Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta ST: První jízdní dojmy

Na perfektních francouzských okreskách jsme si při novinářské prezentaci vyzkoušeli, jak jezdí nová generace Fiesty ST.
Zpět na článek
16. 3. 2013 11:33
16. 3. 2013 11:36
17. 3. 2013 19:25
18. 3. 2013 18:37
19. 3. 2013 08:31
20. 3. 2013 08:52
16. 3. 2013 11:34
16. 3. 2013 21:26
16. 3. 2013 20:26
16. 3. 2013 21:41
17. 3. 2013 21:54
17. 3. 2013 23:49
18. 3. 2013 12:44
18. 3. 2013 15:00
18. 3. 2013 18:33
18. 3. 2013 18:33
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2013 10:40
co mi len ten cumak pripomina
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - tune.lar
18. 3. 2013 07:23
Re: co mi len ten cumak pripomina
mě připomíná první generaci i30, ty auta sou si dost podobné. Už se začínám ztrácet, kdo byl první, každopádně Hyundai/ Ford vypadají dobře.
Avatar - iudex
18. 3. 2013 11:18
Re: co mi len ten cumak pripomina
Keďže sa k jazde vyjadriť nevieš (pochybujem, že si v živote nejaký hothatch riadil), tak Ti zostávajú len takéto infantilné prirovnania.
Avatar - steroid25
16. 3. 2013 11:33
Chybička??
Nieje tam preklep?? Predné kotúče o priemere 260mm?? Veď predošlá ST150 má vpredu 280ky... ;-)

Inak premňa je trošku sklamanie, že motor sa najlepšie cíti v pásme 4 - 5,5 tisíc a vyššie to nemá cenu točiť. ;-\ Keďže sám jazdím na ST150, ktorá je medzi 4 - 7 tisícami ako besná, je toto spektrum premňa, zvláštne malé... 8-s
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Atlis
16. 3. 2013 11:36
Re: Chybička??
nie je to atmosfera, takze to ma uplne inu charakteristiku priebehu momentu a vykonu. 1.6EB je velmi silny medzi 3.5-5.5tis ot ale taha poriadne od 2.5, do 6.5tis sa samozrejme potiahnut uplne v pohode da, ale uz je trosku plochy, ale taha. no a rozdiel vyse 30k a 80Nm je citelny. vseobecne ma 1.6eb znacne sirsie pasmo vyuzitelnych otacok ako 2.0

mimochodom 2.0 poznam dost doverne z st170 a aj ked sa ten motor da vytocit k 7 tisicom, az tak velmi sa mu tam nechce. ale jeho zvuk - hlavne sania, je vyborny. 1.6eb je ticha.
Avatar - MajoThePuk
17. 3. 2013 14:13
Re: Chybička??
Podstatna vec je, ze ST170, ktory spominas ma uplne inu charakteristiku ako ST150 ;-) ktora je pruzna a taha od 2000 do 6500 konstatntne stale pretoze uz pri 2000 ma 90% krutaku a ma krasny priebeh krutaku, kdezto ST170 musis tocit pretoze do 4500 je to zdochlina a az potom sa prejavuje jej potencial. To, ze 1.6 EB ma sirsie pasmo vyuzitelnych otacok ako atmosfericka 2.0 (vo FieSTe) je holy nezmysel, 2.0 nemusi cakat kym sa turbo rozhodne naplno tlacit a taktiez neskapina v 6k ako EB...
Avatar - Atlis
17. 3. 2013 19:25
Re: Chybička??
Ale no tak Puk, hadam nechces aby som ti sem nalinkoval nejake tie priebehy krutiaceho momentu a vykonu 2.0i vo fieste, v ST170 a 1.6EB ;-) Jediny dovod, preco je ST170 v porovnani s ST150 zdochlina, je jeho hmotnost - takmer 1300kg. Nova Fiesta ST vazi 1100kg.

ST150 ma pri 2000ot 110Nm, co je tak 80% maxima a je to polovica toho, co tlaci 1.6EB - 220Nm. ST150 ma vtedy tiez vykon 40k, kdezto 1.6EB uz 60k...

1.6EB graduje vykonovo do 6000 ot, potom je do 6500 plocha. krutiaci moment sa medzi 2800 az 6000 ot prakticky nemeni ja pohybuje sa okolo okolo 240Nm (no a nezabudajme o overbooste na 270Nm). vykonova spicka je u 2.0i pri 6000ot, cize prakticky tak ako pri 1.6EB, oba motory sa drzia do 6500ot - 1.6EB obmedzovac, 2.0i taha este par otacok viac, ale vykon leti dole, takze niet dovod ho vyssie tocit. Krutiaci moment 2.0i zacina klesat uz od 4000ot.

ST150 nebude mat s novou Fiestou ST ziadnu sancu Puk. 1.6EB je velmi podareny motor a ci sa ti to paci ci nie, ma podstatne sirsi rozsah pouzitelnych otacok ako 2.0i, je pruznejsi a koniec koncov aj uspornejsi.
18. 3. 2013 09:33
Re: Chybička??
Hmmm, chybicka se vloudila. Ked ma standardny Duratec HE 2.0i v 2000 rpm 160 Nm, neverim, ze Duratec ST150 tam bude mat iba 110 Nm. S ostatnym na 100% suhlasim. Staci porovnat napr. Fabiu 1.4 63kW a rovnako vykonnu Fabiu 1.2 TSI - je to neporovnatelne, hlavne v nizsich otackach. Alebo Fabiu 1.2TSI 63kW a Kia Rio II 80kW - na papieri tych 80 kW vyzera daleko lepsie, ako 63 kW Fabie, v realite je to ale o niecom uplne inom, TSI je pruznejsi a jazdi sa s nim podstatne prijemnejsie, ako s Riom, ktore treba drzat pod krkom, aby to aspon nejako slo.
Avatar - Atlis
18. 3. 2013 18:37
Re: Chybička??
uuu, jasne, mas pravdu. :-) mal som vykres s ftlb, nie Nm ;)
Avatar - MajoThePuk
18. 3. 2013 22:19
Re: Chybička??
To ci ma alebo nema sancu je jedna vec, to ze pises nezmysli o priebehu krutaku a nemas zrejme absolutne sajnu o rozdielnej charakteristike medzi ST150 a ST170 je vec druha ;-)
Avatar - Atlis
19. 3. 2013 08:31
Re: Chybička??
Puk - no jasne. je to uuuuplne iny motor. nebud smiesny. >:D rozdiel je minimalny.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 3. 2013 09:06
Re: Chybička??
Altisi, v tomto případě jsi velmi přestřelil. Ty motory nejenže nejsou podobné, ony jsou ZCELA JINÉ!

Focus má starou variantu Zetecu-E s nadčtvercovou charakteristikou (84,8 * 88,0 mm ). Ford sice tento motor označoval jako Duratec, ale je to obyčejný Zetec z dvoulitrového Focusu s trochu ostřejšími komponenty a otuněným motormanagementem.

Fiesta má pod kapotou taky "Duratec", ale chyba lávky - je to původně motor Mazda, který dostali pod ruku pánové z týmu RS a naladili ho pro použití ve Fiestě ST. Tento motor je narozdíl od Zetecu podčtvercový, má maximum točivého momentu položeno níže a taky se u něj na poměry atmosféry dá velmi snadno honit výkon.

Krom toho má Fiesta ST kratší převodovku a vyšší stálý převod.

Ve výsledku je dojem takový, že Focus je spíš vysokootáčková pila, které však přištřihuje křídla vrozená nadčtvercová charakteristika a delší převody a Fiesta ST je silák v celém spektru, který nahoře lační po otáčkách a subjektivně jede mnohem líp, než Zetec ve Focusu..
Avatar - Atlis
20. 3. 2013 08:52
Re: Chybička??
ale ved dobre :-) ja sa predsa nehadam, ze su to konstrukcne ine motory. ja len tvrdim, ze 1.6EB ma sirsie pole vyuzitelnych otacok ako 2.0 vo fieste st150.

a to ze som napisal, ze je to uuuuplne iny motor nebolo o konstrukcii a povode motora, ale o tom, ze su to oba atmosfericke dvojlitre, ktore maju velmi podobne priebehy vykonu a krutiaceho momentu. nic vic, nic min... chapem, ze to moze zniet ako vyhovorka, ale je to holy fakt. :-)

a pisem tak preto, ze som jazdil mnohymi atmo dvojlitrami a aj ked su medzi nimi rozdiely, zakladna charakteristika sa priliz nemeni. co plati pre atmosfery vseobecne...
16. 3. 2013 20:02
Re: Chybička??
standardna verzia ma predne kotuce 258mm a vzadu bubny, ST ma mat predne kotuce 277mm (+2cm oproti serii) a vzadu taktiez kotuce, predpokladam, ze autor tymi 260mm kotucmi na STcku myslel zadne kotuce...
Uz aby bola v salonoch a dala sa vyskusat, MK7 je celkom hrava aj so 120ps, velmi rad by som vymenil za ST >:D
Avatar - Atlis
16. 3. 2013 11:34
posed
zaujimave. dojem, ze sedim "na aute" som mal v ST170 (ffi), v ST225 (ffii), ale urcite nie v ST250 (ffiii). vo fieste je to jasne, v nej sa vzdy sedelo vyssie...

v kazdom pripade :yes: za novu fiestu st
Rozbalit vlákno
1
16. 3. 2013 21:26
Re: posed
Souhlas, za ty peníze to vypadá na velmi dobré auto.
16. 3. 2013 20:26
Dotaz
Proc tem ostrejsim predokolkam nedaji do vinku speru? Muzete mi to nekdo vysvetlit?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Atlis
16. 3. 2013 21:41
Re: Dotaz
pretoze je draha. ak ti velmi chyba, navstivis stranky quaife a kupis...
17. 3. 2013 21:54
Re: Dotaz
Vazne je to tak drahy? Skoda..kdyz uz to ma takovej motor na predni naprave, melo by to mit speru jako standard. Nedotacivost je mrcha..
Avatar - Atlis
17. 3. 2013 23:49
Re: Dotaz
quaife do ffiii st250 stoji 699 libier, s instalaciou 1.227... bez instalacie asi 5% ceny fiest st. malo to nie je.

[odkaz]
18. 3. 2013 12:44
Zvuk výfuku
Nebylo by nějaké videjko s nahrávkou zvuku fiesty ST, zatím jsem nikde žádné nenašel ;-\
Rozbalit vlákno
7
18. 3. 2013 15:00
Re: Zvuk výfuku
jenom z jízdy ,není to ideál..
[odkaz]
18. 3. 2013 16:34
Re: Zvuk výfuku
díky, aspoň něco
18. 3. 2013 18:33
Re: Zvuk výfuku
Zní velice slibně! Jak to tak vypadá, pánové ze sportovní divize Fordu zase odvedli výbornou práci. Ještě že tak, když to Renault s novým Cliem RS (resp. jeho "povinným" automatem tak posr... :-O
18. 3. 2013 18:55
Re: Zvuk výfuku
Navíc si za to ještě nechají zaplatit. Bude o 2 000 GPD dražší než Fiesta ST.
18. 3. 2013 23:12
Re: Zvuk výfuku
Podobne, škoda že nebude v 5 dverovej variante :-) Alebo mám zlé info (čo pochybujem, i keď by potešilo)...
Avatar - Atlis
18. 3. 2013 18:33
Re: Zvuk výfuku
decat problemy so zvukom rychlo vyriesi ;)
18. 3. 2013 20:02
Re: Zvuk výfuku
zvuk zní velmi velmi dobře :yes:
19. 3. 2013 14:17
Fiesta vs. Suzuki Swift Sport
Jsem hodně zvědavý na srovnání se Suzuki Swift Sport. To je auto, které na to jde trochu jinak - slabší motor, navíc atmosferický, ale auto je lehčí a především má velmi zajímavou cenu. Ten výkon tam ale trochu schází, takže by tahle fiesta mohla být zajímavou alternativou pro ty, kdo budou moct přihodit nějakých 100 tisíc Kč.
Rozbalit vlákno
0