Dvě veledůležité novinky nižší střední třídy generačně se omladily ve stejnou chvíli. Zatímco Ford vysílal do světa už čtvrtý focus, Kia Ceed je teprve třetím pokolením rodu. S podobně silným litrovým tříválcem ale míří na stejný cíl.
Trošku mě překvapuje ten chvalozpěv na design Forda na začátku, úvodní foto je spíš na ručník. Ale ve finále mají obě auta stejně bodů, no budiž. Ford opět předvedl ukázkový nevkus při konfiguraci... ale zřejmě to tak asi lidi chtějí.
Jinak - že H&K 1.0TGDI není úplně nejpovedenější motor zaznělo už víckrát, EcoBoost zřejmě duel rozhodl - to celkem beru, u Ceeda brát holt buď 1.4CVVT nebo 1.4TGDI.
ja som pri uvedení tiež chválil dizajn fofo, ale to boli top verzie v lepšej farbe, tu s halogénmi v sivej to fakt žiadna sláva nie je, ale ani prúzer.
Tak keď si po promo výbave a farbe (modrá v ST line): [odkaz] ktorá vyzerá fakt parádne pozrieš túto testovanú šedú myš: [odkaz] tak akoby ani nešlo o to isté auto. Proste Focus bude silne závislý na výbave, ak si nepriplatíš, budeš mať fádne auto generických tvarov.
Aj podľ mňa z konkrétnej dvojice vyzerá lepšie Ceed. Je to práve o tom, že Ceed už má LEDky a Focus halogény, obdobne červená farba Ceedu vyzerá lepšie ako nudná šedá Focusu. Všeobecne ale sú si tie autá dosť podobné, viaceré tie spoločné fotky ukazujú, ako veľmi sú tie karosérie obdobné až zameniteľné.
No, já si skoro myslím, že ta světla u Ceeda jsou právě halogeny s projektorem a LED na denní svícení... protože LED světla vypadají ještě trošku jinak. Zkus mrknout na konfigurátor... jistý si tím teda nejsem.
Máš pravdu, na ten svetlomet s LED vyzerá trošku inak: [odkaz]
Každopádne už tento základ má denné LED podobného štýlu ako full LED, teda ten vizuálny rozdiel nie je taký veľký ako pri Focuse, kotrý má halogény, lacnejšie LED a potom drahšie adaptívne s tým Téčkom a rozdiely sú tam značné a základné svetlá Focusu vyzerajú fakt chudobne, na rozdiel od toho Ceedu.
Design - podle mě to nutně potřebuje lepší světla, ty velkoplošné stříbrné halogeny jsou hrůza, podobně jako třeba u Octy III před faceliftem... já beru že to asi je funkční a funkce je důležitější, ale ten dopad na design je holt smutný.
No a u Astry 1.0 se tady pouštěli diskutéři do servisu, jak stojí za prd atd. Takže moje zkušenost s Fordem Tourneo Connect (takové to "berlingo" od Fordu) - 1,6 diesel, pravidelný servis každých 15.000 v autorizáku. Při 160 tisíc se potkal motor - přitom interval výměny byl 180 tis.. Měli jsme info, že Ford v takových případech, i pokud je auto po záruce, dává nový motor. To také ano, ale trvalo to půl roku! A to zkoušeli jako že to má interval na řemen jen 120 tis. a že si to musí hlídat zákazník, i když jezdíte do autorizáku atd.
U Nissanu výměna motoru 1,2DIG-T i se schválením na importu: v pátek auto odevzdáno do servisu, následující týden schvalování a v pátek přijel motor. Následující pondělí začali kompletovat a ve středu jsem odjížděl. Celkem 9 pracovních dní :-!
Takže jsem zvědavý, jak to má Ford se zárukami a jejich schvalováním :-) Prosím zkušenosti :-)
Asi sa treba zamysliet nad sebou, lebo vymena motorov sa mi nezda normalna. Inak je vseobecne zname, ze Ford zaruky neuznava a aspon na Slovensku ho ani velmi nekupuju. Ale ten novy Focus vyzera v pohode (kym mu ten motor nezhori :-). Kde su nareky ludi nad viacprvkovou napravou vzadu, ze ako dobre to jazdi.
pro xxc: Nezdá se ti výměna motoru, když ti praskne rozvodový řemen ve 160 tisících, když má vydržet 180 tisíc, kdy je předepsaná jeho výměna? Tak to se zamysli sám nad sebou taky :-!
No a u toho Nissanu? Protože motor trpěl na LSPI a ztratil kompresi, prostě mi ho při 76.000 najetých km na záruku vyměnili. Zeptej se někde někoho, uvidíš, že výměny motorů jsou dneska běžná věc, protože nikdo už nic neopravuje, jen se mění...
Ved presne pisem, ze znicit remen este pred koncom zivotnosti a znicit motor na lspi vyzaduje trosku zamyslenia. Aj ked vsade je tolko elektroniky, zeby sa to nemalo stavat a aj motory by mohli mat nejaku ochranu proti zniceniu.
Musím potvrdiť. Ford servis (a uznávanie záruky) je hrôza. A celkovo, kvalita auta je veľmi nevyrovnaná (v niečom fajn, v niečom celkom tragická). Forda už nikdy.
Mondeo MK4 2.0 TDCi - 160 tisíc km rozvody
Mondeo MK5 2.0 TDCi - 180 tisíc km rozvody
V životě jsem tak dlouho rozvody na autech nenechal, u MK4 jsem měnil po 100-120 a bezproblémů.
Jinak Ford - servis - Mrkni ke mne na recenzi Kugy, nebudu to tady rozepisovat (zkušenost s Fordy 7 let - 3ks). Ale musím říct, že jsou i servisy, kde se chovají dobře a vyjdou vstříc. Je to tak 50:50. I tak jsem koupil v létě dalšího, protože ta auta mám rád a jezdí dobře.
P.s. Pokud měníš motor u 1 auta, ještě se to dá pochopit, ale když už máš čerstvé 2 zkušenosti, asi bych se nad sebou zamyslel >:D
1,9 TDi rotačka v OI má interval 120.000km . Peugeot pri 2.0HDI (od euro IV hádam na všetky verzie) dáva 240.000km a pri sťažených podmienkach 180.000km a nejaké extra problémy som nepostrehol
Ozzmane - první motor ve Fordu byl služebák a jezdil s ním náš obchoďák. Druhý byl můj Nissan a motor po 76.000 umřel na LSPI a ztrátu komprese. Dovoluju si říct, že díky tomu, že už dlouhá léta pořád něco s autama dělám (a taky mě to trochu živí), trochu o tom vím :-)
P.S.: Ale máš pravdu, zamyslel jsem se nad sebou a příště už si Renault motor nekoupím, jakkoli by byl vyvíjený s Mercedesem ;-)
Hele Řezníčku Romane, přečti si to pořádně, v pátek přišel motor, začali ho kompletovat v pondělí a ve středu jsem si auto vyzvednul (mohl jsem i v úterý odpoledne, ale nebyl čas).
Hele fakt, tohle opravdu nesnáším, pořádně si to nepřečteš a napíšeš takovouhle demagogii.
Je zajimave, ze vsichni mi znam, co meli Forda, tak museli menit motor a pritom to byla nova/zanovni auta :-) Jeden ted uz par mesicu ceka na uznani reklamace shoreleho Focusu RS
Tak EB mal isty cas problem s chladenim, konstrukcne zlyhanie vyrobku - nevhodny material a zrejme aj umiestnenie. Tykalo sa to istej doby vyroby, ci nie vsetkych a nie od zaciatku - aktualne aj tak vyriesene.
RS mam dojem, ze bolo prave o tej zamene u dodavatela, kedy diely urcene pre bezne verzie sa dostali do RS, kde na to neboli dimenzovane.
V prvom pripade konstrukcna chyba, v druhom pripade zlyhal dodavatel. Oboje si vyzral ford (a zasluzene kvoli pristupu) ale inak neviem o nicom zasadnom.
S halogenmi uz dnes vyzera zufale akekolvek auto, to nema zmysel riesit, ak chces pekny vzhlad tak je to nepripustne vynechat ledky. Ale celkovo config tohto focusu je cisty social, to nemali ine na test a stiahli od nejakeho noveho obchodaka? Takto vyzerajuce auto vie odstrasit vacsinu zakaznikov.
A na to bude pozerat, ci ako? :-) Osobne nie casto vidim svoje auto, ako vyzera so zapnutymi svetlami, kedze vacsinou sedim v aute. Skor je dolezite, ako svetla svietia. Pri xenonoch a ledkach skor auta uhybaju do praveho pruhu, ale uz ani to nie je pravidlo.
Většinou se tu držkuje, proč jsou v testech jen vrcholné specifikace, které reálně na silnicích neuvidíme...No, tak tu máte úplně obyčejnou konfiguraci Focusu, kterou si koupí průměrný český soukromník s +-400 tisíci v kapse.
Není. Trend vypadá hůř.
A slabší motory mají ještě užší a více balonovější pneumatiky 195/65 R16 (ano, to není překlep, opravdu 195 s profilem 65 na 16").
To je trestuhodná degradace. Výbava se jmenuje už dlouhé roky stejně, ale je čím dál tím chudší. Mazda 3 to schytala za základní cenu, ale srovnejme ji s tímto Fordem a rázem je za hubičku. ;-\
Titanium u Modnea je pořád slušná výbava, ALU , navigace, vyhřívané skla, Digi přístrojovka, asi i vyhřívaná sedadla a volant, jen Led chybí, ty sou až ve Vignale bez příplatku.
Ok, tak jsem se unáhlil. Asi byla u Focuse vždycky slabá. Nicméně i tak - na to, že je nejvyšší mimo Vignale je to žebrota. Ale ok, od toho jsou příplatky.
Nechci moc kecat, ale titánka jsou většinou už slušné vybavena i ve Fokusu , co tak vím a Mondeo i v Trendu až na to mini rádio vlastně taky má vše pro mne důležité. Ze začátku výroby měla i Trend verze Digi přístrojovku. Nevím jak u Modnea, ale u FoFo 3 byla zajímavá verze ST line , kdy auto za 500 tisíc s 150k Ecoboost mělo v zadu švihadla... I takové sem viděl >:D
No to právě že nevypadá. Třeba zrovna minulý Ceed s halogenama vypadal úplně normálně a tenhle vypadá ještě líp. Je teda fakt, že minulý svítil mizerně... no dobře, už mlčím >:D
Tak design nového Focusu je jedním slovem strašný, zaměnitelný s čímkoliv. Social edition... To, že chybí LED denní svícení se omluvit vážně nedá. Pro normální ježdění jen 3hrnky, jak základ "již od" chápu ale 1.5EB v 3 hrnku již nikoliv. Interiér, zvlášt střední nesourodý sloupek s roztaženými výdechy ventilace a trčícím displejem do prostoru, nic moc...
Tak nějak mě nenapadá důvod proč Nový Focus koupit. Joooo pozvozek bude jistě super, ale ne natolik, abych se na tohle koukal každé ráno :no:
Ani jedni by som nekúpil...tie motory patra tak do kosačky....a tá spotreba je neskutočná hrôza ...toľko žrali 2 litre v 90-tych rokoch...takéto autá by mali rozdávať poslancom v EU parlamente nech pocítia do akých sračiek nás pre ekológiu dostali :no::no::no:
ja nie som zástancom turbolitrov, ale zas vytiahnuť spotrebu v 90tych keď tam boli úplne iné emisné normy, z áut sa čudilo jak z komína a dnešné autá majú vyššiu hmotnosť, lebo sú vybavenejšie a bezpečnejšie.
Máte pocit, že podle normy Euro2 se z aut "čudilo jak z komína"? A zkusil jste si to někdy ověřit měřením? Že ne? No jasně, protože jinak byste takovou hloupost napsat nemohl. Tomu Vašemu příspěvku říkám vítězství ideologie nad hmotou!
Tak tady s Romanem souhlasím - dokonce mám pocit, že někde byl test reálných emisí staré normy vs. nové a bylo to celkem vyrovnané.
Moje BMW 325i r.v.1986 žralo při výletu Praha-Hluboká-Praha 7,2l/100km a to jsem zamlada nejezdil zrovna pomalu. Po Praze ale 11,5, jenže to jsem zase školil takový ty co si mysleli, že starý auto nejede :-)
Který dvoulitr žral před dvaceti lety při klidné jízdě do 6 litrů a při svižnější jízdě do osmi?
A to dnešní auta jsou větší a těžší.
Poslancům EU bych rozdával raději tu slabší variantu motoru.
Kecáš ako obvykle. Spritmonitor ukazuje Neonu priemer 8,33 l, takže nič ani zďaleka podobné testovaným litrom. A ak si skutočne s Neonom jazdil za 6, tak si jazdec ekorallye a potom by si s 1,0EB jazdil za 4.
Mimochodom tou logikou bol ten Neon strašne pažravý, veď mne o 100k výkonnejší turbobenzín žral 7,8l. ;-)
Choď už do pi*e. Ty jsi s tím nejezdil, tak nepoučuj. Dlouhodobý průměr jsem měl 6,1 litru, a rozhodně to nebyla ekorallye. Ale jak jsem říkal, to auto bylo ještě o metrák a půl lehčí, než testované kousky, tak nevidím důvod, proč by mělo žrát osm litrů. Akorát nejsem *, který by to neustále honil po dálnici dvoustovkou tam a zpět, není mi patnáct.
Ještě upřesním - první generace, kterou jsem měl já, má průměr ze SM pouze 7,7 litru, tak přestaň lhát ty sám.
Když odmyslíš objem a počet válců, podíváš se 20 let nazpět, tak základní motorizace v nižší střední třídě byly objemy od 1.2-1.4 litru a výkonu do 60kw. Dnes máš 92kw, což jsou hodnoty tehdejších TOP motorizací 1.8/2.0litru.
Myslím, že EU parlament není největší problém, ale schopnost akceptovat pokrok. Když se podíváme ještě dále do historie, tak takové výkony dávaly 6 a víceválcové motorizace....
Myslíš, že by EU 5 spotřeba byla výrazně nižší / vyšší ? Pořád to auto má kolem 100 kw. Za 3 na sto benzín jezdit nebude. Dvoulitrová atmosféra o tomto výkonu jezdí kolem 8. Nechápu moc co tím chceš říct? Nebo, že by automobilky dávaly v základu třeba do Fokuse 2.0 Ecoboost s 250k ?
ja som mal tdi 110 k dízel octa a tá žrala málo 5 l, ale kamoš mal 1,8 benzín a furt fňukal, že ho to zožere, že na 8 môže zabudnúť, tak sa mi zdá, že o tých starých dvojlitroch je to aj spomienkový optimizmus, resp. nepovedanie celej pravdy (aj osem, ale aj desať)
ja som to nechcel porovnávať, išlo mi o tu 1,8 benzín, ktorá žrala, ale stále sa spomína na úsporné dvojlitre. Mal som aj trojliter a ten dal 8 len s pierkom na plyne po rovine, bežne 10/12, ale dnes sa hovorí, že div nežral 7.
1.8ka měla špatně navržené sací potrubí. Nejela a žrala. Otevřeně to tehdy kritizovali dokonce i čeští novináři. Pak to nahradili dvoulitrem, který lépe jel a méně žral. Měl jsem ho ve Fabce a tam jezdil skvěle.
áno tá 1,8 bola žravá, ale fakt ľudia spätne povedia skôr menšiu spotrebu, tak ako ja dnes poviem, že na vojne mi bolo celkom dobre, ale v reále tam bolo naprt.
ja mam 2litrovy benal atmo a mimo mesto do 6,9 kombinacia 8 pri normal jazde ... ´´že o tých starých dvojlitroch je to aj spomienkový optimizmu´´ to plati mozno tak pre koncernove atmo motory >:D
Moja Mazda 3 2,0 (88kW) dala pri ceste do DE (2800 km) 6,5l. Celkom som sa ponáhľal, tak som šiel všade max povolenou rýchlosťou + nejaké % naviac. Samozrejme ani v DE som nešiel často viac ako 140 km/h (podľa rýchlomera). Občas o ničo rýchlejšie (160+) ale nie často.
A samozrejme som prepol zobrazenie spotreby, aby ma to nenútilo jazdiť úsporne. Výsledok ma prekvapil - čakal som viac. Za toľko by to nedalo ani moje staré auto so 66 kW a cca 1/2 krútiacim momentom. Samozrejme Daná Mazda je porovnateľná s litrovými motormi. Ecoboostu sa asi spotrebou nevyrovná, ale 1,0 TGDi áno.
Je otázkou, nakolik byl ten motor v Kie zajety. Pokud by skutečně žral 7 (údaje na Spritmonitoru tomu nenasvědčují, ale je jich zatím málo), tak by to s ohledem na výkon i objem byl motor těžce nepodařený.
Pro srovnání, před pár týdny jsem dělal s kolegy na otočku trasu 600 km s 1.4TSi, 90% dálnice, co to dle provozu slo nebo limit +20. Výsledek 6,1. Totéž měl kolega, který s tím služebně lítal 5 let po Evropě včetně Německa, ale zase jezdil sám. Teď nafasoval nový dvoulitr 140kW s DSG a jezdí totéž těsně pod 7.
Poniektorí kolegovia majú autá s TSI motormi 1,4 / 1,2. Akokoľvek málo je mi koncern VW sympatický, musím uznať, že tie motory majú výborné spotreby. Aj napriek počiatočným problémom sa zdá, že nakoniec sa z TSI stali celkom dobré motory - hlavne čo sa spotreby týka.
Osobne všetko pod 7l na ceste s diaľnicami je pre mňa v pohode spotreba.
Pred časom som skoro kúpil Hyundai i30 1,4 TGDI. Ale vtedy bol ten motor aj auto úplne nové, bez údajov ohľadne spotreby od používateľov... Nakoniec vyhrala Mazda 3, ktorá jazdila lepšie ako celok a predajca nemal problém doviezť mi skladové auto cez celú republiku. Navyše vo farbe a výbave, ktorú by som si aj tak vybral :).
Určitě by bylo zajímavé vidět jakých parametrů by motory dosahovaly, kdyby nebyly automobilky nuceny jít jako třeba v případě nafty do AdBlue a mohly se věnovat přirozenému vývoji.
Pamatuji si na svuj Escort z roku 93 motor 1.6 16V 66kW a spotreba 8 - 10. Nasledne vymena za 1.8 16V 93kW a spotreba 8 - 12. Vaha lehounce nad tunu.
Aktualne mam SMax rok 2013 motor 1.6 118kW Ecobost a spotreba 8 - 10. Vaha 1.5 tuny.
A teď tě nastvu, měl sem nedávno asi 2x od Táty půjčenou po delší době Kugu s tímto EB a já, kterej s tim jezdil kolem 9 , jsem dal průměr na 7.5 !! >:D Ten motor potřebuje pár tisíc km , aby se usadil ;).
Na dobrú spotrebu má obrovský vplyv aj vodič. Jazdný štýl spraví kľudne veľký rozdiel, aj keď čas jazdy nebude veľmi odlišný. Stačí aby jeden vodič jazdil plynulo a iný nepredvídavo, riskantne...
Za cca 8 jazdil priemer aj FoFo I 1,6 16V, s dvojkovym o 200 kg ťažším bol priemer o čosi vyšší. Teraz Carnival diesel 136 kW a 2,2 tony a priemer okolo 9 litrov.
Chcel som napisat uz vyssie spomenute, ale opakovat nie je potrebne. Zaujimali by ma vsak tvoje realne skusenosti s obdobnymi motormi. Hadam spravne, ze sa rovnaju nule?
Tak to ale není vůbec pravda. Kombinace dálnice a silnice první třídy zde 5,6-6,8. U dvoulitru 5,6 platí tak pro 90 km/h, ale určitě ne pro 130 km/h. I těch 6,8 bych viděl někde tak u 105-110 km/h (sám jsem měl Primeru 2.0, která měla jeden z nejúspornějších dvoulitrů v 90.letech a ultradlouhou převodovku). Dálniční 130 šla přes 8 litrů. Takže brutální rozdíl. Teď na novějším dvoulitru je to méně, ale pro 90ky... Určitě ne.
Pohyb ve městě 7,2-8,2. No nevím. I když třeba Havířov se dá projet za cca 8,5, větší město u dvoulitru z 90. let tak 11+. Mezi 7 a 8 litry leda v noci.
A konečně klidný styl 5,0 až 5,9. No,klidná jízda v noci po okreskách se sice dá stlačit dost blízko k 5 litrům (a to i při překračování rychlostí), ale okreskový standard u starších dvoulitrů je při klidné jízdě přes 6 litrů, pod 6 při hodně plynulém provozu.
Takže Ceed je na tom zle, to je pravda, ten se od starých dvoulitrů zas tak moc neliší (ale má plus minus stejný výkon i točivý moment), Focus je už ale totálně jiná liga, co se týče spotřeby. Jen podotýkám, že na SM jsem jeden z těch úspornějších řidičů.
tiez som mal P10 SR20 a mam P11GT SR20 a mam podobne skusenosti so spotrebou... kto moze za to, ze tie fordacke atmosfery nikdy nesli a zrali a to plati aj pre koncern, slavna 1,8 20V fungovala jedine s turbom, atmoska bola rozozrana jak krava a to iste 1,4 16V 100k ... atd
Slavná 1,820V fungovala i bez turba. Ale ne napříč v oktávce. Měl jsem ji v A4 a jezdila mi ve městě za 7l.
Forďácké atmosféry - nevím, jestli dvoulitry dělala Mazda pro Ford nebo Ford pro Mazdu, ale byly to SKVĚLÉ atmo motory. A Fordí 2,5 V6 taky nebyl vůbec k zahození. Měl jsem ho v Mondeu, a 10l spotřeba u šestiválce mi nepřišla nějak neadekvátní.
K starým vs novým motorom by som napísal...
Súčasný motor od Mazdy 2,0 / 88 kW / 210 Nm (G120) má pri ustálenej 90 km/h na rovine aktuálnu spotrebu 3,8 až 4l. Pri 130 km/h tak 6,5 až 7. Ťažko sa to meria, lebo rovina nie je nikde, navyše často fúka vietor... Cca 50 km trasu som už dal aj za najnižšiu papierovú spotrebu 4,3 l (sám bez batožiny / diaľnica 90 km/h + okresná cesta + mesto /-dokonca dlho mi svietil údaj 4,1 a mesto to pokazilo), ale 7l som ešte na dlhšej trase neprekročil (jazda 140 diaľnica / 100 okresná cesta + klíma + posádka 4 ľudia + batožina). Na druhej strane tak ako som išiel na spotrebu 4,3 reálne nikto nejazdí (NUDA), ale chcel som skúsiť za koľko to dá najmenej :).
Dnešné motory sú úspornejšie ako tie staršie. Už len fakt, že moja stará Astra 1,4 / 66 kW / 125 Nm nedala nižšiu spotrebu v žiadnom režime mi moje tvrdenie dokazuje.
Výrazným faktorom vplývajucím na vyššiu spotrebu je vodič, vysoké auto = SUV a pohon 4x4. A samozrejme zaťaženie auta.
Jj, mas pravdu. V 90.letech byla u cca 90-100kW spotreba cca 8,5, dneska maji auta se stejnym vykonem pod 7 litru. A trida te Astry byla v 90kach pres 7,5.
ja som nikde nepisal, ze nove motory zeru viac ako stare... iba vravim, ze vsetky atmo 2.0 isto neboli rozozrane a mimo mesto sa snimi dalo bez problemu jazdit za 6,5 bez brzdenia premavky a pri tazkej nohe to slo tak na 10... u tych nerozozranych
Kedysi mali všetky autá vyššiu spotrebu. Nechcem urážať 2,0 l, ktoré boli kedysi super. Na druhej strane v 90-tých rokoch si 2,0l motor s výkonom okolo 80 - 100 kW nemohol dovoliť zďaleka každý. Ak aj taký motor "papal" trochu viac, majiteľ auta to zrejme nejako neriešil.
Kedysi mal známy Mazdu 626 2,0l (r.v. 1993) a vtedy za ňu zaplatil cca 800 000 korún (bez klímy...). Keď sa začala predávať Felícia, tak začínala tuším na 250 000, čo bolo viac ako dosť. Ak mal človek na Mazdu 626, tak ho spotreba nemohla zaujímať ;). Ako mladý študent som občas išiel niekde s ním a slintal som nad tým autom. My sme v tom čase mali Škodu 100.
Dnes je výkon 80 až 110 kW bežný a spotrebou autá na tom nie sú až tak zle.
ford mal mazdacke niektore motory... v mondeu 2.0 fakt nesla a ani 1.8 vo focuse 2... 1.8 v mondeu to uz vobec... neviem co s tym ford robil, ale najlepsia bola yamaha 1.6 16v...
2,0 107kw v Mondeu 3. generace jel pěkně. V novějším už to nebylo nic moc, což ale není vinou motoru - Mondeo IV už je kus těžkýho auta, určitě přes 1,6t a tam nelze čekat zázraky od atmo dvoulitru.
Je to i emisemi, motor plní vyšší euronormu. Kamarád ho má a proti nejslabsimu TDCi 85 kW to byl doclea lenoch. A 1.6 má nafta s 2.0tdci, benzín by měl být lehčí.
v 4 to uz boli emisie... neviem kazdy si ten zatah predstavuje inac, primery s sr20 110kw chodili nad pomery aj vo vyssich rychlostiach mondeo 2.0 a focus 2 1.8 to uz len velmi neochotne ide nad 100kmh a nad 120kmh to uz len huci... to na nissane ale ani v mazdach 6 s 2.0 108kw nehrozilo to na 3kvalte zatahom 100-140 vedelo presvedcit, az po 180 to islo pekne... tie fordy nie tam pri 120 zdochol pes
Zase ďalšia kosačka a ešte daj ten o dieslovi do traktora a môžeš ísť s dôchodcami na kupnopredajnu akciu. Dvojliter s 5 stupn prevod točil 4500ot na dianici a zral 8.6litra v priemerne. Preto všetci prechádzali na ropaky, ty kosacka. Ved ten troj valec ma cez 100kw na brzde a Nm o ktorých dvojliter netušil.
Souhlasím. Jen jsme četl zajímavou úvahu, kdo za tím stojí. A stojí to za zamyšlení... na autoforu "Kdo je skutečným strůjcem regulací EU? Vážně nám vládnou byrokraté s ekology?"
Já nevím, tady bych si asi nevybral. Ani design, ani motory mě nějak neuchvacují. Takže bych hledal jinde. Na pohled je pro mne spousta pohlednějších kompaktů (308, Megane, Golf), co se motorů týče, tam bych šel po vyšší kubatuře, ačkoliv o koních tady nespekuluju. kolem 120 koní by stačilo. Spotřeba bude hodně náchylná na styl jízdy, ale pokud chci koně používat, musím je krmit.
Je mi smutno, že Ceed si neuchoval svojí hravou tvář, předchozí generace byla fakt svá a hezká. Focus taky ztuctovatěl. A to je škoda.
Nižší střední třída je dnes na našem trhu asi nejvíce variabilní.
Hrozně záleží, kolik jsi ochoten do takového auta dát. Pokud hledáš něco do 400 tisíc, výběr je omezen až na pár výjimek pouze na třívalce.
Pokud se bavíme o benzínu a hatchbacku:
Tady bych bez váhání vzal 92kw Fokuse, protože i když není nejkrásnější, tak to auto je solidně postaveno a dobře jede.
Mégane je fajn, umí být krásný, ale už třeba jen další prodej je u nás značně podceněný, jinak na tom autě nedokážu najít moc negativ
308 bych nezkousl pro i-cockpit
Astra je fajn, dá se sehnat i 1.4T, ale reálně nevím, jestli bych se do Opelu rozhoupal
Golf už je starý, ale asi bych s ním uměl žít, po Fokusu druhá volba
Leon je taky starý, pořád krásný, ale za 400 vypadá v interiéru značně chudě
i30 se dá koupit s 1.4T, ale je to Hyundai
Ceed je zatím drahý a v případě 1.0TGDi i slabší, než Ford a pochybuji, že tento motor reálně ujede 81kw TSI u Golfu.
Mazda 3 je cenově uplně mimo, jestli se dělá ježe 1.5, tak i výkonově
Honda Civic se mi docela líbí, ale někde jsem viděl test dynamiky a na 1.0Ecoboost zaostává, navíc se u Hondy vyrojily problémy s turbomotory (1.5 zatím), tak bych byl obezřetný
Auris je motoricky v této cenové taky zabitý
Tipo je lowend proti ostatní konkurenci i když zajímavá alternativa
Focus by pro mě byl zajímavou volbou, dovedu si jej představit v garáži. Ale ten design bych musel překousnout, na základních kolech hrůza. Motor mi nevadí, jen to vypínání válce je vtip.
Ceed vypadá bezpohlavně, ale to by mi nevadilo. Škoda, že podle některých ohlasů i podobně bezpohlavně jezdí. A 1.0 T-GDI nestojí za řeč. Taky mezigenerační zdražení i o 100 tisíc nepotřebuje další komentář.
Mégane dobrý, ale hlavně vzadu jsem si ani v sedanu nějak zvlášť pohodlně nesedl a celkově...mě až tak nezaujal.
308 jezdí příjemně, zvenku příjemně vypadá, ale už je zralá na generační obměnu.
Astra po tom, co jsem slyšel o přístupu českého zastoupení, prostě ne.
i30...tam se shodneme. ;-)
Z Civicu jsem byl nadšený, akorát s odstupem času jsou ty rádoby sportovní nárazníky extrém i na mě.
- úplný súhlas. Je to v kategórii nabité, rozhodujú detaily. U mňa je toyota celkom mrtva - tie ich motory, jednoducho to nejde. Mazda perfektne jazdí - ale s 2,0l a o stále pretrvávajúcich problémoch s koróziou nehovorím. Golf je stále super, leon je trochu zaznávaný, octavia v SR predražená,nakoľko tu má silnú pozíciu. Peugeot má super motor, ani neviem, či vozia do SR ten 130 koňový - jazdne výborný ale čo neviem prekusnúť je ovládanie cez tablet - inak u mna peugeot je najlepšia kúpa - avšak (so 130k a s ovládaním cez klasické tlačitká)
Kto dokáže z tejto kategórie povedať, že toto je jednoducho to naj auto, bez pochybností a ostatné zadupe do zeme - má moju poklonu >:D
Za seba by som dal focus do prvej trojky - podľa mojich priorít ;-)
Ono keď človek pozrie na Mazdu, tak až tak drahá nie je - len o málo -napr. oproti Hyundai i30. Ibaže nový 3-ka bude už dosť drahá aj v základe. Síce viac vybavená, bez motora 1,5... Ale o dosť drahšia a bez viacprvkovej nápravy vzadu.
"galerida" - kolega má jednu z prvých Mazd 3 (2013) a na svojom aute nezistil jedinú chybu. Pri bytovke mi stoja 2 Mazdy (susedia) 2-ka a 3-ka staré viac ako 12 rokov a jedno je ako nové, druhé porovnateľne s akýmkoľvek iným autom podobného veku (bežné opotrebenie-stále však pekné).
Mazda má zlú povesť v tomto smere, ale okrem prvej generície 6-ky nevídavam Mazdy v horšom stave ako napr VW, alebo Škody alebo akékoľvek iné autá.
Ked ta tabulka ma mat zmysel nech aj data su zmysluplne. Pri kompaktoch v Europe niet pochyb o tom ze etalon vsetkych etalonov je Golf, zmienuju ho aj v uvode, nechapem preco ho tam nedali na porovnanie.
Proč? Protože T-Jet je v kopci ze všech uvedených aut první? za nejméně peněz? A to i po najetí 350 000 km, zatímco ty tříválce jsou nové? Vy jste s tím hatchem zase v životě nejel, že?
Tipo etalon tridy? Motoricky? Co se tady clovek nedozvi.
Nejlevnejsi ctyrvalec bude asi Tipo, ale nejkoupitelnejsi (at se vam to libi, nebo ne) je momentalne hujda 1,4T 103kW.
A jeste neopomenout novy CTYRvalec 1,3TCe od Merc...totiz Renaultu ;-)
V Meganu a dalsich, nejspis i v Dusteru a Sanderu :-)
"Na unikátní sedmiletou záruku korejské značky zareagovali Němci akční pětiletou garancí." Jistě, Kia je správně korejská značka ovšem Ford jak známo německá značka není. Jak to říká Zeman? Novináři jsou idioti?
Svého času byl benzín za 6,50 a máslo za pět korun. Svého času byly auta od Fordu pro každý trh svébytná. Je snad jiný Focus kdekoliv na světě? A nic to nemění na tom že když napíši u auta vyrobeného na Slovensku správně že jde o automobil korejské značky pak Focus je automobil americké značky, Ne Němec.A i přes širokou autonomii stejně Ford není, nebyl a doufám že nebude německá značka.
Takhle davat na odiv svou neznalost, ach jo. Zkus se zeptat v Nemecku, jestli je Ford americky a v pak to zkus v Anglii.
Rivalita mezi Ford Germany a Ford UK by vydalo na hodne popsanych listu papiru. Zejmena kdyz zpocatku museli spolupracovat. Nicmene ty RS a dalsi sportovni modely v UK zustali a jsou proste skvele a stale umi.
V časoch keď stál benzín 6,50 a máslo 5 korun boli autá nekresťansky drahé a zarábali sme málo. Na auto v podobnej kategórii sa šetrilo 3x tak dlho ako dnes. Práčka, telka... stáli pomaly ako nehnuteľnosti.
Keď som v 90-tých rokoch študoval na VŠ, tak som si povedal, že nové auto si asi nikdy nekúpim, lebo na to nezarobím. A už mám druhé. Dnes sú autá pomerne lacné - vidím to aj u nás v práci = stále nejaké nové auto na dvore. Jazdenky už skoro nikto u nás nekupuje. Samozrejme medzi novými autami sú aj Dacie, ale kedysi aj na Felíciu bolo potrebné robiť neskutočne dlho a lepšie ako dnešná Dacia to veľmi nebolo.
V dnešnej dobe sa máme podľa mňa finančne tak dobre ako nikdy predtým. Samozrejme peniaze nie sú všetko... a nie všetko je lepšie ako bolo. Ako sa u nás hovorí "...dobre už bolo..."
Máš recht, jenže lidí si nechtějí pamatovat a budou remcat pořád. Moje první auto byla Felda 1.6, 4 roky stará, která mne v roce '00 vyšla na 9 průměrných platů a byl to naprosto výjimečný superkauf, protože o 3 roky později jsem ji za prakticky stejné peníze zase prodal. Jako nove v roce 96 té Felde nechybělo moc do 400tKc, což bylo 40 tehdejších platů. Tzn. auto v dnešních cenách za 1,3M.
Jaká záruka se tady na Focus dává ale s amerikou nemá společného nic.
Focus... no to jsi se úplně netrefil. V USA se pokud vím začne prodávat Focus IV až někdy v létě 2019, zatím tam mají minulou generaci. A ta IV byla z velké části vyvíjená v Evropě, stejně jako celá platforma C2.
Jsem zvědav v jakem světle se ukaže 1.5EB. Měl jsem sice tu možnost si ho vyzkoušet, ale v uplně syrovem stavu. Motoricky velmi podařeny jen znatelněji chyběl tah a kdo vi jak to bude po zajeti.
Jinak novy focus se vzhledově velmi povedl, i když už nejde o něco originalniho tak jako celek se dilo povedlo což se bohužel neda řict o "sportovnějšim" dvojčeti i30, ktere postrada dynamiku a z profilu jako by šlo o nedokončeny kombik, ktery stejně jako u i30 vypadaji prostě lepe. V interierech je to v menši miře opačně a jak ve focusu je to tak na pohodu tak ceed se mi libi už poměrně dost.
Jinak nějaka nulta verze 1.0EB zřejmě byla vypuštěna a i na DE foru jsem zahlidl docela rozdilne nazory na tuhle motorizaci. Ja měl zřejmě pujčenou tu "fajnovějši", protože motoru nemam co vyčist a mile mě překvapila. Jedine co mužu potvrdit tak to je řazeni, ktere nebylo sice špatne, ale to zadrhavani tam prostě bylo což jsem u předchudce nebo u 1.5EB nezaznamenal, i když ta ma jinou a celkově lepši převodovku.
Vzpomen si na 1.6 EB, ktera v syrovem (novem) stavu byla takova mdla, ve vyssich otackach nic moc. Po ujeti cca 1000 Km se probudila a po par dalsich tisicich to bylo to prave orechove. Hlavne ten tah nahore se rapidne zlepsil.
Ale jo, vim jak to bylo u 1.5EB jen už jsou i nějaka videa, včetně meho a zatim to po dynamicke strance nevypada zrovna přesvědčivě. Zavěry z toho sice nedělam a jestli budu mit ještě možnost si tento motor vyzkoušet tak se rad osobně přesvědčim.
Vzhledově je nový fíkus stěží průměrný. Už teď je okoukaný, naprosto stratil charakter a je jen směsicí bezcharakterních univerzálně líbivých linek bez nápadu.
Stačí srovnat třeba se Scalou, která je charakterově o dvě třídy výš než fíkus.
Novy focus je velice pohledne auto a v takovem st line ve třidě těžko hledat pohlednějši model. To u scaly ten dojem zdaleka neni, i když je fakt, že chrakteru ma na rozdavani, zvlašť pro čiňany trh jak dělanej, což je ostatně vidno u poslednich modelu z MB.
Na základě osobní zkušenosti s téměř syrovým 2.3EB bych si tipnu, že i tento motor bude potřebovat najet desítku, aby si sedl a plně ukázal, co v něm je. I u RSa to byl zásadní a lehce rozeznatelný rozdíl, kdy se motor začal brchat až někde okolo 5.000 km. Což mi potvrdilo již několik majitelů Fordů, kteří měli auta od novoty.
Autoři zřejmě moc dobře vědí, proč zde není tabulka s cenami ND... Ford není levný na ceně ND. Ale proti korejci je to NIC...
Kia se mi OPRAVDU líbí. Ale vzhledem k ceně ND bych musel být sebevrah abych si ji koupil. Ceny jsou doslova likvidační... Jeden drobný ťokanec kdy budete muset měnit světla, nárazníky, blatníky a kapotu a je to totálka...
Kolegovi z práce někdo na parkovišti i minulého ceeda přetočil zrcátko a zřejmě mu tam ojel nějaký plastový pastorek, takže dnes se mu sklápí/vyklápí na čestné slovo. Dotaz v servise na opravu - výměna celého zrcátka za zcela lidových a zanedbatelnych ... 16 litrů!!!
Ostatně nedávno tu byl článek o ceedu nebo i30, kde byl zmíněn přední reflektor za podobnou cenu. Osobně mám zkušenost se servisem 4 Fordů (ne až tak běžných), převážně v autorizaku, ale ceny mi nějak extra nadsazené zatím nepřišly.
U Focusu je možné za paušálních 5.500 Kč přikoupit prodlouženou záruku na 7 let, což platí pro všechny motorizace. Takže u minulé generace to byla stejná suma u doprodejove 1.6-ky za 300, tak i RSa v plné palbě za 1,2M.
Myslím to tak, že Ford je na servisu přecijen dražší než Škoda.. Jinak asi v normě. Ale korejci fakt ne. Ty ceny ND jsou katastrofické a pro mě by to byl jednoznačný důvod proč se jim vyhnout obloukem.
Ne. K nějakému poškození dojde ani nevíš jak. Sice můžeš říct, že stačí mít dobré havarijní.Ano. Ale ona ani pojišťovna není úplně blbá a když má auto drahý servis a cenu ND, tak bude drahé i pojištění. Navíc nikdy nemáš jistotou že pojišťovna neodmítne plnit...A sorry, ale 20 tis.za HALOGENvovy světlomet fakt není normální.
Jak libo. Těžko si představuji, jak si vybírám auto za +400t a nekoupím ho kvůli /možná/ o dvě tisícovky dražší pojistce. Navíc jsem přesvědčen, že pojišťovna vypočítává cenu pojistky z ceny auta.
Poisťovňa ti plnenie neodmietne, to že ti môže po ukončení šetrenia a vyplatení poistnej udalosti poistku vypovedať je už iná pieseň. Na to isté máš právo aj ty. Poistky na H/K sú za štandardné sadzby, i cez fakt, že k totálke na týchto autách dochádza ľahko (info od môjho známeho - obhliadkar viacerých poisťovní v značkovom servise (skupina značiek) tá podstatná má hviezdu v logu :-) ). V súčasnosti už ale náhradné diely lacné nie sú nikde, je to vidieť aj na firemnou autoparku, ktorý je v drvivej väčšine tvorený škodou ;-) . Každá nová generácia má karosárske diely vždy o dosť drahšie ako predchodca. Spolu so stúpajúcou cenou práce je to peklo. Pred letom som mal drobný stret na parkovisku, keď sa mi "obtreli" o moje zaparkované auto, výsledkom bolo iba lakovanie nárazníka, blatníka a výmena poškodeného zadného svetla. To všetko sa drobných 1100€. Drtivá väčšina bola to lakovanie, svetlo bolo za cca 150€, pár peňazí bol drobný materiál. Bez poistky sa to u nového neoplatí, nemusíš byť vinníkom, stačí ak by v mojom prípade vinník ušiel ;-) . Za jedno rozbité čelné sklo a túto vyššie uvedenú udalosť som dostal z poisťovne 400€ (165 moja spoluúčasť) a cca 1100€ (z poistky škodcu)...Pričom to boli na prvý pohľad fakt blbosti ;-)
Tak tak. Tento týden mi zezadu nabourali škodovku. Na výměnu komplet zadní nárazník+ zadní (5.) dveře. Skla, světla - ok. Jen tyto dva díly. Vyměnit, nalakovat, přehodit z nabouraných dveří sklo, zámek, plasty. Škoda za 90-100t. Nevěřil bych. 8-s
No nekecej....to je pech. 8-s
Jinak mě to ale nepřekvapuje, viděl jsem účet za opravu i30 kombi, stejně jako u tebe zadní nárazník a páté dveře na výměnu + levé zadní světlo = 98 tisíc. V roce 2011 !
Jsou to podle mě zlodějiny autorizáků. Být to z mýho, stojí to 30 kdekoliv jinde.
Jednou mi na pojišťovnu spravovali v Porsche Brno prasklinu v zadním nárazníku u A4. Po nárazu svislá prasklina cca 5cm. Normálně bych to nechal zavařit, nalakovat - dohromady do 5tis. V Porsche 34tis. na pojišťovnu. Tohle bude totéž. Ty dveře stojí cca 15t, k tomu nárazník, lak, práce. Kdyby kór moc, tak 40t.
Písal som vyššie, ceny pre importéra sú úplne smiešne, prihodí hodne on, hodne autorizák a máš cenu na pulte pre koncového zákazníka. V dobe nedávnej som mal auto a na importe tej značky známeho,. Diely ktoré som potreboval mi nosil za cenu zamestnaneckú (len to nemohlo byť hneď ale musel som dva tri dni počkať). Tie ceny boli na úrovni 1/4 z bežných cien za ktoré to predával autorizák. Fóry ako originálny chladič za cca 35€ , najlacnejšia druhovýroba 150 a viac atď, kotúče a tlmiče skoro len za odvoz, spojková sada s dvojhmotou okolo 150€ a podobne.
Veď to a mať v garáži staršie auto (4-6 rokov), nedajbože ešte staršie, tak ti ho stotálkujú :*) . Ceny dielov sú trafené a čudujem sa poisťovniam, že to tolerujú, resp. že nezdvíhajú rapídne cenu poistenia. Pri tom čo vidím na firemných autách sa týmto cenáj osobne moc nečudujem. Pričom kúpna cena importéra je doslova zlomková a cena výrobná je na úrovni štatistickej chyby :-!
Jinak Ford si není vzorem spolehlivosti.Ale třeba 1.0 EB je na tom dobře. Což se třeba o 1.0TSI říct nedá. Byť to zatím není nějak oficiální (zaručená) zpráva.
No, zaregistroval jsem zprávy, že s 1,0 TSI ve firemních vozech jsou problémy už po 60 tis. km ... Chod motoru neodpovídá novému stavu.
Ano, jsou to zatím NEOVĚŘENÉ informace. Nicméně jsou. Problémy s první generací TSI se objevily úplně stejně. Až čas ukáže, jestli to byl hoax, nebo je to opravdu pravda.
Kde jsi to četl? Já takovou informaci zaregistroval nedávno na škodováckém fóru, ale bylo to opravdu na úrovni "kamarád kamaráda povídal, že se tam něco kazí."
Aktuálně jsem teda slyšel o stížnosti majitele, kterému na Fabii 1.0 TSI vynechává válec. Ale to může být cokoli, včetně kuny.
Nebylo to na foru škoda. Někde tato informace proběhla. Jednalo se o informaci ze strany správce vozového parku feetu, takže žádný jeden nepovedený motor a FO smolař.
Ale jak říkám, zatím nic oficiálně potvrzeného. Pro mě to jen znamená bedlivě sledovat a být obezřetnější...
Nicméně u koncernu nejsem ani moc obezřetný. Spíše obvykle pravidlo, že první generaci po*erou (HTP/FSI/TSI...), v druhé generaci napraví chyby a až ten motor konstrukčně zvládnou (1.2 TSI, 1.4 TSI...) tak ho nahradí novým krámem... Jo, druhá generace 1.0 TSI možná bude fungovat... >:-[];-)
Zatímco předchozí ceed mi přišel jako vyloženě pěkný auto, ten klínovitý profil kastle je prostě parádní, tak v této generaci si výrazně pohoršil.
No a naopak - focus se mi konečně začal líbit. Minulá trojková kastle byla sice taková na pohled "pevná" a kompaktní, to jako fajn, ale naprosto nezvládnutá přední i zadní část to zabíjela. Zejména verze před faceliftem - zepředu výraz nasrané veverky [odkaz]
FoFo pred faceliftem byl celkem OK jen s xenonovymi svetly (pak byly vzadu LEDky coz vypada taky o dost lip kdyz teda zrovna sviti), ale to skoro nikdo nemel (ja jo)
Po FL uz to celkem slo... ten novy Focus podle me vypada nazivo o dost lip nez na fotkach, uz jsem jich potkal hodne, ale jeste jsem nazivo nevidel kombi, to bude asi taky OK.
Osobně mi příliš nesedne ani jedno z aut v tomto testu. :-O Nový Focus se u mě zcela diskvalifikoval tříválovou 1.5, ceed se zase mezigeneračně nepochopitelně zhoršil v nabídce místa pro nohy zadních pasažérů... :-O
Kluci a holky v předvánočním čase, omlouvám se Vám, ale nevybral bych si ani jeden! :-| Jako menší zlo asi Ford, ale to je jedno. Jsou lepší auta v daném segmentu ;-)
No z meho pohledu je lepsi mozna Golf, ale nejsem si jistej, ten podvozzek Focusu byl vzdy o dost lepsi.
Samozrejme zalezi, co od auta ocekavas - vyber je v teto tride obrovsky. Nekdo chce sportovni podvozek (napr Ford, Mazda), nekdo velky kufr (napr VW group), jiny zase potrebuje nizkou porizovaci cenu (napr Fiat) a dalsi zase chce vsechny asistenty atd ... to proste zalezi.
Zdravím,
1) Děkuji za článek, jsem rád, že mě článek vyléčil z úvah o předplatném Světa motorů.
2) "Motor 1.0 EcoBoost si vydobyl velmi dobrou pověst příjemně kultivovaného, rozumně dynamického i spolehlivého agregátu." to jako vážně? hořící ecoboosty, nic? ono se tom teda v ČR moc nepsalo... [odkaz]
3) V porovnání pružného zrychlení autor "graduje" rozdíly (od "nevelkého" až po "drtivý" :D), jenže on roste pouze absolutně, relativně je stále stejný, takže nemá smysl to rozmazávat na celý odstavec.
4) Rozplývat se nad všeobecným přijetím tříválců je k smíchu. Proti atmosférickým předchůdcům jsou nesporně tiší a situačně úspornější. Ale kdo umí řadit a vyšší hluk vymění za spolehlivost atmosfér, nezíská vůbec nic.
Si radši koupím Japonce, kde ještě prodávají skutečné motory. Než se pořádně rozšíří elektrika/vodík a tyhle rádoby úsporné tříválce zmizí v propadlišti dějin jako největší omyl 21. století. Vyšší pořizovací cena se mi vyplatí jednak na zůstatkové hodnotě i na dlouhodobých nákladech na provoz.
Nevim, jestli jsem to spravne pochopil ... ale japonec + drzet cenu ojetiny to v evrope nejde dohromady, tedy aspon co ja vim.
V tomto ohledu je na tom nejlepe VW group ... v nasich luzich a hajich je to suverenne Skodovka a VW kdo drzi cenu nejlepe. Kdyz to porovnas s jakymkoliv japoncem, je ten rozdil v zustatkove cene ojetin doslova propastny v neprospech japonskych aut.
Zajímalo by mně když kritizujete sytém udržování v jízdním pruhu že nejde u Kie vypnout tak by mně zajímalo jestli jste zkoušeli jeho funkčnost u obou aut? Pokud sou tyto systémi již standartně montovany zasloužili by si zahrnout do testu. To byste totiž zjistili že u Fordu vůbec nefunguje ba je někdy i nebezpečný! Viz video níže (11:05). Kiu jsem řidil a sytém fungoval citlivě a přesně. Udrží vás v pruhu naprosto bezpečně.