Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford C-Max Energi: Poprvé hybrid se zástrčkou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Ford pracuje na rozšíření své nabídky hybridních modelů a představuje svůj první sériový plug-in hybrid, který vychází z nové generace modelu C-Max.

Ford C-Max Energi se jako první plug-in hybrid v nabídce modrého oválu představuje na autosalonu v Detroitu. Premiéra se sice odehrává na jednom z nejdůležitějších severoamerických autosalonů, ale základem pro hybrid je krátký pětimístný C-Max, který se v USA neprodává.

V přídi tohoto kompaktního MPV je uložen zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s Atkinsonovým cyklem, který spolupracuje s elektromotorem. Lithium-iontové baterie jsou uloženy v zadní části vozu pod podlahou interiéru.

Dojezd, výkony motorů ani další technické parametry nebyly zveřejněny. Ford v tiskových materiálech vyzdvihuje především nízkou spotřebu paliva a dojezd svého prvního plug-in hybridu.

Ford C-Max Energi má být s nabitými bateriemi a plnou nádrží schopen ujet až 800 km. Akumulátory lze nabíjet díky zástrčce a kabelu z běžné domácí sítě. Vzhledem k premiéře na půdě USA je uváděno, že z domácí 120 V nabíječky lze baterie dobít na 100 % přes noc.

Samozřejmostí pro nový plug-in hybrid od Fordu je schopnost jízdy pouze na elektromotor nebo spalovací motor a také lze využívat oba motory najednou. Ford C-Max Energi je vybaven i systémem rekuperace energie. V nabídce mají být i solární panely umístěné na střeše, které se mají rovněž podílet na dobíjení.

Stejně jako u elektřinou poháněného Focusu Electric umožňuje nový software MyFord Touch sledovat stav nabití akumulátorů a řadu dalších provozních údajů.

K Focusu Electric přibližuje C-Max Energi i jeho vzhled. Hybridní MPV sice narozdíl od hatchbacku nepřišlo o masku chladiče, ale tvar a provedení mřížky v předním nárazníku je podobný jako u elektromobil. Stejný je i design litých kol a umístění kruhového víčka před dveřmi řidiče, pod nímž se ukrývá konektor pro dobíjení baterií z rozvodné sítě.

Pro severoamerický trh bude C-Max Energi od roku 2012 vyráběn v továrně Wayne v Michiganu společně s konvečními modely i elektřinou poháněným Focusem. Výroba v Evropě bude spuštěna o rok později a bude probíhat ve španělské Valencii.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
11. 1. 2011 15:05
Re: DAS PRD
:yes: Mas pravdu, ted jsem zaznamenal, ze VW se zacalo hadat s Audi kdo zacne neco opajcovavat. Nez se na tom dohodnou, to tak bude 2013+. >:D

Zatim bude po cele Evrope smrdet porad hlavne koncernova nafta... :no:
11. 1. 2011 07:38
Re: DAS PRD
Myslim ze to bude ako s common-rail: najprv bude VW (a ich tunajsi promoter) niekolko rokov dokazovat ze plugin/elektromobil je zbytocny lebo VW ma lepsie a uspornejsie riesenie (napr. supermoderny a usporny 1-valec tdi), ale ked ostatni "preslapu cesticku", potom VW hrdo nasadi overenu technologiu ktoru opajcne od konkurencie. Tomu sa u VW (ci presnejsie Audi) vravi "Vorsprung durch Technik"... :-)
10. 1. 2011 19:42
DAS PRD
Kde má VW svůj hybrid nebo plug-in hybrid nebo elektromobil? >:D :yes:
10. 1. 2011 19:38
Bravo Ford BEV & HEV-PHEV
:yes: :yes: :yes: