Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150 2007: Obhájí dlouholeté prvenství?

Ladislav Čermák
Diskuze (16)
Bestseller amerických velkých pick-upů čelí kromě stále silnějších konkurentů i recesi celého tržního segmentu

Modernizaci pro nový modelový rok prodělal i dlouhodobý lídr segmentu full-size pick-upů - Ford F-150. V roce 2004 představený zcela nový model nyní přichází s několika dílčími modernizacemi. Model 2007 nabízí vylepšená sedadla, nabídku nových barevných odstínů a rozšířenou výbavu. Standardem je nyní systém kontroly tlaku v pneumatikách a ve vyšších výbavách AUX audio vstup a interiérový modulární systém uchycení nákladu, jako extra výbava je nově k dispozici DVD-navigace s displejem, integrovaným v přístrojové desce. Nově je k dispozici sportovní paket FX2 pro prostřední výbavu XLT 4x2. Důležitou změnou je zvýšení výkonu prostředního ze tří nabízených motorů (4.6 Triton V8 OHC) ze 170 na 182 kW, vrcholný tříventilový osmiválec s variabilním časováním ventilů Triton 5.4 l (221 kW) nyní může pohánět směs bioetanolu E85. Důležitým prodejním argumentem v dnešní době prudce klesajícího odbytu velkých a nehospodárných pick-upů může být i zvýšená zátěž tažného zařízení 4.763 kg, tedy stejně, jako nabízejí zcela nové konkurenční pick-upy řady GMT900. Nejlepší ve třídě je i užitečné zatížení některých provedení 1384 kg.

Ford F-150 je v nabídce se třemi ložnými délkami a třemi kabinami Regular Cab, SuperCab a SuperCrew. Základní litinový šestiválec 4,2 l OHV (149 kW) je spojen s pětistupňovou mechanickou, oba výše zmíněné osmiválce pohánějí čtyřstupňový automat s funkcí Over Drive. Na výběr je pohon zadních nebo všech kol, výbava začíná na užitkové verzi XL, přes o něco komfortnější STX, přes univerzální XLT, až po sportovně laděnou FX4, luxusní Lariat či stylovou verzi Harley Davidson. XLT lze vyšlechtit optickým sportovním paketem FX2, komfort vrcholného Lariatu ještě umocnit luxusním paketem King Ranch, obsahujícím mj. celokožené čalounění, vyhřívaná sedadla či elektricky nastavitelné pedály.

Ladislav Čermák
Diskuze (16)