..tak dle prvních textových dojmů splňuje očekávání. Dnes jsem byl ve Fordu a jest domluvena testovací jízda, jakmile dorazí do autosalonu budeme chytřejší >:D
Ale opravdu se těším na 1,6Ecoboost a manuální řazení. Nic proti dieslům, ale zaplaťpanbů, že se nám vrací éra a vůně benzínů, a ať je to VW nebo Fiat nebo právě teď Ford.
Ja by som povedal, že očakávania boli i prekonané, usudzujúc z množstva superlatívov v texte. Titul najšportovejšie stredné MPV zostáva v rukách Fordu, pridávajúc k tomu kvalitatívne zlepšenie interiéru a vydarené moderné turbobenzíny. Ford v poslednej dobe šliape naplno. :yes:
Nu ale jak vidíš, tak se to líbí asi jen redakci a nám dvěma >:D Ostatním se nelíbí ani exteriér ani interiér, tak buď je chyba v tom jako novy Ford působí na fotkách oproti reálu a nebo.....co já vím >:D
Nie, chyba je v tom, že mnoho ľudí tu nečíta články, iba pozrie fotku a nadpis a už reaguje. Pretože článok je o JAZDNÝCH dojmoch. Na hodnotenie dizajnu exteriéru tu už bolo x-článkov. K jadru článku, teda k jazdným dojmom sa však vyjadruje málokto.
Aby sme si rozumeli: ja nie som nadšený z nového smerovania dizajnu Fordu, obzvlášť pri Focuse (krátky C-Max je podľa mňa OK). Ale kvitujem zlepšenie v dlhodobo kritizovaných oblastiach (kvalita a materiály interiéru, benzínové motory, technické features), ktoré sú v konečnom efekte podstatnejšie, než subjektívny názor na dizajn, ktorý naviac nikto v reáli nevidel.
Tak s většinou soulhas, u nového Focusa a jeho vnějšího designu to chce počkat na reál.
Dle mě ta minulá generace byl a hodně unylá a až moc decentní (nepočítám pak facelift)
Tak to dle fotek a videí beru jako plus...a krok kupředu...co se týče technologíí motorů a kvality interierů samé plus . Jen co se týče prostornosti, tak prostřední sedadlo je dle prvních rychlých testu (např. autotip) opravdu nouzové. Což při vnitřní šířce minulého focusu je zarážející..
Tak s tým súhlasím, na druhú stranu kto si kupuje auto, ktoré sa mu nepáči, nech by bolo sebelepšie?
Mňa jeho dizajn, priznám sa, nijak pozitívne neoslovil. Žiadny pokrok, nebyť väčšej výšky MPV, tak mám na prvý pohľad dojem, že je to súčasný Focus. Zo strany vyzerá krátka verzia ešte celkom fajn, druhý variant s posuvnými dverami ale už nie - ten sprznili riadne, na zadku sa nevydaril ani centimeter. Snáď to naživo bude vyzerať lepšie.
No a interiér. Iritujú ma lacné a lacno vyzerajúce striebrosivé plasty - a nie je to len záležitosť Forda. Vyzerá to príšerne. Plus prekombinovaný dizajn palubiek súčasných Fordov - skôr by som za miesto vzniku označil Čínu, ako Fordovo dizajnérske centrum. Z fotiek dobrý dojem nemám, a po Fieste a Ka ho nejak nečakám ani v reáli...
Sedem miest - pri pohľade na sedadlá odhadujem skôr 4+3. Štyri normálne sedadlá - dve vpredu, dve d druhom rade, a tri za trest - stredné v druhom rade a dve výklopné vzadu. Variabilita a´la Roomster (čiže odklopenie stredného sedadla a posunutie krajných smerom k stredu auta) dáva tušiť typický neduh tohto riešenia - krajné sedadlá v duhom rade budú v 5-miestnom usporiadaní natlačené až na dverách, a sedieť na nich nebude zas až také pohodlie...
V 7-miestnej verzii mám pocit, že so sklopeným 3. radom sedadiel nebude kufor príliš praktický - vzhľadom na použitý poťahový materiál, tiež je dno kufra vyššie, nakladáš veci cez schod, a zdá sa, že nie je rovné, sú tam nejaké priehlbne...
S malými očakávaniami som si šiel obzrieť Merivu - ktorá mimochodom sklamala na celej čiare - s malými očakávaniami, ale so záujmom si pozriem aj novinky od Forda - držím im palce, aby som musel zmeniť názor.
já se k jízdním vlastnostem ani k motoru vyjadřovat nemusím, protože pár pohledů stačí abych věděl, že ikdyby to jezdilo jak formule a žralo 5 litrů, tak si to stejně nekoupím..... V autě se především musím cítit dobře a to bych v téhle popelnici opravdu nemohl..... :no:
To Ti neberiem a je to Tvoje sväté právo. Len mi už príde trošku únavné čítať komentáre dokola o otrasnom dizajne, či už je článok dojmoch z autosalónu, o technike či o dojmoch z prvej jazdy. :-!
.... o výborné funkčnosti těchto nových MPV.... Co je ale z mého pohledu opravdu hrozné, je jejich vzhled.... 8-s Prostě co fotka, to šok.... Zejména zadní část té stříbrné verze odkazuje na legendární skvosty typu Yaris Verso nebo Hyundai Matrix :*)
O interiéru se jistě rozepíšou jiní.... je taky šílený.... :*)
Nezbývá než smeknout před francouzskou dvojicí C4 Picasso a Scénic, která i přes přibývající roky stále drží jasný prim co se vzhledu týče...
U rodiného MPV rozhodují často jiné věci než vzhled (viz prodeje Matrixu po zlevnění v ČR), ale jinak souhlasím, že Grand vypadá opravdu odporně, ale krátká verze docela ujde, co se týče intériéru. tak si počkám až ho uvidím naživo, ale zatím nemám větších námitek
Souhlas, ale tipnul bych si, že C-Max pár měsíců po zahájení prdeje přijde s nějakou "akcí" a cenově bude níž než francouzi a pak by divný design potencionálním kupcům vadit nemusel
Nie som si istý. Francúzi sú majstri v navrhovaní interiérov, posuvné dvere Ford nevytrhnú, navyše len v dlhšej verzii. C4 Picasso aj Scenic ponúkajú v druhom rade tri samostatné sedadlá, C-Max len sťažka môže se***vať. Typickým užívateľom MPV je rodina, často s malými deťmi - prioritou je veľkosť a praktickosť interiéru, a pohodlie. Kašlem športový podvozok, moja família nemá záujem o rýchle prejazdy zákrut, ani vytriasanie na mestských "tankodrómoch". Decká sa chcú v aute baviť, nie držať sa všetkého naokolo a lietať sprava doľava...
Se sportovni jizdou souhlas, akorat ti unika jeste jeden fakt - pasivni bezpecnost, ktera je v rodinym aute, aspon pro me, mozna jeste dulezitejsi nez vsechno ostatni. A famozni jizdni vlastnosti = famozni pasivni bezpecnost. To ze tim u fordu netrpi ani komfort si taky precti jeste jednou ;-)
Sorry kámo, to porovnanie kríva na obidve nohy. Podľa teba pasívna bezpečnosť priamo závisí na jazdných vlastnostiach? A športové jazdné vlastnosti rovná sa famózne jazdné vlastnosti? Máš v tých pojmoch trochu bordel.
Tomuto článku všetko tak celkom neverím, je príliš preplnený superlatívmi. Počkám, kým bude k dispozícii viac článkov a nejaké testy, a potom si ho pôjdem obzrieť.
Myslíš? Až povezeš v tom rodinném MPV děti a do cesty ti vletí jiné auto, kanec, a nebo taky cizí dítě a ty se mu dokážeš vyhnout aniž by jsi ty a tvoje děti prožili zbytek života v kotrmelcích pak přijdeš na to proč jsou výborné jízdní vlastnosti pasívní bezpečnost.
Výborné jazdné vlastnosti môžu bezpečnosti napomôcť - spolu s praxou a schopnosťami človeka za volantom, rozhodne ale neurčujú mieru pasívnej bezpečnosti, to je blbosť.
Nikdo nenapsal že jen a pouze jízdní vlastnosti určuji míru pasivní bezpečnosti, ale určitě bych je zahrnul mezi důležité komponenty prvku pasívní bezpečnosti.
Karlitto, nepleteš si trošku pasivní (po nárazu nebo v jeho průběhu) a aktivní (předcházení srážkám a krizovým situacím) bezpečnost? Protože dobrá aktivní ještě nemusí znamenat také dobrou pasivní. A ta aktivní není jen v jízdních vlastnostech, ale v celkové souhře vozidla s řidičem, ergonomii, ovladatelnosti. Teprve když tohle auto dovede perfektně, tak může nastoupit jízdně dobrý podvozek. Ten ale na druhou stranu vyžaduje dobrého řidiče, neboť nezkušeného snadno dovede vytrestat.
Pokud vim, pasivni bezpecnost znamena vse pomahajici zamezit nehode. Tedy i schopnost auta byt ovladatelny i v krizovych situacich = ABS, ESP, kvalitni podvozek atd. Aktivni bezpecnost uz jen zmirnuje nasledky = pasy, airbagy, deformacni zony...
A souveti "Teprve když tohle auto dovede perfektně, tak může nastoupit jízdně dobrý podvozek. Ten ale na druhou stranu vyžaduje dobrého řidiče, neboť nezkušeného snadno dovede vytrestat." je tak velka ptakovina, ze doufej ze ji mistni samozvani porotci Zlateho ventilku prehlidnou, mit jejich prerostle ego, tak te hned nominuju ;-)
Ne ne, je to právě opačně. Aktivní je ta, která něco dělá k prevenci se spoluprácí řidiče, tedy právě ESP, ABS, pružný motor, dobrý podvozek. Pasivní je nezávislá na řidiči a jízdní situaci - deformační zóny, airbagy, pásy.
Ventilek si strč do zadnice, ta věta je více, než pravdivá. To si ale nikdo z místních nepřipustí. A princip je velice jednoduchý - neznalý a nezkušený chování auta neodhadne a spíše se dostane do konfliktu s autem. Je to jedno s druhým.
Ale tady se o tom nesmí mluvit, tady jsou všichni závodníci, které nic nepřekvapí.
Dobra, i kdyby to bylo opacne, na faktu ze kalitni podvozek, zpetna vazba ve volantu, citelnost a ovladatelnost auta jsou velice dulezity vlastnosti pro prevenci nehody to nic nemeni.
A ta hovadina ohledne "lepsich" horsich jizdnich vlastnostech a ovladatelnosti auta... >:D >:D >:D:no:
Já osobně jsem designem tohohle auta otráven... :-( Vždycky se mi fordy líbily, ale počínaje novým fordem Ka a focusem se mi tato značka designově stále více vzdaluje a vzdaluje...
O jízdních vlastnostech nepochybuju. Těžko můžu potvrdit nebo vyvrátit, dokud nevyzkouším ale. Ale články jsou vždycky subjektivní a tak co můžu skutečně jenom hodnotit je vzhled... a ta záď u toho stříbrnýho je opravdu šok.
Taky se mi nelíbí mřížka kolem RZ vepředu. Vypadá to na fotkách příliš plastově a křehce. A nebo kovově jako digestoř... >:D
Ne. Prostě rodina focusů v této generaci u mě nemá šanci.
Kristepane, co to je? Předek vypadá jak od Tiguana (subjektivně děs), ale co ty zadky? Grand C-max působí, jakoby někdo rozložil už tak podivnou záď krátkého C-maxe na díly a pak to poskládal špatně zpátky.
Špatné je, že to zvenku nekončí. Sice se mi líbí ležatě pojatá palubka, ale nikoliv v takovém sci-fi ztvárnění. V takovém autě se člověk může cítit dobře snad jen v noci. Není v něm vidět a především, nevidí to.
Protože jsem v tom nejel, tak za vzhled mají u mě oba C-maxy :no:
Zvláště karosářská variace se zadními šoupacími dveřmi se opravdu povedla :yes: Interiér je také skvostný, když už ten tubus přistrojů, nyní tak moderní, tak proč je zmuchlaný? Černý lesklý plast kolem ovládání rádia bude hned upatlaný a zaprášený, stříbrný plast u ruční brzdy je vyloženě odporný, lesklý a slizký... Segmentový display panelu klimy jsem naposled viděl u tamagoči palubáku současných korejců a na panelu klimy galanta rok výroby 1993.
No, to jsou konce... Když si tak vybavím designovou jedničku segmentu (VW TOURAN) nechce se mi ani věřit jak to bouchá konkurence. Co jsou platné výborné, sportovní jízdní schopnosti, když u MPV aut snad jde, či mělo by jít o trochu něco jiného. A právě nejlépe tohle opět předvedl Volkswagen. TOURAN je přesně to auto, které definuje svůj segment - kompaktně prostorný, neokázalý vůz, zbavený povrchního pohledového pozlátka, který však svou jistou, pevnou stavbou dokáže zaujmout šoféra, člověka se vkusem, jehož styl dotváří jeho vůz, nikoliv naopak...
Nyní se tak trochu proti své zvykové vůli musím zastat francouzské produkce. Neb ta má kontextově alespoň svůj designový rozměr, svůj designový obsah, a to ať už se jedná o jemnou estetiku Citroenu či nonšalantní styl Renaultu či "utažený" styl á la VW, styl Peugeotu.
Málo platné, přepisují se designové dějiny. Cémax však na jedno z prvních míst, zejména svým až dryáčnických charakterem, dokonale rezignuje... Škoda.
Tak to je omyl roku...a pretože MPV podľa teba nie sú autá, beriem to len ako dôsledok tvojej nevedomosti o tomto segmente.
Je pekné, že sa Francúzskych zástupcov "zastávaš", ale faktom je, že práve Francúz tento segment nadefinoval, stále ho definuje, a stále je jeho lídrom. VW je s Touranom v tomto prípade púhym štatistom.
Ťažko povedať, ako na tom z praktického hľadiska budú bratia z Fordových dielní reálne. Ale odhadujem, že sa zaradí k nemeckému lowendu až za francúzsku prémiu.
Touran je nepochybně auto mnoha nej. Pominu zcela profláklé NEJ minulé generace. Verze současná má pro mě zcela jasně nejnudnější vzhled a nejpitomější umístění displeje - kdesi za šaltpákou. Návrháři zřejmě navrhovali auto pro Pygmeje zírající na svět skrz volant. Fordí design není bohužel zcela podle mého gusta, nicméně Kuga je už mezi námi dost dlouho, takže jsem si tak nějak ... zvykl. Interiér je možná přeplácaný, ale nevidím na první pohled žádný průšvih. Grand C-Max se šoupačkami je jasná volba. Jsem zvědavý, jak budou redaktoři německých VW magazínů zamlčovat tuto výhodu, protože ve srovnávačce Sharanu versus Galaxy věnovali dveřím vlkohradského MPV půlku článku. Nejspíš budou zásadně volit jen "krátký" C-Max, aby nebyl Ford nějak nepatřičně zvýhodňován.
Takže možná rozhodne cenovka. A tu umí Ford nastavit přesně do míst, kde má slavný Limonáďák zavěšeny své proslulé Smith&Wessony.
Šoupačky, Horste, ani na rakev. Dveře vždy a zásadně na panty. A tam kde je málo místa, prostě neparkuj. Nechci si zvykat, chci být designem aut obohacován. Naposledy mně ford obohatil Sierrou, a nadčasově překvapil Focusem 1. Současná produkce je nepřijatelná zejména pro svou zatěžklost a absenci elegance.
Pro pořádek dodávám, že VW mne v rámci svého kvalitativného zatřídění (supermainstrem) obohacuje soustavně. Jen namátkou - Passat CC, ROCCO, JETTA ... to všechno jsou oproti své konkurenci (je-li vůbec) doslovné silniční klenoty.
Na TOURANOVI cením právě tu konzervativnost, tu jednoduchost, přehlednost, neokázalost. Chlapské kompaktní MPV. Do ničeho jiného bych nevsedl. Nemám rád načinčaný mopslíky...
Já v podstatě nevím, co je to rodinné auto, vím, co je rodina, ale rodinné auto může být zrovna tak X6 jako Picant, záleží jaký vůz si rodina koupí. Naivní historky, že mikrobusy (MPV) jsou rodinnými vozy jsou než reklamní historky pro lidi, kteří v životě nejeli autem. Ideální rodinný vůz je možná tak RANGE ROVER. Ukaž mi však rodinu, která by dala přednost Scéniku před AUDI A7... ;-)
Ano TOURAN je nejpovedenější kompaktní MPV. Pro chlapa.
Mily GTI, tva argumentace ma celou radu slabin. "Rodine auto" je obecne uznavany a chapany pojem, jakesi synonymum pro vetsi ci mensi MPV, idealne s posuvnymi dvermi. To ze je tato trida vytvorena i diky marketingovemu umeni automobilek tento fakt nezpochybnuje. Urcite se da snadneji rozprasit tvuj ciste lokalni pojem "supermainstream", coz koneckoncu dokazal Klaudius, jehoz otazku jsi musel prehlednout ;-)
A porovnavat Scenik a A7? >:D:yes: Respektuj alespon cenovne hladiny, co treba X5 GT vs. A7?
Je mi jasné, že pokud se někomu líbí cirkusovej stan se šilhavejma vočima, za touranem se nevohlídne. Pochop, Murphy, jsou auta pro chlapy a pro ty ostatní, a to i v segmentu MPV. To máš podobný jako v SUV. Někdo si koupí BMW X5 a někdo lexuse... 8-s >:D
Svět je krásnej zejména proto, že v něm mohou beztrestně žít jak vkusaři tak kýčaři. Teď už jde jenom o to, aby sis nezapomněl zejtra ráno v kuchyni dolejt vodu do hořčičáku, aby ti neuschly umělohmotné konvalinky, které máš přece tak rád. Jo, a narovnej si toho drátěnýho švejka na zdi. To chce klid, Murphy... ;-):yes:
GTI, nerad ti do toho mluvím, ale chlapi, které neustále zmiňuješ, vymřeli v druhé půlce minulého století spolu se svými auty. Doba jim už nepřála, Divoká západ se změnil v kýčovitou pouťovou atrakci...
Čekal snad někdo neco jiného? Přes prvotní šok jsem si naprosto jistý, že se obě vezre budou prodávat minimálně tak dobře jako předchůdce, na design, jak psal nahoře Horst Fuchs, si prostě tak nějak...zvyknem :-)
Aby jsme si to tedy nějak utřídili, jde-li ti o design a cenu, kupuj francouze. Jseš-li "konzerva", nevoní ti inovace, nevadí ti neodpovídající cenovka, kupuj VW.
Ford si to míří přesně mezi. Nabízí kvalitu jízdy, jako nikdo jiný. A prosím, nezaměňovat s pouhou "sportovností". Zodpovědní otcové rodin nechtějí v zatáčce zmateně tápat, případně se obávat že jejich dostavník nezvládne krizový manévr prostě proto že na to nemá. K tomu přidejte výborné motory, kvalitní zpracování, rozumnou cenu a máte tu opět šampiona třídy. Nezbývá než po gétéíovsku zvolat "bravo" :-!
To by sme ale napr. pod R8, RS6 atd. museli volat bravo Lambo >:D Moje bravo je mysleno obecne, treba i za dobrej tah s koupi Volva, jehoz technologie fordu jenom svedci ;-)
Ne, ale mit finance na premiovy znacky neznamena, ze auta nenakupujes podle pomerne jednoduchejch vzorcu. Neber to jako utok, proste si myslim ze do tehle skupiny patris. Muj nazor, rad se necham presvedcit o opaku ;-)
Muzes chytroline jmenovat alespon tri technologie, ktere novy C-MAX ma od Volva. Jo a nezapomen, ze Ford uz Volvo vubec nevlastni. A pis si, ze novy C-MAX ani jiny Ford neni vyrabeny ve svedske, japonske ani cinske licenci. ;-)
Tak treba do Focusu RS si Ford pujcil Volvackej 2,5-litrovej motor, prevodovku a samosvor.... Fakt, ze se v poslednich letech Ford vyrazne kvalitativne zlepsil, neni tim, ze by jeho inzenyri byli nahle osviceni. Ford z koupe Volva rozhodne vytezil maximum...
Volvackej? Prd a kastany, ten motor byl vyvijen Fordem primo a to na starem konceptu bloku Volva, to je cele, samosvor je od Quaife z UK, prevodovka od Getrag, zadne Volvo.
Volvo tak maximalne sahlo naposledy na blok petivalce pred 10 lety, od te doby by bez penez a vyvoje Fordu davno skrachovalo. >:D
Dnes vsechna nova Volva maji Fordi EcoBoosty i po prodeji Cinanum, na vlastni motory davno u Volva nemaji lidi! >:D8-s
On ten dnešní Scenic už taky jezdí trochu jinak než by jsi čekal od francouze. Na nějaké tápaní v zatáčkách a naklánění jako na lodi zapomeň. V ostatních směrech je Scenic lepší - šampion třídy je jen jeden.
Tak v tom máš pravdu. Scenic o niečo "stuhol", ale hlavne má nebývale presné riadenie s dobrou odozvou. Pocitovo je možno trochu tvrdší, ako minulá generácia, ale povedal by som, že je to skôr subjektívny pocit, pretože sa prestal húpať na nerovnostiach. bezpochyby je to ale stále najpohodlnejší voz triedy, aj keď mu Picasso šliape na päty.
Pokud to nevis, na diskuzi se to urcite nedozvis ;-) A to pisu i na zaklade tvych redchozich prispevku nahore ve smyslu "dobry jizdni vlastnosti jsou k nicemu, naopak, je to horsi nez spatny", coz je opravdu pecka jak svina >:D >:D
Kde som to napísal? Na čom frčíš, kámo?
Plusy precízneho podvozku a riadenia sú mi známe, rovnako ako ich prípadné mínusy, ale zdá sa, že ty nevieš, o čom vlastne píšeš.
Pod tímhle vláknem mas palec nahoru, psal to MichalPolan, oboje dvoje:
"Teprve když tohle auto dovede perfektně, tak může nastoupit jízdně dobrý podvozek. Ten ale na druhou stranu vyžaduje dobrého řidiče, neboť nezkušeného snadno dovede vytrestat."
"A princip je velice jednoduchý - neznalý a nezkušený chování auta neodhadne a spíše se dostane do konfliktu s autem. "
Muzu se teda zeptat kde vidis minusy "precizniho podvozku a razeni"? Nebo jsme fakt z jiny planety? :-)
A přesně tak to má ve správném MPv být. Mamka za volantem, taťka vzadu s děckama. Z vlastní zkušenosti doporučuji. Jen je třeba vybrat to správné MPV. Ne do každého si pohodleně sedneš vedle dvou sedaček.