Byla by to nuda, kdyby jsme měli všichni stejný vkus. Takže nic proti :-)
Musím říct, že jsem o něj při výběru taky zavadil, a ten interiér byl asi největší překážka. Jinak věřím, že je to dobrý auto.
No, tak sem si to prohlídl znovu a zdá se mit to , nebo ta obrazovka je tam zapuštěná jak stará televize ? Zlatý Mondeo , to má obrazovku v rovině s tím plastovým nenáviděným rámečkem >:D
prave v tomto case by uz mal byt na trhu aj novy santa fe od hyundaia... ( ale asi marne tu cakam na testik >:D ) .. a tak som zvedavy ako toto auto este premiesa karty vo svojom segmente a to nielen v kontexte konkurencie ako je edge ale podla mna moze toto auto kludne uz zlakat aj zakaznikov ktori mozno donedavna este rozmyslali nad XC60 alebo taketo nieco ...
Ceny jsou v pohode.....je to vetsi auto nez Kodiaq...respektive vyssi trida...poznas to na jizdnich vlastnostech..nahlucnosti ...na sirce...na celkovem komfortu....na vybave auta...
Neporovnavejme jen objem kufru :-)
Porovnej i vybavu plus ostatni
Čítanková ukázka toho, jak zdražit hatchback o půl milionu. Přidejte na podvozku pružinám 3 závity, pojmenujte to SUV a máte vymalováno.... ;-) No, (in all fairness), nevypadá to špatně, i ten výkon je solidní....ale ta cena.... :-O
To auto bude asi o dost těžší, každopádně ty údaje a realita se liší u Fordu, tak bych počkal na přeměření. Pokud však Tigi dává za 6.4, tak Ford ho určitě netrumfne.
To urcite nie, ale asi je dost tazky inac si to neviem vysvetlit jedine ak Ford nahodil velmi "pesimisticke" udaje zrychlenia, real by to mohlo byt 7,8-8s co by uz mohlo trosku zodpovedat vykonu
Udaje z 0 na 100 jsou pro pubertaky. A to nepisu protoze je tu ma blbe ford, to pisu opakovane pod ruzne clanky o ruznych znackach at uz maji papir extra optimisticky nebo pesimisticky. Jestli tam ty kone jsou ukazou testy prubezneho zrychleni. Cas z 0 na 100 muze kompromitovat uz jen omezeni max Nm na nizsi kvalty a jine "vychytavky", v realnem zivote ale na tech udajich nesejde.
PS: Kdyz uz mermomoci na neco koukat z tabulek tak spis na maximalku, a tu ma Tiguan allspace bitdi o 10kmph vyssi nez Edge. Sem ale zase vstupuji i jinak poskladane prevodovky, takze nakonec cloveku stejne nezbude nez si pockat na testy pruznosti, nebo jeste lip: jit je oba projet. :-)
Tak nejaky udaj to je aj ked mas pravdu pruzne zrychlenie je v realnom dennom pouzivani dolezitejsie a tam ten vykon uz musi byt citit aj ked je to "len" stvorvalec.
Ale no tak. Obě auta automat, čtyřkolka, totožný výkon i krouťák a 2,5sec. To prostě JE citelný rozdíl v dynamice. Bez ohledu na to, že s tebou souhlasím, že není podstatné, za jak dlouho auto zrychlí na stovku. Být to půl sekundy, bude to skoro irelevantní.
Rozdíl bude (předpokládám) díky DSG/HDM..
Rozdil muze byt diky DSG/HDM kvuli jejich kvalite, nebo jak je stale beznejsi pro omezeni vykonu na prvni (casto) 2 kvalty. Osobne s tim druhym nemam zasadni problem (pokud je to tato druha moznost), alespon technika vic vydrzi. Kazdopadne zazivam dnes a denne, ze auta s +-2s v papirovem zrychleni jsou v realnem svete stejne rychla a to jednoduse proto, ze papir snese vazne hodne. To co je na papire si tedy rad overim v realnem provozu, ale uznavam ze i kdyz jde obcas jen o papir tak stejne na nem ty mensi cisilka vypadaji lip.
Jinak byl to myslim nejaky cesky test co proti sobe postavil mazdu a superb, kde superb podle papiru byl tusim o 0,7s rychlejsi? Podle mereni pak o stejnych 0,7s pomalejsi. To uz se hybes v tech 1-2s intervalu papir vs. skutecnost. Ostatne tohle jsem si osobne potvrdil, ze ikdyz ma 150k passat lepsi papiry nez 150k mazda tak mazda jela o poznani lip. Nejsmutnejsi na tom bylo mondeo se 180k, ktere je co do dynamiky na urovni toho 150k passatu a pokud jde o mazdu, inu, tam bych se vsadil, ze mu 150k mazda ukaze zada. V papirech pritom rozdil 1s ve prospech fordu. >:D Od te doby beru papir maximalne orientacne.
Vycházím z toho, že papír nekecá. Pokud ano, tak už je to o něčem jiném.
A samozřejmě souhlasím, že je lepší omezit krouťák na první dva stupně, než mít lepší stovku a dřív odrovnat převodovku.
Jenže pak se dostaneme k tomu, že vlastně vůbec nemá smysl porovnávat nějaký údaje, protože maximálka je totéž, reálný výkon ne vždy souhlasí s papírovým..... ;-\
Tady si kazdej neseme svuj kriz. Az na par svetlych vyjimek, co ma projeto vsechno a v X motorizacich a kteri maji nejakou objektivni zkusenost / znalost, si clovek musi cerpat z toho co vycte, z toho co slysi kolem sebe a z toho co sam zazije. Nakonec ti vyjdou automobilky, ktere kecaji casteji, a jine ktere kecaji mene nebo nekecaji vubec. Kdyz uz nic jineho tak alespon podle toho pak clovek vi jestli nebyla chyba vytisknout ty papirove udaje na nesavy papir (at uz dobre nebo nebo spatne) anebo u koho se tomu da verit.
Tohle vsechno ale pak narazi na smysluplnost toho ktereho udaje, a me 0-100 smysl moc nedava. 60-100, 60-120, 80-120 mi toho zkratka rekne vic (kdyz to ta ktera redakce nejak nesmyslne neznasilni, ala manualni volbou stejneho kvaltu u 6 i 9 stupnovych prevodovek atd.).
PS: Od zacatku to nebylo mysleno jako obhajoba Edge, taky bych u toho biturba cekal lepsi cislo. Nez bych ho ze sveho seznamu kandidatu skrtnul bych ho ale tak jako tak sel projet. Clovek nikdy nevi. ;-)
Papier znesie naozaj vela a hlavne hodnota 0-100 nehovori az tak vela o realnej dynamike v premavke.
Je uz roky dobrym zvykom tieto cisla "odrbavat" pouzitim launch control, roznych sportovych modov, ktore vyzuju ine mapy pre RJ. Potom auto naozaj je rychlejsie, aj LC dokaze optimalizovat preklz, lenze ide iba o tuto jedinu situaciu, ktora je aj tak nepouzitelna v premavke. Pri beznych situaciach ako je najazd na dialnicu (60-140) a pod to uz nijak nepomaha...
Dalsi faktor su dosledky setrenia automobiliek, Opel je priekopnikom :-) . Predchadzajuca Insignia OPC mala 0-100 s automatom za 7s aj napriek vykonu, ktory by mal staci na cas pod 5s. HDM bolo pomale a k tomu viedlo k brutalnemu obmedzeniu krutiaceho momentu na nizsie kvalty. Aktualne 2.0T je to iste. 8st. Aisin je zjavne pri nom na hrane moznosti, tak ma na nizsie kvalty obmedzeny vykon (priebeh momentu) a posobi lenivo. Na dialnici ukaze co dokaze :-)
Inak Ford Edge je o peknych 300kg tazsi ako Tiguan (nie All Space), to urobi svoje. Tiez HDM bude naladene tak, aby radilo hladko (to je strata 0.5+s) a zjavne bude motor obmedzeny na nizsie kvalty.
Uz slabsia verzia ma odmerane casy okolo 9.5s a vyrovna sa kratkemu TIguanu so 190k dieslom. Tak posilneny motor snad bude v pruznosti citelne lepsi
[odkaz]
Potvrzuji, že 180k Mondeo na dálnici v Německu může stíhat akorát ten 150k Passat, sice jsem mu ujel, ale že bych ho nějak deklasoval, tak to fakt ne. Nevím, jakou měl on konfiguraci a jeli jsme už 200+, ale stejně nebyl pomalejší a v určitých úsecích se mi i o něco poujížděl. Na obhajobu Mondea, bylo plnně naložené a on sám řidič.
Nevím, o jakém prospěchu 1s Fordu mluvíš? Vůči Passatu ? 180k verze to má na stovku stejně, jako ten Passat 150k ;) za 8.7 a to se bavíme o FWD.
V prvni casti toho druheho odstavce mluvim o porovnani mazda:superb, pak passat:ford:mazda, kde ta jedna vterina se vaze k ford:mazda, takze vuci mazde.
Mazda sedan, nafta, 150k, MT za 9,1s. Mondeo lift, 180k, MT to ma psano za 8,4s (dobra, neni to rozdil cele 1s, ale jen 0,7s) a sice to nemam zmereno, ale pocitove jsem si zcela jisty, a proto bezestrachu vsazim levou kouli na to, ze je mazda rychlejsi.
Ze to ma passat se 150k nastejnou s mondeem 180k potvrzuji i bez pohledu do papiru, presne tak na me obe auta pusobila => stejne "rychla".
Tak to mi nějak uniklo, věřím, že Mazda 6 nebude pomalejší,a já tedy 110kw Passatem nejel (jen OIII Scout s tímto motorem), znám jen ten dvoulitr starší a 125kw a příjde mi, že se možná v určitých rychlostech sbírá lépe, ale celkově 180k Mondeo mi nepřijde pomalejší (neměřil jsem). Je to hodně i o pocitu, že v Mondeu to tak moc nevnímáš.
Stejně je to jedno >:D V reálu jsou ta auta výkonná až až všechna >:D
Tenhle modernizovaný dvoulitr se má dostat snad i do Mondea a četl jsem, že opět nebude mít 4x4, protože se prý nevejdou výfukové svody. Nevíte jak to bude? Aktuální Biturbo 154kw (tedy aktuální už není, protože se momentálně neprodává) také nešlo spárovat s 4x4 a nejsilnější čtyřkolka mohla mít 132kw verzi.
Tak, zvykl, ale není to nic, co nutně potřebuju, ani sem to původně nechtěl. Spíš bych to u Mondea viděl jako konkurenční slabinu, že nejsilnenější motor nebude AWD, jako u konkurence.
Tak já jsem za ni rád jen na sněhu, ledu, blátu, mokré trávě. Tedy - vyhrabat se. Jinak bych ji taky vůbec nepotřeboval. Začal jsem rybařit a docela často jedu mimo silnici a tak jsem za ni fakt rád. I když bych asi VĚTŠINOU vyjel i bez ní, je to lepší pocit.
Bohužel jsem ještě neměl možnost led, sníh a bláto vyzkoušet, pouze silný déšť, co zůstaval na silnici, tam se to hodilo. Jak jsem psal v minulé diskuzi u Insi, hodně mne překvapila odlišná funkce AWD od Fordu, kdy se zapne zadek i při prudším přidání plynu v jakékoliv rychlosti, takže i na dálnici. Docela dost je to znát v zatáčkách, kdy to přidá na stabilitě zatáčku projedeš opravdu rychle....... ti, co na MK5 nadávali, že proti MK4 ztratilo v zatáčkách, to asi nezkoušeli s AWD :-)
Rybaříš jo? Tak už chápu tu akceleraci Tiguanu výše a tu pohádkovou spotřebu tvého auta >:D Rybáři mají tendenci přehánět >:-[] >:D >:D
Ja som bol zase po x rokoch na chalupe a tam som 1x sotva odišiel a druhý krát som nasadzoval reťaze, lebo mokrá tráva, kopec, prudká zákruta a vozík plný odpadu po vypratávaní. V tej chvíly som aj smútil za štvorkolkou, akákoľcek by v tej chvíly padla vhod. Ale časť publika to aj tak nepochopí
Jj, to je úplně nejlepší - na kouli vozík s nějakým tím metrákem nákladu (takže ho mimo rovinku ani nemůžeš odpřáhnout), a uvíznout na nejnevhodnějším místě. Moc takových situací za rok nezažiju, ale i pro těch pár mi 4x4 stojí za to. Živí mě stavba, vozík občas potřebuju, a rozhodně si nemůžu říct "dneska je břečka, dneska nepojedu". :-)
Ozi to jsem psal ja.....a do Mondea ten nejsilnejsi biturbacky 2,0 se nema dostat...protoze to lidi bez 4*4 nekupuji..proto pomerne rychle vypadl i ten 210 konovy z nabisky.
Ano nevejde se to kvuli svodum a kardanu......
A Ford ted resi co nabidne...kdyz ani EB2,0 neni uzpusobeny na nove emise, tudiz ani v nabidce neni.
Motory by tu meli byt od ledna 2019
A prvni Edge od brezna 2019
Ted jdou do vyroby teprve v Kanade plus 5-7 mesicu delivery
Nemuzu si pomoct, ale po FL edge prisel o polovinu kouzla. Ty propojene zadni lampy mu sakra sluseli (stejne jako slusi aktualnim Audi). Skoda forde, tam kam jsi sahat nemusel si sahnul a tam kde to sahnout chtelo nejvic (interier) jsi se moc nepredvedl... ;-\
Ne že by byl Edge určený pro nějaké závodění, ale dynamika před i po FL mě (negativně) udivuje. Ten motor má papírově parametry konkurence (VW, Mercedes...), ale udávané výkony jsou velmi slabé. Tuší někdo čím to je? Popř. má někdo osobní zkušenost? Já se přiznám, že ne, tak nevím.
Hmotnost má srovnatelnou s např. Mercedesem GLC nebo Kodiaqem. Ale obě auta mají se slabšími motory lepší dynamické parametry. A to se nebavíme o nějakém laciném autě, ale i za o dost více nad 1M (dle výbavy).
Jinak se mi Edge moc líbí, FL ho podle mě pěkně dovyvážil. I když ten středový tunel v interiéru, ten teda Fordu nemohu odpustit >:D
Jak se to vlastně v Evropě prodává? Vzpomínám si, že když začínali, snažili se to velkohubě propagovat jako konkurenci Audi apod. Když jsem viděl tu cenu, říkal jsem si, že to bude propadák. Ale možná se to v některých zemích celkem prodává...
Co jsem sledoval statistiky za minuly rok.....tak velmi rychle Edge preskocil sve konkuretny jako Kiu Sorento a Hyundai Santafe o celkem pekny parnik....v Evrope.
Proti Audi asi mysleli lepsi prostor a vybava za stejne penize.....nic mene, urcit ebych taky neprohasoval ze utocim na Korejce :D:D - marketing