Ford Fiesta dosáhl na soutěži v úsporné jízdě spotřeby 2,6 l/100 km

 

Moderní malý vůz s turbodieselem pod kapotou je v konzumaci paliva většinou střídmý. Ale umí být ještě úspornější.

Myslíte si, že hodnoty spotřeby dle evropské metodiky neodpovídají reálnému provozu? Většinou se liší bohužel výrazně směrem nahoru, ale se skutečně lehkou nohou na plynu se dá dostat i hluboko pod ně. Například při ekorally. Pořádají se snad všude po světě. Také Britové mají svůj MPG Marathon. Letos ho vyhrála modrá Fiesta ECOnetic 1,6 TDCi.

Trasu dlouhou 592 km po silnicích Anglie a kopcích jižního Walesu absolvovali bývalí soutěžní jezdci Andrew Marriott a Andy Dawson s konečnou spotřebou 2,5968 l/100 km. Jejich turbodieselová Fiesta v provedení ještě před připravovanou modernizací tak zkonzumovala o 21 % méně nafty, než uvádí automobilka (3,3 l/100 km). Pravidla soutěže nepovolují žádné úpravy, automobily jsou zcela sériové. Fiesta ECOnetic standardně používá obvyklý balíček úsporných verzí: start-stop, úpravy spalování, rekuperační brzdění s dobíjením akumulátoru a delší převody.

Nejbližší soupeře porazili Marriott s Dawsonem o zhruba 0,15 l/100 km, což je poměrně hodně. Uspěl i protežovaný Focus s tříválcem 1,0 EcoBoost a výbavou Titanium. Ten maraton absolvoval se spotřebou benzinu 4,561 l/100 km, zatímco tovární hodnota hovoří o 5,0 l. A užitkový Transit Custom 270 s přeplňovaným vznětovým motorem 2,2 TDCi jej zvládl s výsledkem 5,041 l/100 km, zatímco výrobce udává 6,9 l. Mezi dodávkami obsadil třetí příčku. Tento vůz mimochodem řídili zaměstnanci technického střediska Fordu v Duntonu Owen Wood a Richard Powell.

Pořadatel podniku Ross Durkin při vyhlášení vítězů řekl: „Na letošní MPG Marathon se bude vzpomínat, vždyť dva týmy pokořily bájnou hranici 100 mpg (2,8 l/100 km). Zlepšení oproti kombinovanému cyklu dosáhlo celkem 27 vozidel, takřka 16 % všech účastníků. Výrobci udělali v oblasti snižování spotřeby u osobních i lehkých užitkových automobilů obrovský kus práce. Motoristé ale nesmí jejich čísla vidět jako maximálně dosažitelná, nýbrž se je pokoušet překonat.“

Ač je maraton sponzorován společnostmi ALD Automotive a Shell (ten dodal palivo FuelSave), pro Ford to bude určitě výborná reklama.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Fiesta Mk7 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy

Soudce kauzy údajného tunelování papírny Neograph se chce…

Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena…

Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z…

Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka

Prezident Miloš Zeman udělil milost Jiřímu Kajínkovi,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu, mobil nepoužívám, kartou neplatím

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu,…

Jožo Ráž (62) byl dříve vděčný za každého fanouška, ale nyní už jejich přízeň nemůže vydržet. Slovenský zpěvák…

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži ušetřila přes 17 milionů

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži…

Plány na revitalizaci Stromovky pokračují. Praze se podařilo vysoutěžit dodavatelské firmy pro realizaci…

 

iSport.cz

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té zkušenosti nelituju

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té…

Jen několik měsíců vydržela atletce Zuzaně Hejnové spolupráce s německým trenérem Falkem Balzerem. Krátce před…

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v Interu střídal Ranieriho

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v…

Podruhé v novodobé historii, nepočítáme-li slovenské sousedy, vsadila Sparta na zahraničního trenéra. Od příští…

 

Reflex.cz

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci premiéra, říká jeho exporadce Šarapatka

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci…

Jaký byl Miloš Zeman jako premiér? A jak se od té doby změnil? A měl by se znovu ucházet o post na Hradě? Nejen…

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…