Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

David Bureš
Diskuze (4)
Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává už od roku 2013. Do Evropy ale taková verze přichází až letos.

Ford Fiesta ST patří mezi nejpovedenější malé hot hatche na trhu. Přesto mu podle automobilky dosud něco chybělo, praktičnost. V Evropě byl vůz dosud výhradně prodávaný v třídveřovém provedení, což se nyní mění. Fiesta ST bude nově dostupná i s pětidveřovou karoserií.

O novou variantu si přitom řekli sami zákazníci. „Rostoucí počet zákazníků se ptal po pětidveřovém modelu,“ přiznává Roelant de Waard viceprezident evropské divize Fordu pro marketing, prodeje a servis. Klienti totiž dobře věděli, že Fiesta ST s pětidveřovou karoserií existuje – od roku 2013 se prodává v USA, kde naopak není nabízena třídveřová verze.

Přestože je Fiesta ST hot hatch, tedy sportovně laděné auto, u nové varianty automobilka poněkud překvapivě láká na praktičnost. Pětidveřová Fiesta ST nabízí více praktičnosti a snadnější přístup na zadní sedadla pro cestující i pro rodiče s malými dětmi, píše Ford v oficiální tiskové zprávě k novému modelu. Automobilka však jedním dechem dodává, že schopnosti vozu nebyly praktičtější karoserií nijak narušeny.

Pod kapotou zůstává přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 N.m, který spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Naopak vrcholná Fiesta ST200 s motorem posíleném na 147 kW a 290 N.m zůstane výhradně třídvířkem i nadále.

Oproti výchozímu provedení se vůz liší optimalizovaným podvozkem, řízením a brzdami z díly Ford Performance. Ve výbavě nechybí ani třístupňové nastavení elektronické kontroly stabilizace nebo systém Torque Vectoring Control přibrzďující vnitřní kolo kvůli potlačení nedotáčivosti v zatáčkách.

Fiesta ST se mezi zákazníky stala nesmírně populární. Jen v Evropě Ford od zahájení jejího prodeje v roce 2013 předal zákazníkům přes 38.000 jejích exemplářů. Pětidveřový model se přitom má stát zajímavým doplňkem nabídky, podle Fordu bude v Evropě tvořit asi čtvrtinu prodejů tohoto modelu. S ohledem na stále klesající zájem o třídveřové hatchbacky bychom se však nedivili, kdyby byl podíl pětidveřového modelu ještě vyšší.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - CHerokee
27. 9. 2016 13:45
Re: Zadne dvere...
Moje manželka má Fiestu po faceliftu 1,0 ecoboost. Design a hlavně jízdní vlastosti se mi líbí - asi vrchol mezi malými auty. Interiér je trochu zvláštní, na druhé straně v autě nic nevrže. Zpracování je na úrovni. Jen k tomu motůrku mám výhrady, ale jí to stačí.
Avatar - Londonbridge
27. 9. 2016 13:24
Re: Zadne dvere...
To ano podvozok je super a exterier este stale odolava od r. 2008... Zena ma doma 1.6 Tdci jazdi to velmi pekne. par vyhrad tam ale mam na zadnych sedadlach je to ako na lavici obzalovanych a ten interier uz pyta obnovu. odkladacie priestory tiez nic moc na zadnych dverach vobec nic len tvrdy plast bez kapes. Fabia ma uz navrch pokial nebereme do uvahy podvozok a jazdne vlastnosti tam Ford problemy nemal... nakonfigurovane ST cko stoji v UK Ł 22 800 nie tak malo aby vyrobca nevylepsil detaily...
Avatar - Magister
27. 9. 2016 12:05
Re: Zadne dvere...
Fiesta se povedla, stále se dobře prodávaj a podvozkově strčej do kapsy mnoho mladších aut.
Avatar - Londonbridge
27. 9. 2016 12:01
Zadne dvere...
Mohli by este prepracovat zavieranie zadnych dveri. Pri zavreti zadnych dveri na Fieste mi ten zvuk silne pripomina zvuk S Favorit...Interier je uz tiez unaveny. Fiesta je tu uz od roku 2008 cas na novy model...