Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta: první informace, oficiální fotografie a staronové jméno

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (141)
První oficiální fotografie několik týdnů před zahájením autosalonu v Ženevě doprovází ujištění automobilky: Verve byl koncept, ale produkční model ponese jméno Fiesta.

Třídveřový koncept Verve se představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a veřejnost překvapil svým dynamickým vzhledem, který vychází z kinetického designu současných Fordů. Nyní automobilka zveřejnila první fotografie třídveřové Fiesty, která se má představit na letošním ženevském autosalonu. Vzhled jnové Fiesty se od designu konceptu příliš neliší.

Tiskové materiály automobilky uvádějí, že v nabídce sériového modelu bude pět pohonných jednotek. Zážehové agregáty budou zastoupeny čtyřválci Duratec, prvním z nich bude motor o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW (60 k) nebo 59 kW (80 k). Následovat budou motory o objemu 1,4 l s výkonem 67 kW (91 k) a 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k). Diesely budou nabízeny s objemem 1,4 l o výkonu 50 kW (68 k) a 1,6 l s výkonem 66 kW (90 k). Motory budou pohánět kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky nebo čtyřstupňové automatické převodovky, která má být dispozici pro benzinový motor o objemu 1,4 litru.

Nová Fiesta má podobně jako příbuzná Mazda 2 přijít s konstrukcí, která bude lehčí, ale pevnější než u odcházejícího modelu. Automobil bude vybaven elektrickým posilovačem řízení E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Poprvé Fiesta nabídne, kromě čelních, bočních a hlavových airbagů i kolenní airbag řidiče. V nabídce výbavy samozřejmě nebudou chybět elektronické vymoženosti současnosti, jako je Bluetooth a přípojka pro MP3.

Ford má s Fiestou velké plány a v letech 2008 až 2010 ji chce postupně uvést na trh v Evropě, Asii, Jižní Africe, Austrálii a Americe. Jako první si od dealerů budou moci novou Fiestu odvézt zákazníci v Evropě, kde má být prodej spuštěn na podzim a těsně před tím Ford odhalí i kompletní technické údaje.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (141)
18. 2. 2008 10:14
Re: Kterak pejsek s kočičkou pekli dort
Musím si ten nesoulad hledat sám - jedna blbost tam přece jen je a docela velká. Výdech ventilace - na středovém panelu je obdélníkový s klasickou žaluzií, u okna je kruhový s dvojitou klapkou jako z Mazdy (tyhle kruhové klapky mi neseděly už v Mazdě 6, tam ale bylu všechny stejné, ve středu i na kraji).

Ale ani to mi nestačí na slovo spatlanina.
18. 2. 2008 09:57
Re: Kterak pejsek s kočičkou pekli dort
Taky souhlasit nebudu, protože pleteš dvě věci dohromady. Nelíbí se ti to, na to máš právo, to ti uznávám. Problém máš v tom jak to zdůvodnit.

Slova agresivní, extravagantní i manýristický beru, v tom se opět shodneme. Ford se poslední dobou vydal na cestu, která vyvolává velké emoce. Odmítá se zalíbit každému, jako to dělá VW, prostě se pokusí udělat auto, které má nějaký výraz a jde do rizika, že se určité části líbit nebude. Tady ale není nic exaktního, na čem by se dalo dokázat, proč je něco hezké a něco škaredé.

Znovu ale důrazně nesoulasím se slovy nejednotnost stylu. To je věc, která je zdůvodnitelná, nejlépe na příkladech. Novému Mondeu třeba vyčítají přepínač střešního světla, který zůstal ze starého modelu a k ostatním tlačítkům v interiéru se nehodí. To je ale spíš hnidopišské hledání drobností, když se celku nedá moc vytknout.

Jsou lidi, kterým se nelíbí stříbrná zadní světla na Mazdě 6. Jenže proč by nutně měla být červená, když vpředu jsou stříbrná? Je to dodržení stylu s tím, že ne každému se to musí líbit. Stříbrnošedý plastový mnohoúhelník ve Fiestě zapadá do celkového stylu interiéru, protože hliníkové doplňky najdeš na volantu, na obroučkách budíků, na madlu dveří. Není to nesoulad, jako má Mondeo, když velká hliníková plocha na středovém panelu nemá oporu nikde jinde v interiéru. Ovládání rádia prostě nezapadá do rozměrů ISO ani 2xISO, má to své plusy i mínusy - těžko si rádio vyměním, ale zase mi ho nikdo neukradne.

Chceš nesoulad? Co vidím, tak kroužek kolem tlačítka Start je chromový, měl by být hliníkový. To je ale málo na odsouzení celého interiéru. Na spatlaninu musíš najít výranějši kontrasty a musí jich být víc. Jestli se ti to prostě nelíbí, tak i cingrlátka k takovému soudu beru, ale spatlaninu prostě ne.
17. 2. 2008 13:16
Re: POLO-ČAS
Kdyby Polo vyjelo s obdobným designem, zlomilo by mu to vaz.

Polo staví na jiném stylu, nutno říci, že na poměrně úspěšném. Vždy se pere o první příčky. Není důvod ke změně na tento pseudolíbivý design.
17. 2. 2008 11:07
jejej
nooo tak exteriér je pěknej , ale ten interiér je bomba ... jsem zvědav jak bude vypadat naživo ... jinak velká pochvala za to že auto nepřibralo ale zhublo což je pro ostatní automobilky jak tak koukám něco neproveditelného ... a při tom jak umí ford dělat podvozky tak si myslím že by to mohlo být velmi povedené ... :yes:
16. 2. 2008 23:20
Re: ten chory b.stard?
:yes: