Na prvních místech všech tří kategorií MPV se v březnu nic nezměnilo - mezi malými MPV stále vládne Roomster, ve střední kategorii zvítězil Logan MCV a mezi velkými Ford S-Max.
Vylúč z tabuľky autá kategórie N1 a budeš mať jasno. Ťažko si budú firmy kupovať autá Modus alebo Musa, alebo Mazdu 5 ako autá na zodratie do firmy. Kdežto u Roomsteru a Loganu je to bežné.
Pekne si to napísal s tým Saharanom. Espace len 2 kusy a Sharan druhé miesto - pritom reálny rozdiel za marec/březen je 5 (slovom päť) kusov. Si skrátka majster jazyka, pardón, klávesnice. Rozdiel medzi prvým a druhým si už nespomenul, aj keď je tiež minimálny, 11 kusov. Navyše druhé miesto Saharnu sa mení na štvrté, ak spočítaš predaje za celý štvrťrok.
Proč by si neměly podniky koupit třeba Mazdu 5, vždyť jestli se nepletu má šoupací zadní dveře, tak by to bylo i z tohoto pohledu výhodné, nemyslíš?
V těch velkých je prostě nutno vědět, že Espace ja až daleko za legendou - Sharanem. To je vše, jestli si při téhle informaci překousneš kabel od klávesnice není vůbec důležité, důležitá je pravda, a ta se zračí nahoře.
skus si nekdy delat obchodaka a nakupovat auta pro velkej podnik ;-) treba pak zjistits ze ikdys jsi sef prez nakup aut, tak nadsebou mas dalsiho sefa kterej ma vzdycky pravdu a kdys rekne koupit 100ks Roomsteru, tak se neda nic delat a koupi se 100 roomsteru namisto puvodne planovanych 100ks Berling :-! , zahadou pak zustava kde ten sef vlastne nakonec prisel k tomu novemu soukromemu Superbu ? ale rozlousknout se to nesmi, protoze plat je celkem slusnej a stouranim by se onej dalo prijit >:-[]
nezijeme ve svete svobodne vule, pouze ve svete svobodnych penez :-!
A že to takhle nedělaj s Citroenem C6? Koupili by 100 Berling a cešestku by měl šéfík v garáži. Jestli ti tyhle pohádky vypráví někdo před spaním, tak potěš pánbůh...
No protože mezi Superb a C6 je rozdíl TŘÍDY :-)
On si totiž v reálu Citroën C6 "poradí" i s VW Phaeton ;-)
Slyšela jsem, že "vwvždyvěrný" SVĚT MOTORŮ se "zbláznil" a napsal že C3 Picasso z Trnava je LEPŠí než Roomster! :yes:
Bože jak TOHLE je možné? To už musí být asi o HODNĚ HODNĚ HODNĚ lepší, že?
Pěkný den (a pohádky před spaním já ráda :-) )
Mimochodem, Svět Motorů už často "zavrhnul" Škoděnku (ještě nedávno to bylo běžné, u některých aut dodnes) pamatuji si třeba na srovnání Romsteru se Soulem a ještě třetím konkurentem :-)
>:D >:D >:D
Tak aby Roomster prehral boj so Soulom >:D a ešte to niekto obhajoval. Ty si fatk úbohý. Už viem, odkiaľ máš tei svoje znalosti. Zo Světa Motorů, najúbohejšieho, zo všetkých magazínov.
Roomster má väčší kufor. To sú voči Soulu všetky jeho plusy. Soul je výrazne modernejší, zaujímavejší a nápaditejší, ponúka pohodlnejší interiér a v porovnaní lepšie motory. Jasne, Roomster môže ešte argumentobať variabilitou zadných sedadiel, ak sa tie úzke tvrdé šamlíky dajú nazvať sedadlami.
Úbohosť môžeš vyčítať jedine sám sebe. Avantimovi nesiahaš ani po kotníky.
no vzhledem ktomu ze ten clovek snad nikdy nic jineho nez Skodovku nemel, tak C6 asi nebude zrovna jeho salek kavy ;-) navic zrovna C6 se nelibi zrovna velke skupine lidi
mimochodem pohadka to bohuzel neni, je to realita a jsem rad ze v te firme us nedelam
Tak to asi opravdu zijes na mesici >:D mohu uvest minimalne jeden priklad z realu... ale jak pise SamanAR... penize jsou pekne a ja nemam dostudovano, takze proc si delat nepratele a sidit se o "dobre" bydlo ;) Radsi prekousnu jednoho zkorumpovanyho cechacka...
koukni se jaky vzdelani maj lidi co vlastnej jedny z nejvetsich firem na svete ;-) , aby clovek dobre delal business tak nemusi mit nekolik visokych, ani jednu visokou a dokonce ani stredni ;-) , staci mit jen dobrej napad, stesti a ty studovane si najmout :-) , to jen blbecci si myslej ze aby mel clovek firmu co vydelava treba miliardy rocne tak ze takovej clovek musi mit vystudovanou/dostudovanou nejakou skolu
Studia jsou samozřejmostí... pokus se to pochopit. Samozřejmě, že musíš mít i další schopnosti a dovednosti, ovšem dnes jsi bez studií jen do počtu, nemáš sebemenší šanci. Zejména pokud má jít o větší kolektiv.
zvlastni, tam kde ted pracuju je majitel firmy stredoskolak, firmu ridej lidi s titulem ale majitel vejsku nema, a kdys kouknu treba dosveta, tak kuprikladu Ingvar Kamprad (Ikea) ma jen stredni skolu, Paul Allen (Microsoft) vejsku nedokoncil, a to jsem nakouk jen do TOP6 nejbohatsich lidi sveta, kouknot do TOP100 tak se tam jeste par nestudovanych najde, lidi muze privest titul k uspechu, ale stejne tak je tam muze privest i jen jejich um, znam spoustu lidi ze sveho oboru co vejsku nemaj (vetsina) a presto jsou uspesni a na super postech u zahranicnich firem
Tak bud jsi, "bratre z tater", nikdy nebyl na skole a nebo mas penez na zbyt... pripadne tvuj chytry pan otec :-! ja si holt na skolu musim vydelavat sam.A vzhledem k naproste anarchii a nevymahatelnosti prava v teto zemi, neverim, ze kdokoliv bezuhony jest.Aneb prilezitost dela zlodeje ;) a rozhodovani = prilezitost ;-) Vrat se na Zem... nebo do CR.
Jsem realista a presne vim, proc muj zamestnavatel koupil 50Ks skodovek namisto obvyklych renaultu :yes: Iluze si skutecne nedelem... o kvalite to tady opravdu nebude :-! spis by me zajimalo kdo z rodiny onoho rozhodujiciho si ted vozi zadek ve skodarne :-)
Neporovnávám ta dvě auta, jen jsem napsal jak si stojí diskuzní majstrštyk v tabulce a uvedl pro orientaci čísla prvního. Ostatně v číslech porovnej cenově a kvalitativně porovnatelné produkty - třeba C-MAX nebo C4 Picasso s mazdou 5.
Již jsme si vysvětlili, že porovnávat v tabulce musíme jen porovnatelné produkty. Tedy například mazda 5 a touran. Kdo je zde úspěšnější, to právě vypoví čísla. Tedy Touran.
Pekne sa to číta, vzrástol nám predaj o 10 alebo 20 %, ale reálny rozdiel vyslovene pár kusov áut je smiešny.
Je zaujímavé, ako sa všetci hrnú za veľkým priestorom v kabíne, variabilitou a maximálnym kufrom, a v reáli kupujú zväčša malé klasické autá, a trieda MPV ostáva bokom. Pritom sĺňa väčšinu potrieb našinca, samozrejme, okrem onej imaginárnej športovosti, ktorá je inak vždy a všade zdôrazňovaná a vyťahovaná do popredia.
Víťazstvo Roomstera medzi malými nie je prekvapením, treba ale propomenúť, že v podstatnej väčšine prípadov neslúži ako rodinné MPV ako napríklad Meriva alebo Matrix, ale ako malý užitočný pomocník vo firmách.
Druhá tabuľka je podivná - vedie ju 7-miestne kombi Dacia, nie je mi jasné,prečo ju radia do kategórie MPV, okrem tvaru karosérie aj svojím poňatím a použitím je to taktiež viac užitkáč ako MPV. Opäť je tu tiež nejakou záhadou zaradená rodinná verzia užitkáča Ford Tourneo Connect, konkurencia (Kangoo, Dobló, Partner, Berlingo) zaradená nebola. Inak v predajoch žiadne prekvapenie.
Podobne aj medzi veľkými MPV, akurát tu je už štatistika o ničom, z vyslovene kusových predajom ťažko možno robiť nejaké uzávery. Niektorým modelom z tejto kategórie na tuzemskom trhu škodí absencia menším motorov, jeden príklad za všetkých - KIA Carnival sa dá kúpiť iba s benzínom 2,7 litra, alebo naftou 2,9 litra. Motory 2,2-2,5 litra by sa zišli ako soľ.
ľUBOŠKO, to, že OGAN MCV je dodávka a nie MPV, to snáď letí do ventilku. A vieš, že dodávky sú v rodinnej verzii MPV. Ak by boli dodváky, neboli by to rodinné verzie.
Sklapni už, ty dodvák, človek s tvojou inteligenciou nemá nárok ma poučovať. Si v pozícii, v ktorej by si mi mal vykať. Raz budeš možno šťastný, keď si na ten OGAN MCV našetríš, že budeš mať doma aspoň starú dodávku...
Načo reaguješ na príspevky, ktorým nerozumieš?
Užitkáč v rodinnej verzii nie je MPV. To vie aj malé decko, takže by si to mal vedieť aj ty.
... "Espace ja až daleko za legendou - Sharanem". Je někdo schopen říct takový žvást? Teď nekomentuji prodejní výsledky, ale význam této věty. Za legendu v této třídě platí jen ti, kteří ji založili - obecně Voyager, v Evropě Espace. Snad ne Sharan... 8-s
S tym zalozenim triedy opatrne. Myslim ze za zakladatela MPV sa da povazovat skor VW "bus" (Transporter), oficialne oznaceny tusim ako model "Type 2" (T1/T2). A ten prisiel kedysi v povojnovom obdobi, takze podstatne skor ako Voyager alebo Espace.
To vsak pravda nemeni nic na fakte, ze novodobou legendou tejto triedy je naozaj Espace. Vsak staci pozriet, kolko sa za >20 rokov predalo zo 4 generacii modelu Renault-Espace, a kolko kusov sa predalo z Sharan-u... :-)
Počkej, je jasné, že existovaly automobily, které svým pojetím připomínali dnešní MPV. Například VW Transporter (který je ale spíše klasický mikrobus, než MPV). V roce 1984 s tímto nápadem přišel i Giuriaro a podepsal se pod jednoprostorovým modelem Taxi pro značku Alfu Romeo (bohužel do produkce nepostoupil).
Ale za průkopníky této třídy je všeobecně považován, tak jak to píše o něco níže Beaumont, Voyager (celosvětově) a Espace (v Evropě). Pojetí velkoprostorového vozu zdokonalili a ukázali v mnohem sofistikovanější podobě.
MPV (resp. "minivan") je dnes definovany priblizne ako vozidlo s 1-priestorovou karoseriou, velkostou podvozku asi ako stredna trieda, vacsinou 3 rady sedadiel, a posuvne dvere. Vsetky tieto ramcove vlastnosti splnal ako prvy VW Type-2 (Transporter, bus), vratane tych posuvnych dveri ktore dostal neskor. Asi jedine rozdiely voci dnesnym mpv-ckam je posed vodica viac nad napravou.
Ale keby taky voz zisiel niekde z linky dnes, urcite by ho nazvali MPV, na mikrobus by bol prilis maly (mozno vtedy stacil). Najma v takej tej 'kempovacej' variante by to podla dnesnych meradiel urcite bolo mpv, ibaze vtedy take pomenovanie este neexistovalo. Suhlasim, ze za masovym rozsirenim tychto aut stoji najma Espace a Voyager (v tom sa zhodneme). Ale nie som si isty, ci ich mozeme povazovat za prve rozsirenejsie MPV-cka...
Nasledovniky ne! Ale soucasniky nebo dokonce jeho predchudci jako je FK 1000 - Ford Taunus Transit, Fordy Thames, Ford E-Series a Fordsony od 1945. ;-)
Transporter je možné považovať za zakladateľa triedy mikrobusov, nie MPV.
Legendou tejto triedy v Európe je jednoznačne Espace. Predaje s tým nemajú nič spoločné.
Ten žvást tu tvrdíš akorát ty, nikdo jiný. Nezapomínej ovšem, Avantime, že historie aut nezačíná s datem tvého narození. Vedle toho... mrkni do slovníku cizích slov na pojmy legenda a veterán. Určitě pak lépe pochopíš ten rozdíl. Espace nic nezaložil, je to jen jeden z mnoha reprezentantů velkých evropských MPV. Jak si stojí zde, to vidíš nahoře, Válcuje ho prodeji i takový veterán jakým je Sharan. To o nečem vypovídá, ne? Jestlipak víš o čem?
Tak teď se opravdu naprosto mýlíš a Avantime má pravdu. Taky mě to praštilo do očí, uznávaným zakladatelem třídy MPV v Evropě je Espace, celosvětově Voyager.
Nikdo nezpochybňuje úlohu VW Transporter a z něj odvozeného busu "Bully", ale ten nemá s třídou MPV nic společného, to je prostě mikrobus jako dnes třeba Caravelle (abychom zůstali u značky VW).
BTW Že si dnes někdo koupí tak neuvěřitelnou starožitnost jako Sharan, to opravdu nechápu...
Je to sice opravdu můj názor, takže bych ho dokládat nemusel, ale pokud se chceš vzdělávat, budiž Ti přáno.
Zkus třeba tohle:
[odkaz]
Je to test NĚMECKÉHO časopisu auto-motor-und-sport z roku 2002, kdy ještě nebyl Sharan tak beznadějně zastaralý a přesto PROHRÁL s tehdejším Espacem a Fiatem Ulysse. Espace je mezitím nový, Fiat a Sharan mají nové motory, ale jinak jsou to pořád stejná auta.
Espace není žádná legenda, jen se dlouho vyrábí. Z evropské konkurence je jesným vítězem Sharan a spol. Ta auta zmotorizovala v segmentu velkých evropských MPV komplet celou Evropu. Aktuálně má z Francie dokonce v MPV navrch Citroen. Čísla Espacu máš nahoře. Považuješ je za legendární?
Chceš opravdu vyvozovat význam jakéhokoliv auta z prodejů na českém trhu? A navíc v kategorii, kde se pohybujeme v desítkách kusů? :-O
A co jiného vytváří z auta legendu než to, že nějakou kategorii založilo a dlouho a úspěšně se prodává? Co jiného dokázal Golf, než že stál na počátku kategorie hatchbacků (nebyl první, ale byl první veleúspěšný) a skvěle se prodává mnoho let? Espace je v celoevropském pohledu naprosto to samé včetně kontinuity následujících generací, jen mezi MPV...
Avantim pravdu mít nemůže už z podstaty... plácá tu o legendách a neví kolikátá bije. VW Transporter byl ten předobraz dnešních MPV. No právě, že je tolik lidí, kteří si koupí Sharan a nekoupí Espace... to přece o něčem svědčí. Ty by sis také přece nekoupil Espace...
Rozhodně bych si spíš koupil Espace než Sharana...
Sharana jsem kousek řídil a dlouho pak dumal, jestli ten pocit jízdy v městském autobusu (posaz, dynamika, hlučnost motoru - tehdy 1.9 TDI PD) je schválně nebo jestli se to u VW snažili nějak zakamuflovat a prostě se to jen nepovedlo. Jasně, tehdy to ve třídě MPV tak bylo, ale třeba dnešní Zafira je úplně někde jinde, ten pokrok je doslova obrovský.
Kdybych potřeboval auto téhle třídy (snad nebudu), volil bych asi tu Zafiru.
VW Transporter opravdu za předobraz MPV nepokládám a ani jsem ten názor nikde nezaznamenal. To prostě byla osobní verze dodávky tak jako dnešní Caravelle, Ducato nebo Transit.
Espace a Voyager byli průkopníky v tom, že nabídli jízdní vlastnosti a pohodlí alespoň se blížící osobním autům (ač u toho Sharana jsem o tom zase zapochyboval) a přitom místo pro sedm cestujících.
Samo, že ten pokrok je znát. Ovšem, pokud tu Avantime mává praporem Espacu, někdo by mu měl vysvětlit, co ten sharan a spol. v evropském kontextu vlastně znamenal (znamená)...
Doporučím Ti stejný test jako kolegovi 507:
[odkaz]
Je neoddiskutovatelné, že první Espace přišel na trh v roce 1984, Sharan jako první MPV značky VW pak v roce 1995, kdy Espace už pomalu končil druhou generaci a chystal třetí...
Dôvod je jednoduchý - plod dlhoročnej práce obchodníkov a stratégov VW. Čokoľvek VW dnes vyplodí, tak sa minimálne slušne predáva, aj keby to bol invalidný vozík s dvestosedemdesiatpäťkami na 18 palcových ráfikoch a s HTP...
Pekná sprostosť, chlape, ty už pre ten vytetovaný VW znak už nedokážeš ani normálne myslieť. Transporter bol a je v prvom rade mikrobus, resp. dodávka. Aj dnešný Multivan je jednoducho dobrý (a dosť drahý) - mikrobus. O MPV sa Volkswagenu ešte veľa rokov po T1 ani nesnívalo, Sharan je v tejto triede prvou a poslednou lastovičkou, ak nepočítame o triedu menší Touran, ktorý tiež prišiel na trh ako jeden z posledných. Medzi malými MPV nemá VW zastúpenie dodnes, proti C3 Picasso, Merive, Jazzu alebo NOTE nemá čo postaviť. A ty tu ideš niečo tárať o nejakej legende. Vezmi si prášky, človeče a začni uvažovať trochu triezvo.
A nebo taky toto:
[odkaz]
Že tadhle zrůda nemá s MPV nic společnýho, to pochopí i takový ma?or jako je GTI. Kdo autům rozumí tan ví a kdo nerozumí, může klidně věřit těm sra?kám, které tady na diskuzích "rozlejvá" např. demagog GTI (Joseph Goebels by z něj měl radost).
GTI, nemecky snad rozumies? Citat z Auto Motor und Sport:
Renault Espace
Der französische Autobauer Matra entwickelte in den Jahren 1978 bis 1982 Europas erste Großraumlimousine (Van) und brachte sie 1984 zusammen mit dem Hersteller Renault als Renault Espace (= Raum) zur Serienreife.
Nemci takisto otvorene priznavaju, ze VW Caddy bol inspirovany Berlingom.
V německém tisku se také dočtete spoustu "kritiky" třeba na spolehlivost (hlavně motory TDi) vw a nedávno byl Citroën C5 vyhlášen "Bestes Auto in der Kategorie Mittelklasse" - tedy IMPORTovaný vůz atp. - v česku je (docela překvapivě) až VÝRAZNĚ jiný pohled na "věc" (auta a NEjen auta :-) )
PS: Zajímalo by mne, zda by v česku byl takto "glorifikován" Renault, nebo třeba Opel - kdyby ONi koupili pozemky a logo ŠKODA ;-)
Pěkný den (Galina Tatjana ivanovna si těch svých 10€ měsíčně za ty "ódy" na vwprodukt(y) opravdu ZASLOUŽí, že?) :-)
Umiestnenie Forda, to nie je žiadne prekvapenie. Auto roka v Európe 2007, S-MAX, to je MPV 21. storočia. Žiadne dodávky, takto má vyzerať moderné MPV. :yes:
Samozrejme, MPV, to je segment CITROEN-u. C4 PICASSO síce nie je komplexne líder, ale jeho výhody, tie jasne vyčnievajú.
A sazmorejme Roomster. :yes: MAJSTRŠTYK z Čiech. :yes:
Tak podla mna sa to do tej definicie od Tedyho zmestí: "MPV (resp. "minivan") je dnes definovany priblizne ako vozidlo s 1-priestorovou karoseriou, velkostou podvozku asi ako stredna trieda, vacsinou 3 rady sedadiel, a posuvne dvere. Vsetky tieto ramcove vlastnosti splnal ako prvy VW Type-2 (Transporter, bus), vratane tych posuvnych dveri ktore dostal neskor. Asi jedine rozdiely voci dnesnym mpv-ckam je posed vodica viac nad napravou."
nakolko posledne roky produkcie tisicdvestotrojky tam tie posuvne dvere boli tiez :-):-):-)
Ibaže to nie je definícia MPV...tá je trošičku sofistikovanejšia a postupom času už aj trochu ohybná, triedy sa miešajú splývajú a vyvíjajú.
Každopádne zmieňovanému a na piedestál vyťahovanému Transporteru k MPV chýbalo to základné, čím už Espace aj jeho americký kolega disponovali - pohodlie a luxus osobných áut. T.j žiadne užitkáče osadené sedadlami na vozenie ľudí...