Nieje tam preklep?? Predné kotúče o priemere 260mm?? Veď predošlá ST150 má vpredu 280ky... ;-)
Inak premňa je trošku sklamanie, že motor sa najlepšie cíti v pásme 4 - 5,5 tisíc a vyššie to nemá cenu točiť. ;-\ Keďže sám jazdím na ST150, ktorá je medzi 4 - 7 tisícami ako besná, je toto spektrum premňa, zvláštne malé... 8-s
nie je to atmosfera, takze to ma uplne inu charakteristiku priebehu momentu a vykonu. 1.6EB je velmi silny medzi 3.5-5.5tis ot ale taha poriadne od 2.5, do 6.5tis sa samozrejme potiahnut uplne v pohode da, ale uz je trosku plochy, ale taha. no a rozdiel vyse 30k a 80Nm je citelny. vseobecne ma 1.6eb znacne sirsie pasmo vyuzitelnych otacok ako 2.0
mimochodom 2.0 poznam dost doverne z st170 a aj ked sa ten motor da vytocit k 7 tisicom, az tak velmi sa mu tam nechce. ale jeho zvuk - hlavne sania, je vyborny. 1.6eb je ticha.
Podstatna vec je, ze ST170, ktory spominas ma uplne inu charakteristiku ako ST150 ;-) ktora je pruzna a taha od 2000 do 6500 konstatntne stale pretoze uz pri 2000 ma 90% krutaku a ma krasny priebeh krutaku, kdezto ST170 musis tocit pretoze do 4500 je to zdochlina a az potom sa prejavuje jej potencial. To, ze 1.6 EB ma sirsie pasmo vyuzitelnych otacok ako atmosfericka 2.0 (vo FieSTe) je holy nezmysel, 2.0 nemusi cakat kym sa turbo rozhodne naplno tlacit a taktiez neskapina v 6k ako EB...
Ale no tak Puk, hadam nechces aby som ti sem nalinkoval nejake tie priebehy krutiaceho momentu a vykonu 2.0i vo fieste, v ST170 a 1.6EB ;-) Jediny dovod, preco je ST170 v porovnani s ST150 zdochlina, je jeho hmotnost - takmer 1300kg. Nova Fiesta ST vazi 1100kg.
ST150 ma pri 2000ot 110Nm, co je tak 80% maxima a je to polovica toho, co tlaci 1.6EB - 220Nm. ST150 ma vtedy tiez vykon 40k, kdezto 1.6EB uz 60k...
1.6EB graduje vykonovo do 6000 ot, potom je do 6500 plocha. krutiaci moment sa medzi 2800 az 6000 ot prakticky nemeni ja pohybuje sa okolo okolo 240Nm (no a nezabudajme o overbooste na 270Nm). vykonova spicka je u 2.0i pri 6000ot, cize prakticky tak ako pri 1.6EB, oba motory sa drzia do 6500ot - 1.6EB obmedzovac, 2.0i taha este par otacok viac, ale vykon leti dole, takze niet dovod ho vyssie tocit. Krutiaci moment 2.0i zacina klesat uz od 4000ot.
ST150 nebude mat s novou Fiestou ST ziadnu sancu Puk. 1.6EB je velmi podareny motor a ci sa ti to paci ci nie, ma podstatne sirsi rozsah pouzitelnych otacok ako 2.0i, je pruznejsi a koniec koncov aj uspornejsi.
Hmmm, chybicka se vloudila. Ked ma standardny Duratec HE 2.0i v 2000 rpm 160 Nm, neverim, ze Duratec ST150 tam bude mat iba 110 Nm. S ostatnym na 100% suhlasim. Staci porovnat napr. Fabiu 1.4 63kW a rovnako vykonnu Fabiu 1.2 TSI - je to neporovnatelne, hlavne v nizsich otackach. Alebo Fabiu 1.2TSI 63kW a Kia Rio II 80kW - na papieri tych 80 kW vyzera daleko lepsie, ako 63 kW Fabie, v realite je to ale o niecom uplne inom, TSI je pruznejsi a jazdi sa s nim podstatne prijemnejsie, ako s Riom, ktore treba drzat pod krkom, aby to aspon nejako slo.
To ci ma alebo nema sancu je jedna vec, to ze pises nezmysli o priebehu krutaku a nemas zrejme absolutne sajnu o rozdielnej charakteristike medzi ST150 a ST170 je vec druha ;-)
Altisi, v tomto případě jsi velmi přestřelil. Ty motory nejenže nejsou podobné, ony jsou ZCELA JINÉ!
Focus má starou variantu Zetecu-E s nadčtvercovou charakteristikou (84,8 * 88,0 mm ). Ford sice tento motor označoval jako Duratec, ale je to obyčejný Zetec z dvoulitrového Focusu s trochu ostřejšími komponenty a otuněným motormanagementem.
Fiesta má pod kapotou taky "Duratec", ale chyba lávky - je to původně motor Mazda, který dostali pod ruku pánové z týmu RS a naladili ho pro použití ve Fiestě ST. Tento motor je narozdíl od Zetecu podčtvercový, má maximum točivého momentu položeno níže a taky se u něj na poměry atmosféry dá velmi snadno honit výkon.
Krom toho má Fiesta ST kratší převodovku a vyšší stálý převod.
Ve výsledku je dojem takový, že Focus je spíš vysokootáčková pila, které však přištřihuje křídla vrozená nadčtvercová charakteristika a delší převody a Fiesta ST je silák v celém spektru, který nahoře lační po otáčkách a subjektivně jede mnohem líp, než Zetec ve Focusu..
ale ved dobre :-) ja sa predsa nehadam, ze su to konstrukcne ine motory. ja len tvrdim, ze 1.6EB ma sirsie pole vyuzitelnych otacok ako 2.0 vo fieste st150.
a to ze som napisal, ze je to uuuuplne iny motor nebolo o konstrukcii a povode motora, ale o tom, ze su to oba atmosfericke dvojlitre, ktore maju velmi podobne priebehy vykonu a krutiaceho momentu. nic vic, nic min... chapem, ze to moze zniet ako vyhovorka, ale je to holy fakt. :-)
a pisem tak preto, ze som jazdil mnohymi atmo dvojlitrami a aj ked su medzi nimi rozdiely, zakladna charakteristika sa priliz nemeni. co plati pre atmosfery vseobecne...
standardna verzia ma predne kotuce 258mm a vzadu bubny, ST ma mat predne kotuce 277mm (+2cm oproti serii) a vzadu taktiez kotuce, predpokladam, ze autor tymi 260mm kotucmi na STcku myslel zadne kotuce...
Uz aby bola v salonoch a dala sa vyskusat, MK7 je celkom hrava aj so 120ps, velmi rad by som vymenil za ST >:D
zaujimave. dojem, ze sedim "na aute" som mal v ST170 (ffi), v ST225 (ffii), ale urcite nie v ST250 (ffiii). vo fieste je to jasne, v nej sa vzdy sedelo vyssie...
Zní velice slibně! Jak to tak vypadá, pánové ze sportovní divize Fordu zase odvedli výbornou práci. Ještě že tak, když to Renault s novým Cliem RS (resp. jeho "povinným" automatem tak posr... :-O
Jsem hodně zvědavý na srovnání se Suzuki Swift Sport. To je auto, které na to jde trochu jinak - slabší motor, navíc atmosferický, ale auto je lehčí a především má velmi zajímavou cenu. Ten výkon tam ale trochu schází, takže by tahle fiesta mohla být zajímavou alternativou pro ty, kdo budou moct přihodit nějakých 100 tisíc Kč.