Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi – Prostorné, rychlé, naftové…

Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi – Prostorné, rychlé, naftové…

 
 

Po testu zážehové motorizace 1.8 jsme se vrcholné turbodieselové motorizace fordu Focus téměř nemohli dočkat. Jak si poradí opěvovaný podvozek s kroutícím momentem 320 Nm a jak ustojí relativně vysoká karoserie dynamickou jízdu podporovanou...

Po testu zážehové motorizace 1.8 jsme se vrcholné turbodieselové motorizace fordu Focus téměř nemohli dočkat. Jak si poradí opěvovaný podvozek s kroutícím momentem 320 Nm a jak ustojí relativně vysoká karoserie dynamickou jízdu podporovanou velkým výkonem?

Začněme ale napřed odlišnostmi v interiéru, který byl v testovaném voze ve vrcholné výbavě Ghia. Seznam standardní výbavy za nemalou celkovou cenu 750.900 korun je velmi obsáhlý, trochu překvapivě v něm ale chybí například ESP. Pokud ale připlatíme 29.900 Kč, není už prakticky na nejluxusnějším C-Maxu co kritizovat. Kombinace antracitových plastůsvětlého koženého čalounění se i po týdnu intenzivního používání zdála nenáchylná k zašpinění (ovšem jak bude vypadat za 3 roky nevím), elektrická parkovací brzda fungovala bezchybně i ve velkých mrazech a do úložných prostor v obrovské schránce mezi předními sedadly se vejde snad úplně všechno…

Příjemný byl (příplatkový) přední i zadní parkovací asistent, vzhledem k omezenému výhledu zejména dozadu jde o velmi doporučenou výbavu. Zajímavostí jsou jen ve výbavě Ghia dodávané směrovky v bočních zrcátkách, kombinované s osvětlením prostoru pode dveřmi. Chvála na účelně uspořádanou palubní desku i ovladače se občas mísí s kritikou za trochu větší strohost, sami se ale po opětovné zkušenosti přikláníme spíše k té obdivující straně. Zavazadlový prostor přístupný pátými dveřmi může být zvětšován či zmenšován posouváním či sklápěním sedadel ve druhé řadě, opět také připomínáme, že C-Max obsahuje pouze dojezdovou minirezervu.

Dvoulitrový turbodiesel o maximálním výkonu 100 kW jsme popisovali již několikrát a pokaždé nezapomeneme zmínit jeho mimořádnou úspornost. Vzhledem k relativně vysoké hmotnosti vozu je jízda v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou velmi dynamická, byť se samozřejmě nelze obejít bez některých typických vlastností tohoto druhu pohonu. Výrazná turboprodleva v nízkých otáčkách je okolo 2000 ot/min vystřídána nakopnutím celého vozu, kdy přední kola pracují na hranici adheze a řidič má až do 4200 otáček pocit, že sedí v zážehovém třílitru. Pak se ale hluk stane slyšitelným a motor začne volat po přeřazení.

Jízda může mít dvě tváře. Drsným stylem brzda-plyn lze co do dynamiky zrychlení okolnímu provozu s přehledem kralovat, což se projeví na spotřebě ve městě těsně nad devíti litry, mimo město pak lehce pod osmi. Ale i když se nebudeme přímo zaměřovat na spotřebu, lze se stejným autem, s podstatně méně napjatými nervy a s podobným rychlostním průměrem absolvovat městské ježdění za 7,5 l/100 km a mimoměstské výlety za 5,8 l/100 km, což zhruba odpovídá údajům výrobce.

Pokud tedy požadujeme od variabilního vozu kromě úspornosti i více dynamiky, je upgrade z 1.6 TDCI na 2.0 TDCi doporučitelný. 45.000 Kč za 20 kW, 75 Nm a jeden převodový stupeň navíc sice není právě málo, ale vysvětlujte to někomu, kdo chce tahat přívěs nebo prohánět silné limuzíny na dálnicích…

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus C-Max 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 750 900 Kč Cena v testované výbavě: 788 800 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS+ EBD, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, automatická duální klimatizace, středová konzole Premium – el. parkovací brzda, zadní el. zásuvka, loketní opěrka, úložná schránka, popelník, zapalovač, zrcátko v horní konzoli s výhledem na zadní sedadla, sluneční clony na zadních bočních oknech, výklopné stolky na zadní straně předních sedadel, kryt zavazadlového prostoru, elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelní sedadlo spolujezdce, otáčkoměr, kůží potažený volant, loketní opěrka na straně řidiče, zadní sedadla dělená 40/20/40, sklopná a vyjímatelná, boční posuvná šikmo dozadu, prostřední sklopné dozadu, přední podlahové rohože, palubní počítač, tempomat, sloupek řízení nastavitelný ve dvou směrech, rádio/přehrávač CD 6000 + 6 reproduktorů + střešní anténa+ ovládání na sloupku řízení, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karoserie, přední mlhové světlomety, kola z lehkých slitin 205/55 R16

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-), přední a zadní parkovací asistent (24.900,-)

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor Ford Focus C-Max 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.5 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1620
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1523 / 467
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4333
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Focus C-Max 2.0 TDCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet? První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet?

Už dlouho se píše o tom, že Mercedes představí v Paříži…

 




Ford Focus C-MAX 1,6 TDCi vs. Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi - Hrana lepší křivky? Ford Focus C-MAX 1,6 TDCi vs. Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi - Hrana lepší křivky?

K tomuto srovnávacímu testu nás vedlo hned několik…

Ford Focus C-MAX 1.8 - Volba je jasná (11/2003) Ford Focus C-MAX 1.8 - Volba je jasná (11/2003)

Vstup do stále oblíbenějšího segmentu minivanů neodkládal…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…