Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes čtyřicet let. Teď si to poprvé rozdají nedávno omlazené manšafty vyzbrojené tříválcovými motůrky.
Zpět na článek
8. 6. 2018 09:53
8. 6. 2018 09:55
neregistrovaný "SR20"
8. 6. 2018 10:33
8. 6. 2018 13:57
8. 6. 2018 13:16
8. 6. 2018 13:22
8. 6. 2018 14:06
11. 6. 2018 11:42
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 08:33
Svět je ještě v pořádku
VW vyhrálo = i když mě zmátlo že jen o 0,4 = a v pružnosti a komfortu dostalo pěkně na

Ale eště víc mě ve stejnym SM zmátlo srovnání Golfu a Pažouta 308 = kde vyhrál Pažout 1.5 BlueHDI :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
8. 6. 2018 09:12
Re: Svět je ještě v pořádku
No... je to vítězství o kufr... ;-\ >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 09:19
Re: Svět je ještě v pořádku
No = je to = velmi překvapivé = vítězství

Jedno jestli o kufr nebo.. ;-)

Neřikej že tě to nešoklo! >:-[]
Avatar - iudex
8. 6. 2018 09:57
Re: Svět je ještě v pořádku
Aspoň to tam jasne napísali: máme nastavené kritériá tak, že boduje praktická stránka auta, v tom je Polo jasne lepšie. Ale komu na tom až tak nezáleží a preferuje jazdné vlastnosti, z testu rovnako jasne vyplýva, že Fiesta je lepšou voľbou. Takže ja v tom problém nevidím. Sám by som dlho rozmýšľal, ktoré z týchto dvoch vziať: jazdné vlastnosti, motor a podvozok sú u mňa veľmi dôležité, ale so 193 cm potrebujem aj primeraný priestor a tiež preferujem dospelé interiéry pred "veselými a hravými". Takže by to bolo u mňa rovnako tesné a rozhodol by subjektívny pocit z auta naživo.
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 12:35
Re: Svět je ještě v pořádku
:yes:
8. 6. 2018 13:04
Re: Svět je ještě v pořádku
Člověk nesmí koukat na jejich hodnocení, protože to je dělané na míru VW nebo Škodě. Je nutno číst mezi řádky a vzít si to své. Pak z toho leckdy vyjde, že vítěz je pro mě auto o ničem a poražený jest vítězem.
8. 6. 2018 13:37
Re: Svět je ještě v pořádku
Pakliže máš 193 cm a lovíš ve vodách supermini není s tebou něco v pořádku.
Avatar - iudex
8. 6. 2018 13:45
Re: Svět je ještě v pořádku
Tak holt nie všetci sú milionári, čo sa vozia v Q7, mnohým musí stačiť aj ten subkompakt.
8. 6. 2018 14:00
Re: Svět je ještě v pořádku
Co má výška společného s budgetem na auto a pořádkem v daném člověku?
Avatar - woody-alien
8. 6. 2018 21:35
Re: Svět je ještě v pořádku
iudexovi se totiž do města s tímhle moc nechce. A po pravdě, ani se nedivím. :-!
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
8. 6. 2018 08:33
Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
se stejným výkonem by se hodila do těch aut ještě víc. Bez tříválcového brumlání, bez mrtvolnosti nad volnoběhem, bez natahovaných kvaltů, aby to nežralo.
Rozbalit vlákno
75
8. 6. 2018 08:59
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Jedna vec su normy, ktore tie atmosfery jednoducho vytlacili, druha vec, ze realne to nebude uz ono. Okrajovym zaujemcom o "zabavne zvezenie" (vsetkym piatim na celom ceskom a slovenskom trhu) mozno uteka nostalgicka slza, ale drviva vacsina ludi, co si kupia take auto, poskuluje po uzivatelskej privetivosti a tu s atmosferickym motorom, nota bene podladenym, jednoducho nemozno dosiahnut.

Silne pochybujem, ze atmosfera bude uspornejsia, pri tlaceni na pilu to bude len uhucane, ale do poslednej tretiny otackoveho pola sa zas pozru len ti piati kupujuci, co som spomenul vyssie. To je prave to jedine pasmo, kde sa bude dat dosiahnut ten rovnaky vykon, co spominas. 1.6 nebude ani hmotnostne na tom o tolko lepsie, nez trojvalec.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 09:04
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Viz [odkaz] ne úplně souhlasim. Uživatelská přívětivost jak tomu řikáš = je spíš naopak vyšší a spotřeba při vyšší spolehlivosti = zjednodušeně stejná
8. 6. 2018 09:36
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Vyssia spolahlivost u malych benzinov, kde cielovka najazdi do 15 rocne, mi nepride az taka vyznamna, ale to je vedlajsie a nehadam sa, ze cim viac ficur, tym vyssia naklonnost k problemom.

Prave ta uzivatelska privetivost pre tu Toyotu zas nevychadza nejako ruzovo. Kruciaci moment 160Nm dosahuje pri 6400 otackach...kto to bude kedy takto tocit? Kolko som ja zene musel vysvetlovat, ze moze v pripade potreby yamahacku 1.25ku vo Fieste predoslej generacie tocit po obmedzovac, ze nech sa neboji. Uplne sa to vylucuje s cielovou skupinou, ktoru spominaju v tom teste.

A 7 a pol litra pri sviznejsej jazde mi nepride tiez uplne terno, aj ked je urcite pravda, ze ta Toyota ma nejake kilo (alebo aj 100) navyse.

Edit: Vykon pri 6400, Nm pri 4400.
8. 6. 2018 10:55
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
To je podštvorcový motor zo starej školy, ktorý navrhli tak pred 10 rokmi. Aktuálny motor je 1,5 v Yarise s dlhým zdvihom a veľmi plochou momentovou krivkou. Na vrchol sa vykašli ak máš 80% v skoro celom využiteľnom spektre otáčok. Pocitovo ide o 20 koni slabší motor(1,5 vs 1,6) výrazne lepšie. Práve preto, že je silný medzi 1000 a 2000. Tam majú aj male turbá problémy. Spotrebu v porovnaní s testovým polom som linkol nižšie. Podla nemeckého ADACu je na tom lepšie Yaris.
Avatar - Magister
8. 6. 2018 09:50
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Průměrné stáří aut v ČR je více jak 14 let. Takže Na kvalitě a výdrži záleží. Ten 3 hrnek je katastrofa pro rodiny, které na auto dlouho šetří.
8. 6. 2018 10:09
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Jednak sa nemusime bavit o tom, ci cesky respektive slovensky trh je smerodajny, jednak vek aut je v tomto pripade menej podstatny ako najazd. A tie setriace rodiny, co potom s tym chodia 15 kilometrov denne a raz za rok na dovolenku, najazdia kolko? 8, 10 tisic km rocne? za 14 rokov to je do 150 tisic kilometrov, to hadam zvladne kazdy motor bez ohladu na technicke riesenie.

Aby bolo jasne, nesnazim sa obhajovat "ekologicke" pohnutky EU ani automobiliek, ale je nejaka evolucia aj technicka aj politicka a v svetle sucasnych predpisov nie su male oturbene motory az taky krok vedla, pretoze minimalne na poli jazdnych vlastnosti su na tom lepsie, nez tie atmosfery. Ze je to krok dozadu ohladom spolahlivosti, mozno plati na trhu, kde priemerny vek auta je 14 rokov, nie v Nemecku ci Frnancuzsku (9), a median je tipujem este nizsie.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 10:11
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
No to bohužel neni český a slovenský trh = to je celá postsovětská říše. A samozřejmě chudá neni jenom tak
8. 6. 2018 11:00
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Nájazd je len jedna vec. Vačší problém je, že tie motory nie sú tak blbovzorné. A veľa ludi vie o motore to len to na aké palivo beží.
8. 6. 2018 10:47
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Užívateľská prívetivosť u malého turba? To nehrozí. Na voľnobeh sa to klepe. Nad voľnobehom pri poháňaní treba dávať pozor aby to nezdochlo. Výhody sa dostavia naozaj len na diaľnici. Ale väčšina ľudí nekupuje prcka kvôli diaľniciam. A spotreba? Turbo nezvyšuje účinnosť. Len sa vývoju malých turbomotorov venuje viac pozornosti. Ale dobrá atmosféra nemá problém.
[odkaz]
A na porovnanie to testované polo na rovnakej trase pri rovnakých pravidlách jazdy
[odkaz]
Okrem mierne nižšej spotreby má Yaris aj všetky merané emisie násobne nižšie. A oveľa príjemnejší prejav medzi 1000 a 2000 otáčok, kde je záťah lineárny, nemá to sklon zdochnúť a ani pri podtočení neroztrasie celé auto.
8. 6. 2018 11:16
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Chtělo by to i srovnání pružnosti atd...
Avatar - Magister
8. 6. 2018 12:05
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Dobře napsáno. Výrobci tříválců lidem do hlavy v Evropě bijou mnoho nepravd v souladu s pseudoekopropagandou.
8. 6. 2018 13:33
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Fakt už nechápu, nejde o eko, jde o náklady a o to, že tříválec stačí na běžný pohyb malých aut, či nižší střední.
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 16:01
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Stačí nám žít v pralese nebo na stromě, ale proč bychom se tam měli vracet. Proč by se měl člověk spokojit s malým kriplem? Navíc když to není ekonomicky výhodnější.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 16:04
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ale to se pleteš = je to ekonomicky výhodnější = pro výrobce >:-[]

Nemyslim že šel vývoj až tak rychle = ale dnešní 3válce maj výkon nedávnejch 2litrů = možná ten vývoj pro někoho moc rychle šel ;-)

Tim nechci říct že mám rád oturbovaný krabice od mlíka = viz Toyota 4válce za stejnou cenu furt eště dou vyrábět
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 17:15
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Copak nějaký litr jede stejně dobře a kultivovaně a zní jako 2,0 Twin Spark v Alfě 156?

Takto to poměřovat nejde. Ty litry nejsou ani uživatelštější, ani levnější a méně vydrží. 2,0 dnes mají i 300 koní...to je vývoj.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 19:24
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Tak to poměřovat musíš. Tak to je celou historii aut. Zmenšuje se objem i počet válců = který dává stejnej výkon

Když si zmínil tu Alfu = 140kW který dával V6 2,5 benzín = dá dneska s prstem v nose R4 v naftě. Vrchol v tý Alfě byl V6 3,2 = jeho výkon dneska s prstem v nose dá čtyřválec dvoulitr = v Oktě nebo Supu nebo 1.7 v Giuliettě. 200kW má 1.6 v Pažoutech atd. atp.

Eště Alfa = 510 koní co má dnešní Giulia z V6 = byl eště nedávno vrchol nejlepších V8 a vlastně i V12
8. 6. 2018 20:37
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ono to ale přece není jen o hodnotách výkonu, ale i požitku z jízdy s tímto motorem. A v tom je Busso opravdu nepřekonatelné a dvoulitrový Twin Spark ve své kategorii vlastně taky... :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 20:45
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Jo to asi byl = ale nic to nemění na skutečnosti že totéž už dávno zvládá třeba 1,8 TBi [odkaz]

Něco jako požitek je okrajová záležitost = a pro takový opravdový nadšence který to nejen řikaj ale i fakt kupujou = tu vždycky bude nějaký Toybaru apod.

Zbylejch já nevim 90% stejně jezdí jen přemisťovadlem = a menší lehčí motor umožňuje jinou konstrukci celýho vozu
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 22:51
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Nejde přece o to, co zvládá. Nejprodávanější sporťák na světě je mustang, za ním kousek v závěru Camaro.... tedy 5 litr a 6,2 litr. A ne nějaký 400 koňový 4 hrnek na steroidech. Nejprodávanější auto na světě je Ford F150, kde se žádné malinké motory nedávají. Šílený downsizing - jeho extrémní podoba, tedy tříválce jsou opravdu jen záležitostí části Evropy. Poblázněné Evropy...v tomto směru.
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 22:55
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Do F-150 nejdou žádné malé motory? Já měl za to, že tam dávají i 2,3EB?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 23:03
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
VIděl si F-150 někdy naživo? R4 se tam vejde do přihrádky :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 23:06
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
To se mýlíš = tohle neni o Evropě

Zkus se podívat po ostatních kontinentech = to co dáváš za příklad = je spíš takovej příklad výjímky z běžnejch standardů :-|

Samozřejmě de o to co zvládá = prostě kdysi si na výkon x potřeboval V8, pak stačil 6tiválec, pak 4válec. Ty zřejmě pracuješ s tim na co seš vzhledem ke svýmu věku zvyklej

Ale to prostě končí = uvidíme jak dlouho vydrží v Mustangu a Camaru V8. V běžnejch i dražších autech už sou spíš výjímkou a lepší už to nebude
9. 6. 2018 14:11
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Mal som predchadzajuce auto atmo 1.6. Neslo a zralo. Dnes mam moderny trojvalec z pralesa. Vyssi vykon, viac dynamiky, znacne nizsia spotreba a hej aj zvuk ma lepsi. Ak je to ten prales alebo strom, tak volim cestu na strome v pralese.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 12:28
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Souhlasím, že při poskakování po městě je více user friendly atmosféra. Ale s tou dálnicí přeháníš, výhody turba jsou znát při každém vyjetí za město.
8. 6. 2018 13:32
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Na průtazích, při potřebě rychlého, ale klidného zařazení se do pruhu...
8. 6. 2018 14:56
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
To by platilo keby to na turbách nehnali do extrému s dlhými prevodmi. Pokojne sa môžeš dostať na diaľničný privádzač. Zaradená 6 podla šípok, 1600 otáčok a po šliapnutí na plyn sa nič nestane.
8. 6. 2018 14:54
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Kde presne? Ak mám male auto a chem byť rýchli tak si kúpim hotdačo. Ale ako presúvadlo s tým nik moc nepredbieha lebo vie, že na 10 km okresiek kým vojde do mesta predbehnutím dvoch aut nič neušetri a ak už potrebujem predbehnúť viem si podradiť pred predbiehaním. A pri stovke na 6 naozaj otáčky nie sú tak vysoko, aby to hučalo. Na spotrebe neušetríš nič. A kvôli extremne dlhým prevodom musím aj na malom turbe často radiť, lebo v obci sa tie trojvalce na 5/6 vždy klepú.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 18:31
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Kde? Všude. Např. jedu po serpentinách s naloženým autem a necítím změnu v dynamice, auto pořád táhne aniž bych ho pořád týral na dvojku. Ne každý, kdo se nechce kochat šedesát obec neobec, má na hotdačo.

Dlouhé převody mají své nevýhody, to ano, a s malým turbem jezdím v obci většinou na 3. Spotřeba silnějšího 1.0 TSI je úžasná (bez přehánění), ale s nejmodernějšími atmosférami nemohu srovnávat.
8. 6. 2018 21:01
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Autá A/B segmentu nie sú prevažne využívane na dojazd do mesta s jedným človekom na palube. A tam vážne atmosféra nie je obmedzujúca. Radím medzi 5-6(obec/vonku) a nestáva sa, že by som bol prvý v kolóne. Skoro vždy je tam dáky moták a predbiehanie je tu v špičke rizikové aj s 200 koňovím autom.
Ak jazdíš často serpentíny a držíš motor v stredných otáčkach tak má turbo výhody v pružnosti. Ale na mojej bežnej trase sú otáčky väčšinou medzi 1500-2500. Kde to je z turbom nič, alebo kopanec. A kvôli dlhým prevodom by som radil raz toľko, aby sa to v obci neklepalo.
Ak si si pozrel ten Adac ecotest, tak to TSI nie je vôbec eko. Možno ľudia žiadajú ten turbo lag a pocit dielovej sily keď sa preberie. A pre automobilku bude takýto 70 kilový motorček určite výrobne lacnejší.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 09:02
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Nojo = ale to tady nabízí asi už jen [odkaz]
8. 6. 2018 09:06
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Jen otázka:hned na úvod se píše dva němečtí klasikové..i když víme,že Ford je americká značka.Je tedy možné při testu i30 a Octavie říct-..dva čeští klasikové?
Avatar - Ozzman
8. 6. 2018 09:14
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Tak s přimhouřením oka je evropský Ford sídlem v Německu. Takže možná takhle ?
8. 6. 2018 09:38
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
..ale za domácího ho berou i v UK..těžko říct
8. 6. 2018 10:43
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
O rivalite mezi Ford Germany a Ford UK y se dali napsat knihy. Zejmena co se tyka Ford Performance atd.
Avatar - miromen
8. 6. 2018 09:39
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Mame v rodině předchozi Ibizu 1.4 což na tuhle třidu neni žadny podmirak a to nechceš. Jak ma ten motor sympaticky zvuk tak to neplati v hornim spektru otaček kdy se změni na utrapeny až nelibozvučny. Aby to auto jelo tak je potřeba motor točit, ale problem je v tom, že pravě v těch hornich otačkach už to jen huči a nic se neděje prostě uvada. Když jsem viděl hodnoceni 1.5 u Yarise nebo Jazzu, kde dle popisu je to same tak jsem si pravě tu Ibizu vybavil. Zazvonil zvonec a atmosferam je konec.
Avatar - Magister
8. 6. 2018 09:48
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
A proto má nejprodávanější auto na světě stále atmosféru že? ...viz Toyota Corrola výše. To jen hloupí Evropané si myslí, že zachrání ledního medvěda, když si koupí nepovedený pseudoekologický tříhrnek.
8. 6. 2018 09:55
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
V čem je 1.0 EB nepovedený?
Avatar - Magister
8. 6. 2018 10:09
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
O nevýhodách 3 válců bylo napsáno mnoho. Proč vznikly - bo evropské normy. Nikde jinde se neprosazují. Nevznikly přirozeným vývojem. Když si usekneš ruku, taky nebudeš lépe pracovat ;-).
8. 6. 2018 10:37
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Proč se používají třeba v JPN?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 10:46
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Protože tam mají daňový zvýhodnění do objemu 0,6 litru nebo kolika = a do těch jejich Kei Cars = je to v pohodě
8. 6. 2018 10:53
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Však toto jsou malá auta do města. Yaris používá tříválec taky a že by byl horší než stejně objemné čtyřválce se říct nedá. Naopak i přes absenci síly se aspoň hezky vytáčí.
Avatar - Magister
8. 6. 2018 12:11
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Tak zrovna Toyota, Mazda tříválcům neholdují, že? Kei Cars jsou něco jiného, vynuceno malým prostorem k životu. Jsou to zase jiné motory, které jsou specifické pro jejich zvláštní trh. Japonsko není argument, ale to sám víš.
8. 6. 2018 12:20
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Yaris má co?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 13:12
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Dva různý 4válce 1,5 = hybrid což je pohon ze starejch Prius a novej hodně zajímavej 1,5 VVT-iE

Plus základ pro chudý a nenáročný = tříválec Daihatsu co je i v trojčatech z Kolína
8. 6. 2018 13:31
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ano, má tříválec v portfoliu a proč ne? Motor se krásně točí a funguje dobře. Chybí mu jen trocha výkonu navíc.
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 16:03
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ty ty tříválece prodáváš, že tu furt píšeš jak se krásně točí? Chápu, že se kolem kšeftu taky musíš točit. :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 16:06
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Tuhle byl v SM 3stránkovej materiál a zpětný hodnocení za 5 let prej nejspolehlivějšího malýho motoru = 1,2 PureTECH

Babička ho má = a musim uznat že ve dvou to dovede docela jet i do kopce. Eště jí neni ani 80 = takže minulej tejden ho testovala na německý dálnici = a tachometrovejch 170 km/h prej v pohodě :-)
8. 6. 2018 19:29
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Běž do paďous ty petrolheade. Ještě nedávno byl nejlepší sporták GLA se čtyřhrnkem. Taky mám doma V8, ale nemám problém přiznat, že tříválce umí fungovat a R4 mi u malých aut vůbec nechybí.
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 22:54
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Nic takového jsem netvrdil. Já ten 3 válec doma měl, teda manželka. A není to nic jiného než z nouze ctnost.
9. 6. 2018 06:14
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Meleš se tu jako nudle v bandě, nevrš tu trapnosti a neshazuj se sám před sebou. Nestojí mi za to jít do starších diskuzích s glarifikací GLA a pak najednou obrat :-!

Take it easy, neznáš víc než jednu projížďku a honíš si tu ego Mustangy, Camary apod.

Jsi v diskuzi o městských autech chlapče.
Avatar - miromen
8. 6. 2018 09:55
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
A tebe tohle jako zajima ? :-O
Mě ne, takže ja si ji rozhodně nekoupim, ty si jich mužeš klidně koupit do zasob kolik chceš.
Avatar - iudex
8. 6. 2018 10:01
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Súhlasím. Mal som atmo 1,6ku 100k a bolo to ako píšeš: aby to išlo, bolo to treba stále točiť, dole to bolo mŕtve, naopak hore to už síce trocha išlo, ale bolo to veľmi hlučné a užrané. A to bolo Euro 4, pri Euro 6c si to ani nechcem predstaviť.
Avatar - miromen
8. 6. 2018 10:10
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ta 1.4 v Ibize je tušim Euro 5 možna dokonce i 6 a nahoře je to prostě mrtve. Spotřebu moc neřešim, ale nějak užrana mi ta 1.4 nepřišla. Ale prostě tohle bych v autě nechtěl to určitě raději i podměrečny turbobenzin. Ja znam vyhody i nevyhody jak atmosfer tak turbobenzinu a už delši dobu bych se k atmosfeře určitě nepřiklonil v těchto třidach a vykonech.
Avatar - Magister
8. 6. 2018 10:11
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ale tak to je to samé jako MX_5, BRZ. Menší atmosféry je třeba točit. Ale je třeba v ucpaných městech točit? Není. Myslím, že pro lidi, co potřebují, aby jim auto dlouho vydrželo, protože ho splácí roky, je lepší ta atmosféra. Třeba ta zmíněná Corrola, která přežije 3,4 ty tříhrnky za sebou.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 10:25
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Na BRZ má člověk trochu jiné požadavky než na základní Fiestu.
8. 6. 2018 12:37
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Samozrejme, ze je třeba v ucpanych mestech tocit. Například při rychlych rozjezdech od semaforu (aby projelo co nejvíce aut) atd. Zoufale ctyrvalcove atmosfery potrebuji mit rozjezdove otáčky alespoň 2500, coz uz znamena mixeroidni kraval a občas i smrad spojky. Při nižších otáčkách se tresou a nejedou. A basneni o projevu mezi 1000 a 2000 otáček... Mozna na jednicku, nebo dvojku, na další prevody jsou ty motory akorát podtocene a nepředvedou nic, narozdil od litrových turbo trivalcu, které v těchto otáčkách mají plny tocivy moment.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 13:05
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Přesně obráceně znalče = rozjezd na každym semaforu je lepší s atmosférou

O tom je třeba 1.5 VVT-iE

Nevím proč si lidi představuju opak
8. 6. 2018 11:10
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ten motor bol už v tom čase konštrukčne zastaralí len priškrtený novšou EURO normou. 1,5 v Yarise navrhnutý na to aby išiel od spodu a ten rozdiel fakt výrazný, do 2000 otáčok sa mu žiadny oturbený trojhrnec nevyrovná o zastarel 1,4 ani nehovorím. Daňou za to je práve nechuť k vytáčaniu.
8. 6. 2018 10:05
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Mozna pokud by to byla 1.6 EURO1 maximalne 2, pak uz i atmosfera je utlumena az prilis. Pred 6 lety jsme zkouseli Yaris 1.33 a byla to bida az do 4500 ot/min, pak se motor probudil a konecne to jelo, jinak to byla mrtvola.
Takze i kdyz trivalec turbo bude nad volnobehem mrtvolnejsi, stale bude odvadet lepsi vykony nez atmosfera.
P.S. Nakonec jsme skoncili u Jazz 1.4
8. 6. 2018 11:05
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
No a súčasná 1,5 je presný opak tej 1,33 nemá zmysel isť nad 4500. Mal som možnosť porovnania takže som presadol z jedného do druhého a ten záber medzi 1000 a 2000 ma úplne zarazil. Ale v diskusii tu zas lamentujú, že je to mrvte vo vyšších otáčkach.
8. 6. 2018 11:17
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Jasně, ale srovnáváš s nijak úžasnou 1,33.
Avatar - Magister
8. 6. 2018 12:13
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Podle kritéria. Které TSI vydrží tolik jako Yaris...poptej se třeba techniků na STK. Žádný.
8. 6. 2018 12:21
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Taky jezdí o několik tříd lépe. Až technici z STK budou schopni porovnat 1,2T od Toyoty, pak prosím.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 13:07
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Jak to myslíš?
8. 6. 2018 13:29
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Až bude v provozu několik let, teď ještě nedoběhly ani první 4 roky. Přeplňování u malých motorů mi přijde mnohem lepší než u velkých ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 14:21
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Po 4 letech už se spíš ví = to už sou auta který najedou slušnou porci km. Tuhle sem čet bilanci po pěti letech 1.2 PureTECH = prej král spolehlivosti malejch motorů

Opačnej extrém kterej sem měl už za vyřešenej [odkaz]

Přeplňování u malejch motorů dává pocit rozdílu = ale zas tak pozitivně ho nevidim. Od Toyoty sem jel třema malejma čtyřválcema = 1,6 atmo, 1,8 hybrid i 1,2T a jako drtivej vítěz mi přijde 1,8 atmo + elektromotor = pro celkový ježdění. Je fakt že bych na to koukal možná jinak brát to na ježdění třeba i do Chorvatska apod.
8. 6. 2018 14:58
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Měl jsem na firmě dvě TSI, obě zcela bez problémů. Ježděno více lidmi a jeden zrovna žádný řidič není. Tatínek teď prodává Yeti s TSI, kde proběhla výměna na náklady výrobce (tady byl problém spíš počáteční přístup, než začal mediální humbuk) a od té doby taky OK.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 18:40
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Narychlo jsem to proletěl a nevidím tam nic nového, prostě EA111. Jinak ani 1.0 Ecoboost by neměl být žádnou kasičkou na prachy. Naopak kdo si místo něj koupil "poctivý" přeplňovaný čtyřválec, často zaplakal.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 19:18
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Tos špatně pochopil = nebo tys věděl = že to dál pokračuje?

Když sem u toho pokračování [odkaz]
9. 6. 2018 06:17
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Aspoň to nedávej od zlodějů a vykrádačů cizích článků. Ten web se stal ostudou pro všechny co mají rádi auta. Některé články jsem poslal do BMW pro jejich lživost.

Dobytek co tento web plní kradenými články a videi by měl na dlouho skončit za katrem.

Jistě jsou originální a důvěryhodné zdroje.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2018 08:24
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
No to je ten vtip = sou to převzatý články = z relativně solidních světovejch webů nejvíc asi z [odkaz]
Bez uvedení zdroje je to teda ubohý [odkaz] o tom žádná

Slušně to poslední dobou dělá [odkaz]

Tvá definice "ten web se stal ostudou pro všechny co mají rádi auta" mi asi nejvíc sedí na "největší jízdu na webu"
9. 6. 2018 11:56
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Odkedy rieši stk výdrž motorov? Dík za odpoveď
Avatar - rokyta.p
8. 6. 2018 13:37
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Nová atmo 1.5 je OK motor (pro Yaris) :yes:
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 16:06
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Taky myslím. A bude to určitě držák, stejně jako 1,6 ve zmíněné Corrole.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 16:07
Re: Myslete si co chcete, ale podladěná atmo 1,6ka
Ten 1,5 VVT-iE je hodně zajímavej! Do malýho auta pro příměstskej provoz = možná nejlepší motor na světě
Avatar - miromen
8. 6. 2018 09:53
Očekavane
Co se vzhledu tyče tak fiesta nejen interierem, ale i exterierem vypada moderněji a svěžeji i přesto, že je to pouha evoluce. Co považuji za špatny krok je provedeni zadnich svitilen, ktere bych tipoval pravě na nějaky ten VW. Nejen originalnějši, ale i libivějši provedeni měla za mě předchozi fiesta. Polo zepředu na mě pusobi zastarale a jak už jsem jednou uvaděl přijde mi jak facelift oplu astra f.
Jinak dle testu stejne nebo podobně jak u předchudcu až na prostornost a tak nějak jsem tohle očekaval. Polo bych si dokazal představi pouze ve verzi GTI, kde by to snad mohlo fungovat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
8. 6. 2018 09:55
Fajn malé autá.
Presne medzi týmito dvoma + i20 a Ibizou si vyberám, chcem niečo na Mesto/okresky, občas diaľnica.
Motor má neočaril ani jeden. Hodil by sa do toho starý (2000) Honda 1,5 vtec-e 84kw. Ten ťahal v 1150kg Civicu od voľnobehu až do obmedzovača pri reálnej spotrebe do 6 litrov. Ale zjavne emisné normy nepustia, moderné benzíny pôsobia akoby mali zátky vo výfukoch...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Verny_2013
8. 6. 2018 11:23
Re: Fajn malé autá.
Letos na podzim bude Polo s 1,5 TSi. To by mělo zaplnit mezeru mezi tříválcem a GTi. Volba pro toho kdo nechce tříválec ale nepotřebuje GTI.
Avatar - Magister
8. 6. 2018 12:15
Re: Fajn malé autá.
Tež myslím, že v Polu to bude dobrá kompromisní volba na krátké i delší cestování.
8. 6. 2018 20:44
Re: Fajn malé autá.
Až na to, že ta 1.5 TSI bude určitě k mání jen v kombinaci s vrcholnou výbavou Hihgline, která cenu této motorizace vystřelí někam k půl milionu... :-( :'-( :-O 8-s :no:
Avatar - Verny_2013
11. 6. 2018 08:36
Re: Fajn malé autá.
Jo levný to nebude. Ibiza FR s tímto motorem stojí 410 tis, Polo bude odhadem o 20Tis dražší. Ale K Highline už moc věcí dokupovat nemusíš. Takže finál 430-440 Tis.
8. 6. 2018 10:22
ČR a SR jsou dále...
...než aby nutně obyvatelé používali auta třídy supermini na rodinné cestování. U Freie mě nepřekvapuje, že Polo považuje za hezčí, reálně to u většiny lidí bude jinak.
Těžko se mi rozeznává nová generace od té předchozí a Fiesta má alespoň šmrnc a změnu na zádi.
U prcků preferuji hravost a snadné ovládání.

K motorům...instalaci točivých a živých tříválců vidím jako jednoznačné pozitivum. Dopovány tyrbem předvádí velmi solidní výkony, kdy utrápené jednačtyřky nebo i jednašestky zůstanou žrát prach u cesty.

Jen jsou obě novinky dost drahé a tak se nedá očekávat, že by u nás výrazně prodejně vedly nad mnohem levnější korejskou nebo francouzskou konkurencí.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 12:16
Re: ČR a SR jsou dále...
Já zase nemám rád křečovitě hravá a "funky" malá auta, preferuji dospělost a vyváženost.

Ceny jsou vysoké, ale Fiesta má aspoň sympatické ceny příplatků. Polo se zaškrtnutím pár příplatků dovede pěkně prodražit.
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 12:41
Re: ČR a SR jsou dále...
Tak to já se počítám zřejmě k menšině - Polo se mi jednoznačně líbí víc. Jak zvenku, tak ještě víc uvnitř. I když moje srdce bije víc pro Ford, auta pod Mondeem nejsou vzhledově můj šálek.
Avatar - iudex
8. 6. 2018 13:55
Re: ČR a SR jsou dále...
Zvonku je to u mňa remíza, Fiesta je nápaditejšia, Polo pôsobí dospelejšie, ale v "nefarbe" aj fádnejšie, potrebuje tú promo oranžovú, aby vyzeralo. Zvnútra je to už ale o ligu ďalej. Zatiaľ som vo Fieste nesedel, ale z množstva YT videí akú takú predstavu mám, Polo som sedel a naozaj pôsobí hodnotne ako autá o triedu vyššie. Rovnako ako kolega twistedTSD nemusím "hravé" interiéry, aj keď je auto malé, chcem, aby pôsobilo ako auto, nie ako hračka, preto ma ďaleko viac oslovuje dospelý interiér Pola.
Avatar - miromen
8. 6. 2018 14:21
Re: ČR a SR jsou dále...
Ja jsem seděl ve vybavě buď titanium nebo st line a už tohle je velice dobre na tuto třidu a když si vezmu, že ma ford v nabidce ještě Vignale tak v tehle třidě zřejmě bezkonkurenčni. Jinak ja nemam problem ani s interierem pola ani fiesty jen je vidět, že polo je prostě zastancem archaičtějšich tvaru, kdežto fiesta spiš vyznava modernějši styl. A třeba jak tu pada něco o hravějšich interierech tak zde mě napada třeba C3, ktere vypada velice zajimavě, ale spiš to vidim pro něžnějši pohlavi.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 18:48
Re: ČR a SR jsou dále...
Na mě udělal interiér Pola velký dojem celkovou prostorností, ergonomií i designem. Tak nějak má člověk pocit, že je vnitřek výborně rozvržený. Škoda, že je na něm vidět katování kostů.
Avatar - fOE
8. 6. 2018 21:21
Re: ČR a SR jsou dále...
Ja mel fiestu ted par dni pucenou, tenhle moturek s automatem za bratru 21tis E cenikova cena, a ze bych se v tom citil nejak nepatricne nebo zzenstile, to ani omylem. Nopak, proti minule generaci tam vidim posun k dospelosti, jen na tridu minu takovy adekvatni. Mini jsou realne auta pro 1-2 lidi, takze vic nez mista na kolena vzadu me zajimaji sedadla vepredu a i kdyz jsem, no, prostorove narocnejsi >:D , tak jsem problem nemel. Celkove velice fajn, az na cenu, a automat (ten to zabijel).
Jinak podvozek a rizeni mi neprislo tak fajn jako v minule generaci, ale tu uz musim hodne lovit z pameti tak jsem si to treba trosku prikraslil. ;-)
Avatar - wikinko
8. 6. 2018 10:33
druhe auto
Chvalabohu zijeme v regione, kde sa taketo auta pouzivaju iba ako druhe auta v rodine pre zeny, (a toppera). Ako druhe auto do rodiny, preco nie, ked si predstavim ako taha manzelkin G VI 1,4 tak mi je do placu, hned by som ho menil za male turbo.
Predstavte si ze zijete v Dansku, kde musia taketo auta pouzivat ako jedine v rodine,a aj tak stoja nad 40tisic euro.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 10:47
Re: druhe auto
Zdanění aut v Dánsku je šílený = ale i tam si můžeš koupit pořádný auto

V pár státech po světě sem byl = v Dánsku sem se líbil možná úplně nejlíp :yes: :-)
8. 6. 2018 10:55
Re: druhe auto
Mě se líbilo v hodně státech na dovolené, ale ve většině bych žít nechtěl ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 11:00
Re: druhe auto
Mě se líbilo taky na hodně míst = ale zrovna to Dánsko bych snad i na život. I když ten jazyk.. :-)
8. 6. 2018 11:12
Re: druhe auto
Pro mě Norsko a upřímně Karibik...už kvůli přírodě.

Ale je tam bída...amíci jsou stejná verbeš jako bolševici.
Avatar - Londonbridge
8. 6. 2018 12:23
Re: druhe auto
Novy Zealand je fajn... nezasmetene malo aut tam stretnes okrem par miest. Auckland by som si vedel predstavit... >:D
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2018 14:00
Re: druhe auto
moje vysnene lokality: novy zeland, kanadsky yukon, argentinska patagonia, island, kamcatka, australsky queensland .... hlavne cim dalej od preludnenia ;-)
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 12:44
Re: druhe auto
Je nutný rejpat do mladýho kluka za to, že má malý auto? Zaslouží si to určitě za svou grafomanii, ale tohle je hloupý. A dvojnásob od někoho, kdo si jako první nový auto sám koupil Clio. :no:
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 18:36
Re: druhe auto
to bolo trefne .. teda hlavne s tym cliom ;-) ... vikino je fajn ..... len mozno chcel dat najavo nam vsetkym ze sa ma lepsie ako vacsina z nas >:D ... ale ja osobne sa nestazujem .... aneb ako to povedal ten herec ( boze ako sa vola.. hral tam s janzurovou ) vo filme co je doma to se pocita, panove .... teda jak povedal tej "teticke" z ameriky... hlad mame malokdy >:D ;-)
8. 6. 2018 13:41
Re: druhe auto
Topper si narozdíl od mnoha hujdařů koupil auto s rozvahou a dle svých možností, za to má u mě :yes:
Avatar - iudex
8. 6. 2018 13:57
Re: druhe auto
Presne tak, radšej nové Polo ako olietaný 15-ročný Passat.
Avatar - Londonbridge
8. 6. 2018 14:36
Re: druhe auto
Nove je nove... Ja som kupoval pred par rokmi Fiestu ako druhe auto 1.6 Tdci aj ked ta cena okolo 18 000 eur a to este nebola Titanium v plnke tam by to vystrelilo v pohode na 22 000 eur... radsej berem teraz predvadzacie vozidla tam ta cena prijemne klesne a ma to nabehane par tisic mil.
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 20:11
Re: druhe auto
ja sa priznavam otvorene ze 18 tisic by som za male auto nedal nikdy ... v tejto cene mas povedzme uz zakladneho kaskaja alebo 4x4 vitaru .. alebo krasnu mazdu 3 hatch s 2.0 motorom ... ale aj moj kamarat kedysi kupoval citroen C3 1,6hdi 80kw v plnke za cenu uz celkom schopneho golfa ... su proste take typy ludi co chcu male ale naslapane auto... v poho.. sranda :-) :yes:
Avatar - Londonbridge
9. 6. 2018 12:23
Re: druhe auto
Uz ani ja...Fiesta dobre vyzera a dobre jazdi , ale ako vravim v UK v pohode atakuje ceny okolo 20 000 a ked zoberes to najlepsie vystrelis na 25 000 eur. nevidim tam tie peniaze ten interier a priestor zaostava za tou cenovkou. Zalezi ako to zobereme za 25 000 libier viem kupit predvadzacie Mondeo slusne vybavene a bude mat nalietanych do 5 000 mil....
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2018 13:49
Re: druhe auto
tam maju ine ceny... chapem .. ale aj ine platy tam su zrejme ze jo ;-) ....

u nas su auta stale pomerne drahe vzhladom k platom..... ked zvazis ake ceny aut su v nemecku a ake tam ma clovek platy... ach jo... ale zase stale sme na tom lepsie ako vacsina sveta ;-)
Avatar - Londonbridge
9. 6. 2018 15:46
Re: druhe auto
Zalezi nemyslim ze uz dnes v CR a SR ludia zarabaju 500 eur ako volakedy...Ja berem auta ako spotrebny material presuvadlo z bodu A do bodu B a kedze ako majitel firmy by som nemal jazdit na horsom aute ako robotnici tak som to riesil Mercedesom je to rana istoty a samozrejme su take alebo onake auta klienti su radi ak im pred domom zastanem z len menej horsim alebo aspon rovnocennym autom. Take nepisane pravidla ale funguju... >:D
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 19:24
Re: druhe auto
v zime na novy rok ma caka uz prva prehliadka po 2 rokoch ( kedze 30 tisic neprekonam a vztahuje sa to na cas alebo kilometre ) .... fakt nove je nove... preto som jazdenku ani nechcel lebo v danej nasetrenej sume som mal uz na nove auto.. hoci male ale nove ... mam stale pred sebou vyse 3 a pol roka zaruky... zadne sedacky su snad este aj vonave ... fakt uplne ze ako nove... sedelo sa tam snad 10 krat .. aj ked obcas tam hadzem aj nakup dozadu miesto do kufra >:D ( je to rychlejsie ) ..... ale na predne kde sa casto sedi som uz radsej kupil "ochranu" .... asi som to mal spravit uz skor ale nevadi... inak neskutocne leti ten cas .. este len "vcera" som siel po auto a dnes uz ho mam skoro rok a pol ... ( to aby clovek uz pomaly zacal opat setrit na nove ;-) .. to je proste masaker no )
Avatar - speedfred
9. 6. 2018 22:49
Re: druhe auto
olej by som menil radšej asi po roku ako každé dva.
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 18:23
Re: druhe auto
vikino len sranduje ako vzdy >:D .. vidno ze je tiez z ke ako ja .. my vychodnari sme raz taki....... ale ok dik pajo... vies ze teba si tu vazim a to vas tu takych nie je vela.... v mojom pripade pre dvoch relativne mladych ludi .. s najazdom 8 tisic rocne mi ani nejake bmw 3 alebo sportage vlastne ani netreba .... jasne casom clovek bude asi chciet uz nieco vacsie a silnejsie .. cas nejde zastavit a auta rychlo starnu dnes... ( paci sa mi SUV eclipse cross ... uplne o nom snivam >:D ) ale momentalne by som to ani nevyuzil... uplne som spokojny s tym co mam... auto sluzi zatial super... mam nieco cez 11 a pol tisic ... ale hlavne mi robi radost a aj o tom to je ... a mam v nom nove sedo-sive ( aby moc nesvietili ) ochranne autotricka vpredu na sedackach... akurat dnes poobede som ich nahodil ... kusok vacsia babracka to nakoniec bola ako som cakal ale su tam >:D ... ak bude cas doplnim do svojej foto-galerie :yes:

edit 9.6. - "ochrana" nasadena [odkaz] --- moc pekne to fakt nie je ale ucel to splni :*)
8. 6. 2018 12:10
motor bez turba uz nechci
Za posledních pár let jsem najezdil v moderních autech dost abych mohl porovnat. A chcíplé a líné atmosferické benzínové 1,6 a užrané dvoulitry už bych nikdy nechtěl.
V životě jsem nejezdil s autem co zrychluje na 100 za 8s, sbírá se od 1500 otáček a při normální jízdě žere 6,2 l. Až s golfem TSI.

Dokonce i ten litr v polu je lepší než kdejaká starší atmosfera. A spotřeba jako u dieselu. 5,5 litru pořád. Prostě Super. Jen ten specifický zvuk, který sice není rušivý, ale nám co jsme začínali na wartburzích, vůbec nejde do uší.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Magister
8. 6. 2018 12:18
Re: motor bez turba uz nechci
A co teprve až zkusíš i jiné značky a auta, co zrychlují za 7,6,5,4 sekundy na 100 a jsou podsttaně řidičtější... Někdy je lepší nevědět...
8. 6. 2018 12:22
Re: motor bez turba uz nechci
Za ty same peníze a se vším co od Golfu vyžaduje? Těch zase tolik nebude, viď? ;-)
Avatar - rokyta.p
8. 6. 2018 13:39
Re: motor bez turba uz nechci
63 amg a tak jj :-)
Avatar - iudex
8. 6. 2018 14:00
Re: motor bez turba uz nechci
Zase si nedočítal do konca, je tam "žere 6,2 l". Ktoráže to poctivá veľkoobjemová Amerika žerie toľko? ;-)
8. 6. 2018 14:35
Re: motor bez turba uz nechci
CTS-V? :-) Ale je to při volnoběhu na hodinu
Avatar - iudex
8. 6. 2018 14:41
Re: motor bez turba uz nechci
Btw. pozrel si v garáži pod sukne?
8. 6. 2018 14:58
Re: motor bez turba uz nechci
Ne, dnes...uživatelka dnes dostane briefing na ovládání, tak to prozkoumám ;-)
8. 6. 2018 15:31
Re: motor bez turba uz nechci
Bez zapnuej klimatizácie >:D
Avatar - fOE
8. 6. 2018 21:23
Re: motor bez turba uz nechci
>:D
8. 6. 2018 15:14
Re: motor bez turba uz nechci
Já sem chytrak a ty si děsně chytrej. Ale číst neumíš.:-O
Jistě že jsem jezdil autama co zrychlujou líp než to co jsem napsal, ale tady je to diskuze pod článkem o normálních autech s výkonem 70kw+. Tedy univerzální použití. A srovnávám to s tím co se nabízelo dřív, na což tu někteří teoretici vzpomínají jako starý dobry motory. Prdlajs. Malý turbomotory jsou super. A troufám si tvrdit, že je umí VW nejlíp. Nicméně i některá konkurence je umí velmi dobře - viz fiesta v testu.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 15:26
Re: motor bez turba uz nechci
V čem nejlíp? Lepší spotřeba lepší pružnost nižší k tomu 6 vs 5 stupňová převodovka. Motor Fordu = podle testu = zabírá plynuleji. Tak sakra = v čem líp? :-)

To nemluvim o [odkaz]

Stejnej Svět motorů udělal docela zajímavý srovnání benzínovej Golf 1,5 TSI vs naftovej P308 1,5 BlueHDI. Lepší motor vyšel ten o docela masivních 140 000 kč levnější = naftovej pažout :yes: >:D
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 15:30
Re: motor bez turba uz nechci
Neměl bys spíš zvracet, malý auto pod 3,5t a nafta?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 15:37
Re: motor bez turba uz nechci
Tenhle motůrek tu opakovaně chválim = dokonce je tam patentovaná vychytávka o který ani MT nevěděl. Že to je, teda brzo bude asi ekonomickej nesmysl = to je jiná věc. Jakmile zrušíš dotaci na naftu = pude to myslim relativně rychle ;-)

Ale viz tohle srovnání = furt eště se to vejde = že naftová 1,5 je lepší než benzínová je dobrej fór. A brutal fór je = že je docela výrazně levnější

K tvýmu nevtípku = nafta obecně má smysl pro velký SUV = jednoznačně až od 3,5t. To sem nevymyslel já = ale čest pár výjímkám = ať týhle od Pažoutu nebo Hondě a hodně zajímavý sou podle mě nový nafty Mercedesu

Ale jinak [odkaz] + [odkaz] + nejaktuálnějš [odkaz]
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 15:44
Re: motor bez turba uz nechci
To samozřejmě není překvapení.
Jeden by myslel, že když je pro někoho nafta špatně, tak asi proto, že zlá jedovatá nafta. A vono ne. Vona je špatně, jenom pokud není od Peugeotu nebo od Toyoty. Když se Peugeotu povede, tak to pak jo, to je náhle fajn i do městských autíček. :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 15:48
Re: motor bez turba uz nechci
To = ani nevim jak okomentovat >:-[]

Takže se nejdřív zeptám: Co že to "samozřejmě neni překvapení"?

Nevim kde začít vysvětlovat = co je z toho větší blbost. Tak snad jen = nižší střední třída = teda Golf a Pažout 308 = teda medium cars = teda segment C = fakt nejsou městský autíčka :-)

A neřikej že tebe nešoklo = že v Světě motorů vyhrál Pažout nad Golfem ;-)

Větší šok je už jen cenový srovnání = rozdíl 140t. ve prospěch nafty = to je fakt údaj co šokuje

A vypad ti tam ten Mercedes = nový R4 i R6 = sou skvělý naftový motory :yes: :-)

A teď speciálně pro tebe = DSG v Golfu v testu škubalo = no věřil bys tomu?
A 8st. HDM Aisin = byl prej jasně lepší = no tomu bych věřil ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2018 23:15
Re: motor bez turba uz nechci
Kde ses dočetl o jasně lepším Aisinu? Já jen, že ten Peugeot byl testován v manuálu. :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 23:32
Re: motor bez turba uz nechci
Jako fakt? To bránění svwýho = je místy až neskutečný
Až najdeš text "Co ty cuky?" o 8st. HDM = dej vědět :-)

Ale prej už je to po 15 letech ladění s DirektSchaltGetriebe [odkaz] celkově lepší než to v minulejch pětiletkách bejvalo

Co řikáš na obří homologační problémy VW [odkaz]
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2018 01:02
Re: motor bez turba uz nechci
Sorry, ale tohle na mě vůbec nezkoušej. :-) Ptám se, kde se tam píše o Aisinu, který ani nebyl testován. O cukání při rozjezdech tam píšou, to ano.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2018 08:34
Re: motor bez turba uz nechci
Sorry ale tohle ani nezkoušej :-)

Zatimco o škubátoru najdeš zmínky nebo odstavce v nesčetně testech, že je HDM i po 15 letech ladění Direkt Schalt Getriebe lepší máš relativně slušně shrnuto v tom [odkaz]

Sou samozřejmě i podrobný srovnávací testy jen převodovek = včetně spolehlivosti = radši je nečti >:-[]

Mrzí mě že potřebuješ potisící napsanou kritiku škubání DSG a pochvalu 8st. HDM automatu napsanou vedle sebe

Zkus si to představit z různejch textů = a zkombinovat to v hlavě = to dáš :-)
Avatar - _Karel_
9. 6. 2018 08:55
Re: motor bez turba uz nechci
"A teď speciálně pro tebe = DSG v Golfu v testu škubalo = no věřil bys tomu?
A 8st. HDM Aisin = byl prej jasně lepší = no tomu bych věřil"

Ulhaná ubohá překrucovačská bezpáteřní trosko.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2018 09:15
Re: motor bez turba uz nechci
Hele Karle = tohle nehraj = takhle hloupej = neni nikdo na světě = ani ty :-!

DSG je po 15 letech ladění tak moc špatný = že mu tady věnovali celej odstavec = takový shrnutí = kde popíraj celý tvý popírání ;-)

Že se s tim některý ultraextrémisti = co sou většinou pěkně drzý a donekonečna furt a furt urážej = nejsou schopný srovnat = to je po tolika opakováních = fakt smutný

Jinak viz já 08:34 = závěrečnej řádek ;-)

Hele fakt věříš = že to je překroucení = že 8s. HDM funguje jasně líp? Seber koule = a odpověz = bezpáteřníku :-)

A eště jednou = speciálně pro tebe = i v tomhle testu DSG škubalo = no věřil bys tomu? :-|
Avatar - _Karel_
9. 6. 2018 09:46
Re: motor bez turba uz nechci
Ze staré známosti - řeč není o tom, která převodovka je lepší. Řeč je o tom, že jsi napsal - "v tom testu DSG škubala a HDM byla lepší". A tom testu tedy údajně HDM vůbec nebyla.
Nějaký obecný pindy si nech od cesty. Normální člověk by napsal "spletl jsem se, v testu opravdu o HDM nepíší". Hamuna to uboze okecá. :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2018 09:51
Re: motor bez turba uz nechci
Normální = oblíbená definice: Takovej jako já ;-)

Víš ono je to eště horší = ale jak chceš teď jen tvrdý fakta = obě převodovky v 308, manuál i automat = sou lepší než DSG v dražšim Golfu
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2018 11:31
Re: motor bez turba uz nechci
Jistě uznáš, že tvé tvrzení bylo zavádějící. Ale whatever, jestli to bereš takhle, tak připomínám, že podobnou porci kritiky v testu schytal i ten manuál. :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2018 12:03
Re: motor bez turba uz nechci
Jestli to zavádějící nebere jako synonymum mylný = tak jasně že jo

Ale jinak viz já 9:51 = uznáš? ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2018 13:13
Re: motor bez turba uz nechci
Pokud jde o srovnání automatů, na to nemám dost zkušeností. O EAT8 jsem psal v jiné diskusi, že mi v extrému přišel takový pomalejší. Jinak jsem mu asi neměl co vytknout.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2018 13:34
Re: motor bez turba uz nechci
Souhlasim

Bacha jen Aisin EAT8 je zavádějící = tohle je levná převodovka pro FWD = je jich o dost víc [odkaz]

Doporučuju video [odkaz]
Avatar - speedfred
8. 6. 2018 13:16
A znova
dookola ten istý folklór : 3 valce sú na guvno ,turbá sú na guvno.
Ja tu asi začnem tak isto asi vykrikovať že R4 sú zlé a poriadny motor je od 6 valcov. Aj v meste bude príjemnejší a kultivovanejší.
Áno diskusie sú od slova diskutovať,ale dookola tý istý kričia to isté - zaujimalo by v čom reálne jazdia. Dúfam že nič menšie ako V8,ideál V12.
Na pár R3 som sa zviezol a do mesta,či okolo komína môže byť.
Zdar a pekný wíkend.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
8. 6. 2018 13:22
Polo na 15 kach
Jazdil som v Pole 1.0tsi 85kw so 7st DSG a pohon fungoval prijemme, neprislo mi to hlucne od motora, pokial to nieje v Eco tak to radi normalne...

Na 15 kach je to zbytocne tvrde a uskakane, vysoky profil, male kolesa a drnca to, nepochopitelne... inac Polo je fakt velke z vnutra a to aj v zadu... tazko tiez chapem ako tak vysoka vybava + dsg v malom aute moze skoncit na 15 kach komicky vyzerajucich a jazdne nepresvedcivych
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 16:24
Re: Polo na 15 kach
nove polo uz potrebuje aspon 16tky bez debaty... kedze je to uz vcelku "velke auto" ... ja na predoslom mam 15tky disky a pneu s profilom 185/60 a v podstate tiez mi nepridu nejak velke tie disky .. ale este su tak akurat a aj vizualne sa to este da si myslim ( tu neplanujem nic menit .. a vyhovujee mi aj ten "komfortny" profil pneu na nasich cestach ) ... ale na novom vacsom pole uz 15tky posobia fakt male a aj na novom riu ... tu rozhodne aspon 16tky ked uz clovek kupuje tieto najnovsie male velke auta .. tak nech to aj nejako vyzera pekne uz ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 16:48
Re: Polo na 15 kach
16˝ mívaly eště nedávno vozy střední třídy = ty výkonnější >:D

Ian Callum chtěl na Jag I-Pace [odkaz] kola 23˝ :yes: ;-)
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 16:49
Re: Polo na 15 kach
16tky som dnes videl na forde cougar ;-) a docela male mi prisli
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 17:02
Re: Polo na 15 kach
Nojo = dnes! Když si ho vybavuju z mládí = měl ho šéf servisu kousek od nás = tak tehdy mi to přišlo super ;-)

Je fakt že 17˝ sou dneska na hybridnim Aurisu :-)
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 17:41
Re: Polo na 15 kach
auta sa zvacsuju tak aj kola sa zvacsuju .... aj S klada mala kedysi 16tky v zaklade ... a predstav si ju na 16takch v zaklade dnes ... pruser ze >:D

rover mini aj maluchy mali kedysi dokonca 12tky kola ... dnes uz take hadam ani nie su :-) ... ked si predstavim ze na felde aj 14tky vyzerali ok a dnes sa na fabii 15tky zdaju male tak dalsi dovod na zamyslenie kam tie auta smeruju svojimi rozmermi a hlavne aj vyskou a pontonom kasne.... a aj take 17tky na CLA medvedi dokonca posobia tak male ze ich skoro tam ani nevidiet ... tam to chce aspon 19tky... ale to je fakt auto ktore hodne trpi na male kola .... pritom 19tky aj na velkom a vysokom sportage uz vyzeraju hodne dobre ....

ja sa obavam ze casom budu fakt vsade uz velke kola aspon 16tky-17tky... proste prejde sa na nejaky vacsi standard a mensie kola postupne zmiznu... ved dnes 15tky obuva uz citigo ... pritom na 206tke S16 kedysi 15tky to boli proste uz pecka kola ze .. vsetko sa meni... ach jo... inak tie spominane 16tky na cougare to mame priamo v areali takyto kusok u nas... ma dokonca aj zakrytovane sruby ... cele to ma prekryte kovovym krytom akoby ... ono kola mal docela balony len tie samotne disky mi na cougar prisli vo velkosti 16 palcov ako male.... ved dnes to maju fabie sranda

ako top model aurisu je jasne ze do hybridu nedaju nejake 15tky ako v zakladnom ceede :-) ... dokonca jedno biele polo ako moje u nas kusok dalej vidim.. ale ma 16tky .. sakra.. a ten vizulny rozdiel je uz fakt citelny... doslova na tych kolach stoji rozkrocene ... moje je pritom stale akoby kusok ucupene s nohami spolu >:D
8. 6. 2018 13:49
Pěkná recenze!
Fajn recenze, rozhodně jsem nepociťoval, že by VW group tlačil na autora článku :yes: Z pohledu praktického je lepší volba v interiéru větší Polo, ale za sebe musím říct, pokud jezdí člověk denně do práce, rozhoduje právě komfort, tj. odhlučnění, sedadla, podvozek, lehká spojka a menší kufr už tak člověk neřeší :-) Z tohoto pohledu bych bral raději Fiestu, která navíc za mě boduje i spolehlivostí Ecoboostu 1.0.
Co mě trochu děsí je trend VW Group dělat tenké dveře, nevěřím na zázraky, kus pořádného plechu a výztuh ve Fiestě ochrání lépe...
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2018 14:06
test aut tu
Polo
[odkaz]

Fiesta
[odkaz]

a moj favorit
Jazz
[odkaz]

;-)
Rozbalit vlákno
6
8. 6. 2018 14:34
Re: test aut tu
V čem je tento španělský server lepší, důvěryhodnější než Svět Notorů?
8. 6. 2018 20:16
Re: test aut tu
Možná v tom, že je lepší schopnost auta zatáčet exaktně změřit podle jednotné metodiky než o nich pindat a popisovat subjektivní dojmy v několika odstavcích.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 20:27
Re: test aut tu
Nechci ti brát iluze = ale i českej SM měří = mám po ruce srovnávací test Golfu a 308

Naměřená dynamika 0-20; 0-40; 0-60; 0-80; 0-100; 0-120; 0-140
Pružnost 60-100 a 80-120 na IV, V, VI a VII
Samozřejmě spotřeba = město, dálnice, okreska

Taky otáčky při 130 km/h. Samozřejmě brzdná dráha a skutečná rychlost při tachometrovejch 50, 90 a 130

Tentokrát mě fakt dostali = jednu kapitolu nazvali "Co ty cuky?" = asi speciál pro Karla = o DSG
Avatar - _Karel_
8. 6. 2018 23:00
Re: test aut tu
No já nemám DSG z Golfu. A přestaň mě laskavě přesvědčovat, že moje převodovka cuká, já tě taky nepřesvědčuju, že tvůj Auris jezdí za 12l.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 23:03
Re: test aut tu
To je ten problém = převodovka DSG cuká = viz i tenhle test, kde tomu je fakt věnovaná samostatná kapitola. Neni důležitý jestli tvuj jeden kus ne = problém sou ty ostatní

A Auris nejezdí za 12 = rekord mám 10 >:D
Studenej motor krátká trasa klima naplno :-)

Jinak fakt dlouhodobej průměr 4,6 = ale chvilku mi trvalo se to naučit. Tuhle sem měl 3,3 = ale to bejvá náhoda, to úmyslně nedáš = to se to prostě musí sejít

Viz německý testy Audi = DSG cuká i tam. Jestli tobě ne = buď rád
Ale neřikej = že to DSG převodovky nedělaj
8. 6. 2018 23:15
Re: test aut tu
A jak to souvisí s měřením losího testu nebo slalomu?
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 15:40
nova fiesta
PS: tych 269L objem kufra pri fieste v tabulke nie je preklep? mne to pride akosi malo

PS: podla mna zadne svetla na vysku sedeli fieste a tomuto jej tvaru kasne viacej.... teraz je to zozadu uz take nijake ( videl som v reale novu festu a nesedelo mi to moc ) .. rovnako aj nove polo mi zozadu nepride tak dobre zvladnute ako to predosle .. ) je to akoby proporcne divne to siroke veko kufra kontra tie malicke svetla ) .. a aj kam sa mu podeli cervene odrazky vzadu v narazniku? ja ich na predoslom pole mam a sedia mi tam ... ved je to teraz "in" ci nie? maju ich snad vsetci dnes uz .... co sa deje... setri sa alebo je to naznak opat nejakej novej mody minimalizacie u vw? .... :*)

u vw sa mi paci novy T-roc aj arteon ci touareg ale vizaz noveho pola aj jeho motorizacie su pre mna priznam sa docela slusnym sklamanim ... ach jo ;-\ ... do buducna teda by to asi chcelo uz rovno golfa potom ( uz len nieco vyhrat >:D ) :yes:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Londonbridge
8. 6. 2018 17:15
Re: nova fiesta
Fiesta ma najmensi kufor v triede. Par krat som s nou bol nakupovat a je to na par igelitiek a WC papier ,prasok na pranie uz musis dat na zadne sedadla. Ak je napr.4 clenna rodinka a chce s tym urobit vacsi tyzdnovy nakup tak zasypu aj zadne sedadla tak ze na nakup odporucam aby v zadu nikto nesedel... >:D
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 17:55
Re: nova fiesta
ale aj tak sa mi to zda malo.. ved uz felda mala 272 litrov.... 269 litrov vo vyse 4m dlhom hatchi to sa vobec da takto "dobabrat" ? tam aspon 300L proste musi byt.. nie je mozne ... ved ja mam papierovych 280 ked dam dole dvojite dno a aj tak sa mi zda ze je to tak akurat... dokonca mam pocit ze aj ta felda bola vacsia v tomto hoc papier tvrdi inak

PS: uz takych 251L ma 3,6m dlhe mini auto i10.... takze fiesta proste musi mat logicky podstatne viac .. aspon 300 urcite :yes:
8. 6. 2018 19:39
Re: nova fiesta
Ako dobabrať? Prečo má byť v malom kompakte kufor prioritou? To nie je auto určené pre 5-člennú rodinu na nákupy a dovolenky. Ford uprednostnil plastické tvary a štýl, Fiesta sa dozadu viditeľne zužuje. Plus možno iný tvar podbehov, zadné sedadlá o kúštik viac vzadu, podlaha trošičku vyššie, plató máličko nižšie, o chlp hlbší nárazník alebo menší zadný previs... možností je veľa. 30 litrov v kufri, to je záležitosť rádovo centimetrov, a niektoré autá majú kufor väčší len papierovo, možno aj to tvoje Polo... Podľa teba čím dlhšie auto, tým musí mať väčší kufor?
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 20:22
Re: nova fiesta
250-260L maju dnes uz miniauta ( i10, picanto, citigo ) ... ktore su o 40cm kratsie od fiesty.... netvrdim ze u maleho auta je kufor priorita... ale male auto s kufrom miniata mi pride uz kusok zvlastne ( rovnaky problem v reale som mal s predoslym swiftom.. auto kasnou objemne jak balvan ale kufor jak v pande ... tam nedas do neho ani koleso z feldy ).... jasne ved ja tiez nemam velky kufor... ale ked to moje ma udajnych 280L ( fakt ziadna slava v reale ... mam citak ze ma oblbli >:D .... ale na nakupy postaci ) tak potom 269 bude v takomto uz docela velkom aute doslova slabucke
8. 6. 2018 22:14
Re: nova fiesta
Ty si fakt trúbka. Kúp si kombíka.
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2018 22:22
Re: nova fiesta
rada jak bejk... pan je znalec ;-)
9. 6. 2018 20:19
Re: nova fiesta
Tak si ešte raz prečítaj, čo som napísal, a pokús sa to najprv pochopiť.
Avatar - miromen
9. 6. 2018 21:39
Re: nova fiesta
H/K je butatót o kterem plati to o koze a petrželi.
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2018 14:01
Re: nova fiesta
Fiesta je uvnitř malá, v kufru taktéž. jestli to vadí nebo nevadí, je otázkou preferencí. Většině to nejspíš vadí, protože trend ve třídě je jasný.
Avatar - miromen
10. 6. 2018 14:58
Re: nova fiesta
Ano je mala a svou malosti bez problemu zapada do segmentu B. Takže nevim jaky je ten jasny trend ve třidě, ale evidentně je většina vyrobcu, kteři je pokladaji jako městske a přiměstske vozitka a jako druhe či třeti auto do rodiny, připadně pro duchodce pro dojižděni za nakupy.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 16:39
Re: nova fiesta
ano, svou malostí úspěšně zapadne na dno prostornosti ve třídě segmentu B. Což sice může někomu stačit, ale nepochybně to není tím, čím by se Ford měl chlubit.
Avatar - miromen
12. 6. 2018 16:45
Re: nova fiesta
Opravdu na dno ? Tak to maš važně chaby přehled.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 17:43
Re: nova fiesta
Jmenuj mi míň prostorné konkurenty :-! :-!
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2018 14:02
Re: nova fiesta
připomínka k malému kufru je zcela na místě.
Avatar - miromen
10. 6. 2018 15:00
Re: nova fiesta
To, že si někdo koupi auto a nevyhovuje mu velikost neni problem auta, ale "hloupost" samotneho majitele. Takže pro kufr plati to same co pro vnitřni prostornost.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 16:07
Re: nova fiesta
Ty se už prosím tě vzbuď z toho tvého modrého snu...

Vnějšími rozměry je Ford v rámci třídy porovnatelný, vnitřní prostorností je o třídu níž. Proč by si kvůli tomu měl brát zákazník o třídu větší auto??? Jiní nabídnou více, tak to zkrátka je. To není hlozupostí zákazníků, to je neschopností Fordu :-!
Avatar - miromen
12. 6. 2018 16:33
Re: nova fiesta
To je pohled konstruktera nebo naprosteho lajka s jednoduchym pohledem...tipuji za B.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 16:40
Re: nova fiesta
Život s tvým omezeným pohledem musí být skvělý >:-[] 8-s
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2018 14:03
Re: nova fiesta
nic si z toho nedělej. Zcela souhlasím . Kufr Fisety je malý, stejně jako Fiesta uvnitř. O tom není pochyb.
8. 6. 2018 16:07
jelimani v diskuzích
paní rovnátková a dvojjediný ostravák ostravský... zavřete je do klece, oba, pak bude na světě líp...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2018 16:09
Re: jelimani v diskuzích
Ten [odkaz] byl náhodou výbornej = smál sem se skoro celej film :yes: >:D

Ale je sranda = že si myslíš že tohle píše holka = eště větší sranda by asi bylo osobní setkání >:-[]
8. 6. 2018 20:58
Dal bych přednost Ibize
Myslím, že ideální řešení dilematu jestli zábavná Fiesta, nebo superprostorné Polo je nová Ibiza - designově zdaleka ne tak upjatá jako VW (a možná ještě pohlednější než Fiesta), jízdně podobně zábavná jako Fiesta a zároveň srovnatelně (tedy nadprůměrně) prostorná, jako Polo (stejná nejmodernější platforma MQBAO). :-) :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - CHerokee
8. 6. 2018 22:56
Re: Dal bych přednost Ibize
Ibiza je stejně nezábavná jízdně jako Polo. Technicky to jsou klony. Já bych hlavně nevybíral tříválec, což Fiestu diskvalifikuje. A to Fiestu mám v garáži. Naštěstí s rozuným počtem válců.
9. 6. 2018 07:43
Re: Dal bych přednost Ibize
Jasne, do maleho auta nejlepe V8 s kompresorem, cokoli mensiho nedava smysl
9. 6. 2018 21:15
Re: Dal bych přednost Ibize
Nemáš vůbec pravdu, Ibiza má tužší podvozek a je celkově jízdně pevnější a agilnější. :-) :yes:
10. 6. 2018 15:30
Re: Dal bych přednost Ibize
Není pravda, Fiesta se dá pořídit s atmosférickým čtyřválcem.
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2018 11:54
Re: Dal bych přednost Ibize
Není to náhodou tříválec?
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2018 12:12
Re: Dal bych přednost Ibize
Je = pro čtyřválce musíš k Toyotě
Avatar - miromen
9. 6. 2018 08:16
Re: Dal bych přednost Ibize
Tak ty davaš přednost takove te spodině a lowendu.
9. 6. 2018 21:17
Re: Dal bych přednost Ibize
>:D >:D >:D Zkus si prohlédnout a projet se s takovým Sanderem, abys pochopil, co je to opravdový "lowend"!, ty "spodino"! >:-[]
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2018 11:44
Re: Dal bych přednost Ibize
Vybírat mezi Ibizou a Polem by pro mě bylo další dilema. Ibiza může být po dorovnání výbav snad ještě dražší než Polo, na kterém se mi navíc líbí inovativnější palubní deska z kvalitnějších materiálů. Takhle od stolu tedy nevím. :-)
Avatar - rohYpnol
9. 6. 2018 16:24
Re: Dal bych přednost Ibize
nadšení z Ibizy moc nechápu. Ibiza ok, ale Polo na mě ve všech rovinách působí hodnotnějším, vyváženějším a dospělejším dojmem.
9. 6. 2018 15:04
Re: Dal bych přednost Ibize
Něco na tom je, i někteří Britové to vidí jako ty
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
9. 6. 2018 16:22
Nečekaně racionální závěr
Fiesta FL potřebovala jako sůl a musím uznat, že jí to posunulo o hodně výš. Bohužel, cenově ji to doslova vystřelilo na měsíc >:-[]

Celkově ale musím souhlasit, Polo je ve srovnání s Fiestou nastavená úplně jinak a uvnitř je to auto o třídu větší. Fiestě totiž zůstal základ a nectnost/vlastnost předchůdce - a to stísněný interiér.

Kdo hledá auto pro dva a je menšího vzrůstu, může si dát i Fisetu, pro všechny ostatní je Polo lepší volbou.

Mimochodem, příliš nesdílím nadšení z nové Ibizy. Není špatná, ale jen dokud ji nesrovnám s novým Polem. Nové Polo je pro mě králem třídy, posunulo se o hodně výš, má šmrnc, není to nudné das Auto.

Fiesta dobré, ale králem třídy je Polo :-! :-!
Rozbalit vlákno
12
9. 6. 2018 21:19
Re: Nečekaně racionální závěr
Já bych v této třídě naopak volil Ibizu, nejlépe 1.5 TSI. :-) Inu každý podle svého gusta, a tak je to správně! ;-)
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2018 13:56
Re: Nečekaně racionální závěr
Nic naplat, ibiza mi přijde jako bezcharakterní klon Pola. Taková podivná splácanina. Ale samozřejmě, 100 lidí, 100 chutí ;-)
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2018 14:22
Re: Nečekaně racionální závěr
Dle testů je bezcharakterní právě to Polo. :-) Mně se Ibiza líbí a v této cenové hladině by rozhodně byla v top 3 výběru. Její největší fail je sociální interiér levnějších verzí (Reference je na blití) a celkově divný systém výbav.
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2018 14:48
Re: Nečekaně racionální závěr
Ano, co se týká Ibizy, jsem asi vyjímka. Proto jsem psal, že to nadšení z ní moc nechápu ;-)
Polo taky potřebuje lepší výbavu, ale ani v základu to není tragedie.

Mě na nové ibize vadí, že je na mě až příliš Volkswagen a zevnitř mi až příliš připomíná spíš Fabii. Určitě mi to nevadí z pohledu výsledku, ale vadí mi to z pohledu charakteru Ibizy. Ibiza byla vždy docela "svá", dnes mi přijde až příliš "das Auto".

Zatímco Polo je podle mě přesně takové, jak očekávám. Proto z těch dvou mám výběr jasný - Polo. Vlastně i z pohledu Fabie. Polo se posunulo o dost dál, Fabia zůstala na ocet.
Avatar - miromen
9. 6. 2018 21:38
Re: Nečekaně racionální závěr
Jako řidič s nižšimi naroky se ani nedivim, že polo považuješ ze nějakeho krale u ktereho se naplno projevila usedlost a konzervatismus. U pola jako jedinou zajimavou verzi vidim akroat tak samotne GTI jinak dost nezajimave auto o to vic, když je tu pravě fiesta, ktera opět ukazuje jak se to ma dělat za pohybu. Opět stejny nesmysl v podobě, kdo nema prostor jako momentalně koncern tak je stisněny. Trochu se prober. V předni časti ve fiestě to určitě neni jen pro osoby nižšiho vzrustu, nevim kde si na to přišel. Zrovna zde u fiesty nastala změna v tom, že v horni polovině je interier podstatně širši a stejně jako u předchoziho pola už neni třeba hlava v bliskosti sloupku. Jinak věc, ktere bych si ani nevšim, ale docela mě zarazila a to u fiesty komfort a přijemnost posazu v zadni časti. Tohle třeba pravě koncern nebo takovi japonci nenabidnou ani o segment vyše.
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2018 13:53
Re: Nečekaně racionální závěr
Vylez už z toho svého akvária a podívej se kolem sebe >:-[] 8-s Polo je jízdně velmi dobré, a to bez ohledu na to, jestli je Fiesta ještě lepší nebo ne.

A jestli Fiesta těm možná 5% řidičů, kteří dokážou docenit ten rozdíl nabídne o něco lepší požitek z jízdy, prosím. Ale většině je tohle absolutně jedno.

A to se nebavíme o tom, co se snažíš tu nemístně podsouvat, tedy o nějakých řidičích s nižšími nároky. Pokud bychom se tu bavili o vozech pro zábavu (kupé/kabrio/hot hatch atp.), tak nepochybně nějaký pocit z řízení dostane úplně jiný význam.

Ale tady? Tady se bavíme o normálních (u nás bohužel i často rodinných) vozech, které stráví většinu času poposkakováním v kolonách v příměstském provozu. tak tady neplácej nesmysly na téma řidičů s nižšími nároky 8-s :-! :-!
Avatar - miromen
10. 6. 2018 14:53
Re: Nečekaně racionální závěr
Mě je absolutně uplně jedno co si kdo koupi a na zakladě čeho. Ja řešim auta a z předchozich generaci vim jak se to mělo. A jizdni projev byl zasadně rozdilny. A stejně jako dnes se o polu psalo, že je to pologolf a že je teměř na jeho urovni a byl to holy nesmysl. To, že koncern udělal auta, ktere se daji v ramci B segmentu použit i jako levnějši rodinna auta je jejich věcm stejně jako to, že ford udělal klasicke auto B segmentu ne pro rodinne učely jako řada dalšich.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 16:09
Re: Nečekaně racionální závěr
ano, ve třídě malých vozů jsou různé přístupy. A C3, Fabia, Polo, Ibiza, Corsa, Punto s prostorností problém nemají. Ford ano.
Avatar - miromen
12. 6. 2018 16:36
Re: Nečekaně racionální závěr
Tak sam napišeš, že ve třidě malych a ja jen dodam, že nejen tam jsou ruzne přistupy. Někdo děla "papiraky" jiny polokrabicoidni modely někdo poctivějši a jini vic odrbavaji.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 16:41
Re: Nečekaně racionální závěr
což nemá naprosto žádnou spojitost s prostorností, že >:-[] >:-[] :-!
Avatar - miromen
12. 6. 2018 16:46
Re: Nečekaně racionální závěr
Pravě si mě přesvědčil o nevědomosti.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2018 17:45
Re: Nečekaně racionální závěr
Jistě - nejde udělat pevné, bezpečné a prostorné auto, které neplýtvá místem.
11. 6. 2018 11:42
dobrý výber
Super, že 2 dobré autá sú tak rozdielne, každý má čo chce, ja by som bral fiestu. Len na nekonečnú tému atmo/turbo chcem povedať, že pokiaľ vidím parametre tu testovaných áut, tak môj svišť 1,2 66 kw je na tom rovnako aj v dynamike aj v spotrebe. Asi aj vďaka mušej váhe, ale to je mi jedno. Myslím, že do mesta a okolia je to vhodnejšia alternatíva. Protestuje až od tisíc dolu (omyl sa stane), od tisíc hore sa na dvojke trojke pozbiera, od 1500 ťahá dobre, na križovatke rozhodne nie som brzdou ako tu niekto písal nezmysly, ak dám občas detskú súťaž, tak zatopím hockomu. Nedostatok výkonu a pružnosti by sa mohol prejaviť iba na diaľnici alebo s plnou náložou, ale to sa asi nik nediví. Mám z neho lepší pocit ako som mal zo staršej atmo 1,6/100 k vo fokusoch.
Rozbalit vlákno
0