Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi – Prostorné, rychlé, naftové…

Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi – Prostorné, rychlé, naftové…

 
 

Po testu zážehové motorizace 1.8 jsme se vrcholné turbodieselové motorizace fordu Focus téměř nemohli dočkat. Jak si poradí opěvovaný podvozek s kroutícím momentem 320 Nm a jak ustojí relativně vysoká karoserie dynamickou jízdu podporovanou...

Po testu zážehové motorizace 1.8 jsme se vrcholné turbodieselové motorizace fordu Focus téměř nemohli dočkat. Jak si poradí opěvovaný podvozek s kroutícím momentem 320 Nm a jak ustojí relativně vysoká karoserie dynamickou jízdu podporovanou velkým výkonem?

Začněme ale napřed odlišnostmi v interiéru, který byl v testovaném voze ve vrcholné výbavě Ghia. Seznam standardní výbavy za nemalou celkovou cenu 750.900 korun je velmi obsáhlý, trochu překvapivě v něm ale chybí například ESP. Pokud ale připlatíme 29.900 Kč, není už prakticky na nejluxusnějším C-Maxu co kritizovat. Kombinace antracitových plastůsvětlého koženého čalounění se i po týdnu intenzivního používání zdála nenáchylná k zašpinění (ovšem jak bude vypadat za 3 roky nevím), elektrická parkovací brzda fungovala bezchybně i ve velkých mrazech a do úložných prostor v obrovské schránce mezi předními sedadly se vejde snad úplně všechno…

Příjemný byl (příplatkový) přední i zadní parkovací asistent, vzhledem k omezenému výhledu zejména dozadu jde o velmi doporučenou výbavu. Zajímavostí jsou jen ve výbavě Ghia dodávané směrovky v bočních zrcátkách, kombinované s osvětlením prostoru pode dveřmi. Chvála na účelně uspořádanou palubní desku i ovladače se občas mísí s kritikou za trochu větší strohost, sami se ale po opětovné zkušenosti přikláníme spíše k té obdivující straně. Zavazadlový prostor přístupný pátými dveřmi může být zvětšován či zmenšován posouváním či sklápěním sedadel ve druhé řadě, opět také připomínáme, že C-Max obsahuje pouze dojezdovou minirezervu.

Dvoulitrový turbodiesel o maximálním výkonu 100 kW jsme popisovali již několikrát a pokaždé nezapomeneme zmínit jeho mimořádnou úspornost. Vzhledem k relativně vysoké hmotnosti vozu je jízda v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou velmi dynamická, byť se samozřejmě nelze obejít bez některých typických vlastností tohoto druhu pohonu. Výrazná turboprodleva v nízkých otáčkách je okolo 2000 ot/min vystřídána nakopnutím celého vozu, kdy přední kola pracují na hranici adheze a řidič má až do 4200 otáček pocit, že sedí v zážehovém třílitru. Pak se ale hluk stane slyšitelným a motor začne volat po přeřazení.

Jízda může mít dvě tváře. Drsným stylem brzda-plyn lze co do dynamiky zrychlení okolnímu provozu s přehledem kralovat, což se projeví na spotřebě ve městě těsně nad devíti litry, mimo město pak lehce pod osmi. Ale i když se nebudeme přímo zaměřovat na spotřebu, lze se stejným autem, s podstatně méně napjatými nervy a s podobným rychlostním průměrem absolvovat městské ježdění za 7,5 l/100 km a mimoměstské výlety za 5,8 l/100 km, což zhruba odpovídá údajům výrobce.

Pokud tedy požadujeme od variabilního vozu kromě úspornosti i více dynamiky, je upgrade z 1.6 TDCI na 2.0 TDCi doporučitelný. 45.000 Kč za 20 kW, 75 Nm a jeden převodový stupeň navíc sice není právě málo, ale vysvětlujte to někomu, kdo chce tahat přívěs nebo prohánět silné limuzíny na dálnicích…

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus C-Max 2.0 TDCi

Cena v základní výbavě: 750 900 Kč Cena v testované výbavě: 788 800 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS+ EBD, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, automatická duální klimatizace, středová konzole Premium – el. parkovací brzda, zadní el. zásuvka, loketní opěrka, úložná schránka, popelník, zapalovač, zrcátko v horní konzoli s výhledem na zadní sedadla, sluneční clony na zadních bočních oknech, výklopné stolky na zadní straně předních sedadel, kryt zavazadlového prostoru, elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelní sedadlo spolujezdce, otáčkoměr, kůží potažený volant, loketní opěrka na straně řidiče, zadní sedadla dělená 40/20/40, sklopná a vyjímatelná, boční posuvná šikmo dozadu, prostřední sklopné dozadu, přední podlahové rohože, palubní počítač, tempomat, sloupek řízení nastavitelný ve dvou směrech, rádio/přehrávač CD 6000 + 6 reproduktorů + střešní anténa+ ovládání na sloupku řízení, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karoserie, přední mlhové světlomety, kola z lehkých slitin 205/55 R16

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-), přední a zadní parkovací asistent (24.900,-)

Projevuje se brexit? Růst britské ekonomiky znatelně poklesl Projevuje se brexit? Růst britské ekonomiky znatelně poklesl

V letošním prvním čtvrtletí zpomalil růst britského…

České dráhy v téměř miliardovém zisku, pomohla hlavně nákladní doprava České dráhy v téměř miliardovém zisku, pomohla hlavně nákladní doprava

České dráhy v loňském roce hospodařily s čistým ziskem…

Konec papírových rakví. Novela má zpřísnit podnikání v pohřebnictví Konec papírových rakví. Novela má zpřísnit podnikání v pohřebnictví

Noví podnikatelé v pohřebnictví zřejmě budou muset…

Zahraniční investoři nikdy nedrželi tak velký podíl českého dluhu jako nyní Zahraniční investoři nikdy nedrželi tak velký podíl českého dluhu jako nyní

Téměř polovinu českých státních dluhopisů v korunách ke…

 

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor Ford Focus C-Max 2.0 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.5 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1620
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1523 / 467
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4333
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Focus C-Max 2.0 TDCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu

Policie v Estonsku se rozhodla netradičně ukončit…

 




Ford Focus C-MAX 1,6 TDCi vs. Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi - Hrana lepší křivky? Ford Focus C-MAX 1,6 TDCi vs. Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi - Hrana lepší křivky?

K tomuto srovnávacímu testu nás vedlo hned několik…

Ford Focus C-MAX 1.8 - Volba je jasná (11/2003) Ford Focus C-MAX 1.8 - Volba je jasná (11/2003)

Vstup do stále oblíbenějšího segmentu minivanů neodkládal…

 



 
Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Dnes 08:00

V Estonsku právě probíhají první testy Škody Karoq. Než zveřejníme první jízdní dojmy, pojďme si shrnout vůbec první oficiální informace.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

25 důvodů proč jsou slůňátka nejroztomilejší zvířatka

25 důvodů proč jsou slůňátka nejroztomilejší zvířatka

Dospělí sloni jsou oblíbení a všichni je milujeme - ale slůňátka jsou mnohem lepší. Podívejte se na tyto…

 

iSport.cz

Crosby řádil a Pittsburgh sejmul Washington. Slaví i Ottawa

Crosby řádil a Pittsburgh sejmul Washington. Slaví i Ottawa

Hokejisté Pittsburghu zvítězili v úvodním utkání 2. kola play off NHL na ledě Washingtonu 3:2. Dvěma góly se o…

Straka: Sparta? To už je utopie, smutný příběh. Podívejte se na Slavii

Straka: Sparta? To už je utopie, smutný příběh.…

Když se má zamyslet nad tím, proč v Česku nezavadí o práci a trénuje v arabském světě, začne se v něm vařit…

 

Reflex.cz

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…

Trump vs. Kim: Místo zbraní by měli poměřit účesy a pindíky!

Trump vs. Kim: Místo zbraní by měli poměřit účesy a pindíky!

Nehledě na tuny dalších a dalších rozborů mudrlantů o jistě složité situaci, která (nejen) momentálně panuje…