Ano, to je on. V kufru byl samotný blok, ale v zároveň v kontejneru přepravovali hlavu válců, výfukové svody s integtovaným turbem a katalyzátorem, dodatečné tlumící mateiály kapoty a motorového prostoru, dvouhmotový setrvačník spojky a další příslušenství motoru. Všechnod ohromady s přihlédnutím k litinové konstrukci bloku váží více než klasický hliníkový čtyřválec 1.6.
1.0EB je z liatiny a 1.6 asi z casti z hlinika, inak je to ale dost paradoxne, ze trojvalec je tazsi nez stvrovalec.
V com je ale tazsia 1.6ka 125k M5 o 6kg? Myslel som, ze ma iba iny SW.
Co je na tom paradoxne?
1.6 je atmo, ma len o 1 valec viac - tzn o 1/3 sirsi blok, o 1 piest viac a mierne sirsiu klukovku.
NEma vsak intercooler a hadice k nemu veduce (okolo 1.5m, podla toho kde je umiestneny), nema turbo a zvody k nemu potrebne. Zaroven ho netreba tolko vyvazovat, nema 2hmotu.
A pokial nema start/stop, ako pise Atlis, tak ma mensi starter, mensiu bateriu (moze, nemusi).
"je to ale dost paradoxne, ze trojvalec je tazsi nez stvrovalec."
Podle me to opravdu paradoxni je.
Downsizing se totiz prezentuje jako cesta vpred, protoze mensi a lehci motory maji znamenat pro spotrebitele mensi spotrebu. V praxi je ten motor ale tezsi nez byly puvodni, takze ono to neni ani tak o uspore hmotnosti a paliva, ale o snizovani vyrobnich nakladu diky pouziti levnejsich materialu (litina misto hliniku), diky mensimu mnozstvi presne opracovavanych soucastek (minus jedna sada pist vlozka, krouzky, ojnice...) a diky mensim narokum na skladovani polotovaru a to vse na ukor kultury chodu a pravdepodobne i zivotnosti.
To by se ale z reklamniho hlediska asi blbe prezentovalo jako nejaky "pokrok" pro koncoveho uzivatele, ze...
Idea úspory při dowsisingu není jen o lehčím motoru. Menší objem znamená menší množství třecích ploch a proto má tokový motor při stejném výkonu nižší vnitřní ztráty.
Nicméně bez této diskuse by mě životě nenapadlo, že to celkový příslušenství, který motor musí mít, aby dosáhl ten výkon, je tak těžký...
tak co se tyce treni, tak usporu poznas maximalne tak na volnobehu a solichani pri eurotestech...
Rozhodujici faktor jsou ztraty tepelne, kdy maly trivalec benzin vychazi lepe nez ctyrvalec o podobnem objemu , protoze ti utece mene tepla skrz hlavu a ruzne nastavby (litina vede hur teplo nez hlinik a idealni objem jednoho benzinoveho valce je do 500ccm, takze trivalcova patnactistovka je optimalni zatimco ctyrvalcova uz ma "zbytecne male" pracovni prostory a cim vice malych valcu a pistu, tim vetsi merny povrch a vetsi tepelne ztraty.
Toliko teorie. V praxi jsou ale trivalce nasazovane do prilis tezkych aut, trapi se na maximalni vykon a kazdy turbobenzin na maximalnmi vykonu zere jako tank ... zatim nikdo nikdy nedokazal opak. Duvod je pravdepodobne ten, ze turba potrebuji udrzet rozumnou teplotu a bud se dochlazuji benzinem - bohatou smesi - anebo v lepsim pripade jsou integrovane do hlavy a dochlazuji se okruhem chlazeni.
At tak ci tak, znacna cast paliva se spotrebovava neucelne a misto aby pohanelo auto, tak utika jako odpadni teplo. Jinak z turbobenzinu maximalni vykon nedostanete. No a pak se lidi divi, ze jejich "usporny" downsizovany turbomoturek zere pri pojizdeni po meste a pri svizne jizde na dalnici jako tank...
I ta teorie není tak jednoduchá.
Největší část tepla podle mne uniká ne stěnami válců, ale ve výfukových plynech.
A nezapomínejme na čerpací ztráty - čili ztráty způsobené prouděním vzduchu a výfukových plynů ve všech potrubích, ventilech, výfuku atd.
Souhlasím však s tím, že hlavní problém je v tom, když se "malý" motor dá do "velkého" auta.
Ano, teplo výfukových plynů pokrývá asi třetinu energie obsažené v palivu. A motor musíš chladit, takže si myslím, že není ani tak podstatné, co ti uteče hlavou a spol. Ano, zahřívání motoru to ovlivní, ale tam platí, že čím dříve se prohřeje, tím lépe. Nemyslím si, že by za běžných podmínek mohl jezdit bez chlazení. Dnes máš několika okruhové systémy, čerpadla s proměnlivým průtokem, pokud by chlazení nebylo třeba, tak by se ani nechladilo.
Rozdiel v hmotnosti 1.6 a 1.0 EB je "extremny" ak sa zamerame iba na samostny motor a nie je to len spominanym faktom, ze 1.0 je z liatiny, zatial co 1.6 su celohlinikove.
1.0 I3 EB: 97 kg
1.6 I4 Zetec-SE: 81kg - starsi 100k motor bez variabilneho casovania napr. Focus Mk.2
1.6 I4 Duratec Ti-VCT: 90kg - novsia stale pouzivana verzia
Hmotnost auta je samozrejme zaujimavejsia pre koncoveho uzivatela, ta vsak nemusi priamo suvisiet s hmotnostou motora. Moze to byt vybavovy balicek je k nemu dodavany, taka klima urobi rozdiel az par deisatok kg...
Inak, moja velmi dobre vybavena Mazda 3, rok vyroby 2012, 1.6 liter automat vazi 1275 kg... S 10 litrami prevodoveho oleja a vodicom.... A to nebola stavana na downsizing ani usporu paliva.
Takze ten Ford je stale prilis tazky a celkovo je to jeden velky Fail.
Uz mam fobiu, co ked pojdem na toaletu a zrazu na mna z misy vykukne nejaky blok 3-valca >:-[]
No ale vazne, tebe nevadi, ze v kazdom kusku tohto sveta je vsetko prehnite reklamou? O chvilu sa uz nic nestane nahodou, ale len ako nejaky PR umysel?
Pravdu povediac, topiac sa v svojich malých bezvýznamných problémoch ma nejaká PR prezentácia fordu absolútne neobťažuje. Vadí mi, keď sa automobilka silou mocou snaží tajiť, že sa jedná o "nahranú" situáciu. Ako nedávno keď unikli fotky nového BMW. Úplnou náhodou...v profesionálnej kvalite...odhaľujúce len niektoré detaily...špionážna fotka ak som nejakú v živote videl >:D
Takže kým sa vo forde netvária, že obchodný cestujúci len zabudol "vybaliť", je to OK.
vem si kolik PR se dela kolem nove Oktavky a kolemn Rapida... :D:D to je teprve neco :D.....uz vime jak auto vypada...prozradilo se diky zobrazeni obrazku na pristrojove desce...atd :D:D masakr
a pres vsecku tu PR ta auta nikdo nekupuje.
Vzpominate, kolik bylo kecu kolem citigo ? Nez se rok s rokem sesel, tak predobjednane vozy shnily u dealeru a budou se prodavat se slevou jako rok stare....
Citigo je hit storočia ktorý zaplátal dieru na titaniku českého, európskeho a v kontexte aj svetového trhu s autami.
Kto si dovolí tvrdiť niečo iné bude dôrazne požiadaný o zrušenie svojej registrácie na tomto serveri a diskusné rady opustí hanebným pochodom cez trestnú uličku.
Myslel jsem,že tento motor je tragédie......
Ale po nastarování a jízdě smekám klobouk i šál ! ! !
Přeji tomuto motoru i dlouhodobou výdrž,nejen oněch 250 000km,o čemž hovořil manažer výroby.
Ale jízda je s ním opravdu parádní. :yes:
a je snad Mondeo auto, do ktereho se 6valec nedava ?
to jsme na tom fakt tak spatne, ze nahradime v tezkych a velkych autech stavajici osvedcene motory temihle parodiemi ?
Tak to ses asi pos*al v kine,
existuji Mondea 3.0l V6 226 PS a 2.5 duratec V6 125 kW 170 PS, pane znalec....
respektive existovaly, dneska se tam nacpe presne ta trivalcova mrcha downsizovana, prinejlepsim 2.0 ctyrvalec Duratec a je jen otazka casu, kdy ho stahnou z prodeje...
" a je snad Mondeo auto, do ktereho se 6valec nedava" moja odpoved je nedava. Keby si sa pytal na minuly cas tak ti to nenapisem. Lenze ty si sa evidentne pytal ci sa TERAZ nedava. Jedno ST220 mal moj sused, viem co vsetko sa davaLO do mondei..
Šest válců má v nižší střední např. 135i nebo A3 3,2 Quattro. Ve střední třídě (kam spadá Mondeo, do kterého chtějí ten bzučák taky dávat) má pak šest válců většina aut...
To by se ta 3,2 musela ještě dělat... A v tomhle případě kvituji, že ho nahradil čtyřválec. Jo, v otevřených autech dával smysl, ale jinak byl zbytečně těžký a téhle platformě to moc nesvědčilo. BMW je jiný příběh.
Většina? Pominu-li prémii a omezím-li se na benzín, napadá mne tak Passat, Superb a Insignia. To není povzbuzující. Francouzi si drží šestiválcový diesel, který zase nemá VW a Opel. Co zbývá? Outback? Nějaký Amík, kterého kompletně ignoruji? Ani Legacy nemá šestiválec.
Ha, zapomněl jsem na Volvo. Lexus a Infiniti tu počítám jako prémii.
Na počet to asi vyjde, ale rozhodně nemám pocit, že by nabídka šestiválci bujela.
To teda uvidíme :-) Osobně downsizingu celkem fandím (mám rád technické vychytávky), ale co je moc, to je příliš... Když vidíme, co dělalo 1,2TSI, tak nechci vidět, co bude dělat tenhle motor, až bude mít 100tkm najeto :-) jestli ještě něco bude dělat...
No vono to zase až tak pravda nebude protože ty auta se sem dostanou stočeny z 250t/km na 100t/km a uvidíš jak tady znalci začnout psat jak se ty auta po 150t/km sypou ale vono ten motor bude mět reálně něco kolem 300t/km.... Asi jak někteří pláčou když koupí třeba Mondeo za 150 tis a na tachometru 80t/km a říkají si proč se to auto kazí už po 150 t/km....a vono má dávno 300t/km na krku ;)
A není těch 250.000 málo? Když to tak vezmu, tak jsem všechny své auta jezdil min. do 350 a zatím max. do 500tkm. Přesněji řečeno totálkou jsem přišel i o 4 roky staré auto s pouhými 220tkm-1,7 common rail bez jediného náznaku opotřebení. Představa, že 5 let staré auto potřebuje nový motor mě trochu děsí. Na druhou stranu ano, lidem co najezdí do 10tkm ročně to asi stačit bude. Jaká ale bude prodejní cena vozu s nájezdem cca 150-200tkm- 4kč/kg železa? :-O Že to jede pěkně tomu věřím(ještě jsem neměl tu čest), ale co s turbem nejede.
PS: nevím jak velký je kufr na fotce, ale ten blok rozhodně otvorem o velikosti A4, tedy 210*297mm neprojde :-!
No a ešte si k tomu pripočítaj (tedaj odpočítaj 8-s ) bazarových majstrov čo stočia km... Cukríková Fiesta po pani doktorke, jazdila v podstate len do práce a späť domov, komplet servis vo Forde, len knižka sa kdesi stratila, nikdy nebúrané, má to len 80.000 km, no nekúpte to! >:D A za ďalších 20.000km motor nečakane skolabuje 8-s
Fiesta jak Fiesta, ale vem si, ze to dneska davaji do Mondea...
jeste par let a vrcholem veskere motorizace budou ctyrvalce, ktere budou mit jen ty nejprestiznejsi modely jako Mercedes S, Audi A8 a sedmickove BMW, pak budou standardni turbene 3 valce a vsecko nize pocinaje stredni tridou a miniauty konce skonci u dvojvalcu a jednovalcu.
Nechci videt tu zivotnost.. to bude jak u vysokootackovych motorek, najet 80-120tkm a zahodit.
Nikto ten motor dnes nedava do mondea. V mondeu ten motor bude az v nasledujucej generacii a pojde o zakladny "BASE" model. Tak ako sa davala zakladna atmo 1,6 16V tak budu teraz davat 1.0 ecoboost. Samozrejme to nepojde do firiem a normalny clovek si to nekupi. Nemysli si ze ich budu tisice kusov v bazaroch ako firemne auta. Tento ecoboost sa nebude stacat lebo ho nikde nebude vidno.
tak se koukni na oficialni stranky fordu...klikni si na mondeo a prvni co te bouchne do oci je Ecoboost Ecoboost Ecoboost.
ne, ze to bude base model, ale bude to hlavni a casem patrne i jediny benzin a lisit se to bude jen nacipovanim a vykonem.
A pokud se jedna o recenze...
E85 nemáte kde natankovat a o jeho skutečné ekologičnosti by se daly vést dlouhé debaty
Věří se tomu možná těžko, ale velký sedan s dvoulitrovým atmosférickým čtyřválcem jsme v redakci neměli už hodně dlouho. Tyto motory dříve poháněly drtivou většinu těchto aut, kombinovaly totiž ještě únosné provozní náklady se slušným výkonem, kultivovaností a konstrukční jednoduchostí (čti laciným servisem). Vlna downsizingu ale tyto uživatelsky příjemné motory spláchla jako tsunami japonské břehy...
Downsizing všechno tohle zabil. Dostali jsme foukané motory, které mají sice stejný výkon, ale dvoutřetinový objem. Výrobci slibuje nižší spotřebu paliva podle nějakých evropských normovaných cyklů, ale v reálném provozu se sotva dostanete pod původní hodnoty atmosférického motoru. Tohle testované Mondeo totiž jezdilo bezpečně za 8,5 litru na 100 km, k čemuž jsme se s přeplňovanou šestnáctistovkou přiblížili jen velmi opatrnou jízdou
len je rozdiel asi 2.0 ecoboost, a 1.0 ecoboost. Ten 2liter je paradny, ak si mal moznost sa zviest tak musis vediet ako to s autom cvici. Samozrjeme na 2.5 T to charakterovo ani zvukovo mat nebude ale to auto ide vyborne.
ja mam 2,0 E B otec 2,5T ..a jedine co je hezci..je zvuk u onoho 5tivalce...charakter uz ne...zravost uz taky ne >:D EB je o tridu nekde uplne jinde :-)
nojo ať si to dávaj do mondea když si to nějakej ubožák koupí proč ne , normálně myslící člověk si mondeo s tříválcem nekoupí a jen idi.t by si ho kupoval za 5 let z bazaru >:D hoši vy se tady smějete a nadáváte ale uvědomte si že lidi to nejspíš kupujou nebo budou kupovat takže až někoho uvidíš jet v třívalcovým mondeu zastav ho a pořádně ho prapleskni ať se vzpamatuje >:D
250 tis....udal jeden radoby odbornik v radiu...nikdo od Fordu to nerekl >:D
A co ja mam zkusenosti at tojsou atmnosfery V6 nebo turbo diesly atd...t.ak zadny motor bez udrzby..vymeny ruznych retezu a hejblatek..nevydrzet dele jak 15O 200 tis...vždy se něco ojede :))
To máš pravdu, nic není věčný, mě v 500.000 praskla hlava ;-) Nic jinýho než rozvody s vodní pumpou a vzduch. filtrem + případně svíčky jsem na žádném motoru svého auta nikdy nedělal-nepotřeboval-nemusel. Honda ropa od isuzu, od novoty(já kupoval ve 160) bez problému do 220tkm(mezi výměnou si nevzal ani dcl oleje). Mitsu ropa od cca 200-300tkm(stáčenej tacháč) do 500tkm bez problému. Hyundai(licenční mitsu) do 350tkm bez problému(pravda, jednou jsem brzy podřadil a přetočil motor, tak se měnil napínák a řemen vyvažovací hřídele-1000,-kč) Pro mě je porucha motoru zatím velká neznámá. Vždyť i co mám do lesa mitsu lancer kombi 4x4 po rakouskejch policajtech a následně lesácích, kterým stálo má najeto okolo 300tkm a i když je to auto prorezlý skrz naskrz, tak motor jenom přede a i v mrazu jde na brnknutí. Teď mám na jednom autě 96.tkm a na druhém 230 a ani u jednoho nepozoruji blížící se smrt ;-)
MB w123 200d a 240d ... 650tis a 720tis najeto, oba motory skoncily ve srotu plne pojizdne, jen s horsimi zimnimi starty z duvodu totalne shnile karoserie. Jinak na nich nebyla nikdy zadna zavada a nic se nemenilo. V jednom se rozpadla zhavici svicka, kus z ni spadl do motoru a nez se "zakoval" do pistu, tak to chvilku zvonilo... podle servismana zadny duvod ke znepokojeni a k oprave.
MB w124 250d v 350tisicich vymeneny preventivne hydrostely, vymenen rozvodovy retez pricemz se zjistilo, ze puvodni byl vytazeny o "neuveritelnych" 5mm, takze to bylo vicemene uplne zbytecne. Motor ma aktualne 450tisic a startuje i v minus triceti na brnk a pujde do srotu maximalne kvuli ekofasos a vysoke cene nafty.
Ted mi ukaz jediny dnesni motor schopny najet milion kilometru... dokonce se ani nikdy nemenily vstrikovace a to se do techhle motoru da nalit cokoliv, co aspon trosku tece a hori.
Bohužel už ani těna japoncema si nejsem jistej ;-\ Na druhou stranu dimenzovat motor na 1mio km je asi už opravdu úlet, kde by většina zákazníků přeplatila vlastnost vozu, kterou už vlastně ani nikdo nepožaduje-bohužel :'-(
Právě v té Severní Americe se to využije, nejen pickupy tam slouží jako pracovní auto a nájezdy jsou tam celkem vysoké. A i kdyby ne, pak se to vyveze někam do zaostalejší země a musí to sloužit dalších deset patnáct let. To jen v Evropě dáme po 10 letech šrotovací prémii.
Se sofistikovanější technikou je také životnost dražší a dražší parametr. Jak se jde dopředu, tak je čím dál palčivější otázkou, co vlastně zákazník požaduje/ využije. A to není věc výlučná automobilovému průmyslu.
Hlavní je servis a trocha štěstí. Už to nejsou horalové, jsou to spíš takové choulostivé třasořitky, ale podle mne pořád nájezdy zvládnou slušné.
Naprostý souhlas. Sám jsem zvědav, jak dlouho mi ještě bude sloužit přímovstřikovanej benzín od mitsubishi. Tento motor má asi nejhorší pověst ze všech japonců(behužel nejsou to jen "hospodské" řeči) Vysokotlaké čerpadlo, vstřiky, hlava a skupina vložka píst dostávaj záhul, zvlášť když člověk využívá potenciálu jízdy na chudou směs, kdy je teplota hoření mnohem vyšší, zato spotřeba klesá na pohádkové hodnoty. Za vše mluví už jen hodnota lambda z STK-1,56 8-s Teď má najeto 230 a zatím se tváří že je v kondici, tak mu držim palce.
A na veterána slušných 55 a 65 divokých koní (W123 200D,240D) a celé stádo 90 bujných ořů (W 124 250D). Motor vážil skoro jako celej Fiat 500 tak nebyl jedinej důvod, aby se auto neproploužilo v pohodě i k tomu milionu km.
To jen pro upřesnění.
I když je dnes jiná doba, nevítám downsizing a proto si pořád tvrdošíjně držím poslední a asi nejmodernější amosféru V8. A zatím opravdu nemám pocit méněcennosti. :-) Ani strach, že by motor vypustil duši v nějakých hloupých 300-400 000 km.
Hociktory skodovacky 1.3mpi da milion, ale je to starokoncepcny ohv. Takze nejake tie chulostive sestnastventily:
Nie je problem vidiet almeru s sestnastventilovou 1,4 ako stary taxik s milionom. Taktiez corollacka jednastvorka da milion s prstom v nose. Bracho bol veduci autoparku, na dvojlitrovej primere mali cez 800 tisic a vobec sa nechystala do srotu.
Vacsina motorov da milion. Problem bude s agregatmi okolo neho. Staci v rozumnu dobu menit olej, pripadne rozvody.
Aha, zabudol som na susedov Civic 1,4. Mal sice len 370 tisic ked sa ho zbavil. Nie, zeby nesihal, alebo zral olej, ale sa mu pritrafila rodina a do trojdveraka pchat kociarik a sedacku je extremne neprakticke.
Nu ja cekal..kdy se to tu zacne mnozit prispevky, z emoje auto najelo 500tis a vymenil jsem max zarovku :D:D
Ale jde jen o vyjimky..navic si myslim, ze i onen 1,0 Ecobost prezije skoro vecne...jen casem prestane fugnovat turbo atd...ale gro bude furt ok.
Kdyz vezmu auto tak 20 cet zpet...tak vsechny maji vzdy nejakou mochou..ted myslim motor...nic neni vetsne..az na vyjimky. A nebo spis si neuvedomuji ani jak se danemu auto venuji a ze sem tam si neco pretesni, vymeni...atd.
Uz vubec nebudu porovnavat vykony a narocnost technologie, spotreby a emise tehdejsi aut a dnesnich aut. Jejich hmotnost, bezpecnost a vybavu atd.
Ale plakat nad nespolehlivosti motoru, jen dle papiru... >:D
Sam ma EB a mam 105 tis.km najeto a zadna porucha :-? Pravda....do 300-500 stale daleko >:D
"myslim, ze i onen 1,0 Ecobost prezije skoro vecne" :-)
teda, nepreju ti nic spatneho, ale osobne bych povazoval za uspech, kdyz to dozije presne co ma, teda do konce zaruky. Nepochybuju, ze to maji inzenyri dobre odladene a spocitane, ale hodne vazne pochybuju, ze tam nechali nejake "rezervy" v tloustce a kvalite materialu, vyrobnich tolerancich, a predpokladanem opotrebeni, aby to vydrzelo "vecne".
Spise cekam, ze to bude jednorazovka, neslozitelna, neopravitelna, kazda i ta nejmensi zavada bude automaticky znamenat novy motor pripadne zahodit auto na ND...
jjj a proto kdysi byly diesly taky atmosfericke.....a taky "vydrzely" vecnost...a dnesni diesly ...taky nic nevydrzi.......samo kus od kusu ..technika od techniky :))
blabla...a proto se 1,0 ecoboost po ujeti 50 tis (bezne konec zaruky auta pro normos spotrebitele , napr u me 100tis.) ..s.e dane auto rozpadne..potazmo jeho motor.
A jeste hur..kdyz v akci davaji zdarma 5 tiletou zaruku ..viz B-Max...fuj a tozpadu vsech oturbenych motoru ...nazdar!
..chudak stare Saaby...nebo "dnesni" 3valcove BMW :D:D
Ekomotor, po prvním majiteli rovnou do šrotu. Rozjezdový zdechač. Ford si buduje možná buduje pozici největšího výrobce tříkolek, tam by se ten stěračový motorek hodil.
tak pro mala auta velikosti fiesty to bude asi motor do pohody. Sice to technicky nebude nic moc extra, ale zase pri masovosti vyroby to vyjde zalevno a navic to pujde v klidku a levne krutoprisne ocipovat na docela slusny vykon.