Ford F-150: Nové motory jsou o 20 % úspornější
Ford F-150 s novým 3,7 Ti-VCT V6 bude nejsilnějším atmosférickým šestiválcem mezi pickupy nabízenými na americkém trhu – dosahuje výkonu 220 kW a má 373 Nm. Schopnost táhnout přívěs o hmotnosti do 2700 kg je v daném segmentu také nejlepší hodnotou. Agregát je modernizací motoru Duratec V6, disponuje technikou známou i z evropských Fordů: především variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Ti-VCT a možností spalovat E85.
Motor 5,0 Ti-VCT V8 je technicky spřízněný s novým pětilitrem ve Fordu Mustang 2011. Verze určená pro F-150 má však jiný profil vačkových hřídelů, zvýšenou kompresi a je optimalizována pro jízdu v nízkých otáčkách. Proti staršímu 5,4 V8 má zesílený blok a vylepšené chlazení hlavy motoru, přitom je o 30 kg lehčí. Maximum výkonu je 270 kW, točivý moment dosahuje nejvýše 520 Nm a F-150 s ním může táhnout až 4400 kg.
Souběžně nabízenou alternativou je 3,5 Ti-VCT EcoBoost. Také tento motor nahrazuje dřívější 5,4 V8. Díky přeplňování a variabilnímu časování ventilů dosahuje výkonu srovnatelného s atmosférickou V8 při spotřebě paliva o 20 % nižší. Bližší technické specifikace této verze motoru EcoBoost, naladěné speciálně pro použití v F-150, ale zatím nebyly zveřejněny.
Na vrcholu stojí 6,2 V8 (306 kW, 588 Nm). Motor má rozvod ventilů SOHC, dva ventily na válec a dvě svíčky na válec. Válce mají nadprůměrně velké vrtání a naopak krátký zdvih pístů. Díky tomu motor dosahuje relativně vysokých otáček, ale také dobrého vyplachování spalovacího prostoru. Motor bude standardem u F-150 SVT Raptor a u velkých pickupů F-Series Super Duty.
Všechny motorizace mají standardně šestistupňovou automatickou převodovku s možností přiřadit redukční převod za jízdy.