Ford C-Max a Grand C-Max: 100 tisíc vyrobených exemplářů
Automobilka Ford je překvapena zájmem o modely C-Max a Grand C-Max, které se na evropských trzích prodávají od konce minulého roku. Aby automobilka uspokojila poptávku, musela navýšit výrobu v továrně ve Valencii, kde se obě tato MPV vyrábí.
Ford prodal od zahájení prodeje nových generací C-Maxu a Grand C-Maxu více než 100 tisíc jejich exemplářů. Ve Velké Británii se za letošní rok do konce května prodalo 8.132 kusů těchto MPV, což je více než dvojnásobek oproti květnu 2010.
Vysoká poptávka po těchto vozech automobilku Ford donutila, aby denní výrobu v továrně ve Valencii navýšila o 18 %. Většina benzinových motorů se vyrobí v továrnách v Bridgendu ve Walesu, dieselové jednotky jsou zase montovány na londýnském předměstí Dagenham.
Ve Velké Británii se oba automobily prodávají převážně ve vyšších stupních výbavy, jako je verze Titanium. Kupci minulé generace těchto MPV se přitom ve většině případů zajímali o hůře vybavené vozy.
Nejúspěšnější motorizací je ve Velké Británii 1,6 TDCi o výkonu 85 kW. Celých 45 % v Británii prodaných C-Maxů a Grand C-Maxů bylo poháněno touto vznětovou jednotkou.
Ford C-Max je pětimístný velkoprostorový automobil, přívlastek Grand označuje delší variantu s posuvnými zadními dveřmi a sedmimístným interiérem.
Ford Grand C-Max je až po B-Sloupek konstrukčně identický s C-Maxem, má standardně boční posuvné dveře, o 14 cm delší rozvor, je celkově delší (4,52 m) i vyšší (+40 mm). Zásadně se liší i záď, Grand C-Max dostal vyšší zadní okno, které vylepšuje výhled vzad. Dlouhý C-Max je praktičtější, ale o pořadí estetické vyváženosti proporcí mají jasno i v samotné automobilce.
Oba automobily byly prvními modely Ford, postavenými na takzvané C platformě. Tu nyní sdílejí se současnou generací Focusu. Od příštího roku má podle předchozích plánů Fordu vznikat na stejném základě 10 různých modelů s kapacitou až 2 miliony vozů ročně.