Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford ECOnetic: Úsporné verze dalších modelů nejsou v plánu

Diskuze (4)
Řady úsporných modelů Ford s přívlastkem ECOnetic zahrnují dieselové verze modelů Fiesta, Focus a Mondeo. Tato trojice je kompletní, uvedení dalších vozů ECOnetic Ford nechystá.

Dieselové varianty modelů s úsporněji naladěnou řídící jednotkou, delšími převody, upravenou aerodynamikou a nižším valivým odporem pneumatik se staly snadnou a často využívanou cestou, jak snížit spotřebu paliva. Automobilky s nimi míří především na trhy, kde je výše daní a pojistného odvozená od emisí CO2, které souvisí právě se spotřebou.

Ford tyto vozy označuje ECOnetic a v současné době nabízí tři – Fiestu, Focus a Mondeo. Automobilka ústy svého mluvčího potvrdila, že tato trojice je konečná. Zákazníci modelů Ka, Kuga a S-Max prý nemají zájem ani tak o nízkou spotřebu, jako spíše o nízkou pořizovací cenu, respektive praktické vlastnosti v případě Kugy a S-Maxe. Ford se tedy rozhodl, že nepůjde cestou Volkswagenu, který rozšířil verze BlueMotion napříč prakticky celým svým modelovým spektrem.

Fiesta a Focus ECOnetic mají motor 1,6 TDCi o výkonu 66 kW. Výše popsanými úpravami došlo u Focusu ke snížení kombinované spotřeby ve srovnání se standardní verzi o 0,2 l na 4,3 l/100 km, Fiesta má navíc filtr pevných částic. Fiesta ECOnetic spotřebuje na 100 km 3,7 l nafty, což je o 0,5 litru méně než standardní Fiesta 1,6 TDCi. Mondeo ECOnetic má 2,0 TDCi naladěný na 85 kW místo 103 kW. Výsledkem je snížení spotřeby o 0,7 l na 5,2 l/100 km, daní za to je ovšem výrazné zhoršení jízdních výkonů.

Ford ECOnetic - přehled modelů a cen na českém trhu
ModelFiesta ECOneticFocus ECOneticMondeo ECOnetic
Motor1,6 TDCi DPF1,6 TDCi2,0 TDCi DPF
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400066/400085/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]204/1750200/1750-2500300/1750-2300
Max. rychlost [km/h]175180194
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,912,611,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,74,35,2
Cena [Kč]392.990,-513.490,-683.990,-

Příchod hybridních modelů na evropské trhy zatím Ford podle dostupných informací nechystá. V dalších letech se soustředí především na benzinové motory EcoBoost, o kterých jsme informovali v článku Ford 1,6 EcoBoost Turbo: Nový motor s přímým vstřikováním v roce 2010.

Diskuze (4)
25. 6. 2009 19:08
Re: Eco bez filtru pevných částic?
ECOnetic samozdrejmne cDPF maji. I Focus ECOnetic cDPF ma.
25. 6. 2009 19:04
Spatne informace
Ford Transit ECOnetic 2.2 TDCi byl prave uveden v UK. Ke konci roku prijde i Fiesta Van ECOnetic.
25. 6. 2009 08:40
Eco bez filtru pevných částic?
Jak si může nějaká automobilka dovolit dát do názvu auta s dieslem bez DPF slovo Eco, to mi hlava nebere. Až za pár let uvidíme Focuse, který při rozjezdu vypouští černé obláčky přes nápis Eco, to bude kuriózní pohled.
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2009 08:00
20 let po Favoritu
Favorit s hnědým vnitřkem byl taky eko-nano-green. Měl opravdu dlouhé převody.