Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150 SFE – Americká těžká váha s nižší spotřebou

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Ford uvádí v říjnu na americký trh novou verzi nejprodávanějšího pick-upu série F. Změny převodů, úpravy aerodynamiky a nové pneumatiky mají zaručit nižší spotřebu.

Modelová řada pro rok 2009 je dle slov automobilky o 8 % úspornější, než předešlá. Díky použití lehčí vysokopevnostní oceli zhubly nové pick-upy F-150 zhruba 45 kilogramů. Z nabídky zmizel vidlicový šestiválec, ale Ford nabízí dvouventilový motor V8 objemu 4,6 litru o výkonu 183 kW (238 k) se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Ten vykazuje ve městě spotřebu zhruba 16,7 l/100 km a na dálnici 12,3 l/100 km, tedy stejnou, jako už nenabízený menší šestiválec.

Tříventilová verze této pohonné jednotky, spřažená s šestistupňovým automatem 6R80, který přenáší výkon pouze na jednu nápravu, pak spálí v průměru 15,5 a 11,7 litrů na 100 kilometrů jízdy, což je na pick-up těchto rozměrů velmi dobré.

Kromě toho bude Ford nabízet i úsporný model SFE (Super Fuel Economy) jako reakci na verze XFE Chevroletu Silverado a GMC Sierra konkurenčního koncernu General Motors. Konstruktéři u něj vylepšili aerodynamiku, použili osmnáctipalcová kola s pneumatikami P265/60R18 s nízkým valivým odporem a změnili stálý převod zadní nápravy na 3,75 : 1. Balíček SFE je dostupný bez příplatku pro model XLT Supercrew, u XL Supercrew stojí 1.095 dolarů. Spotřeba této verze ve městě zůstává stejná, jako u běžných modelů s tříventilovým osmiválcem, na dálnici však klesla na pouhých 11,1 litrů.

Motor je vybaven vstřikováním systému open valve injection. Ten zlepšuje průtok paliva do spalovacího prostoru a umožňuje přesnější řízení spalovacího procesu. Výsledkem je vyšší výkon a nižší emise. Tříventilová verze motoru 4,6 V8 dává 215 kW (292 k), Ford pro F-150 nabízí i větší osmiválec Triton s objemem 5,4 litru a výkonem 320 koní, tedy 236 kW.

Drahocenné palivo šetří také systém zavírání jeho přívodu, který se aktivuje automaticky, sundá-li řidič nohu z plynového pedálu. Pokud rychlost klesne pod určitou mez nebo řidič akceleruje znovu, doprava paliva se opět obnoví.

Karosérie byla upravena, změnila se zadní část střechy, kde se objevilo i třetí brzdové světlo. Také pod předním nárazníkem našel místo nový spoiler, který umožňuje i jízdu v terénu bez sebemenší úhony. SFE se také obejde bez krytu nákladového prostoru. O vyspělé aerodynamice pak svědčí součinitel odporu vzduchu 0,403 – pro vůz této kategorie a velikosti vynikající hodnota.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - T613
23. 9. 2008 21:05
Re: fajné
se naučíš milovat svůj fúzní reaktor >:-[]
23. 9. 2008 20:50
Re: fajné
A co motoristicky srdce, ty kroutáku?
Avatar - T613
23. 9. 2008 20:43
Re: fajné
já zas klidně.. krouťák pěkně od spodu etc. ;-)
23. 9. 2008 20:42
Re: fajné
bzzzzzzzzzzzzzzzzzz >:D
23. 9. 2008 19:50
Re: fajné
:yes: :yes: Upraveny design se trochu zakulatil ale to je dobre, navrat ke klasice by F150 prospel. I usporna V-8 je spravna volba.