Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta dosáhl na soutěži v úsporné jízdě spotřeby 2,6 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
Moderní malý vůz s turbodieselem pod kapotou je v konzumaci paliva většinou střídmý. Ale umí být ještě úspornější.

Myslíte si, že hodnoty spotřeby dle evropské metodiky neodpovídají reálnému provozu? Většinou se liší bohužel výrazně směrem nahoru, ale se skutečně lehkou nohou na plynu se dá dostat i hluboko pod ně. Například při ekorally. Pořádají se snad všude po světě. Také Britové mají svůj MPG Marathon. Letos ho vyhrála modrá Fiesta ECOnetic 1,6 TDCi.

Trasu dlouhou 592 km po silnicích Anglie a kopcích jižního Walesu absolvovali bývalí soutěžní jezdci Andrew Marriott a Andy Dawson s konečnou spotřebou 2,5968 l/100 km. Jejich turbodieselová Fiesta v provedení ještě před připravovanou modernizací tak zkonzumovala o 21 % méně nafty, než uvádí automobilka (3,3 l/100 km). Pravidla soutěže nepovolují žádné úpravy, automobily jsou zcela sériové. Fiesta ECOnetic standardně používá obvyklý balíček úsporných verzí: start-stop, úpravy spalování, rekuperační brzdění s dobíjením akumulátoru a delší převody.

Nejbližší soupeře porazili Marriott s Dawsonem o zhruba 0,15 l/100 km, což je poměrně hodně. Uspěl i protežovaný Focus s tříválcem 1,0 EcoBoost a výbavou Titanium. Ten maraton absolvoval se spotřebou benzinu 4,561 l/100 km, zatímco tovární hodnota hovoří o 5,0 l. A užitkový Transit Custom 270 s přeplňovaným vznětovým motorem 2,2 TDCi jej zvládl s výsledkem 5,041 l/100 km, zatímco výrobce udává 6,9 l. Mezi dodávkami obsadil třetí příčku. Tento vůz mimochodem řídili zaměstnanci technického střediska Fordu v Duntonu Owen Wood a Richard Powell.

Pořadatel podniku Ross Durkin při vyhlášení vítězů řekl: „Na letošní MPG Marathon se bude vzpomínat, vždyť dva týmy pokořily bájnou hranici 100 mpg (2,8 l/100 km). Zlepšení oproti kombinovanému cyklu dosáhlo celkem 27 vozidel, takřka 16 % všech účastníků. Výrobci udělali v oblasti snižování spotřeby u osobních i lehkých užitkových automobilů obrovský kus práce. Motoristé ale nesmí jejich čísla vidět jako maximálně dosažitelná, nýbrž se je pokoušet překonat.“

Ač je maraton sponzorován společnostmi ALD Automotive a Shell (ten dodal palivo FuelSave), pro Ford to bude určitě výborná reklama.

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
10. 10. 2012 19:32
Re: spotřeby
Souhlasím, stačí jen trochu rozumu a dá se docílit nižších než normovaných spotřeb. Je však pravda, že jde o ročník 1997, kdy to ještě celkem sedělo. V papírech 7,9, v reálu podle dotankování 7,6 celoročně, letní spotřeba 7,3 litru.

Jinak když už jsme u těch Korejců, s Kia Ceed 1,4/77kW jsem jezdil velmi lehce nad 5 litrů (v papírech 5,7), ale zde je pravda, že to byly trasy s menším podílem města a zde jde o údaj z PP. O kolik proměřoval, to skutečně netuším.
10. 10. 2012 19:17
Re: spotřeby
Dle papírů 11,0/6,0/7,8, reálně za cca 3000 km spotřeba 6,8.
Avatar - dr.biker
10. 10. 2012 16:35
Re: spotřeby
Přesně tak, jezdit za stejně nebo dokonce méně než udává výrobce, není až takový problém. Naše Punto má mít spotřebu 5,7 podle výrobce, běžně jezdím do 6 litrů s velkým podílem jízdy ve městě. Při delších trasách se pohybuji pod 5,5 litrů/100 km. Stačí se sžít s autem a nejezdit stylem plyn-brzda, ale využívat setrvačnosti. Podotýkám, že nejsem brzda provozu, teda kromě dálnice. >:D
Ale spotřeba vítězné posádky se mi zdá hodně nízká až nereálná. Řidič Fiesty musel mít velký pud sebezáchovy a musel uvažovat tak 10 km dopředu co udělá, aby zbytečně nezvýšil spotřebu. Za to má můj obdiv.
10. 10. 2012 16:10
Re: spotřeby
Ja mam papierove 5,8/3,9/4,6 a dlhodobu po 40tis. km mam 4.56 :-)
Na 3.9 sa da dostat pokojnou jazdou mimo mesto s 80-90 na tacho.
4.2/100 mi to spravilo po 450km a s priemerkou 82kmh.
10. 10. 2012 16:06
Re: spotřeby
na papírové hodnoty se ti dostanu se skoro každým autem. jen to chce mít cit v noze a nedivočit.