reklama


Ford Easy Fuel: ochrana pro diesely

Ford Easy Fuel: ochrana pro diesely

 
 

Omylem natankovaný benzin do vozu se vznětovým motorem může znamenat vážné poškození motoru a opravu v řádu mnoha desítek tisíc korun. Ford of Europe nyní přichází s řešením, které dokáže podobným přehmatům zabránit.

Když Rudolf Diesel přišel v roce 1892 se svým vysoce efektivním vznětovým motorem, nemohl předpokládat, jak bude vypadat dnešní situace: nafta i benzin se tankuje u čerpacích stanic z téměř identických „pistolí“ usazených ve výdejních stojanech těsně vedle sebe. Omylem natankovaný benzin do vozu se vznětovým motorem může znamenat vážné poškození motoru a opravu v řádu mnoha desítek tisíc korun.

Ford of Europe nyní přichází s řešením, které dokáže podobným přehmatům zabránit. Jde o systém „Easy Fuel“, který nedovolí zasunout benzinovou „pistoli“ výdejního čerpadla do nalévacího hrdla nádrže vozu poháněného vznětovým motorem.

„Konstruktéři automobilky Ford se rozhodli, že připraví systém, který prostě eliminuje poměrně vysoké riziko vážného poškození motoru z důvodu načerpání nesprávného druhu paliva,“ vysvětluje Stefan Buro, vývojový specialista palivových systémů vozů Ford. „Systém Easy Fuel zabrání načerpání benzinu do naftového modelu. Nebezpečí záměny paliva je mimochodem stále aktuálnější i proto, že moderní vznětové agregáty se svými projevy prakticky vyrovnávají tichým a vyváženým zážehovým motorům, což může u čerpací stanice svádět k omylu.“

Základem systému Easy Fuel je patentově chráněná konstrukce koncovky nalévacího hrdla palivové nádrže, sestávající se ze speciální záklopky a zařízení, které identifikuje „pistoli“ výdejního stojanu. Výhodou je, že celý systém je ryze mechanický – při tankování dovolí zařízení Easy Fuel plné zasunutí „pistole“ do nalévacího hrdla pouze tehdy, pokud obsluha do hrdla zvolila správnou "naftovou" hubici většího vnějšího průměru. Při pokusu o natankování ze slabší benzinové hubice se hrdlo neotevře a „pistoli“ nelze zasunout.

Načerpání benzinu do vznětového motoru znamená často vážné poškození palivového čerpadla a vysokotlakého vstřikovacího systému. Odstraňování takto vzniklých škod je většinou finančně značně náročné. Současné moderní vznětové motory pracující s mimořádně vysokými vstřikovacími tlaky jsou velmi choulostivé na kvalitu paliva, takže je příměs benzinu v naftě dokáže snadno poškodit. Už po velmi krátké době spalování nafty s příměsí benzinu dochází k poškození čerpadla a při následné opravě je zpravidla nutné vyměnit celý drahý vstřikovací systém.

Se zvyšujícím se podílem vznětových motorů (asi polovina všech v Evropě prodávaných modelů Ford je v současné době poháněna vznětovými agregáty) se záměna paliva stává stále vážnějším problémem. Ve Velké Británii, kde je podíl vznětových modelů na prodejích osobních automobilů zatím relativně nízký, zaznamenala tamní Automobilová asociace jenom za rok 2003 asi 120 000 případů načerpání nesprávného paliva, přičemž 43 000 těchto omylů skončilo vážným poškozením motoru. V ostatních evropských zemích, jako je např. Německo nebo Francie, mají vznětové motory v osobních vozech delší tradici, a tak je i četnost chyb při tankování o něco nižší. Ale i tady se tomuto problému začínají konstruktéři intenzivně věnovat, protože každé nesprávné tankování přináší nechtěné výdaje ve výši od zhruba 3500 Kč třeba až po 150 000 Kč při totálním poškození motoru.

Fordův systém Easy Fuel už upoutal pozornost mnoha autorit, působících v oblasti automobilového průmyslu. Například renomovaný britský motoristický magazín Autocar ocenil tento systém titulem „Nejlepší nápad roku“. „Systém Easy Fuel dokonale podporuje známé tvrzení, že geniální věci bývají ve své podstatě jednoduché,“ říká Rob Aherne, editor magazínu Autocar. „Toto zařízení dokáže předejít spoustě mrzutostí a šetří kapsu řidiče, protože zahlazovat škody po načerpání benzinu do vznětového motoru bývá pěkně nákladné. Právě proto si myslíme, že toto promyšlené zařízení je tím „Nejlepším nápadem roku“.“

Ford nyní systém Easy Fuel intenzivně testuje, v sériových modelech Ford by se mělo toto užitečné zařízení začít objevovat asi za dva roky.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Tisková zpráva Ford
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama