tie tri budú stačiť... >:D
8. 2. 2008 14:03
Re: Tourneo
Ja hej. Niečo som s Connectom pojazdil,jediný problém bol hluk od zadných kolies, ale to by nejaká samolepiaca izolácia na podbehy a pár kúskov podbehov spravili. Poznám pár ľudí, čo používajú ako rodinné autá Kangoo, Partner a Caddy. A vpohode. Tourneo ponúka priam neskutočný priestor, zvlášť vzadu je to jak stvorené pre tri detské sedačky vedľa seba (to do hocakého auta nedáš). Posuvné dvere vôbec nezasahujú do interiéru, nemáš problém ani na parkovisku a vpohode dočiahneš pripútať deti do sedačiek na všetkých miestach. Dozadu hodíš kočík, všetky nákupy a ešte aj zostane miesto. Zbaliť sa na dovolenku s celou famíliou tiež nie je problém. Chcel som ho mať (jazdený), ale manželka uprednostnila Scénic. No a skús kúpiť auto žene proti vôli... ;-)
8. 2. 2008 13:08
Tourneo
U nás trochu nedocenené auto, pretože patrí k tým drahším v segmente. Tí čo ho majú, si šúchajú ruky. Obrovský priestor, robustnosť a spoľahlivosť, to sú základné atribúty tohto auta. V spojení s turbodieslom 1.8 aj vynikajúca spotreba. Hranaté tvary neprekážajú, povedal by som, že na tomto aute vyzerajú veľmi dobre. Tourneo svojou ponukou prekonáva konkurentov ako sú Kangoo, Caddy alebo Partner. Cena u nás ale nie je najpriaznivejšia. Keď som hľadal dobré auto pre rodinu aj na stavbu, Tourneo Connect bol jedným z kandidátov, ale v požadovanej výbave stál o 50-80 tisíc viac ako francúzska konkurencia.