Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Opel Corsa 1.0 Turbo vs. VW Polo 1.0 TSI

Atmosférické čtrnáctistovky pomalu mizí z evropské automapy a nahrazují je litrové turbomotůrky. Co od nich čekat?
Zpět na článek
29. 8. 2015 08:30
29. 8. 2015 09:14
29. 8. 2015 16:05
29. 8. 2015 19:58
29. 8. 2015 11:38
29. 8. 2015 09:43
29. 8. 2015 10:04
29. 8. 2015 10:13
29. 8. 2015 11:56
29. 8. 2015 11:56
29. 8. 2015 11:59
29. 8. 2015 11:44
29. 8. 2015 20:25
30. 8. 2015 07:26
29. 8. 2015 12:15
29. 8. 2015 12:39
29. 8. 2015 13:21
29. 8. 2015 13:32
29. 8. 2015 15:12
29. 8. 2015 20:29
29. 8. 2015 23:03
29. 8. 2015 21:20
29. 8. 2015 15:13
29. 8. 2015 16:08
29. 8. 2015 20:33
5. 9. 2015 16:29
5. 9. 2015 16:29
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 08:30
Test-netest
Je prima, že občas SM testuje i bez bodů a vítěze, pak jim jde o kousek líp objektivita. Že mají škodovky nepřesné řazení se v testu SM dočítám poprvé, prošel jsem pár jejich srovnávacích testů fabií a nikde nic. Ale lepší pozdě než vůbec.
Spotřeby by nijak úžasné nepřijdou- na to, že chlapci jeli zdá se vyhlídkovou jízdu, s tunovými chrastítky,veřím, že podobně by umělo i přetěžké Mondeo 2,0TDCi.
Ale srovnání aut vcelku zajímavé :yes:
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 08:58
Re: Test-netest
Spotřeba 5,7 - 6 litrů na malý auta s litrovym tříválcem fakt nic moc :-|
A že VW skončí v testu SM poslední je skoro šok >:D
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 09:04
Re: Test-netest
Nepřijde mi, že poslední tabulka vyjadřuje i pomyslné pořadí, myslím, že jen abecední.
Tak jako tak- když kluci nehledají vítěze, nebo v testu není ten pravý zástupce, přestávají se hlídat ;-)
29. 8. 2015 09:06
Re: Test-netest
Samozřejmě, že jde o abecední pořadí ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 09:08
Re: Test-netest
Tak nejlepší je Fabka to je jasný i bez testu žejo :-)
29. 8. 2015 09:06
Re: Test-netest
Vykašli se na spotřebu mezi 5-6 ve vztahu k tříválci a vem to optikou nabízenýho výkonu. R3 mi vůbec neva.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 09:09
Re: Test-netest
Nemám problém s tříválcem jako takovym ale jen s velikostí auta a motoru vs spotřeba
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 09:11
Re: Test-netest
;-) :yes: přesně
29. 8. 2015 13:27
Re: Test-netest
Nova Suzuki Vitara v benzine dala priemernu spotrebu 5.7 na 100km..takze 3 valce su uplne zbytocne a cele je to len na zaslepenie tupych hlav z Bruselu.
30. 8. 2015 07:18
Re: Test-netest
Kde dala 5,7? Kdo s tím jel, za kolik tam při stejným režimu jely ty tříválce???
30. 8. 2015 07:59
Re: Test-netest
Pan pise o tom tady: [odkaz]
29. 8. 2015 15:19
Re: Test-netest
Nejde ani tak o R3, ale otazka znie, naco vlastne? Nedavno som mal pozicany Rapid s 1.4TSI/92kW a po dvoch dnoch a ~500km som ho odovzdal so spotrebou 6/100 (podla dotankovania). A to som sa nijako neobmedzoval, jazdil som ako mi vyhovovalo.

Tak potom kde je zmysel downsizingu, ked s litrovym 3-valcom v mensom aute sa dosiahne tych istych ~6/100?
29. 8. 2015 09:14
Re: Test-netest
Ano, tyhle spotřeby se téměř dosahovaly i s 15 let starou 1.6 tkou (100hp), a téměř znamená, že absence šestky.

Víc mě však trápí u těchto sympatických vozítek pořizovací cena. U VW se s pár pro mě nutnýma příplatkama ( autoklima,tempomat, vyhřívané sedačky) lehce přehoupnu přes 400K... a to je za takové vozítko absurdní.
29. 8. 2015 16:05
Re: Test-netest
Která že 1,6 před 15 lety uměla lehkou nohou pod 5 l/100km ?
29. 8. 2015 19:58
Re: Test-netest
1.6 SR v Golfu IV uměl klidnou jízdou po okresce jezdit za 5,5- normální jízdou bez problému mezi 6 a 6,5.

Dálnice 7,5 (4000 otáček (!) ve 130 km/h

Skákání po městě pak bylo výrazně horší, bez diskuze.

Jde o to, že i tenhle prehistorickej dvouventil není až tak daleko od diskutovaných moderních motorů. To není ani tak kritika, sama o sobě. Spíš poukazuji na to, že za těch bratru 17 let jsme se v téhle třídě moc neposunuli.
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 8. 2015 19:51
Re: Test-netest
důvod = emise. Čistota výfukových plynů a efektivita jde proti sobě...
29. 8. 2015 09:07
Re: Test-netest
Vem to, za kolik podobný auta jezdila s motory 1,6. Přijde mi to v pohodě ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 09:11
Re: Test-netest
Spíš beru za kolik dneska zvládnou jezdit auta o dvě tři kategorie vejš. Z tohohle pohledu mi spotřeba litrovejch tříválců v malejch autech přijde prostě vysoká
Avatar - AUDIRS6
29. 8. 2015 10:30
Re: Test-netest
ano, ale je to trosku ina sorta ropneho produktu... ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:50
Re: Test-netest
Ty s baterkama nad zadní nápravou i v benzínu ;-)

Jakou že spotřebu má mít ta úsporná verze 2,0 TSI 190 PS která tě tak zaujala?

Když si pořádně projdeš Spritmonitor a vlastně vezmeš do úvahy i pořizovací ceny tak ty nejmenší motory stejně jako ty největší vycházej zoufale nevýhodně
Avatar - AUDIRS6
29. 8. 2015 10:57
Re: Test-netest
tak to bolo rovno medzi oci ! to ti vyslo ! >:D :yes:
Vieme ako veci funguju v laboratoriu a ako v realite, takze ak z papierovych 4,9 bude realnych cca tesne pod 7, bude vsetko v najlepsiom poradecku ;-)
A akuze maju EU-lab. spotrebu hentie 3-poty ? >:D

O tom to je ... ;-) Ale ked v Toyote funguje ako-tak atkinson, preco by nemohol nasim fungovat Miller ? ;-) Mozno sa tych 7 l podlezie aj vyraznejsie.... ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 11:16
Re: Test-netest
Teoretickou spotřebu maj 4,3 - 4,9 praktickou 5,7 - 6,0 litru

4,9 je na 190 PS slušnejch a o tom sem mluvil. Už v autě solidní velikosti s motorem použitelnýho výkonu bude reálná spotřeba tak o litr vyšší než u těhle malejch aut s litrovejma motůrkama. Proto mi těhle 6 litrů přijde docela dost

I kdyby to bylo 7 litrů je to slušný. Jako u všech turbo motorů bude hodně záležet na jízdnim stylu
29. 8. 2015 13:36
Re: Test-netest
Suzuki to dala v reale aj s benzinom,5 stupnovou prevodovkou a all gripom vo Vitare to co tyto spunti..3 valec patri do motorky a nie do auta..
Avatar - woody-alien
29. 8. 2015 09:07
Re: Test-netest
Já nejsem rozhodně žádnej odpůrce turbomotorů, ale přijde mi, že v tomhle případě downsizing už jaksi naráží na strop. Zejména pokud je zdůvodňován snahou o nízkou spotřebu, emise atd. Ty naměřené spotřeby naprosto v pohodě trumfne atmo čtyřválec 1.2 ve Swiftu.....s čtyřstupňovým HDM automatem. ;-)
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 09:11
Re: Test-netest
Přesně tak, podle mě ty spotřeby trumfne kde co.
29. 8. 2015 11:38
Re: Test-netest
Tak spotřeby určitě trumfne když má dle spritmonitor spotrebu 7.4 při zrychlení želvích 13.5s na 100.
29. 8. 2015 11:14
Re: Test-netest
To je pořád breku tady ohledně škodovky a četnosti testů hodnocení a proklínání a... První příspěvek a hle hned "škodovky" "fabií" Vždyť vy to vlastně chcete, vy to potřebujete. Kdyby se o nich nepsalo, tak tady chcípne pes, viz diskuze pod jinými testy >:D >:D >:D Antiškodovákům zdar :-! >:-[]
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 11:33
Re: Test-netest
Škodovky jsou samozřejmou součástí našeho trhu, nikdo nebrečí, že by se o nich psát nemělo. Opravdových "antiškodováků" tu ve skutečnosti moc není.
Škoda-fans zdar :-! >:-[]
P.S. o Škodě jsem psal proto, že byla zmíněna v testu,takže jsi střelil trochu vedle.
Avatar - Ham.
29. 8. 2015 09:16
Městská autíčka
která se ovšem charakterem motorů moc do městského provozu nehodí:
- zoufalé rozjezdy "ocení" hlavně dámy
- mizerná kultura chodu předurčená tříválcovou konstrukcí
- turbodíra
- spotřeba ve městě nijak extrovní
Naopak celkem vynikají v ustáleném mimoměstském provozu nebo na dálnici. Tady se něco silně nepovedlo.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 09:20
Re: Městská autíčka
Vim že to bude bolet ale nejlepší je prej tříválec 1.2 od PSA >:-[]
Avatar - Ham.
29. 8. 2015 09:54
Re: Městská autíčka
To je klidně možné, ale je to takový jednooký mezi slepými králem. V testech vidím, že má úplně stejné neduhy jako jsou popsané tady. Citace z testu 1.2 od PSA na jiném webu:
- mizerná kultivovanost, po nastartování zní jako diesel
- vibrace, nevyrovnanost
- špatné reakce na stisknutí plynového pedálu. Motor funguje jenom při velkém zatížení
- při pohodové jízdě je znát prodleva turbodmychadla
Ve všech těchto směrech je tříválec pořád tříválcem - udělat jej kultivovaný, tichý a výkonovým projevem příjemný snad ani nelze.

Z tříválce prostě bič neupleteš.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:03
Re: Městská autíčka
Tak to se netěš na budoucnost, Jak víš VW má už teď naplánováno že výkony do 272 PS pokreje právě tříválcem 1.0 TSI :-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2015 10:18
Re: Městská autíčka
VW nejezdím, takže klidně třeba 500ps z tříválcového chrchle mě nechává v klidu.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:26
Re: Městská autíčka
To nebude jen o VW jakmile někdo otevře vrátka tak do toho půjdou všichni. Jak už víckrát padlo technicky je to vyřešená věc spíš se čeká na zákazníka. Než ho zpracujem aby to zkous >:-[]
Avatar - AUDIRS6
29. 8. 2015 10:33
Re: Městská autíčka
a zase vedla 8-s
technologicky demonstrator litroveho vykonu tu vydavat za motorizaciu do vsetkeho co chce mat cca 270 PS....to snad ani nemozes mysliet vazne ???? 8-s
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:46
Re: Městská autíčka
Ne brachu tady seš bohužel vedle ty ;-\

Prokeclo to už pár manažerů fakt se čeká jen co na to připravěj zákazníka. A netýká se to samozřejmě jen VW

Bohužel to vážný je ale taková nás čeká budoucnost. Masa bude jezdit plečkama s tříválcema a za výjímečnost si budeš muset pořádně připlatit. Bojim se že víc než dneska za V12 kterej si zmiňoval v diskuzi pod MX-5 :-|
Avatar - AUDIRS6
29. 8. 2015 11:00
Re: Městská autíčka
VW sa nerovna Audi ;-)
Audi ma dlhodobu strategiu oznacovanu ako "rightsizing" - a aj vyssie uvadzas 2.0 TFSi, ktory nahradza 1.8 TFSi a miesto ktoreho by vsetci najradsej tlacili nejaku 1,4-1,5-ku...
Takze tu som si este na par rokov isty. Chlapi sa vcelku tesia na WLTP - to by im mohlo este trosku nahrat ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 11:09
Re: Městská autíčka
Já ale nemluvim ani o VW ani o jeho části Audi ale o celkovym trendu. Ten R3 1.0 pokreje samozřejmě dřív výkonový spektrum Škodovky

Prémie na tom budou samozřejmě o něco líp ale trend je danej a jak sem řek technicky je to v podstatě vyřešená záležitost spíš se čeká na zákazníka a jeho schopnost to akceptovat
29. 8. 2015 10:54
Re: Městská autíčka
1,2 ve 208 jsem kupoval předloni. Auto super do města vyjma typicky odpornýho řazení. Motor příjemně táhne, má sice jadrnější zvuk, ale jen při vytočení nad 4k. Spotřeba ve městě kolem 6,5 ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:55
Re: Městská autíčka
Jj má to bejt jednookej král mezi.. :-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2015 11:21
Re: Městská autíčka
A kde vidíš nějaký pokrok? 6,5 litru v subkompaktu je už skoro moc, do toho se v pohodě vejdou kompakty se čtyřválci.
[odkaz]
29. 8. 2015 22:42
Re: Městská autíčka
On napísal v meste ;-)
Avatar - Ham.
30. 8. 2015 01:17
Re: Městská autíčka
No a? Motůrky po obrně v testu jezdily po Praze ještě o něco úsporněji, za 6,3. Ale to není nic světoborného, co by jiné motory v takto malých autech neuměly.
30. 8. 2015 07:23
Re: Městská autíčka
V tom samým režimu dvoulitrová nafta 7-8, třílitrová v zásadě stejně, benzín 140HP taky.

Znovu, pokud se podívám na svoje reálný spotřeby, nepřijde mi to jako trága.
30. 8. 2015 09:02
Re: Městská autíčka
Nie je mesto ako mesto, ja som s benzínovou 1,6 jazdieval mesto za 10 a pravidelne aj za viac (zimné obdobie). Stačí, že sa chodíš trasou na ktorej sa nemáš ako vyhnúť plazeniu v kolóne, tento stav trvá pol trasy a 10 na 100 je ešte dobrý priemer. 1,2 htp dávala tieto trasy za priemerných 9, čo je o chlp lepšie ako atmo 1,6 ;-) .Pokiaľ by to dávali títo prckovia za 7,5 tak to bude pokrok.
Avatar - Ham.
30. 8. 2015 09:55
Re: Městská autíčka
No a proto osobní zkušenosti s jedním autem a jedním mixem tras nejde nijak zevšeobecňovat a porovnávat, na dálnici se dá jet s jedním autem za 8 litrů stejně jako za 28 a totéž samozřejmě platí ve městě. Proto jsem dal příklad ze spritmonitoru, kde jsou zprůměrované spotřeby velkého množství jezdců na stovkách různých tras a to už řekne daleko více než moje nebo tvoje spotřeba.
1.0 EB jezdí už dlouho a má dostatečně velký vzorek záznamů na spritmonitoru z kterých plyne, že se žádný pokrok ve spotřebě u tříválců nekoná.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No a protože v rychlosti odezvy na plyn, ve vyváženosti běhu, ve velikosti turbolagu, v tendenci v malých otáčkách chcípnout jsou tříválce pro městkou jízdu krokem zpět, tak se zdá, jak psal woody, že downsizing už jaksi naráží na strop.
30. 8. 2015 13:14
Re: Městská autíčka
Trivalec do mesta klidne. Chcipani je spis o naladeni spojky, navic trivalec je pro preplnovani nejvhodnejsi typ motoru, jelikoz je turbo v konstantnim zatahu bez hluchych mist, jako u dvouvalcu a bez prekryvu, jako u motoru s vice valci.
30. 8. 2015 14:32
Re: Městská autíčka
Chcípání souvisí s tím, že je to už hodně malý motor s malou setrvačností pohyblivých dílů a s relativně velkým turbem zabírajícím dost nahoře. Výsledkem je, že v nízkých otáčkách kolem volnoběhu má motor malou vlastní setrvačnost a skoro žádný točivý moment, protože turbo ještě nefouká a motor má tendenci zhasnout. Jediná možnost je přidat více plynu a hoblovat "spojku". S naladění spojky to podle mě nijak nesouvisí.
Ten konstantní zátah turba jsem nepochopil, turbo se přece neustále točí a rychlost jeho otáček roste/klesá s tlakem výfukových plynů. Jak to souvisí s počtem válců?
30. 8. 2015 15:32
Re: Městská autíčka
Kdyz je spojka naladena tak, ze plynule zabira s tim, jak ji poustis, tak neni problem. Kdyby mel trivalec nejakou, ktera ma jasne definovany bod zaberu, tak by byly rozjezdy kvuli tomu, co jsi popsal, obtizne, to je pravda. Konstantni zatah turba souvisi s tim, jak pulzuji vyfukove plyny. U trivalce na sebe vyfukove cykly plynule navazuji. Proto se treba u sestivalcu casto pouziva dvojite turbo - kazde pro tri valce.
30. 8. 2015 19:41
Re: Městská autíčka
Plynulé zabírání spojky s tím nemá co dělat, přeplňované tříválce prostě potřebují při rozjezdu víc plynu (vyšší otáčky) než čtyřválce s vyšším objemem, je to popsané v článku jako společná vlastnost u všech výrobců, takže to není o tom jak kdo naladí spojku, to Ford, VW i Opel umí.
S těmi plyny mi to pořád hlava nebere, jestliže při 1200 otáčkách za minutu tříválec provede 30 zážehů a tedy i 30 výfuků za minutu, tak při stejných otáčkách čtyřválec provede 40 zážehů a tedy i 40 výfuků za minutu. Jinými slovy čtyřválec má vyšší frekvenci výfuků a tedy i vyhlazenější tlak ve výfukových svodech než tříválec.
Avatar - AUDIRS6
30. 8. 2015 19:56
Re: Městská autíčka
ano, a tym padom by mal menej namahat turbinovu cast turboduchadla, lebo vdaka odpalovaniu po 180° by malo byt vyfukove potrubie stale "natlakovane".
Pri 6 valcoch ( ktore maju ale teda celkovo vacsi objem ) sa to rado riesi 2 turbami po 3 valcoch ale to koli celkovej velkosti turboduchadla a ich zotrvacnym silam. Kedze turbo na povedzme 1,5 litra a 3 litre bude mat dost rozdielnu velkost a teda aj zotrvacne hmoty ( dolezite hlavne pri benzinakoch ) ktore by mohli sposobovat ospalejsie reakcie na plyn. Aktualne BMW pri beznych R6 to riesi twunscroll turbami, ale na M-kove motory aj tak pouzivaju 2 male turba. ;-)
S turbami je to straaaasne velka veda. Spravne ho nadimenzovat a naladit - chce fakt kvalitnych panov motorarov. ;-)
30. 8. 2015 20:47
Re: Městská autíčka
Nijak nezpochybnuji co pises. Akorat rikam, ze diky dobre nastavene spojce se rozjedes se trivalcem klidne lepe (protoze k 1000 ot/min, kde trivalec chcipa se nedostanes), nez s kdejakym ctyrvalcem, ktery ji ma ostrou jak zavodak. Samozrejme ctyrvalec s dobrou spojkou bude jeste prijemnejsi.
K tomu turbu, tech 30 za minutu je prave idealni hodnota, kdy nedochazi k vykyvum, ani prekryvum pulsu.
30. 8. 2015 21:33
Re: Městská autíčka
30 za minutu ideální hodnota? Takže když se zvednou otáčky na 1600 za min a pulzy jsou 40 min. (u tříválce) tak už to není ideální hodnota? A když motor točí 6000 za min. pulzy jsou 150 za min. tak je to co? Katastrofa?
Já si myslím, že čím více, tím lépe. A čtyřválec má v celém spektru otáček prostě vyšší kadenci, tudíž rovnoměrnější tlak výfuk. plynů.
Avatar - AUDIRS6
30. 8. 2015 21:46
Re: Městská autíčka
dufal som, ze stihne precitat SZ co som mu poslal ( ze s nim nesuhlasim , ale...) a stihne si zeditovat ten svoj koment na 30 pulzov za sekundu...Nestihol... 8-s >:D
30 za minutu nemaju hadam ani lode pocas "volnobehu" >:D
30. 8. 2015 22:52
Re: Městská autíčka
Dobre, tak za sekundu. Zmatl me Gvick, ktery napsal " při 1200 otáčkách za minutu tříválec provede 30 zážehů a tedy i 30 výfuků za minutu, tak při stejných otáčkách čtyřválec provede 40 zážehů a tedy i 40 výfuků za minutu".
Ale priste me klidne muzes opravit verejne ;-)
Avatar - AUDIRS6
30. 8. 2015 23:18
Re: Městská autíčka
aha, tak to som mal opravit este predtym aj jeho ! :*)
No nic, ale v kazdom pripade - prave tych 180 / 240° vidim ako "problem" pre turbinu.
Totiz - 60° pauza v tlaku vyfuk. plynov a potom znova dalsia "davka" - toto je pre nu - pre osku turboduchadla malicko problem ;-) Preto ked idu tie plyny defakto bez prestavky zo 4 valcov, je to pre nu lepsie. OK ? ;-)
30. 8. 2015 22:38
Re: Městská autíčka
Nejde o to, kolik jich probehne za cas, ale o to, aby mezi nimi bylo +-240° otoceni hridele (coz znamena 30 za sekundu pri 1200 ot/min). Trivalec tohle ma "v zakladni vybave" bez nejakych dalsich uprav vyfuku, dvojitych turb atd. Jakmile se pulsy castecne prekryvaji, je tlak nerovnomerny. Nebavime se o celkove sile, ale jejim rozlozeni.
30. 8. 2015 23:00
Re: Městská autíčka
Počkej, tak nejdříve napíšeš, že "tech 30 za minutu je prave idealni hodnota" a teď zase rozvíjíš teorii, že mezi zážehy má být otočení klikového hřídele 240st. Tlaku výfukových plynů ve svodném potrubí je přeci úplně jedno jak je zalomený klikový hřídel a po kolika stupních otočení kliky dojde k zážehu/výfuku. U tříválce ani čtyřválce se pulsy nemohou překrývat, to je dané postupem zapalování obou motorů 1-2-3 a 1-4-2-3. Stejně tak tříválec i čtyřválec si vystačí prozatím s jedním turbem, v budoucnu dostanou určitě druhé (malé a velké pro eliminaci turbolagu). Takže použití turba u tříválce i čtyřválce je stejně jednoduché/složité, výhoda čtyřválce je vyšší frekvence výfuků, takže vyhlazenější průběh tlaku jdoucího na turbo především v nízkých otáčkách.
31. 8. 2015 00:05
Re: Městská autíčka
Ano, 30 zazehu, resp. vyfuku za sekundu pri 1200 ot/min je idealni hodnota. A 30 zazehu, resp. vyfuku za sekundu pri 1200 ot/min znamena, ze je bude delit 240st otoceni hridele. A to znamena, ze se nebudou vyfukove pulsy prekryvat. Ctyrvalce pouzivaji schema 1-3-2-4 a tam proste k vzajemnemu michani pulsu dochazi.
Avatar - AUDIRS6
31. 8. 2015 00:23
Re: Městská autíčka
R4 dnes odpaluju skor 1-3-4-2, a vid moj predchadzajuci koment... ;-)
31. 8. 2015 01:02
Re: Městská autíčka
K překrývání docházet nemůže, protože žádné dva válce nemají výfuk současně, ani u tříválce ani u čtyřválce.
Čtyřválce používají 1-3-4-2, v daném čase je vždy otevřený výfukový ventil/y jenom u jednoho válce ze čtyř, nikdy dva válce nemají současně otevřený výfukový ventil, takže se výfuky nemohou překrývat.
[odkaz]
31. 8. 2015 11:05
Re: Městská autíčka
Ty plyny se potkaji ve vyfuku.
31. 8. 2015 16:13
Re: Městská autíčka
No to se potkají u každého motoru.
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:10
Re: Městská autíčka
Tak ono ale rozdíl v objemu 20% je celkem dost, těžko to můžeš srovnávat s konkurenčními litry...
Avatar - woody-alien
29. 8. 2015 09:39
Re: Městská autíčka
Přesně. Jsou to spíš městská skákadla a měla by tedy excelovat ve městě. Jízdou i spotřebou.
Avatar - 300-Hurst
29. 8. 2015 09:43
fyzika?
Když už se autoři článku ohánějí fyzikou, tak by si ji měli zopakovat.
citace:
"Co v tu chvíli chybí, není točivý moment, ale výkon, tedy práce za čas. Takže i když třeba Volkswagen udává, že 1.0 TSI už při 1500 ot./min vyvine stejných 175 N.m jako 1.2 TSI, neznamená to stejně hbitý rozjezd."

- vysvětlení: pokud mají stejný toč. moment, při stejných otáčkách - tak mají stejný i výkon. Dokonce to i znamená stejně hbitý rozjezd (v těchto konkrétních otáčkách a za předpokladu stejné hmotnosti aut).

Nejspíš mají motory rozdílný průběh toč. momentu na otáčkách, ale o tom není v článku ani zmínka.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 09:50
Re: fyzika?
Myslim že to hlavně znamená že parametrově stejný motory se nemusej nutně chovat stejně

Docela slušnej článek k tématu [odkaz]
Avatar - 300-Hurst
29. 8. 2015 10:04
Re: fyzika?
Nevím, čemu řikáš parametrově stejné motory - těch parametrů je víc.

Co se týká odkazu na článek, tak je vidět, že naměřená výkonová charakteristika motoru 1.0MPI (44/55kW) se potvrdila i na dojmech z jízdy.

Měli nám autoři tohoto článku taky poskytnout charakteristiky motoru Mk/ot, P/ot místo zcesného fyzikálního vysvětlování.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:08
Re: fyzika?
Naměřený křivky výkonu a krouťáku který ti o motoru řeknou to podstatný se bohužel už skoro neuváděj. Parametrově stejný motory sou pro většinu lidí stejnej max. výkon a točivej moment. V tomhle případě je krásně vidět že to nestačí
Avatar - 300-Hurst
29. 8. 2015 10:13
Re: fyzika?
To je škoda, že tyto křivky nejsou k dispozici, z nich by byl krásně vidět i rozdíl mezi atmosférou a přeplňováním.
Samozřejmě tyto 2 statické údaje max. P a MK ti o charakteristice motoru vůbec nic neřeknou.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 10:16
Re: fyzika?
To víme my co tu diskutujem ale naprostá většina těch co kupuje auto spíš ne
29. 8. 2015 11:56
Re: fyzika?
To by mě pak zajímalo, jak mohli úspěšně absolvovat základku, o SŠ nemluvě ;-)

Ale to je dlouhodobý trend - když uděláš náhodou hrubku (a že čeština je složitý a v mnoha ohledech nablblý systém), jsi mnohými označen za primitiva. Vtipné je, že spousta těchto odsuzujících jedinců ani neovládá trojčlenku...
29. 8. 2015 11:56
Re: fyzika?
presne...ti co diskutuju ale nikoho nezaujimaju. aj najhlupejsi zakaznik je lepsiako najmudrejsi kecalek:)
29. 8. 2015 11:59
Re: fyzika?
No, mnozí z nás si ta auta i reálně kupují...

Ale je pravdou, že velké trhy se (logicky) orientují dle IQ stáda.
Avatar - CHerokee
29. 8. 2015 11:02
Ideální motor
...by vznikl spojením těch třech litrů. Takhle to jsou foukané hračky do města, kde při normálním provozu po dvou letech by ho měly celý vyměnit. Když ale člověk bude jezdit s lehkou nohou, bez vytáčení, nebude ho brát na dálnici plně obsazený, tak možná tři roky.

Evropský ekoterorismus už to dopracoval tak daleko, že i pořádná motorka má větší objem než tyhle malé zmetky, které nám podsouvají, protože prý produkují méně CO2. Místo, aby se zaměřili na vytápění domů, průmysl nebo leteckou dopravu, buzerují motoristy. O spotřebě nemluvě, zázrak se koná leda v laboratoři.

Skutečně je budoucnost evropského automobilismu poloelektrická, předokolky (či 4x4) s minimotůrkem ze sekačky a ještě se to bude řidit samo? Tak taková budoucnost se mi nelíbí a těmito vozy z testu to jen začíná.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 11:18
Re: Ideální motor
Já bych přibral eště jeden tříválec pak by to moh bejt zajímavej motor :-)
29. 8. 2015 11:25
Re: Ideální motor
a co ti brani se odstehovat do krajiny kde Evropsky ekoterorizmus prsty nema?

do mesta auta patri jen okrajove, rozhodne ne jako hlavni dopravni spojeni, do mest patri hromadna elektrifikovana doprava ci male mestske elektromobily v ne prilis nadmernem mnozstvi aby ty auta jen celej den nestali nekde v centru, a nektere automobilky to zacinaj chapat a snazi se sami o carshare v idealnim pripade formou mestskych elektromobilu, a "zakonodarci" je v tom nebrzdi
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 12:17
Re: Ideální motor
ty jsi asi spadl z marsu... Např. v Praze si nikdo nedovolí dobrovolně jen tak poslat malé dítě do školy MHD kvůli bezpečnosti a všichni kdo mohou vozí děti do školy auty...
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 12:22
Re: Ideální motor
Co to mění na tom, co napsal SamanAR? Že je ok, aby v dvoumilionovém městě každý jezdil do práce sám svým autem?
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 12:30
Re: Ideální motor
že se pohybuje snad ani ne v rovině filosofické, ale v rovině utopie.

Realita je taková, že ve městě potřebuješ auto stejně jako kdekoliv jinde. Jen s tím rozdílem, že zatímco vidlák jede, tak měšťan stojí v koloně a hledá místo k zaparkování.
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 12:39
Re: Ideální motor
Měšťan stojí v koloně a nemá kde zaparkovat právě proto, že se mu nechce jet MHD a sám přispívá k ucpání města. To, co napsal Saman je zcela logické. Že se nechováme logicky, je věc jiná.

Vzpomínám na dětský animák Za plotem, kde šly zvířátka kolem obřího pick-upu a jedno se ptá: "tý brďo, to je velký, kolik lidí v tom jezdí?" "nó, většinou.....jeden."
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:04
Re: Ideální motor
To vůbec není JEN o tom, jestli se chce nebo nechce. Jde o bezpečí, cenu, čas atd. Pohodlí je jen jednou částí.

Jenže proč bych měl jezdit MHD a podporovat privátní byznys? Praha je kategorie sama pro sebe. Ale u nás třeba MHD je tak drahá, že se ani cenově nevyplatí - A TO SROVNÁVÁM CENU DOTOVANOU KRAJEM...

Ceny za PHM mi vyjde při dojíždění do práce levněji než MHD, a nejsem ničím vázaný. Proč bych měl jezdit MHD?
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 13:09
Re: Ideální motor
Seš střízlivej?
MHD je méně bezpečné? Dražší než auto? Když "měšťák stojí v koloně nebo hledá místo k zaparkování" je MHD pomalejší?
"Podporovat privátní byznys MHD" - tak to je fakt dobrý >:D >:D
Ještě, že auta samotný,palivo a nahradní díly jsou veřejný byznys >:D
Ty poslední dobou fakt lítáš ode zdi ke zdi.
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:32
Re: Ideální motor
Ano, MHD je méně bezpečné (v autě tě asi nikdo neokrade, neublíží, nechytneš nemoci atp.).
Ano, MHD je u nás pro mě dražší než PHM (ostatní náklady neřeším, protože pojištění a základní servis zaplatíš tak či tak).
Privátní byznys - ano, viz opencard, tisk jízdenek, nákupy nových bus/tram atd.

Nelítám ode zdi ke zdi, takto se zkrátka věci mají. Než se mi "vysmívat" by ses měl spíše zamyslet :-!
29. 8. 2015 15:27
Re: Ideální motor
v Praze teda rozhodne MHD drazsi a pomalejsi nez auto neni, mozna tak pro nekoho kdo by jezdil 2 zastavky tramvaji od sebe ;-) a to ikdybys jezdil na nejdrazsi mozne casove jizdne za 24 kacek na pul hodky ;-)

muzes prosimte vypsat trasu kterou po Praze jezdis, schvalne se kouknu jak je na te trase na tom MHD..... ted celkam ze budes na netu louskat a hledat co nejhorsi trasu po Praze pro MHD >:D
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 16:36
Re: Ideální motor
Jsi úplně vedle.
1. Nikde jsem nepsal, že jezdím po Praze
2. I přes průšvihy s opencard, tiskem jízdenek, nákupy nových TRAM,/metro, předražené doprastav metra a další a další průšvihy uznávám, že v Praze nevychází MHD cenově nijak špatně. Tím víc nerozumím tomu, proč je v Praze MHD levnější než v Brně...
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 17:00
Re: Ideální motor
Ano, Brno má vyjímečně vysokou cenu MHD, oproti Praze chybí metro (dost zásadní) a pořád je autem snadněji průjezdné a parkovací než Praha. Troufám si jako nepražák, ale odhaduji, že dost pražáků jezdí MHD.
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 16:43
Re: Ideální motor
"v autě tě asi nikdo neokrade, neublíží..." - s podobně vysokou pravděpodobností se v autě vybouráš.
Cena- i když je Brno nechutně drahý, za 4750,- máš brněnskou šalinkartu na rok. To odpovídá cca 2500km v úsporném autě. Konkrétní krátká jízda může být autem levnější oproti jízdence.
Privátní byznys- taková kravina, že ani nemá cenu odpovídat.Předpokládám ale, že jezdíš v autě domácí výroby, který sis vyrobil ze surovin vydolovaných na vlastním pozemku, a na zbytku pozemku pěstuješ veškeré potraviny a zvířectvo na stravu svojí rodiny, abys nepodporoval privátní byznys.
Re: Ideální motor
:yes: :yes: :yes:

Jo, ten privátní byznys, to jsou pekní podrazáci. Soudruzi z komunistické strany to tak taky vidí.
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 17:21
Re: Ideální motor
Tak tak. A u nás říkali, že snad nejvíc se krade na stavbách dálnic, takže zvažuji cestovat po polňačkách na horském kole :-)
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 18:58
Re: Ideální motor
... což odpovídá dennímu nájezdu cca 7 km. Každý den, 365 dní v roce... Jenže zatímco dva lidi = 4750 x 2, u auta to bude stále 4750... Nepočítám děti, psy, kola, příplatek za nadrozměrná zavazadla atd. ...

Vážně máš stále pocit, že MHD je LEVNÁ??

Privátní byznys ... Je rozdíl mezi oprávněným ziskem a okrádáním. Nebo máš snad pocit, že automobilky svého zákazníka okrádají?
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 19:50
Re: Ideální motor
Okrádání- viz níže- co dálnice, registr vozidel, ....to bys nemohl dělat nic.

Abychom to nějak ukončili- sám jezdím všude autem, a nechce se mi to měnit. Ale bydlet ve velkoměstě typu Praha a větší, např. metro považuji za dobrou alternativu.
Nebavíme se o našem pohodlí, tam samozřejmě auto.Bavíme se o přeplněných zasmraděných městech, kde se pak pohybuješ přískokem kolonami, dvě hodiny přes město. Pak je nutnou daní ve veřejný prospěch - mohu-li pojedu sockou.
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:16
Re: Ideální motor
Vzhledem k tomu, že cena těch dvou šalinkaret je řádově zhruba tak na úrovni roční havarijky na auto, že jednou ročně měním olej a občas něco padne na údržbu... pro lidi žijící v daném městě je MHD fakt levná.

Něco jiného je pokud jedu autem do Prahy do centra a měl bych platit MHD tam a zpět za čtyřčlennou rodinu... to mě vyjde levněj parkovat dvě hodiny v Paladiu. Nicméně pohled do vyspělejších zemí dává celkem jasnou odpověď na to, jestli je MHD drahá nebo levná.
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2015 10:01
Re: Ideální motor
základní servis a pojištění zaplatiš i když najedeš 0 km za rok...
29. 8. 2015 21:33
Re: Ideální motor
To jsem blazen.. a parking kazdej pracovni den petikilo v centru Prahy, to nepocitas proc..? V Brne treba se parkovny neplati?
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2015 09:22
Re: Ideální motor
V Brně nejsou zóny a když víš kde, tak nějaké to místo se vždycky najde - jen musíš hledat a být ochotný něco ujít i pěšky.
31. 8. 2015 10:34
Re: Ideální motor
zajimave, od auta jsi ochotnej neco ujit pesky, ale kdys dojde na MHD, tak je chuze pesky problem a musi se pocitat na 2x10 minut k a od zastavky >:D
29. 8. 2015 13:33
Re: Ideální motor
K Vaší diskuzi. Náhodou tento týden jezdím do práce busem. Přiznávám, je mi to hodně proti srsti.
Jezdit autem je vždy dražší, ALE ten rozdíl je minimální! Cena auta, pojistka, údržba = orientačně cca 55Kč denně, bus stojí 48Kč denně.
pro auto: mám svobodu časovou i materiální - myšleno, že si nakoupím a naložím cokoliv a jedu domů, nesedí vedle mě smradlavej ukrajinec, člověk naproti si kýchne mě do obličeje a podobný cestovní vychytávky, smrdí z autobusu hadry, takže víc peru (toto bych měl započítat do cestovních nákladů). Je to pro otrlé.

Za to mi stojí jet autem.
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:50
Re: Ideální motor
je to tak. MHD u nás je obecně naprosto předražená, mj. díky privátnímu byznysu a rozkrádání.
Auto vychází (PHM) občas i levněji (třeba v mým případě). Nejhorší na tom ale je, že porovnávám cenu jízdy vlastním autem s DOTOVANOU CENOU KRAJEM, a přesto je bilance taková 8-s 8-s
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:18
Re: Ideální motor
Zkus se občas podívat za hranice... kolik stojí jednosměrná jízdenka v Londýně, Zurichu... kolik stojí třeba jen dojet z letiště do centra. Praha je násobně levnější.
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2015 10:01
Re: Ideální motor
ale já se nebavím o zahraničí
Avatar - Emel
30. 8. 2015 12:07
Re: Ideální motor
Píšeš, že je "u nás MHD obecně naprosto předražená" díky tomu a onomu. Pokud je u nás předražená, pak mi z toho logicky vyplývá, že jinde než "u nás" by díky absenci rozkrádání měla být levnější.

Ale není, což podle mě vyvrací tvé tvrzení. I přes nějakou míru "privátního byznysu" (což je v tvém vidění světa asi nadávka) a rozkrádání je u nás MHD pořád levná.

Z pohledu velkých peněz není až tak zajímavá cena roční jízdenky jako dotace.
Avatar - _Karel_
30. 8. 2015 14:19
Re: Ideální motor
K našemu tématu, Praha se evidentně snaží jít cestou - nacpat automobilisty (i ty vozící děti do školky) do MHD : „Cena ročního kuponu se od 1. července 2015 snižuje ze 4750 na 3650 korun. Od stejného data bude umožněna na území Prahy, kromě vlaků zapojených do systému Pražské integrované dopravy, bezplatná přeprava osoby doprovázející dítě ve věku do tří let. A dále, mimo vlaky, přeprava psů zdarma,"
29. 8. 2015 15:30
Re: Ideální motor
nejlevnejsi jizde v Praze vychazi na 10 korun za den (rocni kupon je za 3650,-)
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 15:55
Re: Ideální motor
nejlevnější jízda v praze je myslím kolem 28k za 30 min.
29. 8. 2015 20:03
Re: Ideální motor
30 minutova stoji 24 korun a 90 minutova 32 korun
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 16:45
Re: Ideální motor
Nebavíme se o tom, že by cesta autem nebyla o vesmír komfortnější.Jen je to ve městě velikosti Prahy trochu problém, když autem jezdí každý.
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:55
Re: Ideální motor
při ceně za PHM 35 kč/l mi vychází cena do práce 14 Kč (u domu nasednu, u práce vysednu, pěšky 10 m). Pokud jedu MHD, zaplatím 10 Kč, pěšky to mám na zastávku 10 minut a do práce pěšky dalších 10 minut.

Vážně máš pocit, že MHD vychází levněji???
29. 8. 2015 15:32
Re: Ideální motor
pocitas spotrebu jako by byla konstantni ne? takze pri startovani ti to zere jako min?

muzes napsat jakou trasu presne jezdis, rad bych si tech 14 kacek overil, a klidne i s hybridem co mam, kde nejaky ten km pojedu na elektrinu >:D
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 15:46
Re: Ideální motor
pocitas spotrebu jako by byla konstantni ... počítám spotřebu takovou, jaká mi vychází NA KRÁTKÉ TRASY, tj. žere jak tank. Přes léto jsem schopný jezdit i za míň.
30. 8. 2015 08:12
Re: Ideální motor
a proc nenapises tu trasu?, ja ji schvalne najedu 20-50x tam a zpet s autem se kterym po Praze mam spotrebu 5 litru N95, a schvalne si spoctem kolik ze to je teda ve skutecnosti :-) a to nebudeme samo pocitat dalsi opotrebeni daneho auta ktere jsou s provozem spojene

tak sup sup zadej trasu
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2015 09:29
Re: Ideální motor
1. Protože ti nemíním sdělovat osobní údaje.
2. Protože jestli je trasa tu či tam není vůbec podstatné. 5 km trasa s meziměstem, ve městě nějaký semafor, přechody.
3. Protože jsem ti jasně napsal, že mi spotřeba vychází 8 na 100 a nepotřebuji ti nic dokazovat. Když je léto, dokážu jet i za míň, v mrazech klidně i za 9. Spotřebu na delší trasy mám pod 6,5 na 100.
30. 8. 2015 12:52
Re: Ideální motor
1 udanim 2 bodu na mape zdelujes osobni udaje? kor treba s toleranci 200-300 metru, a klidne uved o 300 metru vic na obou koncich abys nahodou nebyl odhalen ;-)

2 to podstatne je, protoze jsou trasy ktere nemas sanci ujet rychleji nez treba Metro, nato z je zajet usporneji ;-) kazda trasa ma sva specifika ktere se zasadne podily na hodnotach ktere po jejim ujeti ziskas ;-)

3 tak to je zvlastni, ty mas vetsi spotrebu nez ja (ja mam prumer 5) a tvrdis ze ti MHD v Praze vychazi draz nez auto, ikdys me s mensi spotrebou vychazi levneji >:D

to vypada skoro tak, ze ty bydlis nekde na dalekem okraji Prahy co vypada spise jako vesnice a dojizdis nekam kde se k centru ani nepriblizis zase na okraj Prahy, podle udaju co uvadis jezdi do cca 6km vzdalenosti, ono dochazkova vzdalenost na MHD 10 minut a nasledne zase 10 minut z MHD na to proste znaci, pac to je tak 1.5km minimalne na nejblizsi zastavku MHD, proc teda vlastne reagujes kdys se te jizda centrem mesta vlastne vubec evidentne netyka? >:D

PS> neni prome zadny problem si zjistit podle tvich postu tvou IP a dohledat si kde se pripojuje, minimalne do jakeho uzlu pac predpokladam ze nemas svou vlastni, nastesti fora ceskych webu vcetne auto.cz jsou v tomhle derava jak emental, takze kdybych chtel, tak si tvou identitu zjistim mnohem snaze nez hledat anonimniho cloveka ktery jezdi autem odkudsy kamsy a s pravdepodobnosti ze tam jezdi denne stovky a tisice dalsich lidi ;-)
30. 8. 2015 15:35
Re: Ideální motor
v Brne jsem bydlel 4 roky a MHD jsem denne dojizdel z konce ulice Hnevkovska do ulice Valcharska, takze busem na Zvonarku a druhym busem odtama na Tomkovo namesti, autem to bylo sice asi o pul hodky rychlejsi, ale jen pokud na Gajdosove nebyla zacpa, cenove to ale vyslo levneji busem, a parkovani bylo obcas dost pruda ikdys jsem meli v arealu dany pocet parkovacich mist, navic ja od zacatku psal o centru mesta kam auta proste parti jen okrajove, ne o obchvatech a vnejsim meste, prijde me ze rohYpnol porad tak nejak pise o tom vnejsim meste, predpokladam ze kdyby pracoval v centru treba reneme treba max pul kylaku od Namesti Svobody a nemel zajistenej parkovaci flek, tak sotva bude jezdit do prace autem, protoze by pravdepodobne kazdy den musel hledat kde zaparkovat a nekdy by ani nezaparkoval pokud by nebyl ochotnej platit
29. 8. 2015 13:05
Re: Ideální motor
ta rovina filosofie jaksi v nekterych Evropskych mestech jiz nastava a venuji se jim kuprikladu BMW a Nissan ;-)

ty si precti muj post poradne jeste jednou, pac jsi ho evidentne proletl jen prvni vetou ty realito ;-)
29. 8. 2015 13:04
Re: Ideální motor
deti se do skoly nedaj vozit autem z carsharingu? aha ja zapomel ze deti maj do tech aut prisny zakaz vstupu >:D
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:04
Re: Ideální motor
dětská sedačka ti asi nic neříká...
29. 8. 2015 13:08
Re: Ideální motor
a oni tam nejsou detske sedacky? sakra a co to teda jezdi za BMW i3 po Berline? a ze jsme tam detskou sedacku meli pripravenou kdys jsem si ji prez appku obejdnali, kde zijes covece? ze stomu jsme slezli hodne davno, jestli sis nevsiml tak lidi dnes pouzivaj spousty takovejch malejch "chytrejch" vecicek aby jim ulehcovali zivot ;-)

na vyber jsme meli BMW i3 nebo Mini, do obojiho sli naklikat jak podsedaky tak detska autosedacka, trosku drazsi pak bylo BMW X1, to kdyby se nahodou nekdo necitil bezpecne v Mini nebo i3

a funguje to takto asi v 6-7 Nemeckych mestech, stejna appka a stejny auta

bejt to v Praze, tak to vyuzivam celkem casto
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:39
Re: Ideální motor
1. PO BERLÍNĚ, ... v NĚMECKÝCH městech. Ono v Německu/zahraničí funguje spousta věcí, co u nás nefunguje ani za mák.
2. jde jen o okrajový způsob přepravy (opravdu si myslíš, že by tohle bylo možné využít "masově")?
29. 8. 2015 14:49
Re: Ideální motor
s pribejvajicima emysnima zonama, s pribejvajicim omezenim a cenou parkovani v centrech i pro rezidenty, postupne zakazy vjezdu ciste spalovacich/zazehovich aut, se zdrazujicima dalsima poplatkama..... ano jednou se to bude vyuzivat masove ;-)

muj odhad, vetsina velkych Evropskych a vlastne svetovich mest to do 20 let bude mit jako standard, momentalne je to primo zajem automobilek a pokud se k tomu prida i autopilotni jizda, nahradi to z velke casti i taxiky, ostatne snazi se o to BMW, Nissan a naposled to priznala i Tesla ze by puvodni navrh na dodani 500 tisic kusu pro UBER vlastne bylo lepsi provozovat ciste jako Tesla Taxi primo pod Teslou, .... cas ma jednu zasadni vlastnost, tak nejak plyne a ne a ne se zastavit >:D
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 15:06
Re: Ideální motor
Aha, takže ty jsi tenhle případ. Všechno zpoplatněme, emisní zóny, ekoplakety, parkování, ... uměle znevýhodněme co nejvíce normální jízdu autem, a hle - vždyť ono je to MHD/carsharing náhle tak výhodné... 8-s 8-s
29. 8. 2015 15:23
Re: Ideální motor
ja nic nezpoplatnuju takze me laskave nikam nerad ;-) napriklad s parkovacima zonama v praze nesouhlasim a jsou to dle me jen cary slouzici k vyberu velkych sum a nepomohli ani residentum
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 15:52
Re: Ideální motor
ale vždyť to dáváš za vzor... viz DE
29. 8. 2015 17:30
Re: Ideální motor
Promiň, ale musím souhlasit s Rohypnolem, tvoje názory jsou úplně mimo realitu. Vše o čem tu mluvíš, je postaveno proti řidiči jako jednotlivci. Emisní zóny, autonomní auta nebo carsharing města nespasí (levné taxi je utopie), obvzlášt ne Prahu, dokud nebude vyřešená infrastruktura - oba okruhy, rychlé výjezdy z města, parkovací domy, dobře dimenzované parkoviště P+R atd... ;-)

Btw k těm 3hrnkům, v nákupních taškách je to OK, nicméně cpát je do nížší střední či střední třídy je jen emisní šaškárna :no:
30. 8. 2015 08:13
Re: Ideální motor
moje nazory jsou mimo realitu a nektere automobilky to zacinaj tak delat? povime si za par let co je a neni mimo realitu ty realito ;-)
29. 8. 2015 11:44
Polo
Jednoznačně bych pořídil to Polo. Takový auto se do rodiny hodí. Nicméně pořizovací cena za nové je pro mne vysoká. Za 3 roky to auto bude mít o 40 procent nižší cenu. Potom se dá zauvažovat. myslím že velký autobazar bude mít stále v nabídce toto polo. Co se týká servisu a nákladů tak si radši koupím ojeté, nechám ho zkouknout automechanikem a 30 tisíc co do něj vrazím pro mne bude stále příjemějších než ztráta té samé částky ihned po odjezdu novým autem z autosalonu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:25
Re: Polo
Musíš vzít v úvahu pár věcí. Za prvé, na nové dostaneš třeba 10-15% slevu. Za druhé, i když do něj 30t vrazíš, pořád bude na tom autě spousta dílů, které sice budou ok, ale už budou třeba za polovinou své životnosti a budou fungovat hůř než u nového auta - namátkou třeba brzdy, tlumiče, ale třeba i pneumatiky. Navíc nikdy nemáš jistotu, proč dotyčný to auto prodává, jestli tam není nějaký problém, který se třeba projeví jen za specifických okolností apod.

Tím neříkám že jediné nové auto, na ježdění kolem komína se nové auto asi fakt nevyplatí... jen to není tak jednoduché.
30. 8. 2015 07:26
Re: Polo
To je ale chladnej kalkul ;-) >:D
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 12:13
3-válcové peklo
Malá auta jezdí především město, kam koneckonců jsou primárně určeny. Jízda ve městě typu brzda-plyn a krátké trasy jsou pro auto naprostou tragédií.

Nasadit do takovéhoto režimu turbomotory, je holý nesmysl. Sotvakdo bude dochlazovat turbo doběhem, zimní krátké trasy budou ukrajovat ze životnosti malých litrů jak rakovina...

První majitel s vozem v záruce bude "z obliga", ale co dál? Druhý majitel bude zažívat pravé 3-válcové peklo... 8-s 8-s :-!
Rozbalit vlákno
14
29. 8. 2015 12:17
Re: 3-válcové peklo
Presne tak. Vacsina ludi, ktori si kupuju nove auto uz pocita aj s jeho vymenou v buducnosti, takze tieto veci neriesia a pre nich su take motorceky ok. Ale vrakoviska o 10 rokov nebudu stihat...
29. 8. 2015 12:19
Re: 3-válcové peklo
Přesně :yes:

Nepředpokládám, že tyto motůrky mají elektrické dochlazení (přesný termit neznám a jsem dneska děsně línej cokoli dohledávat), které by to řešilo?
29. 8. 2015 13:15
Re: 3-válcové peklo
Dochlazovat turbo po městě? Motor se při takové jízdě zvládne uchladit s prstem v nose včetně turba. Po městě málokdy překonáš 3000ot, spíš pojedeš 95% trasy 1500-2000ot. Co bys pak chladil?
Avatar - _Karel_
29. 8. 2015 13:18
Re: 3-válcové peklo
To co píšeš platí spíš pro 1,4TSI a výš, ale asi ne tak úplně pro 1,0TSI.
29. 8. 2015 13:37
Re: 3-válcové peklo
platí i pro litrová turba. Musíš na to koukat reálně, s takovým autem pojede klidný řidič, který s tím prostě pojede jako "člověk". Dochlazování se i dnes netýká 95% řidičů a přesto není úmrtnost turb tím hlavním zabijákem motorů.
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2015 13:40
Re: 3-válcové peklo
další věcí je neustálé spínání turba...
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:33
Re: 3-válcové peklo
Jak to myslíš? Turbo se nevypíná, ne?
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2015 09:38
Re: 3-válcové peklo
a co regulace tlaku přeplňování...
30. 8. 2015 07:27
Re: 3-válcové peklo
To funguje na tlačítko jo? >:-[]
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2015 09:54
Re: 3-válcové peklo
[odkaz]

>:-[]
29. 8. 2015 13:23
Re: 3-válcové peklo
No, ono krátké jízdy za studena tomu taky nedělají zrovna nejlíp. Notabene tříválec už z principu za studena dost vibruje...

Do města prostě je nejlepší atmo čtyřválec, 1.2-1.4l. Jediné lepší řešení je dle mého hybrid, ale to za rozumné peníze umí jen Yaris.
29. 8. 2015 13:32
Re: 3-válcové peklo
Navíc ty motory docela žerou. Vím co to je ve fabii s tříválcem.. není za ty peníze lepší když už tak ojetého golfa 1.6 benzín se kterým se dá úsporně jezdit taky? Za 200 tisíc seženete docela hezký kousek, když dobře vyberete v osvědčeném autobazaru.. Co jsem ho měl tak ani na opravy nebylo drahé. Tohle za 340 tisíc? Vyhozené peníze..
Avatar - twistedTSD
29. 8. 2015 16:02
Re: 3-válcové peklo
No pozor, ve Fabii tento tříválec není a nikdy nebyl. A s Golfem 1.6 je lze srovnávat jen těžko, i ta spotřeba u něj určitě bude vyšší, zvlášť s ohledem na dynamiku.
29. 8. 2015 21:26
Re: 3-válcové peklo
No jo. Ale vem si, že někteří jezdí po městě s maloobjemovými turbodiesely. Oproti nim je benzínový tříválec procházka rájem.
29. 8. 2015 12:15
Spotreba
Ja mam stilo 3d 1,6 76kw a spotrebu mam tak o liter vyssiu ako tie auticka v teste, mozno aj menej pri rovnakych rychlostiach, lebo chodim prakticky vzdy +- max. povolenou rychlostou (podla gps). Mozno mi to nebude niekto verit, ale na dialnici pri 120-140 (gps) pocas celej doby jazdy mam spotrebu okolo 7,2 pri troch ludoch v aute. Cudne je, ze ked som sam, tak je trochu vyssia, do 7,8, asi kvoli mensej zotrvacnosti. Ale inak chodim denne len v meste a nie zrovna nejakym ekostylom a dlhodobu spotrebu mam 7,6. Ked chodim normalne, tak je to okolo 7. A ked sa fakt snazim, tak do 5,7 :-) Ale to nesmu byt zapchy samozrejme, co najviac zelenej musim chytit na semaforoch a celkovo je nerealne tak jazdit dlhsiu dobu. Takze starsie motory nie su zas tak vyrazne zravejsie. Alebo mam len vynimocne dobry kus motora. Niekedy si rad nahovaram, ze som taky dobry sofer, ze viem jazdit svizne aj bez velkej spotreby >:D Ale to si rad hovori kazdy >:D Rozdiel je skor v priebehu krutiaceho momentu (ked chcem obiehat, tak jednoducho musim podradit) a v tom, co ide z vyfuku, ale snad nezabijam az tolko ladovych medvedov... Kazdopadne preplnanym maloobjemovym motorom neverim dokial nebudu naozaj preverene casom.
Rozbalit vlákno
7
29. 8. 2015 12:39
Re: Spotreba
Mé minulé auto byl Megane III v kombíku, 1.6 74kW. Motor byl opravdu výjimečně povedený kousek (zúročilo se to i při prodeji, kdy technik přihodil 15 právě kvůli motoru, technik Renaultu...).
Jezdím velmi podobně rychle jako ty, 60% dálnice, 30% město a zbytek mimo město. Spotřeba celou dobu oscilovala mezi 7.2-7.4. Dokonce mé časté cesty Pha-Mnichov, kdy jezdím v Německu +/-160, nešly přes 7.5. Astra H, hb, 1.6 twinport to dávala za 9.5 a ve vyšších rychlostech skákala jak koza...

Mé současné auto má turbobenzín, výkonnější. Rozhodně je o dvě třídy kultivovanější, většnou jede za míň (ale musí se to hlídat, což jsem u atmo benzínu neřešil), ale průběh výkonové křivky, ta gradace typická pro atmosféru, po tom se mi fakt stýská...
29. 8. 2015 13:21
Re: Spotreba
veru... dobre atmosfery maju navykove vlastnosti. ja som teraz vyberal nove auto, vyskusal som 81 kw tsi vo fabii kombi, potom som vyskusal dvojrocny civic 1,8 sport a uz som na fabiu ani len nepomyslel >:D tym ale netvrdim, ze je fabia zla a som si isty, ze drvivej vacsine ludi bude vyhovovat s tym motorom. ale pocit z vykonu bol tak odlisny (skoro konstantny monotonny tah od 2000 do 4000, ale mimo to nic) od stila, ze som si stale hovoril: "za toto da niekto tie prachy ?". je teda pravda, ze som skusal monte carlo verziu, takze bola drahsia... ale zas musim povedat, ze fabia posobi celkovo motorom, riadenim a prevodovkou modernejsie ako yaris alebo corsa predoslej generacie. Nie je to zle auto, ale nie je to pre mna.
29. 8. 2015 13:32
Re: Spotreba
Ono se totiž tak nějak do nižší třídy přesedá blbě. ;-) Vlastní nedávná zkušenost - rozum říkal abych šel do kombíku B segmentu či malého crossoveru (v Praze se s autem o délce přes 4.5m parkuje podélně špatně a někdy se fakt nevejdeš), ale rozměrově to je prostě vevnitř malé, hlavně na šířku a pokud chceš dobrou výbavu a solidní výkon, jsi najednou cenově na úrovni nižší střední.

Civic je dobrá volba, ať dělá radost :yes:

Ps.: Ten Megane byl naše první nové auto, přesadali jsme do něj z mé studentské popelnice. Což byl takový skok, že i kdybych teď koupil Ferrari, ten rozdíl nebude takový. Takže bych řekl, že na našeho "červeňáka" už budeme vzpomínat navždy. Byl první a nikdy nezklamal... ;-)
29. 8. 2015 15:12
Re: Spotreba
Diky. A megane som mal na sluzobke raz pocas dvoch tyzdnov a tiez som mal pocit ako ty, ked som do toho sadol. Je to velmi podcenovane auto podla mna. Navyse je aj za pomerne dobru cenu. Aj ked teraz uz je to skoro vybehovy model.
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:29
Re: Spotreba
A čím jezdíš teď?
29. 8. 2015 23:03
Re: Spotreba
tak ja jsem jezdil a s astrou g 1,6 twinport (de facto stejny motor jako v astre h) a jezdil jsem zhruba za 6,5-8,5 litru (mimomesto - mesto). vyborny moturek, mam s nim zcela odlisne zkusenosti, co ty. motor jsem nikdy nesetril (tedy byl dobre zabehly, mazany a vykon jsem z nej tahal vzdy, kdyz byl zahraty) a po 110 000 km o nem na technicke mluvili v superlativech, ze ma emise jako novy. hezky jsem ho zabehl, olej prakticky nezral... takze se to takhle neda pausalizovat.
29. 8. 2015 21:20
Re: Spotreba
Zase nesmíme zapomenout, že novináři nejezdí moc úsporným stylem a navíc toho najezdí dost v Praze. Jinak s Fabkou dvoulitrem jsem před přestabnou na plyn jezdil za 6,8 dle dotankování. Je zajímavé, že tyhle motůrky s polovičním objemem mají stejnou dynamiku :-)
29. 8. 2015 15:13
tři hrnky
Zkusil jem 4 tříválcové motory, ale není to ono.Je to takové syrové, jako když nedají do piva chmel či 100 metrů bez Bolta...ještě že je tu Mazda. :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2015 16:08
No doufám
Docela bych byl rád, kdyby k těmto autům začali dělat i elektromotor s baterkama na cca 150 km za stejnou cenu jako tyhle litrová turba, to by myslím do města bylo lepší ....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
29. 8. 2015 20:33
Re: No doufám
Ale tak ono se elektroauta dělají... ale s tou cenou je to zatím slabší. eUp je cca. 600t - a to jsme o třídu níž...
29. 8. 2015 20:24
pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
Tohle uz je opravdu sila:

"Vysvětlení najdeme v učebnicích fyziky – válce jsou malé, a ještě pálí v pomalejší kadenci: při 1200 ot./min proběhne jen třicet expanzí za vteřinu, zatímco čtyřválec by jich stihl čtyřicet. Co v tu chvíli chybí, není točivý moment, ale výkon, tedy práce za čas."

vykon je soucin otacek (uhlove rychlosti) a kroutaku. mam-li silu 175 Nm pri 1500 otackach, je uplne jedno, jestli mi ji vyvinul trivalec, ctyrvalec, jednovalec nebo dvanactivalec. vykon bude vzdy totozny.
Rozbalit vlákno
5
29. 8. 2015 21:16
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
Jo, taky jsem se tomu divil.
Druhá věc jsou "povrchy ze syntetického diamantu", tam jde ve skutečnosti o tzv. diamond-like carbon.
29. 8. 2015 21:52
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
no vidis, to jsem ani necetl. jen jsem to proletl...
29. 8. 2015 22:33
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
Přesně tak. Díky, Kuny. Chtěl jsem napsat to samé.

Pro nás co něco víme o motorech jsou důležité otáčky a né ''kadence''.
''Kadenci'' za minutu si dopočteš když otáčky vydělíš dvěma (čtyřtakt) a vynásobíš počtem válců. Kadenci za sekundu ještě vydělíš 60.
V článku je napsaný totální :no: nesmysl.
''Kadence'' má vliv především na kultivovanost motoru, kadence nemá žádný vliv na výkon!!! :-)
Kdyby tomu tak bylo, postavil bych litrový třicetiválec a ten by měl 10x větší výkon >:D

Důležitý je počet otáček a objem (i když ten je u turba diskutabilní).
Více válce mají z principu většinou vyšší otáčky (a tím vyšší výkon, viz uvedený vzorec v testu). ;-)
29. 8. 2015 22:58
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
to vis, svet motoru. ted je to frei, tuhle to byl sam vaculik, co poustel do sveta podobne hovadiny. ja jsem jenom priblbly diskuzni tlachal, omylu se dopoustim take jako jmenovani panove, jenze ja si tady pisu sam za sebe, nejsem zadny renomovany odbornik, a tohle, co renomovani odbornici pousteji do sveta, je obcas opravdu sila. dnes se to nenosi, ale meli by se panove zamyslet a poustet jen informace, ktere jsou 100% korektni, a ne se poustet do vlastnich uvah. jestli jim ty motory v tech 1500 otackach netahnou, tak je to tim, ze nemaji silu (ev. kroutak). jestli v tabulkach pisou, ze tam je uz 175 Nm a mne se to nezda, tak nez poustet do eteru nejake pritrouble teorie, vyrazim s autem na brzdu a promerim to, ne? pak muzu teoretizovat, kdyz uvidim realnou krivku maximalniho momentu a vykonu v zavislosti na otackach.
30. 8. 2015 19:05
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
Muze - prosim redakce auto.cz skrz sve sesterske periodikum jehoz vetsina sedi vedle panu z auto.cz na toto reagovat anebo zprostredkovat reakci?

Dekuji.
31. 8. 2015 10:33
Corsa je dobrá jen ta barva :-)
Zatímco Polo a Fiesta mají nádherné barvy, Corsu fakt schazuje dost ta barva. Je to škoda, protože interiér je povedený...
Rozbalit vlákno
1
5. 9. 2015 16:29
...
jen testuju...
Rozbalit vlákno
0