Při prvních jízdách jsme vyzkoušeli hned několik variant nové generace Fordu Focus. Nejvíce nás zaujala ta s benzinovým tříválcem. Ani nový automat není špatný.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Stuttgart - hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa SE"r"E NA MAMAMERKL = TA PUDE VOE TA PUDE a oznámilo, že ZAKAZUJE VJEZD od 1. ledna 2019 do města všem dízlpopelnicím [odkaz] BEZ DPF včetně normy Euro 2004 !!!!!!!!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
naftový dvoulitr má shodné parametry jako 2.0 HDI od Peugeotu, FORD pořád bere naftu od PSA? Myslel jsem, že vyvíjejí svůj vlastní, myslím s názvem Panter?
Z dostupnýho předpokládám že tady už použili svou novinku = s o 13% nižšíma emisema atd. I v tomhle textu je krom nesmyslu s 6st. automatem zmínka o novym motoru = v tomhle s Burešem souhlas :-)
Od té doby co se PSA a Ford rozešli, nějakou dobu bral Ford motory od PSA, od 12/2016 jezdí Transity s Pantherem, od 09/2017 postupně nabíhají Panthery i v osobních Fordech.
jen se musím trochu smát, že po xx létech osvěty, že zadní svítilny v C sloupku zlepšují bezpečnost o 300 % se opět přestěhovaly na klasické pozice. :-)
Ani ne = PSA používá 8st. Aisin AWF8F [odkaz] ale dali si patentovat svoji vlastní originální 2spojku. Pro levný modely = z důvodu finančních nákladů. Ten 8st. Aisin je k tříválci 1,2 super = ale cenově to bohužel nejde navěky
Ford je zatim o level pozadu = jen řeší maléry minulosti [odkaz] + [odkaz] v tuhle chvíli najdeš [odkaz] jak v 308 tak ve Focusu. Vlastní 2spojka PSA bude až za pár let
V tabulke mate automat vsade 6A asi tam ma byt 8A to len na okraj. Celkom sa mi paci ale tie trojvalce to nedam. Chvalim pouzitie HDM automatu konecne to pochopili ze nielen v USA ale aj v Europe chcu ludia komfortne prevodovky. Otocny volic je zaujimavy asi by som si zvykol ale neviem ci je to az taka super volba. Inac paradoxne ked chcem vo Focuse stvorvalec tak musim ist do diesla. Este by ma zaujimalo preco k najsilnejsiemu benzinu nejde automat.
Ten :no: mám od vás? Moc lidi přihlášenejch neni = a přistál hned po vašem přihlášení :-)
Viz já 9:15 = jak to že máte tak šílenou chybovost?
Nejen profesionál ale každej koho to trochu zajímá = ví že to je [odkaz] takže takovou chybu neudělá. Nebo si to uvědomí jen při pohledu na ten text. Jak to že vy ACZ máte tak šílenou chybovost? :-|
Alebo ak chceš štvorvalec, musíš si počkať na ST. To vraj má dostať podladenú 2,3ku zo súčasného RS (čo je super správa, lebo pôvodne sa špekulovalo o výkonnejšej verzii trojvalca z Fiesty ST) a samosvor (konečne). Príde aj RS, ktorá bude vraj mať rovnako 2,3ku, ale spolu s elektromotorom, ergo bude to hybrid s výkonom 400k (ale proste hybridný hoth-hatch? 8-s ).
[odkaz] + [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] hybrid je logicky skoro ve všem lepší [odkaz]
To lepší těžiště a lepší rozložení hmotnosti a lepší okamžitej záběr a přitom lepší spotřeba = to neni vtip = to už víme třetí desetiletí = nepřišel čas = to brát jako fakt? :-)
No keď to prejde pri M3, ktorá má silnú fanúšikovskú základňu, tak to potom prejde úplne všade a môžme sa tešiť na zábavné hotheče... s baterkami. 8-s
Ja som popravde skôr čakal, že ako ďalší krok pri hothečoch budú elektrické kompresory, ako to začalo Audi, je to efektívna cesta ako posunúť limity klasického výfukového turbodúchadla (či mechanického kompresoru).
Ja s tou ideou nemam problem, ne principielne. Uprimne, po Ferrari LaFerrari, P1 atd. uz nelze na hybridy koukat jako na cire zlo, spis naopak, lze na to koukat jako to nejlepsi, nejfajnovejsi. Potud i HH s baterkama OK.
Co ale neni OK, resp. ceho se bojim (a pokud se ma obava ukaze jako licha, pak je vse v poradku) je ze baterky zmrvi hmotnost HH, ktery ma byt lehky, a zmrvi cenu HH, ktera ma byt nizka. Tezky (takze neohrabanejsi) a drahy (takze jako na kazdy den pouzitelna alternativa k sportackum a coupe za par penez) HH za me postrada smysl. Pokud ford zmrsi focus ST a RS timhle smerem, pak na nej diskusne plivnu. Ale jestli to zmanazuje pri hmotnosti a cene dnesniho ST / RS, a cely hybridni system vyladi na jednicku, tak to rozhodne nebude nejaka predpojatost co by me dovedla az k tomu, ze bych nad hybridnim FF ST (diskusne) brecel.
Iste, netreba plakať dopredu. Ale istá miera skepticizmu sa natíska. Napr. k tej cene: ako uvádzam na príklade Fiesty ST nižšie, technicky úspornejšie a lacnejšie riešenia (1,5 R3 namiesto 1,6 R4) nevedú k nižšej cene, FieSTa je aj s trojvalcom jeden z najdrahších mainstreamových HH. O to viac sa bojím hybridu, kde o to skôr opodstatnia nárast ceny tou pridanou zložitejšou technikou. Plus ako píšeš, ťažko od hybridu s pridanými baterkami/elektromotorom očakávať nižšiu hmotnosť, všetky doterajšie hybridy ukazujú opak.
Davide, z prvého videa to vyznieva, akoby bol Focus jedným z najhorších áut segmentu, podávaš to dosť negatívne. Automat radí pomaly, riadenie je mdlé, vrcholný benzín sklamal, ani Vignale nie je moc luxus, auto zostáva také, aké bolo...
Pritom z iných recenzií či prvých jázd čiší unisono nadšenie z auta, ktoré najmä britské weby označujú za najlepšie auto segmentu, so špičkovými jazdnými vlastnosťami, agilným dynamickým podvozkom vo všetkých verziách podvozka, pritom vysokou mierou komfortu, veľkým vnútorným priestorom, výrazne vylepšeným interiérom na úrovni Golfu atď.
Ja samozrejme ocením viac kritickejší tón ako nekritický obdiv a papagájovanie prezentačných kecov automobilky, len mi proste príde, že tá kritika je tu výrazne vyššia, ako pri napr. autách koncernu VW (kde si nepamätám napr. počiatočnú kritiku búchajúcej torzky, to ste pripustili, až keď to tvrdili všade inde, rovnako si nepamätám označenie 1,5TSI ako mdlého, pritom všeobecne panuje názor, že motor je viac mŕtvy ako predchodca 1,4TSI atď.). Takže som za kritický prístup, ale nech je vyrovnane kritický bez ohľadu na značku.
Dobrý den,
tak to jsem velice nerad, že to z videa tak vyplývá. Samotný text nicméně jistě dává najevo, že jsem z Focusu byl i já nadšený. Za tím, co jsem ve videu zmínil, si však stojím, asi jsem tedy málo zdůraznil vynikající jízdní vlastnosti a skvělý podvozek.
Dík za reakciu. Áno, text tak kritický nie je, ale video primárne pomenúva nedostatky pred kladmi a preto vyznieva dosť negatívne.
Čo sa podvozka týka, možno by stálo za zmienku detailnejšie rozviesť, aká motorizácia a výbava má aký podvozok/zadnú nápravu. Zo zahraničných webov som pochopil, že je 5verzií podvozka (torzka štandard, torzka s ST s odlišnými tlmičmi, miltilink štandard, multilink s ST, zdvihnutý Active).
A tebe to tu překvapuje? Tady to prostě funguje tak, že když je něco dost dobré na to, aby to ohrozilo Škodu nebo VW, je třeba na to nakydat - na všem najít to horší (komfortní podvozek je málo sportovní, hladce řadící automat je pomalý, decentní design je strohý, výrazný design je cirkusový,...), klady banalizovat, na chybách se točit.
Od té doby, co jsem si tu přečetl, že v interiéru Mazdy 6 skoro odpadává hliníková lišta z palubky, musím se jen smát. Pravidlo pro pochopení testů a dojmů na auto.cz je jednoduché: když jsou vytýkány naprosté kraviny, pravděpodobně se jedná o skvělé auto, a redaktor má co dělat, aby snad někdo nepojal myšlenku, že by to mohlo být lepší než koncern.
Btw, koncernová auta uznávám. Jen mají silné i slabé stránky - jako všechna ostatní auta. Co si člověk vybere, je pak jen otázkou preferencí. Málokdy je to o tom, že by něco bylo kompletně lepší nebo horší než zbytek.
Menši rozdily jsou v delce u HB kdy 4378mm maji zakladni vybavy a zřejmě Titanium, Vignale ma na delku 4382mm a ST-Line 4387mm. Vyška je jinak udavana včetně anteny bez ni je to 1452mm u HB a u verze kombi je vyška 1469mm.
Jinak pišete, že všechny verze, ktere jste jeli měli viceprvkovou zadni napravu, takže krom 1.5EB byly ostatni kombiky ? Jinak jizdně si to zřejmě opět nezada ani s premii, když pominu součastne BMW 1 tak udajně ani novy Mercedes A nejezdi tak dobře. Jinak k 1.5EB což je vlastně motor z Fiesty ST se vyjadřil jeden novinař tak, že do nějakych 3000ot je ten motor ospaleši jako by neměl těch 180k, ale nad těmito otačkamy jede velice dobře. Což mi trochu připomina i současty 1.5EB. Zvukově novy 1.5EB, alespoň z videa zni opravdu nejen zajimavě, ale i velice dobře.
Slovenský Ford včera zverejnil cenník novej Fiesty ST a je to teda pomerne nepríjemné prekvapenie, FieSTa je dosť drahá (asi najdrahší malý hotheč). Začína na 23.490, 5-dverák na 23.990 eur (pre porovnanie Polo GTI - v základe 5-dverové a s automatom - začína na 20.810 eur, teda o značných 2180 eur nižšie).
Sada Performance so samosvorom, čo by bol hriech si nepriplatiť, je za 995 eur, predné LEDky za 955 eur, prezentačná modrá metalíza 795 eur. Našťastie automatická klíma je sériová, rovnako ako 18ky disky.
Teda FieSTa s týmito podľa mňa nevyhnutnými príplatkami vyjde na 26.735 eur, čo už sa nebezpečne blíži o triedu väčším hothečom (napr. i30N za 27490 eur).
Jasné, 3180, hanba mi. :*)
Ono ten rozdiel nakoniec bude menší, FieSTa má sériovo 18ky (Polo 17"), autoklímu (Polo manuálnu) či tempomat, ale princíp zostáva, že aj po dorovnaní výbavy je Fiesta s 1,5 trojvalcom drahšia ako Polo s dvojlitrom.
Tipujem, že mnohí, ktorí si prečítajú nadšené recenzie a pjdu sa na FieSTu informovať, vychladnú pri cenovke a budú zvažovať, či už si niečo nepriplatia za o triedu väčšie auto. Ja si pamätám, keď som sa svojho času zaujímal o Focus ST, že mi spravili cenu niekde na úrovni 26t eur. A to si človek rozmyslí, či zoberie malú Fiestu, alebo väčší Focus.
Ty mi přijdeš, že se řidiš podle nějakych plakatu, pořad dookola poukazovani, hele koukej tohle ma 4 valce a 2l a ten mrzak jen 3 valce a o pul litru meně. A ještě jak vyše uvadiš a to tedy nevim odkud to maš, že ten mrzak je "nižšie, technicky úspornejšie a lacnejšie riešenia" než předchozi 1.6EB. A nějak nechapu proč by měl byt ještě levnějši, když trend posledni doby je ten, že auta jsou dražši. Přitom padaji vyjadřeji, že to auto si svou cenu zaslouži. Navic se o tom 3 valcovem mrzaku tvrdi, že je šťavnaty nebo vybušny a k ST se hodi. Což u toho 4 valcoveho 2 litru zrovna nezazniva, ale zřejmě k celkovemu charakteru je to OK viz EVO. No a taky bude zřejmě rozdilnost jezdit na okreskach malym HB, ktery tě zabavi už při nižšich rychlostech než u většich kompaktu a takto se na tohle muže klientela taky divat.
co tak si najprv spocitat co vsetko ma fiesta ST naviac oproti polu, spocitat si priplatky aj z druhej strany . zobrat nemoznost automatu,manualu ako volbu a nepozerat sa na to len z jednej strany ? Na slovenskom trhu je dostupna len fiesta ST3 . a kto ze je k tomu este konkurent ? yaris GRMN ? ktory hlasi cenu 31 000 ? ach jaj .....
Ford Focus byl vždy konkurencí Golfu a volbou těch, co chtěli méně konzervativní a sportovnější auto. Tím se celkem řídí i nová generace. Vypadá dobře a jezdí dobře, což jsme očekávali. Horší to však je z mého pohledu s pohonnými jednotkami. Nějak nevidím výhody osekaných motorů v podobě tříválců. Přes 180 koní, ale zrychlení nic moc, zvuk nic moc a spotřeba 8 litrů? No a cena taky žádný zázrak. Výdrž je ve hvězdách. Tohle mi tedy přijde jako hodně kontroverzní rozhodnutí, zvláště v době, kdy se potichu od nejagresivnějšího downsizingu ustupuje. Fordy mám rád, ale do tohodle bych proto nešel.
Tiež nechápem ten prechod na R3 aj vo Focuse. Vo Fieste ešte tie argumenty dokážem pochopiť (sčasti), teda že prirodzene nevyvážený a hrubší zvuk a charakter trojvalca v športovom aute nevadí a len podtrhuje charakter hotheču. Aj keď ani tam zrejme neplatí téza o točitosti trojvalca, čo som videl/čítal, tak pod 2000 rpm ten motor sa zbiera ťažšie ako R4 a ani špičku nejakú nemám točiť nad 6000 nemá zmysel, takže v konečnom efekte má možno menší rozsah použiteľných otáčok, ako R4. A ono aj posúdenie samotného zvuku je veľmi ťažké, na všetkých videách počuť len výfuk, ktorý je hlučný a výrazný a prebíja motor, ktorý pri ňom vôbec nepočuť. A vo vnútri je počuť len umelé reprákové dunenie imitujúce V8, čo neznie moc prirodzene.
Ale pri bežnom Focuse, rodinnom aute, človek viac ocení tichosť a kultivovanosť (aj keď to niekto označuje za bezpohlavnosť) než hrubší nepravidelný chod trojvalca. A ani ekológia a spotreba zjavne nebude argument, zdá sa, že tie R3 jazdia za úplne rovnakú spotrebu ako R4, naviac pri tých je prípadné vypínanie valcov efektívnejšie (logicky, ak ide R4 na dva valce, vypnú sa 2, pri R3 sa deaktivuje len 1 a úspora teda nie je taká).
Skrátka z môjho pohľadu downsizing aj pri najvýkonnejších (bežných) motorizáciách nič pozitívne neprináša, skôr naopak.
Pravě, že u toho trojvalce se zmiňuje vysoka točivost, vyšši než u 4 valcu s tim, že dřive umira a to ještě jak ktery 4 valec, takove TSI umira dřiv i ve 4 valcich. A ještě jsou zminky o menši turbodiře. A zvuk 8 valce no ja ti nevim, ale z videi tam krasně slyšim 3 valec a když odhlednu od novinařu tak ať už majitele tak lide, kteři si nove ST vyzkoušeli tak zvuk hodnoti dost pozitivně s tim, že realně zni prej ještě lepe než na těch videich. Ostatně i ten zvuk 1.5EB 3 valce ve focusu mi zni lepe než součastna 1.5EB se 4 valci a už ten zni fajnově. No každopadně zni jinak než 1.0EB, ktery realně znam a nesedl mi. Jinak se prakticky využiva stejny novy system jako ma ford např. u raptoru nebo mustangu, kdy se upustilo od zvukovodu. Zřejmě z duvodu aby se dal zvuk zesilovat/zeslabovat což zvukovod neumožňoval.
Aby sme si rozumeli, ja zvuk FieSTy nekritizujem, celkove pôsobí o hodne lepšie ako minulá generácia, len poukazujem na to, že leví podiel má na tom ladený výfuk, ktorý je veľmi výrazný zvonka a počuť ho i vnútri, kde sa pridávajú repráky, takže samotný zvuk R3 je viac v pozadí. Možno ešte niekde nájdem zvuk samotného 1,5 R3 pri otvorenej kapote, zatiaľ som to ale nenašiel.
Jo to určitě ano. Ale mě je třeba osobně jedno jakym zpusobem se ke mě zvu dostane a jak a čim je tvořen, pokud to nezni nějak uměle což jsem zažil třeba u 1.2 e-THP tak s tim nemam problem. Mě spiš bude zajimat celkove chovani a projev motoru a neočekavam nic extra, ale snad ani ne nějake vyložene zklamani. Jinak někde jsem zahlidl video s otevřenou kapotou a chod motoru byl hodně klidny, minimum vibraci a ani nešel na volnoběh znat počet valcu. Zkusim narychlo pohledat, když tak sem hodim.
Takže sice nic moc, ale alespoň něco...
[odkaz]
Jinak i zde je zminka, že motor tahne linearně bez turbokopance kdy do 3000ot neni těch 180k znat, ale nad se zda byt opravdu velmi živy.
No moc dlouho ten pohled na chod motoru tam neni, ale i z toho mala mi to přijde docela běžne. Jen se autor vyjadřuje , že je motor velmi kultivovany a ani za studena nepřenaši do kabiny vibrace. Jinak z volnoběžnych otaček tam nikde chod nevidim, každopadně určitě bych neočekaval nic extra jak je běžne u těchto nejen 3 valcovych motoru.
S manželkou máme na pojížďky minulou generaci Fiesty ST. A znám i další její majitele, ale zatím nikoho, kdo by měnil. Umělý zvuk z repráků mi tedy fakt nesedí, stejně jako tříválec ve sportovním autě...nikdy je tam nikdo předtím nedával. A nedává, tak asi vědí proč. Navíc 1,6 ecobooost je dobrý a dá se s ním bez problémů pracovat. Však v ford v některých zemíc nabízel silnější variantu.
To je skôr klišé ako nejaká technická dogma. Ak by to výrobcovia brali vážne, tak jednolitre sú zásadne dvojvalce a v 911 GT3 by musel byť osemvalec. ;-)
Souhlas, to výhradní protlačování tříválců je chyba, která se už začíná ukazovat i v testech, srovnávačka Fiesta (3 válec), Mini (3 válec), Ibiza (4 válec), Swift (4 válec) jasně ukazuje převahu čtyřválců prakticky ve všem, mají lepší zrychlení (0-100 Fiesta 9,7, Mini 8,9, Ibiza 7,8, Swift 8,3, ještě větší debakl je to z 0-160, kdy čtyřválce to dávají pod 20 s, tříválce za 24 sec.), lepší pružnost, tišší chod, lepší kultura běhu motoru a nakonec to jediné, co by se dalo od tříválců čekat jako výhoda a čím se jejich vlajkonoši zaklínají, tedy nižší spotřeba, se nekoná (průměr v testu Fiesta 6,2, Mini 6,8, Ibiza 6,3, Swift 6,3).
Krasna ukazka toho, když musiš tak musiš za každou cenu. Řikaš debakl i přesto, že pravě i diky tomu 3 valci fiesta bodovala a nepřekvapivě ma horši dynamiku než vykonnějši motorizace, holt 140k se 180Nm asi těžko dynamicky obstoji proti 150k a 250Nm, ktery je navic mdly projevem a to ještě narozdil od toho 3 valce neplni nejpřisnějši euro normu.
Fiesta rozhodně nebodovala díky tříválci, ale bodovala navzdory tříválci ve zcela jiných disciplínách (konektivita, ekologie, záruky etc.). Za motor/pohon získala Fiesta nejméně bodů ze všech 91 (Ibiza 98, Suzuki 96, Mini 92)
Tak to važně musi byt navzdory nejmenšim vykonum hotova tragedie. :-!
Kdybych neznal puvodni verzi tohoto 3 valce tak bych tomu tvemu přehnanemu tvrzeni snad i uvěřil.
Když tu někdo naběhne s podobnyma pindama jako ty tak jinak to ani nejde. Nebo nam mužeš znova připomenout jaky je 1.0EB mrzak vuči 1.6EB. Možna se tomu ještě někdo zasměje. To, že maji 3 valce obecně horši kulturu a jsou hlučnějši než 4 valce je jasne tedy pokud se bavime čistě o motorech a ne o autech jako celku. To, ale ještě nemusi nutně znamenat, že ty 3 valce jsou nevychovane potvory nebo, že by klidně nemohly byt rovnocene ne li lepši motorizace než 4 valec. Prostě motor od motoru.
Rovnocenné nejsou. Když sportovci utrhneš jednu končetinu, těžko bude rovnocenný. Dnes jsem seděl v novém Focusu ve verzi Titanium. Majitel dvou dealerství mi říkal, že kdyby tam dali 4 válec 1,6 nebo 1,5 ecoboost, že mu lidé utrhají ruce, tak prý objednávky nic extra. Zkrátka 3 válec nepřináší nic lepšího...je to fordí úlet. Smysl by měl, kdyby stál o čtvrtinu méně nebo o čtvrtinu méně žral...ani jedno se nekoná. Bohužel.
Opakuješ jedno a to same dookola.Porovnavaš neporovnatelne a o prodejich opět tvrdiš to co si tvrdil o Fiestě ST u te navic něco ve spojeni s udajnymi petrolheady. A dnes je mnohyma fiesta ST nejen velmi chvalenea a to včetně toho 3 valce, ale stale je považovana za nejleši HH segmentu a navic jeji prodeje zřejmě nevaznou. Ale chapu, když hlava nepusti tak neni o čem.
V novém Focusu jsem seděl poprvé. Až si ten 1,5 tříválec projedu, budu vědět více. Mnohýma? Vždyť ještě nejsou ani v dealerství, natož u zákazníků. >:D Minulý týden jsem dostal z Prahy pozvánku na testování. Ty auta posuzuješ z toho, co někdo za to placený napíše po tom, co v tom seděl pár minut, v lepším případě hodin...
No evidentně maš dobry přehled. Ale ja mam třeba fotku ST ze salonu u nas den před tim než šla k majiteli. Ta fotka je z 28.6. Jinam mam i info o tom kolik bylo k nam na centralu do pardubic ST objednano a vim i barvy nebo počet dveři. O jinych statech nemluvě.
Jak jsem psal když musiš tak musiš a okolnosti jdou stranou. Jinak o tomhle hot hatchi jsem něco načetl a nejvic kritizovany je zrovna motor s dieslovějšim charakterem což mi nějak nejde do hlavy, když je to 4 valec.
"Pružnost agregátu nechybí, ale nemá smysl vytáčet ho někam nad 4000 otáček, protože je naladěn na to podávat výkony spíše pod touto hranicí"
Tak Focus Vignale ma pristrojovku v kuzi....ale i tak nevypada luxusne....tak nevim...nevidel jsem.
za to videl jsem Mondeo Vignale vs Superb vs Passat (videl a jezdil s kazdym del enez pul roku)
V kuzi ma pristrojovku jen Mondeo a vypada to hezky....u Supu jsem nepochopil k cemu je L&K ..krom vsude pritomnych znáčku...a kozenych sedadel..jinak je to prisernost a plasotvy hnus vevnitr.
Pasik byl highline se vsema serepetickama....a ok...nenandhce...neurazi...kvalitne udelane...strohe....ale nudne...
Znam palubku od Golfu....a ok je to klasika....ale nic hezkeho...jen dobre zpracovane..nudne...sedive..cerne...
Tak budme radi, ze nekdo to tu trosku rozviri..s tolika ruznyma verzickama..a zejmena odlisnostam v designu jak zvenku tak vevnitr.
viac sa mi páči heč (to ale vždy), stále si myslím, že simulovaná dynamická linka okna v rozpore s linkou strechy je dizharmonická a la sangjong, aj keď sa focus aspoň nepustil do takého šialenstva ako astra. Nový focus je dynamický fešák s výbornými vlastnosťami. Za mňa heč s multi 1,5 dobrá voľba napriek trojvalcu.
jestliva to neni v tom, že liter môže mať kratšie prevody a tak sa môže zdať trochu čipernejší. Chleba sa bude lámať vo vyšších rýchlostiach a s pribúdajúcim zaťažením. Rozdiel výkonu 42kW a v zrýchlení 2s musí byť cítiť. So zvyšujúcou rýchlosťou budú aj rozdiely markatnejšie. Vaše pocity sú podobné ako pri Astre testovanej v podobnom prostredí (zakrútená okreska s krátkymi úsekmi). V reále sú tie litre vhodnejšie na krátke trasy a pre nenáročných užívateľov.
s filtrem pevných částic a vypínáním jednoho válce, který táhne až od 3000 otáček a žere jako dvoulitr, sen každého motoristy. Design Focusu se mi zamlouvá, vadí mi ústup od víceprvkové nápravy u hatchů, ale škála motorů je naprosto mimo mísu. Tříválec nemá pro uživatele NAPROSTO ŽÁDNÝ přínos, je to slepá větev vývoje a Ford tímto Focus zcela zařízl. Ostatně pak soudím, že EU, a její debilní restrikce motorismu, musí být zničena.
Server EURO - dnes:
Německé automobilky hlásí růst prodeje naftových aut
(NE)Překvapivá čísla přicházejí od německých automobilek. Ve druhém kvartále prodaly více aut s naftovými motorizacemi než v prvním. Například koncern Volkswagen měl podíl dieselových osobních aut na celkových prodejích 38 procent. Celkem bylo v Německu v prvním pololetí přihlášeno 32 procent nových osobních vozů s naftovým motorem, do konce roku se čeká navýšení podílu na 35 procent. Změně trendu pomáhají nové modely se vznětovými motory a prodeje SUV.
Poslední tři roky to vypadalo, že dieselové motory u osobních aut nemají v Německu budoucnost. Prodeje automobilů s naftovými motory po vypuknutí aféry automobilky Volkswagen se softwarem manipulujícím měření emisí klesaly, nyní se ale poněkud (NE)překvapivě trend otáčí.
Pokud se rekde A, melo by se rict i B. Kdyz si vezmes krivku za posledních 10 let, tak prodeje naftaku klesli - jednak krize a druhak i dieselgate, takze stoupani prodeju zejmena v dobe blahobytu neni zadne prekvapeni.
Škoda toho designu, který se z globalistického unisexu nevymanil a postrádá jakoukoli osobitost (kombi je ještě horší než hatch). Taky si myslím, že 1.0 EB sice špatný základ nebude, ale vedle něj měl zůstat kultivovanější čtyřválec. Přesto je mi nový Focus velmi sympatický. :yes:
Je to sice prvni generace, ktera neni sva, navic je to poprve co nama originalně řešene zadni lampy, ale na druhou stranu za mě dynamicka a velice libiva, předevšim ST-Line a Active. Počkam si ještě na real, ale zřejmě nejpohlednějši generace a i třidně jedno z nejpohlednějšich aut. Ja mam spiš problem s interierem tedy konkretně krom středoveho tunelu s časti od středniho panelu až ke spolujezdci a na to jsem v reale nejvic zvědav. Jinak u kombi provedeni nesouhlas a naopak za mě velmi fajn, že je to konečně prvni generace focusu v tomto provedeni, ktera nevypada jak obyčejna krabice a je docela dynamicka.
No to ja bych uvital i vic a klidně na ukor praktičnosti a je fajn, že se designeři docela snažili a nezustali při zemi. Klidně i tak jak se dokazal odvazat novy civic.
U něj mi dynamický design právě vůbec nevadí, tedy až na všechny ty neprodyšné průduchy. I když není zrovna příkladem auta, u kterého se praktičnost zcela podřizuje designu.
Tu praktičnost jsem uvedl jen jako možne minus. Jinak u civicu se ta častečna nepraktičnost projevuje v zadni časti nejen nizko položenou lavici, ale i poměrně malym prostorem na vyšku. Jinak pravě u civicu mam trochu problem s celkovym vzhledem, ale to nesouvisi s jeho odvažnějšim a dynamickym vzezřenim. Dokonce mi ani až tak nevadi ty falešne pruduchy jak se mi z fotek jevilo. Spiš v reale divně vypadajici jako by "napuchlejši" předni čast diky narazniku což docela slušně řeši sedan.
Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U VW, R
Nový focus ve verzi hatchback se mi opravdu hodně líbí a už má dokonce i prostorově uspokojivý interiér. Tak to pánové od Fordu pro změnu zabili debilním tříválcem 1,5 l, čímž nahráli na směč koncernu VW, Renaultu i Opelu. Neuvěřitelné!!! 8-s8-s8-s:no::no::no: Co se mě týká, tak tříválcový motor do mého auta nižší střední třídy prostě nesmí!
Překvapilo mě hodnocení, které zaznělo v tomto článku - nějak se mi nechce věřit, že by zrovna Ford pustil (notabene u nového Focusu) "kolem středové polohy MDLÉ řízení". Určitě si proto toto auto půjdu k dealerovi projet!
P.S. Design kombíku mi naopak vůbec nesedí, to řešení bočního zasklení zádě je otřesné...
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Souhlas - benzinový motory jsou bída, design předku je děs - jak vykulený kapr, zadní část kombi vypadá jako že k autu nepatři. Interiéru vůbec nepomáhá vlasně neexistující středový sloupek, je tam jen tablet a obrovské výdechy klimatizace. Takže by se dalo říct - všechno špatně :no: Ještě, že má Focus ten fungující podvozek...
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Tohle když napiše majitel "nadherne" koncernove dodavky tak by to měl ford hned zabalit. Docela se divim, že vam dvoum "odbornikum a jasnovidcum" opět nesekunduje kolega butatot z podtater.
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
>:D >:D >:D Tak opravdu nevím, jestli je Leon ST "koncernová dodávka" (toto rádoby hanlivé označení by možná spíš sedělo na Golf Variant), ale rozhodně jsem si do ní mohl vybrat (a vybral) čtyřválcový benzinový motor! :-)
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Ale mě se kombik od seatu libi a z koncernu s přehledem nejvic jen o něm zrovna nepišu. Jinak z toho vyběru co si měl si ani jinak vybrat nemohl pokud se nepletu. Nebo nevim o tom, že by seat měl jinou možnost než 4 valcu, holt stejna bida jako u forda. Jen mě se určitě vic zamlouva EB a ještě lepe THP, holt neni 4 valec jako 4 valec.
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Co to meleš za blbosti? Čemu říkáš nádherná koncernová dodávka?
Můj názor na Focus je subjektivní a říkám to i jako uživatel předchozí generace FoFo kombi, kde design nebyl úplně marný, zvlášť u combi, které se povedlo rozhodně lépe než současné. Prostorově to stálo za prd, jelikož na zadních místech to bylo tak pro děti. Palubka u přechozí genereace byla dost ufo a vytažená do prostoru, ale alespoň byla ;-) Teď je tam jen tablet a žebrování výdechů topení, což je děs. A k tomu koncernu, raději budu mít pod kapotou čtyřválec 1.4TSI než tříhrnek 1.5l ;-)
Jak koukám na vaše příspěvky dole a Leona ST opravdu nemám a ani mi jako koncernová dodávka nepřijde. Tak se chlapče trochu prober a přestaň prudit. Focus bohužel prochází evolucí, kterou zákazníci moc evidentně neberou. 3G byla proti prvním dvou dost propadák a soudě podle designu a techniky se to bude opakovat.
500tis prodaných kusů (v EU) a více měla jen 1G, druhá 400tis ks ročně a 3G byla sotva na půlce, tj kolem 200tis ks ročně - ústup z pozic.Když to srovnáš s koncernem, Golf má kolem 500tis ks stabilně. Tolik k Focusu ;-)
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Ty si měj pod kapotou co chceš a jezdi si klidně ve škodovkach, ktere se mimochodem taky prodavaji jak rohliky v kauflandě ostatně stejně jako Dačia, ktera je na vzestupu. Smutna to realita. Ještě k tomu davat dohromady prodeje před xy lety a dnes, kdy je skladba modelu dost rozdilna. Jen mi nějak unika co je to za moda ohanět se prodeji, ty jsou mi u auta platne jak mrtvemu zimnik. A jak jsem psal, soudy a jasnovidectvi jsou evidentně vaš obor nebo zaliba.Vygumovanost vas některych koncernistu je bezmezna. A nauč se čist a chapat text, nebo ani neviš jak nadherny "skvost" vlastniš.
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Aha, takže jedeme na uražený vlně ;-) Jak si přišel na to, že jsem koncernista? Měl jsem různá auta a to jako Renault, Ford, Opel, Citroen, VW a teď mám Škodu, VW a Peugeot... text čtu i chápu narozdíl od tebe, který nedokáže přijmout odlišný názor. Tobě se Focus líbí a jsi ochotný jít v téhle kategorii do 3hrnku, já ne. A o tom to je M
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Prostě to ohaněni se prodeji, kdy to čeho se prodava vic je super a čim miň se toho proda jaky by stalo za houby. Hlavě, že jsou silnice a parkoviště čim dal tim vic plna užasnych SUV apod. Jinak ja nemam tak jednoduchy pohled na auta, kdy mi stači kouknout na papir a mit v tom jasno. Na 3 valce, ktere nejsou nebo ještě nedavno nebyly tak obvykle koukam určitě s podivam asi jako většina než na 4 valce, ktere jsou tu od nepaměti, ale nemam z nich takovou hruzu, abych je šmahem odsoudil. Pokud bude nějaka konkretni motorizace stat za to nebo prostě nebude mit nějakou opravdu špatnou vlastnost tak nemam problem a auta nejsou zdaleka je o motoru. Navic jsem si realně ověřil jak funguje třivalcovy EB v době kdy jsem měl 1.2TSI. Takže i to je duvod proč 3 valce rovnou nezavrhuji.
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Tak zrovna SUV mě také nějak neberou. 3hrnek chápu v malých autech, typu Fiesta, Fabia, ale ne o patro výš... Mě 1.0EB ve Focusu moc nepřesvědčil (má švára), takže 3hrnek opravdu ne...
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Tak mě taky zrovna nepřesvědčil tak, abych ho musel mit. Už jen nedostatečnym vykonem. Spiš mě překvapil tim, že jsem pravě diky 3 valci a ještě k tomu o objemu pouze 1 litr neočekaval něco co muže rozumně fungovat nebo byt, alespoň dobre. A da se řict, že jedina věc, ktere mi nesedla byl samotny zvuk i když třeba oproti 1.2TSI určitě nepostrada jasny charakter. A stejně tak charakternějši chovani a nebo ochota jit do otačak oproti tomu TSI mě docela mile překvapila. A to jak od některych čtu tak v tom by měl mit 4 valec převahu. K tomu na volnoběh kultivovanějši, ale to už bylo spiš zasluhou celeho auta a navic 1.2 TSI docela nedaval nizke volnoběžne otačky takže byly přitomny jemne vibrace. Naopak mi u toho 3 valce neuniknul celkově hrubši prostě meně kultivovany chod, možna ještě umocněn zvukovodem nebo horši rozjezdy, kdy bylo potřeba citlivě pracovat spojka, plyn.
Re: Tím benzinovým tříválcem 1.5 to auto totálně zabili! U V
Hrozne se mi libi, jak tu v diskusich se place po ctyrvalcich, jak byli super atd. Kdyz se ohlednu zpet, tak se bavime v nizsi stredni tride o objemech 1.4 nebo 1.6 s vykony kolem 70 - 100 koní. Aktuálně se tu nabízí tříválec s vyšším výkonem a to je špatně.
Najezdil jsem s atmosférama stovky tisíc km a ten foukaný tříválec bych bral radeji.
KIA a Mazda - z bočního pohledu. Předek hrozný, jak kapr. Přední světla z Volva, zadní světla z Fiatu Tipo. Celkově je to takový neslaný nemastný slepenec... Tříválec nikdy, čím méně válců tím horší vlastnosti. Okna tak malá, že je myslím za chvíli úplně zruší.
Jo z boku vyloženě ceed...
[odkaz]
Jinak si ještě zapoměl na bmw 1, mercedes a, i30 a možna jsem ještě něco opomenul. Najit jde v tom opravdu kde co, ale jsem si jisty, že v reale si toho nadherneho slepeneho kapra jen tak s něčim nespleteš.
[odkaz]
Ten design je fakt hodně zvláštní - na některých fotkách, z některých úhlů se mi to auto vysloveně líbí, a na některých zase vypadá fakt divně. Jasnou chybou podle mě bylo zrušit pomocná okna v C sloupích a světla v nich, to bylo pro Focus vždy velice typické. A ten zbytek na té nové generaci je opravdu směsice BMW řady 1, Mazdy 3, Fiatu Tipo a kdoví čeho ještě. Hrozně tomu chybí nějaký osobitý vlastní styl a určitě nejslabší je ten "kapří" čumák a potom taky zadek kombíku. Absolutně totiž nesnáším, když se designéři za objemnější záď kombíku "stydí" a zoufale se snaží předstírat, že tam ten objem kufru není. Za mě jasně nejhezčí byl fokusový kombík II. generace, ten vypadal fakt parádně!
Jo, jo, okénko v posledním sloupku a světel v něm se zbavovat neměli. Focus 1 byl parádní (měl jsem ho 14 let) . Další už nebyly (vzhledově) tak originální a byly takové "globální" - ocucaný bonbon. Když jsem Focuse prodal, přemýšlel jsem do čeho půjdu. Focus poslední generace po faceliftu bych zkousnul, ale 1.0 EcoBoost mě moc neoslovoval. Nakonec jsem po 20 letech u Fordu přesedlal na Mazdu. S Mazdou 3 G120 mám najeto přes 55 tis. km a jsem nadmíru spokojený. Spotřebu má mírně vyšší (+ cca 0,3 litru) než tátův 1.0 EB v C-Maxu (táta ale jezdí na spotřebu a mrzí ho, že v příplatkové výbavě nejsou plachty, aby mohl jezdit na vítr >:D ) K Fordu se už asi nevrátím... Jedině, že by mi dali Mustanga V8 za cenu Focuse >:D
Přesně ten design je zvlaštni a neni o jednoduchych tvarech což většinou přinaši rozporuplnost nazoru. A jak pišu vyše ten vzhled, už neni sice tak osobity, ale přesto za mě nejen nejodvažnějši a nejdynamyčtějši generace, ale i nejlibivějši. To samě pro mě plati o kombiku, sloupek nesloupek, ktery ma teď konečně a poprve šmrnc, prostě žadny krabicoidni tvar ala jak pišeš Golf nebo pravě dvojkovy focus, ktery i v HB byl pěkna konzerva což mi prostě k fordu nesedi. Navic teď zustala zachovana aston martiňatsky ksicht, ktery je vic do stylu mustangu a to je za mě prostě parada.
Jako fakt? pro bežnou verzi chybí 4valcovej benzín? sám mám pro focus slabost, mel jsem druhou generaci s už tehdy archaickým 1.8 atmo benzinem, kterej zral mnohem vic, než jel, ale svým zpusobem na nej nedám dopustit, byl spolehlivej, nic po me nechtel a jezdil nonstop dalnice v peti lidech v tempu 150-160 a za 3 roky me nikde nenechal. Chtel bych videt po takové náloži tento nadopovanej tríválec. No nic, az budu prístí rok menit príruční vozidlo, Focuse asi budu muset vynechat. Bohužel