Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford chystá pro ČR úplné novinky i třešničky

Ondřej Šuch
Diskuze (5)
Ford je jednou z mála nefrancouzských a nekorejských značek, které i při klesajícím trhu s novými vozy zvýšily v České republice své prodeje a mírně i podíl na trhu.

Ford je jednou z mála nefrancouzských a nekorejských značek, které i při klesajícím trhu s novými vozy zvýšily v České republice své prodeje a mírně i podíl na trhu. (O tom, že tyto dva ukazatele mohou jít i proti sobě, jsme psali zde)

Už pátým rokem se velmi dobře prodává Focus, slušně se uvedlo Mondeo a trhu lehkých užitkových vozů už několik let vládne Transit. (Mimochodem, tři z osmi prodaných Fordů u nás jsou právě Transity. Na první pohled je to překvapivý trend, protože Ford je známý nechutí zlevňovat – a v hyperspořivé české kotlině by jej za to měli spotřebitelé spíše ignorovat.

Ale nestalo se a po krizi značky, která se projevila nejmarkantněji v letech 1999-2000, nastává i v tuzemsku pozvolný návrat ke slávě. Někdejší pomyslný rival Opel je předstižen a nové modely, byť nepatřící k levnějším částem svých tříd, se prodávají vcelku uspokojivě.

Rok 2003 nebude pro Ford přelomový, spíše by se dal nazvat rokem bonbónků, třešniček a lahůdek obecně.

Nyní představovaný Fusion, což je na podvozku Fiesty postavený Urban Activity Vehicle, může být zajímavou alternativou a automobilka do něj vkládá velké naděje. Častý omyl zájemců, že jde o čtyřkolku, ale značka nechtěně posílí modelem, kterému se zatím říká Fusion Plus. Ví se o něm jen to, že bude ještě svalnatější a individualizovanější, než klasický Fusion, a že se s ním počítá do sériové výroby. Nicméně i on bude mít poháněna pouze přední kola a s pohonem 4x4 automobilka u tohoto modelu prý nepočítá. Poprvé bude Fusion Plus k vidění za šest týdnů na autosalonu v Ženevě.

Významným nově uváděným modelem bude variantně užitkový nebo pětimístný Connect. U auta je zajímavé, že od začátku vznikal jako samostatný užitkový vůz s důrazem na výdrž a výkon. Connect bude u nás nabízen s užitečnými hmotnostmi d 700 do 900 kg a vcelku kuriózně se čtyřmi motory o obsahu 1.8: zážehový, tentýž s pohonem na LPG, starší TDDi a Common rail TDCi. Cena bude začínat na 399.000 Kč za benzínový van.

Stávající typové řady budou během roku doplněny také o třídveřovou Fiestu a Focus RS. Zatímco menší model bude zajímavý asi jen nižší cenou a méně rodinným charakterem karoserie, do modra laděný Focus bude s cenou 1.145.000 Kč vcelku odvážným počinem. Dvoulitrový přeplňovaný zážehový Duratec o výkonu 161 kW bude doplněn řadou sportovních prvků (tlumiče, brzdy, větší rozchod, diferenciál, spojka), v interiéru pak čekají orgie modré a černé kůže a zástup nadstandardní výbavy. Rádi se svezeme, ještě raději budeme znát prodejní výsledky. Auto je to ale krásné…

Lehkého omlazení se dočká i mikrořada Ka. Zatímco model SportKa bude v klasickém duchu, roadster StreetKa si určitě nespletete. Automobil je od počátku koncipován jako imageová záležitost, což se dalo poznat např. na maličké Kylie Minoque, tulící se ke karosérii při zahajování loňského Pařížského autosalonu. Pověst nelhala, auto nebude jen tak pro každého. Ford chce vyrobit jen 45.000 kusů a v naší zemi bude tahle nádhera k dostání za cenu 639.000 nebo 715.000 korun, přičemž rozdíl tvoří v podstatě klimatizace, kůže na sedadlech a CD měnič. Zájemci jsou připraveni sloužit: motor 1.6/70 kW, ABS, 4 airbagy a zavazadlový prostor 214 litrů. Už aby bylo léto.

Ve třetím čtvrtletí se i Fordovi tuzemští fanoušci svezou poprvé v minivanu. Zatímco v Paříži chodily kolem futuristického třímístného konceptu C-Max davy skoro lhostejně, v Ženevě bude v březnu k vidění téměř sériová, naštěstí pětimístná verze. Připomínáme, že jde o model na podvozku budoucího Focuse a modrý ovál bude letos soupeřit s Wolfsburskými, kteří pošlou do světa také poprvé svůj Touran…

Jen pro pořádek: Fusion vám v testu představíme ještě do Ženevy, tedy do 5. března. Další nové modely Fordu jsou zatím ve hvězdách, ale mění se to v řádu dnů… :)

Ondřej Šuch
Diskuze (5)