Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Fiesta eWheelDrive: Elektromobil s pohonem zadních kol

Prototyp elektrické Fiesty má elektromotory v zadních kolech. Podle autorů má toto řešení mnoho výhod.
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 21:58
svet se fakt zblaznil...
proc to musi mit 81kW, a proc je to cely na baterky? Az nekdo postavi podobny auto, ale ty motory v kolech budou mit tak 40kW, a ve predu pobezi tak asi pullitrovej motor, kterej bude nabijet relativne malej akumulator, + rekuperace energie, realna spotreba ve meste tak do 3 litru - tak si pro nej pujdu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 22:00
Re: svet se fakt zblaznil...
a myslim, ze nebudu sam... Vzhledem k absenci prevodovky a spojky to ani nebude o nic drazsi... a bude to mit normalni dojezd... myslim, ze nas bude hodne.
29. 4. 2013 08:40
Re: svet se fakt zblaznil...
takove auto jiz mas moznost koupit a jmenuji se Opel Ampera a Chevrolet Volt

mimochodem proc pulitrovej motor? proc ne litrovej nebo dvoulitrovej motor, takoveto motory coby generatory jedou tak jako tak na nejakych optimalnich otackach aby dosahovali optima co se spotreby a vykonu tyce, a jejich potreba chodu tak urcite nebude u jejich teoretickeho maxima, tedy ve tvem pripade alespon tak 20-30kW, pullitr s takovym vykonem by se myslym dost trapil a zral by vic nez nejaka 1.5-2.0 ktera by pro potrebny vykon jela v ulne jinem rozmezi, tedy zaprve zrejme mensi spotreba a zadruhe zrejme mnohem delsi zivotnost :-)
29. 4. 2013 09:16
Re: svet se fakt zblaznil...
Nu bude to stejne drahe jako je Ampera s Voltem..a tudiz neprodejne..kdyz za takovy kram chcou skoro milion korun :-)

Navic uspora taky nic moc, pokud opravdu poctive nenabijis ze zasuvky (me prijde, ze tuhle cenu za energii vyrobci nikdy poradne nepocitaji), tak je realna uspora nic moc...benzinovy motor na dobijeni zere az az..navic je auto tezke, protoze spojuje opet dve reseni.

Takhle motor v kolech.....volny prostor pod predni kapotou pro dostatecny pocet baterii a radny dojezd....a ...jo to by uz slo :-) jen ta cena bude zase mimo :-)

A to jsem si myslel, ze benzinovy/naftovy motor (plus nekolika stupnova prevodovka) musi byt vyrobne mnohem drahsi nez elektromotor (ajednostupnova prevodovka) :-) ale holt..je to jinak :-) ..nepocitam podpurne technologie..ze by to byl takovy rozdil chmm :-) a baterky
29. 4. 2013 10:28
Re: svet se fakt zblaznil...
Pokud se bavíme o čistém elektromobilu (nebo s hybridu s dlouhým dojezdem - bráno relativně, samozřejmě), cena je o bateriích. To jsou statisíce čistě ve výrobních nákladech. Počítá se samozřejmě s tím, že cena půjde dolu. Hodně to ovlivňuje ziskovost projektu. Při nástupu na trh může baterie tvořit klidně i více než 50% ceny.
29. 4. 2013 10:43
Re: svet se fakt zblaznil...
Já ti nevím. Sice ti to umožní vydolovat z motoru nejvyšší účinnost, nicméně elektrická cesta ke kolům dnes není nejefektivnější. Jde o balancování vyšší účinnosti proti vyšším ztrátám v přenosu energie. To podle mne k zázračným spotřebám nepovede. Úsporu ti to přinese hlavně jako elektromobil, tedy ve chvíli, kdy budeš poctivě nabíjet.

Důležitější je podle mne ta hybridní část. Když to vezmu celkově, tak dobře udělaný hybrid je dnes ve světě elektřiny to nejlepší řešení. Při nízké zátěži umožňuje motoru se chovat jako generátor a při vysoké využívá efektivnějšího přenosu energie mechanickou cestou. Větší kapacita baterií je teoreticky lepší, nicméně praxe ukázala, že rozdíl ve spotřebě je marginální, pokud nepočítáš dobíjení, a doslova směšný vzhledem k nákladům na pořízení.