Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2009: Ve středních MPV uspěl Citroën C4 Picasso, mezi velkými opět Ford S-Max

Na prvních místech všech tří kategorií MPV se v březnu nic nezměnilo - mezi malými MPV stále vládne Roomster, ve střední kategorii zvítězil Logan MCV a mezi velkými Ford S-Max.
Zpět na článek
20. 4. 2009 13:30
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 14:28
neregistrovaný "507--"
22. 4. 2009 11:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 14:41
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 12:53
neregistrovaný "frantisek.vosahlo"
20. 4. 2009 10:22
20. 4. 2009 14:30
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 20:59
20. 4. 2009 21:47
20. 4. 2009 12:03
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 12:58
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 15:22
20. 4. 2009 12:23
20. 4. 2009 13:01
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 14:16
20. 4. 2009 14:32
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:49
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 15:08
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 15:15
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 15:21
20. 4. 2009 14:04
20. 4. 2009 14:43
20. 4. 2009 15:16
21. 4. 2009 16:30
neregistrovaný "nrV"
21. 4. 2009 16:38
neregistrovaný "nrV"
20. 4. 2009 14:32
neregistrovaný "507--"
21. 4. 2009 22:18
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 14:40
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 21:16
20. 4. 2009 09:59
DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Je opravdu zarážející, jak si v tabulkách reality stojí virtuální diskuzní majstrštiky některých diskuzních mistrů klávesnicových silnic -

Malá MPV - Lancia Musa... nic, ani číslo. Renault Modus 35 kousků. V kontrastu ROOMSTER - 339 prodejů, bravo.

Střední MPV - Mazda 5 drží číslo ;-) V kontrastu - Dacia Logan
130 prodejů.

Velká MPV - Ranault Espace - 2 kousky. V kontrastu - VW Sharan, letitej veterán obsazuje druhé místo.

Jak je vidět jsou světy reálné a světy plakátové, tak se při přestupu dobře zorientuj, ať do toho reálu vykročíš tou správnou... řadičkou.
Rozbalit vlákno
30
20. 4. 2009 10:32
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Vylúč z tabuľky autá kategórie N1 a budeš mať jasno. Ťažko si budú firmy kupovať autá Modus alebo Musa, alebo Mazdu 5 ako autá na zodratie do firmy. Kdežto u Roomsteru a Loganu je to bežné.

Pekne si to napísal s tým Saharanom. Espace len 2 kusy a Sharan druhé miesto - pritom reálny rozdiel za marec/březen je 5 (slovom päť) kusov. Si skrátka majster jazyka, pardón, klávesnice. Rozdiel medzi prvým a druhým si už nespomenul, aj keď je tiež minimálny, 11 kusov. Navyše druhé miesto Saharnu sa mení na štvrté, ak spočítaš predaje za celý štvrťrok.
20. 4. 2009 10:56
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Proč by si neměly podniky koupit třeba Mazdu 5, vždyť jestli se nepletu má šoupací zadní dveře, tak by to bylo i z tohoto pohledu výhodné, nemyslíš?

V těch velkých je prostě nutno vědět, že Espace ja až daleko za legendou - Sharanem. To je vše, jestli si při téhle informaci překousneš kabel od klávesnice není vůbec důležité, důležitá je pravda, a ta se zračí nahoře.
20. 4. 2009 11:11
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
skus si nekdy delat obchodaka a nakupovat auta pro velkej podnik ;-) treba pak zjistits ze ikdys jsi sef prez nakup aut, tak nadsebou mas dalsiho sefa kterej ma vzdycky pravdu a kdys rekne koupit 100ks Roomsteru, tak se neda nic delat a koupi se 100 roomsteru namisto puvodne planovanych 100ks Berling :-! , zahadou pak zustava kde ten sef vlastne nakonec prisel k tomu novemu soukromemu Superbu ? ale rozlousknout se to nesmi, protoze plat je celkem slusnej a stouranim by se onej dalo prijit >:-[]

nezijeme ve svete svobodne vule, pouze ve svete svobodnych penez :-!
20. 4. 2009 11:24
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
A že to takhle nedělaj s Citroenem C6? Koupili by 100 Berling a cešestku by měl šéfík v garáži. Jestli ti tyhle pohádky vypráví někdo před spaním, tak potěš pánbůh...
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2009 11:43
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
No protože mezi Superb a C6 je rozdíl TŘÍDY :-)
On si totiž v reálu Citroën C6 "poradí" i s VW Phaeton ;-)
Slyšela jsem, že "vwvždyvěrný" SVĚT MOTORŮ se "zbláznil" a napsal že C3 Picasso z Trnava je LEPŠí než Roomster! :yes:
Bože jak TOHLE je možné? To už musí být asi o HODNĚ HODNĚ HODNĚ lepší, že?
Pěkný den (a pohádky před spaním já ráda :-) )
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 13:30
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Mimochodem, Svět Motorů už často "zavrhnul" Škoděnku (ještě nedávno to bylo běžné, u některých aut dodnes) pamatuji si třeba na srovnání Romsteru se Soulem a ještě třetím konkurentem :-)
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:28
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
>:D >:D >:D
Tak aby Roomster prehral boj so Soulom >:D a ešte to niekto obhajoval. Ty si fatk úbohý. Už viem, odkiaľ máš tei svoje znalosti. Zo Světa Motorů, najúbohejšieho, zo všetkých magazínov.
20. 4. 2009 15:35
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Teda nezlob se na me, at ma soul na kapote jaky chce znak, vizuelni srovnani roomster a soul vitezi kia o sto delek, to mi nerikej, ze to nevidis
Avatar - Andromeda
20. 4. 2009 21:45
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Tady kolego s charitou neuspěješ...
20. 4. 2009 20:53
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Roomster má väčší kufor. To sú voči Soulu všetky jeho plusy. Soul je výrazne modernejší, zaujímavejší a nápaditejší, ponúka pohodlnejší interiér a v porovnaní lepšie motory. Jasne, Roomster môže ešte argumentobať variabilitou zadných sedadiel, ak sa tie úzke tvrdé šamlíky dajú nazvať sedadlami.
Úbohosť môžeš vyčítať jedine sám sebe. Avantimovi nesiahaš ani po kotníky.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 4. 2009 11:24
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
A kdo to tady obhajuje? Jen jsem připomněl jeden test, uvedený před časem ve SM. Je na tom něco špatného?
20. 4. 2009 13:08
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
no vzhledem ktomu ze ten clovek snad nikdy nic jineho nez Skodovku nemel, tak C6 asi nebude zrovna jeho salek kavy ;-) navic zrovna C6 se nelibi zrovna velke skupine lidi

mimochodem pohadka to bohuzel neni, je to realita a jsem rad ze v te firme us nedelam
20. 4. 2009 14:38
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Tak to asi opravdu zijes na mesici >:D mohu uvest minimalne jeden priklad z realu... ale jak pise SamanAR... penize jsou pekne a ja nemam dostudovano, takze proc si delat nepratele a sidit se o "dobre" bydlo ;) Radsi prekousnu jednoho zkorumpovanyho cechacka...
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:41
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Niekto kto nemá doštudované hovorí, ako to chodí vo firme, kde sa kupuje 100 aut. 8-s >:D :no:
Avatar - T613
20. 4. 2009 14:52
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
ty jsi toho očividně moc nenapracoval :-)
20. 4. 2009 15:04
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
koukni se jaky vzdelani maj lidi co vlastnej jedny z nejvetsich firem na svete ;-) , aby clovek dobre delal business tak nemusi mit nekolik visokych, ani jednu visokou a dokonce ani stredni ;-) , staci mit jen dobrej napad, stesti a ty studovane si najmout :-) , to jen blbecci si myslej ze aby mel clovek firmu co vydelava treba miliardy rocne tak ze takovej clovek musi mit vystudovanou/dostudovanou nejakou skolu
20. 4. 2009 15:15
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Studia jsou samozřejmostí... pokus se to pochopit. Samozřejmě, že musíš mít i další schopnosti a dovednosti, ovšem dnes jsi bez studií jen do počtu, nemáš sebemenší šanci. Zejména pokud má jít o větší kolektiv.
20. 4. 2009 16:16
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
zvlastni, tam kde ted pracuju je majitel firmy stredoskolak, firmu ridej lidi s titulem ale majitel vejsku nema, a kdys kouknu treba dosveta, tak kuprikladu Ingvar Kamprad (Ikea) ma jen stredni skolu, Paul Allen (Microsoft) vejsku nedokoncil, a to jsem nakouk jen do TOP6 nejbohatsich lidi sveta, kouknot do TOP100 tak se tam jeste par nestudovanych najde, lidi muze privest titul k uspechu, ale stejne tak je tam muze privest i jen jejich um, znam spoustu lidi ze sveho oboru co vejsku nemaj (vetsina) a presto jsou uspesni a na super postech u zahranicnich firem
20. 4. 2009 15:54
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Tak bud jsi, "bratre z tater", nikdy nebyl na skole a nebo mas penez na zbyt... pripadne tvuj chytry pan otec :-! ja si holt na skolu musim vydelavat sam.A vzhledem k naproste anarchii a nevymahatelnosti prava v teto zemi, neverim, ze kdokoliv bezuhony jest.Aneb prilezitost dela zlodeje ;) a rozhodovani = prilezitost ;-) Vrat se na Zem... nebo do CR.
20. 4. 2009 14:45
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Hlavně studuj. Na pohádky se neorientuj.
Avatar - T613
20. 4. 2009 14:52
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
jo kdyby to byly pohádky ;-)
20. 4. 2009 15:50
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Jsem realista a presne vim, proc muj zamestnavatel koupil 50Ks skodovek namisto obvyklych renaultu :yes: Iluze si skutecne nedelem... o kvalite to tady opravdu nebude :-! spis by me zajimalo kdo z rodiny onoho rozhodujiciho si ted vozi zadek ve skodarne
:-)
20. 4. 2009 11:03
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Porovnavat Mazdu5 a DaciuLogan co sa predajnych cisiel tyka, to je tak trochu... ako to len slusne napisat, nepatricne...
20. 4. 2009 11:05
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Neporovnávám ta dvě auta, jen jsem napsal jak si stojí diskuzní majstrštyk v tabulce a uvedl pro orientaci čísla prvního. Ostatně v číslech porovnej cenově a kvalitativně porovnatelné produkty - třeba C-MAX nebo C4 Picasso s mazdou 5.
20. 4. 2009 11:23
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
A co tak produkty tvojho zboznovaneho koncernu, ktory tak casto omielas v diskusiach ty? VW Touran 18, Dacia Logan 130? :-)
20. 4. 2009 11:26
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Nic, jen se ho prodalo tři a půl krát více než mazdy 5.
20. 4. 2009 12:03
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
A 7 krat menej, ako Loganu... :-)
20. 4. 2009 12:17
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Již jsme si vysvětlili, že porovnávat v tabulce musíme jen porovnatelné produkty. Tedy například mazda 5 a touran. Kdo je zde úspěšnější, to právě vypoví čísla. Tedy Touran.
neregistrovaný "frantisek.vosahlo"
20. 4. 2009 12:53
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Ještě jsi zapomněl zmínit, jak letitej veterán Citroen Xsara Picasso válcuje Touran prodejem více než o polovinu kusů :-)
20. 4. 2009 14:12
Re: DISKUZNÍ MAJSTRŠTIKY
Nic jsem nezapomněl. Nebo snad očekáváš, že ti tu budu plnit roli předkousávače. Citroen aktuálně umí MPV a je to vidět i na prodejích.
20. 4. 2009 10:22
KUSOVKY
Pekne sa to číta, vzrástol nám predaj o 10 alebo 20 %, ale reálny rozdiel vyslovene pár kusov áut je smiešny.
Je zaujímavé, ako sa všetci hrnú za veľkým priestorom v kabíne, variabilitou a maximálnym kufrom, a v reáli kupujú zväčša malé klasické autá, a trieda MPV ostáva bokom. Pritom sĺňa väčšinu potrieb našinca, samozrejme, okrem onej imaginárnej športovosti, ktorá je inak vždy a všade zdôrazňovaná a vyťahovaná do popredia.

Víťazstvo Roomstera medzi malými nie je prekvapením, treba ale propomenúť, že v podstatnej väčšine prípadov neslúži ako rodinné MPV ako napríklad Meriva alebo Matrix, ale ako malý užitočný pomocník vo firmách.

Druhá tabuľka je podivná - vedie ju 7-miestne kombi Dacia, nie je mi jasné,prečo ju radia do kategórie MPV, okrem tvaru karosérie aj svojím poňatím a použitím je to taktiež viac užitkáč ako MPV. Opäť je tu tiež nejakou záhadou zaradená rodinná verzia užitkáča Ford Tourneo Connect, konkurencia (Kangoo, Dobló, Partner, Berlingo) zaradená nebola. Inak v predajoch žiadne prekvapenie.

Podobne aj medzi veľkými MPV, akurát tu je už štatistika o ničom, z vyslovene kusových predajom ťažko možno robiť nejaké uzávery. Niektorým modelom z tejto kategórie na tuzemskom trhu škodí absencia menším motorov, jeden príklad za všetkých - KIA Carnival sa dá kúpiť iba s benzínom 2,7 litra, alebo naftou 2,9 litra. Motory 2,2-2,5 litra by sa zišli ako soľ.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:30
Re: KUSOVKY
ľUBOŠKO, to, že OGAN MCV je dodávka a nie MPV, to snáď letí do ventilku. A vieš, že dodávky sú v rodinnej verzii MPV. Ak by boli dodváky, neboli by to rodinné verzie.
20. 4. 2009 20:59
Re: KUSOVKY
Sklapni už, ty dodvák, človek s tvojou inteligenciou nemá nárok ma poučovať. Si v pozícii, v ktorej by si mi mal vykať. Raz budeš možno šťastný, keď si na ten OGAN MCV našetríš, že budeš mať doma aspoň starú dodávku...
Načo reaguješ na príspevky, ktorým nerozumieš?

Užitkáč v rodinnej verzii nie je MPV. To vie aj malé decko, takže by si to mal vedieť aj ty.
Avatar - Andromeda
20. 4. 2009 21:47
Re: KUSOVKY
A copak je tohle zase za novinky 8-s ???Přepisuješ auto třídy a dějiny?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 12:03
Pane bože....
... "Espace ja až daleko za legendou - Sharanem". Je někdo schopen říct takový žvást? Teď nekomentuji prodejní výsledky, ale význam této věty. Za legendu v této třídě platí jen ti, kteří ji založili - obecně Voyager, v Evropě Espace. Snad ne Sharan... 8-s
Rozbalit vlákno
41
20. 4. 2009 12:14
Re: Pane bože....
S tym zalozenim triedy opatrne. Myslim ze za zakladatela MPV sa da povazovat skor VW "bus" (Transporter), oficialne oznaceny tusim ako model "Type 2" (T1/T2). A ten prisiel kedysi v povojnovom obdobi, takze podstatne skor ako Voyager alebo Espace.

To vsak pravda nemeni nic na fakte, ze novodobou legendou tejto triedy je naozaj Espace. Vsak staci pozriet, kolko sa za >20 rokov predalo zo 4 generacii modelu Renault-Espace, a kolko kusov sa predalo z Sharan-u... :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 12:58
Re: Pane bože....
Počkej, je jasné, že existovaly automobily, které svým pojetím připomínali dnešní MPV. Například VW Transporter (který je ale spíše klasický mikrobus, než MPV). V roce 1984 s tímto nápadem přišel i Giuriaro a podepsal se pod jednoprostorovým modelem Taxi pro značku Alfu Romeo (bohužel do produkce nepostoupil).

Ale za průkopníky této třídy je všeobecně považován, tak jak to píše o něco níže Beaumont, Voyager (celosvětově) a Espace (v Evropě). Pojetí velkoprostorového vozu zdokonalili a ukázali v mnohem sofistikovanější podobě.
20. 4. 2009 15:16
Re: Pane bože....
MPV (resp. "minivan") je dnes definovany priblizne ako vozidlo s 1-priestorovou karoseriou, velkostou podvozku asi ako stredna trieda, vacsinou 3 rady sedadiel, a posuvne dvere. Vsetky tieto ramcove vlastnosti splnal ako prvy VW Type-2 (Transporter, bus), vratane tych posuvnych dveri ktore dostal neskor. Asi jedine rozdiely voci dnesnym mpv-ckam je posed vodica viac nad napravou.

Ale keby taky voz zisiel niekde z linky dnes, urcite by ho nazvali MPV, na mikrobus by bol prilis maly (mozno vtedy stacil). Najma v takej tej 'kempovacej' variante by to podla dnesnych meradiel urcite bolo mpv, ibaze vtedy take pomenovanie este neexistovalo. Suhlasim, ze za masovym rozsirenim tychto aut stoji najma Espace a Voyager (v tom sa zhodneme). Ale nie som si isty, ci ich mozeme povazovat za prve rozsirenejsie MPV-cka...
20. 4. 2009 21:03
Re: Pane bože....
ale hojno... :-)
20. 4. 2009 15:33
Re: Pane bože....
Nesouhlasím, následovníky Transporteru bus jsou podle mne dodávky přestavěné na autobusy, kombi vany - Transity, Ducata apod.

Rozdíl je v uspořádání a variabilitě sedadel. Jo, Vito/Viano stojí trochu stranou.

Proto taky má dnes VW mimo Caravelle i Sharana
20. 4. 2009 16:07
Re: Pane bože....
Nasledovniky ne! Ale soucasniky nebo dokonce jeho predchudci jako je FK 1000 - Ford Taunus Transit, Fordy Thames, Ford E-Series a Fordsony od 1945. ;-)
20. 4. 2009 21:02
Re: Pane bože....
Transporter je možné považovať za zakladateľa triedy mikrobusov, nie MPV.
Legendou tejto triedy v Európe je jednoznačne Espace. Predaje s tým nemajú nič spoločné.
20. 4. 2009 12:23
Re: Pane bože....
Ten žvást tu tvrdíš akorát ty, nikdo jiný. Nezapomínej ovšem, Avantime, že historie aut nezačíná s datem tvého narození. Vedle toho... mrkni do slovníku cizích slov na pojmy legenda a veterán. Určitě pak lépe pochopíš ten rozdíl. Espace nic nezaložil, je to jen jeden z mnoha reprezentantů velkých evropských MPV. Jak si stojí zde, to vidíš nahoře, Válcuje ho prodeji i takový veterán jakým je Sharan. To o nečem vypovídá, ne? Jestlipak víš o čem?
20. 4. 2009 12:41
Re: Pane bože....
Tak teď se opravdu naprosto mýlíš a Avantime má pravdu. Taky mě to praštilo do očí, uznávaným zakladatelem třídy MPV v Evropě je Espace, celosvětově Voyager.

Nikdo nezpochybňuje úlohu VW Transporter a z něj odvozeného busu "Bully", ale ten nemá s třídou MPV nic společného, to je prostě mikrobus jako dnes třeba Caravelle (abychom zůstali u značky VW).

BTW Že si dnes někdo koupí tak neuvěřitelnou starožitnost jako Sharan, to opravdu nechápu...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 13:01
Re: Pane bože....
Kdyby byl Sharan alespoň starožitnost :-)
20. 4. 2009 14:16
Re: Pane bože....
Sharan (a spol.) je evropský majstrštyk mezi MPV. K tomu samozřejmě Espace ani nedohlédne. Že to nevíš, je tvůj problém.
20. 4. 2009 14:22
Re: Pane bože....
No vidíš, podle mého je Sharan velmi nepovedený pokus vyrovnat se legendě jménem Espace...
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:32
Re: Pane bože....
8-s >:D A čím to potvrdíš? Sveten Motoru? >:D
Avatar - T613
20. 4. 2009 14:36
Re: Pane bože....
ničím je to jeho názor (TAKY TO TAM PÍŠE)
20. 4. 2009 14:44
Re: Pane bože....
Je to sice opravdu můj názor, takže bych ho dokládat nemusel, ale pokud se chceš vzdělávat, budiž Ti přáno.
Zkus třeba tohle:
[odkaz]

Je to test NĚMECKÉHO časopisu auto-motor-und-sport z roku 2002, kdy ještě nebyl Sharan tak beznadějně zastaralý a přesto PROHRÁL s tehdejším Espacem a Fiatem Ulysse. Espace je mezitím nový, Fiat a Sharan mají nové motory, ale jinak jsou to pořád stejná auta.
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:49
Re: Pane bože....
Tak čo som z toho vyrozumel, nebolo to veľa tak Sharan nedopadol až tak zle. Rozhodne nevidím dôvod hovirť, že veľmi nepodarený oprot týmto dvom.
20. 4. 2009 15:01
Re: Pane bože....
Jo, Sharan byl jen o trochu horší než tehdy aktuální, ale dnes už MINULÁ generace Espace...
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 15:08
Re: Pane bože....
Ved je tam súčasná.
20. 4. 2009 15:42
Re: Pane bože....
Jo, máš pravdu, moje přehlédnutí. Ale na věci to nic nemění...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 4. 2009 15:15
Re: Pane bože....
S tím souhlasím. Je samozřejmé, že třída současná třída MPV vyšší třídy má jen dvě legendy - Voyager a Espace.

A když to někdo nemůže skousout, je to jen jeho problém a nemusí svými nepravdivými domněnkami obtěžovat okolí.
20. 4. 2009 15:21
Re: Pane bože....
Espace není žádná legenda, jen se dlouho vyrábí. Z evropské konkurence je jesným vítězem Sharan a spol. Ta auta zmotorizovala v segmentu velkých evropských MPV komplet celou Evropu. Aktuálně má z Francie dokonce v MPV navrch Citroen. Čísla Espacu máš nahoře. Považuješ je za legendární?
20. 4. 2009 15:45
Re: Pane bože....
Chceš opravdu vyvozovat význam jakéhokoliv auta z prodejů na českém trhu? A navíc v kategorii, kde se pohybujeme v desítkách kusů? :-O

A co jiného vytváří z auta legendu než to, že nějakou kategorii založilo a dlouho a úspěšně se prodává? Co jiného dokázal Golf, než že stál na počátku kategorie hatchbacků (nebyl první, ale byl první veleúspěšný) a skvěle se prodává mnoho let? Espace je v celoevropském pohledu naprosto to samé včetně kontinuity následujících generací, jen mezi MPV...
20. 4. 2009 17:03
Re: Pane bože....
Tomu nemůžeš věřit ani ty. Buď alespoň chvilku upřímný sám k sobě a přiznej si, že plácáš. :-!
20. 4. 2009 21:04
Re: Pane bože....
Dobré bludy máš v hlave...
20. 4. 2009 14:04
Re: Pane bože....
Avantim pravdu mít nemůže už z podstaty... plácá tu o legendách a neví kolikátá bije. VW Transporter byl ten předobraz dnešních MPV. No právě, že je tolik lidí, kteří si koupí Sharan a nekoupí Espace... to přece o něčem svědčí. Ty by sis také přece nekoupil Espace...
20. 4. 2009 14:16
Re: Pane bože....
Rozhodně bych si spíš koupil Espace než Sharana...

Sharana jsem kousek řídil a dlouho pak dumal, jestli ten pocit jízdy v městském autobusu (posaz, dynamika, hlučnost motoru - tehdy 1.9 TDI PD) je schválně nebo jestli se to u VW snažili nějak zakamuflovat a prostě se to jen nepovedlo. Jasně, tehdy to ve třídě MPV tak bylo, ale třeba dnešní Zafira je úplně někde jinde, ten pokrok je doslova obrovský.
Kdybych potřeboval auto téhle třídy (snad nebudu), volil bych asi tu Zafiru.

VW Transporter opravdu za předobraz MPV nepokládám a ani jsem ten názor nikde nezaznamenal. To prostě byla osobní verze dodávky tak jako dnešní Caravelle, Ducato nebo Transit.

Espace a Voyager byli průkopníky v tom, že nabídli jízdní vlastnosti a pohodlí alespoň se blížící osobním autům (ač u toho Sharana jsem o tom zase zapochyboval) a přitom místo pro sedm cestujících.
20. 4. 2009 14:43
Re: Pane bože....
Samo, že ten pokrok je znát. Ovšem, pokud tu Avantime mává praporem Espacu, někdo by mu měl vysvětlit, co ten sharan a spol. v evropském kontextu vlastně znamenal (znamená)...
20. 4. 2009 14:46
Re: Pane bože....
Doporučím Ti stejný test jako kolegovi 507:
[odkaz]

Je neoddiskutovatelné, že první Espace přišel na trh v roce 1984, Sharan jako první MPV značky VW pak v roce 1995, kdy Espace už pomalu končil druhou generaci a chystal třetí...
20. 4. 2009 15:16
Re: Pane bože....
Kdy příšel první Espace není těžké zjistit. To ovšem nic nevypovídá o důvodech aktuálního úspěchu Sharana.
20. 4. 2009 21:14
Re: Pane bože....
Dôvod je jednoduchý - plod dlhoročnej práce obchodníkov a stratégov VW. Čokoľvek VW dnes vyplodí, tak sa minimálne slušne predáva, aj keby to bol invalidný vozík s dvestosedemdesiatpäťkami na 18 palcových ráfikoch a s HTP...
20. 4. 2009 21:11
Re: Pane bože....
Pekná sprostosť, chlape, ty už pre ten vytetovaný VW znak už nedokážeš ani normálne myslieť. Transporter bol a je v prvom rade mikrobus, resp. dodávka. Aj dnešný Multivan je jednoducho dobrý (a dosť drahý) - mikrobus. O MPV sa Volkswagenu ešte veľa rokov po T1 ani nesnívalo, Sharan je v tejto triede prvou a poslednou lastovičkou, ak nepočítame o triedu menší Touran, ktorý tiež prišiel na trh ako jeden z posledných. Medzi malými MPV nemá VW zastúpenie dodnes, proti C3 Picasso, Merive, Jazzu alebo NOTE nemá čo postaviť. A ty tu ideš niečo tárať o nejakej legende. Vezmi si prášky, človeče a začni uvažovať trochu triezvo.
Avatar - pallas
21. 4. 2009 11:41
Re: Pane bože....
GTI, ak pises, ze VW Transporter zalozil triedu MPV, tak potom je MPV aj toto :-)
[odkaz]
neregistrovaný "nrV"
21. 4. 2009 16:30
Re: Pane bože....
A nebo taky toto :
[odkaz]
neregistrovaný "nrV"
21. 4. 2009 16:38
Re: Pane bože....
A nebo taky toto:
[odkaz]
Že tadhle zrůda nemá s MPV nic společnýho, to pochopí i takový ma?or jako je GTI. Kdo autům rozumí tan ví a kdo nerozumí, může klidně věřit těm sra?kám, které tady na diskuzích "rozlejvá" např. demagog GTI (Joseph Goebels by z něj měl radost).
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:32
Re: Pane bože....
>:D >:D Pre Avantima je REANULT AVANTIME najodevážnejší sériový počin v dejiných ľudstva, tak sa nečuduj.
20. 4. 2009 21:15
Re: Pane bože....
REANULT - to je nová značka? Vida, GTI nám tu vymýšľa nové fantastické triedy áut, ty zase nové značky. Obaja na prášky...Alebo už na práškoch? >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 4. 2009 22:18
Re: Pane bože....
Ty radší zajeď zpátky do nory, když považuješ Fabii za "nejstylovější subkompakt planety"... :no:
Avatar - pallas
21. 4. 2009 11:32
Re: Pane bože....
GTI, nemecky snad rozumies? Citat z Auto Motor und Sport:

Renault Espace
Der französische Autobauer Matra entwickelte in den Jahren 1978 bis 1982 Europas erste Großraumlimousine (Van) und brachte sie 1984 zusammen mit dem Hersteller Renault als Renault Espace (= Raum) zur Serienreife.

Nemci takisto otvorene priznavaju, ze VW Caddy bol inspirovany Berlingom.
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2009 12:30
Re: Pane bože....
V německém tisku se také dočtete spoustu "kritiky" třeba na spolehlivost (hlavně motory TDi) vw a nedávno byl Citroën C5 vyhlášen "Bestes Auto in der Kategorie Mittelklasse" - tedy IMPORTovaný vůz atp. - v česku je (docela překvapivě) až VÝRAZNĚ jiný pohled na "věc" (auta a NEjen auta :-) )
PS: Zajímalo by mne, zda by v česku byl takto "glorifikován" Renault, nebo třeba Opel - kdyby ONi koupili pozemky a logo ŠKODA ;-)
Pěkný den (Galina Tatjana ivanovna si těch svých 10€ měsíčně za ty "ódy" na vwprodukt(y) opravdu ZASLOUŽí, že?) :-)
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 14:40
FORD
Umiestnenie Forda, to nie je žiadne prekvapenie. Auto roka v Európe 2007, S-MAX, to je MPV 21. storočia. Žiadne dodávky, takto má vyzerať moderné MPV. :yes:
Samozrejme, MPV, to je segment CITROEN-u. C4 PICASSO síce nie je komplexne líder, ale jeho výhody, tie jasne vyčnievajú.
A sazmorejme Roomster. :yes: MAJSTRŠTYK z Čiech. :yes:

P.S.: Ten TOAUREN, to je záhada.
Rozbalit vlákno
2
20. 4. 2009 21:16
Re: FORD
TOUAREN - ďalší nový voz. Ty sa nezdáš, geňo... >:-[]
21. 4. 2009 21:25
Re: FORD
C4 Picasoo je predsa europsky lider v segmente uz 2 roky po sebe.
21. 4. 2009 06:19
Pravda je uplne inde
Skutocná legenda a zakladatel triedy MPV je tu :
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
21. 4. 2009 09:35
Re: Pravda je uplne inde
Tak ty si vážne umelec... >:D
21. 4. 2009 10:51
Re: Pravda je uplne inde
Tak podla mna sa to do tej definicie od Tedyho zmestí: "MPV (resp. "minivan") je dnes definovany priblizne ako vozidlo s 1-priestorovou karoseriou, velkostou podvozku asi ako stredna trieda, vacsinou 3 rady sedadiel, a posuvne dvere. Vsetky tieto ramcove vlastnosti splnal ako prvy VW Type-2 (Transporter, bus), vratane tych posuvnych dveri ktore dostal neskor. Asi jedine rozdiely voci dnesnym mpv-ckam je posed vodica viac nad napravou."
nakolko posledne roky produkcie tisicdvestotrojky tam tie posuvne dvere boli tiez :-) :-) :-)
21. 4. 2009 18:55
Re: Pravda je uplne inde
Ibaže to nie je definícia MPV...tá je trošičku sofistikovanejšia a postupom času už aj trochu ohybná, triedy sa miešajú splývajú a vyvíjajú.
Každopádne zmieňovanému a na piedestál vyťahovanému Transporteru k MPV chýbalo to základné, čím už Espace aj jeho americký kolega disponovali - pohodlie a luxus osobných áut. T.j žiadne užitkáče osadené sedadlami na vozenie ľudí...