Ford ECOnetic: Úsporné verze dalších modelů nejsou v plánu
Dieselové varianty modelů s úsporněji naladěnou řídící jednotkou, delšími převody, upravenou aerodynamikou a nižším valivým odporem pneumatik se staly snadnou a často využívanou cestou, jak snížit spotřebu paliva. Automobilky s nimi míří především na trhy, kde je výše daní a pojistného odvozená od emisí CO2, které souvisí právě se spotřebou.
Ford tyto vozy označuje ECOnetic a v současné době nabízí tři – Fiestu, Focus a Mondeo. Automobilka ústy svého mluvčího potvrdila, že tato trojice je konečná. Zákazníci modelů Ka, Kuga a S-Max prý nemají zájem ani tak o nízkou spotřebu, jako spíše o nízkou pořizovací cenu, respektive praktické vlastnosti v případě Kugy a S-Maxe. Ford se tedy rozhodl, že nepůjde cestou Volkswagenu, který rozšířil verze BlueMotion napříč prakticky celým svým modelovým spektrem.
Fiesta a Focus ECOnetic mají motor 1,6 TDCi o výkonu 66 kW. Výše popsanými úpravami došlo u Focusu ke snížení kombinované spotřeby ve srovnání se standardní verzi o 0,2 l na 4,3 l/100 km, Fiesta má navíc filtr pevných částic. Fiesta ECOnetic spotřebuje na 100 km 3,7 l nafty, což je o 0,5 litru méně než standardní Fiesta 1,6 TDCi. Mondeo ECOnetic má 2,0 TDCi naladěný na 85 kW místo 103 kW. Výsledkem je snížení spotřeby o 0,7 l na 5,2 l/100 km, daní za to je ovšem výrazné zhoršení jízdních výkonů.
Ford ECOnetic - přehled modelů a cen na českém trhu | |||
Model | Fiesta ECOnetic | Focus ECOnetic | Mondeo ECOnetic |
Motor | 1,6 TDCi DPF | 1,6 TDCi | 2,0 TDCi DPF |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/4000 | 66/4000 | 85/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 204/1750 | 200/1750-2500 | 300/1750-2300 |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 180 | 194 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,9 | 12,6 | 11,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,7 | 4,3 | 5,2 |
Cena [Kč] | 392.990,- | 513.490,- | 683.990,- |
Příchod hybridních modelů na evropské trhy zatím Ford podle dostupných informací nechystá. V dalších letech se soustředí především na benzinové motory EcoBoost, o kterých jsme informovali v článku Ford 1,6 EcoBoost Turbo: Nový motor s přímým vstřikováním v roce 2010.