Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150 SVT Raptor: Dravec pro závodící farmáře s novým motorem

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Ford série F se stal během svého dlouhého života legendou, v současnosti se vyrábí dvanáctá generace. Současná řada F-150 dostala špičkovou verzi SVT Raptor s motorem 6,2 litru.

SVT Raptor (anglicky dravec) je opravdu ostrou variantou, aby ne, novinka byla řádně otestována ve veleslavném závodě Baja 1000. Vývoj motoru měla na starosti, jak již jeho název napovídá, divize SVT (Special Vehicle Team). Za mořem se prodávala již varianta s menším osmiválcem Triton 5,4 litru, teď přichází jako doplněk nabídky ještě větší srdce.

Tím je nový agregát V8 objemu 6210 cm3 s dvouventilovou technikou. Vrtání bylo oproti původnímu zvětšeno na 102 mm, zdvih naopak zmenšen na 95 mm. Blok válců je litinový, hlavy hliníkové. Jediný vačkový hřídel nepostrádá proměnné časování. To dokáže otevírat a zavírat sací i výfukový ventil současně, čímž klesá spotřeba paliva. Spalovací proces usnadňuje dvojice svíček pro každý válec. Pohonná jednotka poskytuje 306,5 kW (417 k) výkonu při 5500 min-1 a 588 Nm točivého momentu při 4500 min-1. Ten byl posílen v nižších otáčkách.

Šestistupňová samočinná převodovka jej primárně přenáší na přední nápravu, zadní je připojitelná pomocí elektroniky, ta ovládá i uzávěrku zadního diferenciálu. Podvozek s rozvorem 3378 mm má vpředu nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky, spodní rameno je z hliníku, horní ocelové. Vzadu je pro americké trucky typická tuhá náprava s listovými pery. Naladění tlumičů dostali na starosti u Fox Racing.

Řízení je hřebenové, brzdy na všech kolech kotoučové s vnitřním chlazením, vpředu s průměrem 350 mm vzadu 348 mm. Samozřejmostí je armáda elektronických pomocníků včetně asistentu při sjíždění prudkých kopců HDC, nebo kontroly trakce a stability (AdvanceTrac, RSC). Na středové konzole najdeme například také přepínač Off-Road Mode. F-150 SVT Raptor je skutečný kus auta. Je 5611 mm dlouhý, 2192 mm široký a 1991 mm vysoký. S novým motorem váží 2724 kg, provedení SuperCab pojme až pětici cestujících a jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami BF Goodrich.

Vizuálně se od svých méně výkonných sourozenců liší rozšířeným rozchodem, mohutnými černě lakovanými lemy blatníků, jiným předním nárazníkem a maskou chladiče s obřím nápisem Ford místo tradičního loga. Změny najdeme také v interiéru. Ten se může pyšnit poměrně slušnou výbavou, airbagy jsou ale jen čtyři. Komunikační systém Sync sdružuje veškerá multimediální rozhraní, audio s dvanácti reproduktory dodává japonská firma Sony. Při monstrózních rozměrech auta se hodí parkovací kamera. Ke vstupu nepotřebuje majitel klíče, nadefinuje-li si pětimístný kód. Výhled směrem vzhůru pak zpříjemní prosklená střecha.

Základní cena činí 41.995 dolarů (necelých 850 tisíc Kč) a američtí prodejci modrého oválu evidují již na tři tisícovky objednávek.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
14. 5. 2010 22:31
údaje?
Kde jsou? obrázky jsou fajn ale kde je 0-100? a maximálka? To je problém třeba i autokatalogů, prostě u americkejch aut nejsou k mání údaje. Škoda když si hraju na pickup GTI tak se pochlubim jak se mi to povedlo ne?
Avatar - chetoos
14. 5. 2010 18:19
ford
Vypadá dobře je lepší než ranger,ale je škoda že nebude prodáván v čr.Je pravda že takhle velká auta kupují jen ameryčani :no:
Avatar - Subaru4ever
14. 5. 2010 15:33
Ideální auto
To bych moc moc chtěl. Na zadní víko bych si nalepil obrovský nápis "Jsem zatraceně hodně neekologické a jsem na to hrdé" >:-[]

A ve volném čase bych tím parkoval před sídlem Zelených, nebo tamtudy alespoň často projížděl >:D >:-[] :yes:

Tohle auto nemůže nechat chlapa (rozumněj přerostlé dítě) chladným v žádném případě :-) :yes:
14. 5. 2010 14:01
Re: Muhehe!
Presne tak, to jsou motory na mraky mil, dokud nema najeto 100 000, neni zajety, to je proste parada. a na to, ze to je specialka, je v dnesni dobe 3000 objednavek dost, takze bych tento model nezatracoval. Tohle neni proste auto, o kterem se pochybuje, tohle je proste ber nebo nech bejt
Avatar - positivemind
14. 5. 2010 12:21
Re: Muhehe!
Jde o to, že v pickupech, které tam najezdí stovky tisíc mil, musí ten motor furt makat - podívej se na ty staré křápy. Nemůžou tahat z užitkových motorů výkony do supersportů...