Ford C-Max Energi: Poprvé hybrid se zástrčkou
Ford C-Max Energi se jako první plug-in hybrid v nabídce modrého oválu představuje na autosalonu v Detroitu. Premiéra se sice odehrává na jednom z nejdůležitějších severoamerických autosalonů, ale základem pro hybrid je krátký pětimístný C-Max, který se v USA neprodává.
V přídi tohoto kompaktního MPV je uložen zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s Atkinsonovým cyklem, který spolupracuje s elektromotorem. Lithium-iontové baterie jsou uloženy v zadní části vozu pod podlahou interiéru.
Dojezd, výkony motorů ani další technické parametry nebyly zveřejněny. Ford v tiskových materiálech vyzdvihuje především nízkou spotřebu paliva a dojezd svého prvního plug-in hybridu.
Ford C-Max Energi má být s nabitými bateriemi a plnou nádrží schopen ujet až 800 km. Akumulátory lze nabíjet díky zástrčce a kabelu z běžné domácí sítě. Vzhledem k premiéře na půdě USA je uváděno, že z domácí 120 V nabíječky lze baterie dobít na 100 % přes noc.
Samozřejmostí pro nový plug-in hybrid od Fordu je schopnost jízdy pouze na elektromotor nebo spalovací motor a také lze využívat oba motory najednou. Ford C-Max Energi je vybaven i systémem rekuperace energie. V nabídce mají být i solární panely umístěné na střeše, které se mají rovněž podílet na dobíjení.
Stejně jako u elektřinou poháněného Focusu Electric umožňuje nový software MyFord Touch sledovat stav nabití akumulátorů a řadu dalších provozních údajů.
K Focusu Electric přibližuje C-Max Energi i jeho vzhled. Hybridní MPV sice narozdíl od hatchbacku nepřišlo o masku chladiče, ale tvar a provedení mřížky v předním nárazníku je podobný jako u elektromobil. Stejný je i design litých kol a umístění kruhového víčka před dveřmi řidiče, pod nímž se ukrývá konektor pro dobíjení baterií z rozvodné sítě.
Pro severoamerický trh bude C-Max Energi od roku 2012 vyráběn v továrně Wayne v Michiganu společně s konvečními modely i elektřinou poháněným Focusem. Výroba v Evropě bude spuštěna o rok později a bude probíhat ve španělské Valencii.