Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2010: Ford Focus čtvrtý v nižší střední, Mégane vypadl z Top 5

První trojka je v měsíčních žebříčcích nižší střední třídy českého trhu v poslední době neměnná. Níže se však i tentokrát udály poměrně zajímavé věci.
Zpět na článek
21. 6. 2010 07:26
22. 6. 2010 12:43
neregistrovaný "exctenar"
21. 6. 2010 07:43
21. 6. 2010 08:02
21. 6. 2010 16:56
22. 6. 2010 12:46
neregistrovaný "exctenar"
22. 6. 2010 21:29
21. 6. 2010 08:06
21. 6. 2010 08:44
21. 6. 2010 09:45
21. 6. 2010 12:28
21. 6. 2010 13:25
21. 6. 2010 15:17
21. 6. 2010 16:48
21. 6. 2010 15:18
21. 6. 2010 15:39
21. 6. 2010 16:45
21. 6. 2010 17:01
21. 6. 2010 09:42
21. 6. 2010 10:47
21. 6. 2010 17:04
21. 6. 2010 10:39
21. 6. 2010 21:19
21. 6. 2010 12:07
21. 6. 2010 05:30
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
22. 6. 2010 22:29
Re: zemni plyn neni
A kde je v článku chyba? Mám tam pouze větu: Mimochodem, celé dva nové bestsellery z Mladé Boleslavi spalují LPG.
Avatar - 3_diamanty
21. 6. 2010 07:26
Ceed :)
Presne ako som predpokladal ked som pisal ze Ceed pojde pred Golfa :yes:

Uz to tu mame, krasny zatah Ceeda.

Kia :yes: robi mi stale vacsiu radost len tak dalej

Peugeot, Hyundai a Kia bravo, moje srdcovky slapu paradne :yes:
Rozbalit vlákno
2
21. 6. 2010 20:21
Re: Ceed :)
Tak když ti to dělá radost... ale Ceed s krásným zátahem se ještě nevyrábí :-)
neregistrovaný "exctenar"
22. 6. 2010 12:43
Re: Ceed :)
Zátah neposoudím, ale raději si počkáme,až bude mít cedník na kontě vyrobených a prodaných pro začátek 10 mil kousků? Pak se uvidí,co dál.Cifry 15 - 20 - 25 mil bych zatím nechal u ledu.Ale je krásné, jak málo někomu stačí ke štěstí: že na pseudo trhu se prodá o několik ks něčeho více nebo méně.Mně je to fuk, ale na 10. mil cedníka si počkám. :-! Nebo na 25. miliontého? Ale já nechci žít 100 let, sakra...
Avatar - KANKUNEN
21. 6. 2010 07:40
rencek a dacka vedle sebe
Tak ani supercena Megane už nepomáhá, co teď dál.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
21. 6. 2010 07:42
Re: rencek a dacka vedle sebe
dame si deli
21. 6. 2010 08:01
Re: rencek a dacka vedle sebe
O čom točíš?
Re: rencek a dacka vedle sebe
Kankunene dál je již pár měsíců.
Přičti prodejní čídsla Fluence(i minulý měsíc) a jseš na 3-4 místě, tedy Golfu.
Takže Rencek je tzv. v poho :yes:
21. 6. 2010 14:27
Re: rencek a dacka vedle sebe
Nebylo by na škodu sem dát evropské prodeje, kde v květnu Renault jako jediný s hlavních automobylek v Evropě rostl. Tam se samozřejmě Ceed, i30 a Octavia nepočítá. Tato auta i přes svou výrazně nižší cenu než Megane nemají šanci. Megane petří spolu s Focusem, Golfem a Astrou k nejdražším ve své třídě.
22. 6. 2010 20:36
Re: rencek a dacka vedle sebe
Za tu levnou Octavii by ti pár čerstvých majitelů asi chtělo zvednout mandle...o)))
21. 6. 2010 09:39
Re: rencek a dacka vedle sebe
jo jo, je to marný, proto v celkových číslech je stále na 3.místě ze zahraničních modelů ;-)

A minulý měsíc byl tuším na 3.místě i v měsíčních číslech...

Ale určitě je to další důkaz krachu firmy Rencek a syn. Vždyť i Áda jim dáva už jen max. 2-3 roky. Už od 2006.... ;-)
21. 6. 2010 09:58
Re: rencek a dacka vedle sebe
mno konkurence je velika a kdyz se ted sami poohlizime po kombikovi tyhle velikosti tak vybirame mezi MeganeIII Combi 1,6 s klimkou za cca 280 a Ceedem Combi 1,4 Combi s klimkou za cca 275 (po slevach) a je ted uz jen o vnitrnich rozmerech a blbostech, Megane uz neni cenove takova bomba jaka byl pred par mesici... Samozrejme se nam mnohem vic libi treba Octa a to uprimne, ale platit o 150 litru vic v podstate za temer totez auto, o vic nez 30% to lepsi auto neni aby za to mohli chtit takovyhle nekrestansky penize....
21. 6. 2010 12:07
Re: rencek a dacka vedle sebe
Pro "normalniho" cloveka bude Ceed a Megane naprosto dostacujici...a to ze se Auto.cz vyznacuje nejvetsim vyskytem virtualnich milionaru na metr ctverecni, kteri samozrejme ze svych pozic muzou ta levna auta zatracovat, je vec jina... o tom nema ceny diskutovat ;-) Octavka je opravdu o neco lepsi auto, jezdim s ni v ramci zamestnani... kdyz ovsem pomineme ty silene atmosfericke motory, ktere zaplatpanbuh v podstate vsechny konci.Ale za Ceeda muzu smele strcit ruku do ohne, najel jsem s nim cca 2tis km a ma ho svagr... auto ma sve mouchy, ale za ty penize nabizi velmi slusny pomer cena/uzivatelske prijemnosti. Samozrejme pro lidi jezdici v BMW to bude neprekousnutelny problem...
21. 6. 2010 15:19
Re: rencek a dacka vedle sebe
Proč myslíš...? Myslím, že těm co jezdí v BMW je to ukradený, naopak čím víc CEEDů aj. tím se oni v BMW cítí vyjimečnější. Něco jiného je to ale asi u prodejců 8-s
21. 6. 2010 20:59
Re: rencek a dacka vedle sebe
a co počkat na nového Focuse ? (francouzský auto bych nikdy nekoupil a 1.4 mně přijde slabá (Ceed))
Avatar - Frasier
21. 6. 2010 07:43
Ceed
Ach jaj, Ceed ma 2x toľko registrácií ako Golf... bude tu dneska horúco >:-[]
Rozbalit vlákno
21
21. 6. 2010 08:02
Re: Ceed
Dôvod? Raz hore raz dole, dočkaj času, zas sa to môže otočiť. Na tak malom trhu sa situácia mení aj zo dňa na deň.
Avatar - white label
21. 6. 2010 16:56
Re: Ceed
To ještě nevíš, že tady se běžně přikládá měsíčním českým číslům minimálně stejná váha jako ročním evropským...
Blahoslavení chudí ...... ;-) :-)
neregistrovaný "exctenar"
22. 6. 2010 12:46
Re: Ceed
Hodně výstižné, přímo "svatá pravda" :yes:
21. 6. 2010 08:06
Re: Ceed
Ono se neni ani cemu divit... Golfa by chtel sice asi kazdy, kdo nakonec zvolil Ceeda, ale ty penize jaksi schazi... to presne ukazuje moznosti obcanu CR... navzdory tomu, ze jsem si tu uz precetl ruzna hesla o vzdelani, vydelcich a nakonec volbe vozu, je potreba vytahnout obcas paty z maticky Prahy a zamerit se na moznosti obcanu (byt s VS vzdelanim) dalsich kraju. Kazdopadne Ceed udela prakticky stejnou sluzbu standardnimu zakaznikovi, jako by udelal Golf... jen s vyrazne mensim efektem. A jako bonus... nikdo vam ho neukredne :-) Takze gratuluji k umisteni GOLFu a take Ceedu. Skodovku vynecham... u ni tvori obrovske procento prodeju pravnicke osoby. Mozna by to chtelo udelat tabulky nakupu fyzickych a pravnickych osob... takto je to zavadejici.
Avatar - Dinar
21. 6. 2010 08:44
Re: Ceed
Jasné a logické, jen bych dodal, že vzhledem k ceně vezme Ceed prodeje nejen konkurenci ve třídě kompaktů, ale také o třídu níž. ;-)
21. 6. 2010 09:45
Re: Ceed
u Oktávky asi pořád dominantní podíl mají firemní nákupy, přesto jsem čekal postupný přesun i u firem směrem k TSI. Ten podíl TDI je ale prakticky neměnní stále mezi 75-80%...

Ty máš ve firmě tuším 1.4TSI že? Jak to vidíš z hladiska nákladů? Je cenový rozdíl u TDI ospravedlnitelný nižší spotřebou, nebo spíš je ten rozdíl ve spotřebě ještě tak výrazný, aby se pořád vyplatilo TDI?
Avatar - Dinar
21. 6. 2010 12:28
Re: Ceed
Spotřeba klesá s najetými kilometry, ony ty tsička sváděly svým projevem ke "sportovnějšímu" ježdění, tak chlapcům chvíli trvalo, než se vyblbli. Teď je na obou autech dlouhodobá spotřeba vzácně vyrovnaná, na jednom 6,8 na druhém rovných 7 litrů, oba golfy jsou už za stovkou. S dýzlem ale těžko porovnat, protože před nimi to byly passaty, a to je přece jen větší auto, přesto průměr byl u obou kolem 6,5 litru, celkové servisní náklady jsem nesčítal a neporovnával, ale hodinová sazba je vyšší a olej dražší. Celkově mám asi štěstí oba passaty šly z domu s nájezdem přes stopade, aniž by si vyžádaly cokoliv nad běžný spotřebák a ta tsička už mají obě přes sto a taky se zatím nerozpadají. Uvidíme, z uživatelského hlediska si řidiči přechod k benzin turbu pochvalují. ;-)
21. 6. 2010 13:25
Re: Ceed
:yes:

myslím, že firmy postupně začnou přepočítávat "náklady"

CR nafta už prostě nebude jezdit za 4.541182l bez rozdílu jestli jedeš 50km/h neboo 150km/h

krom toho je tam spousta extra fičúr (třeba DPF či jak se tomu nadává) a pod, které spolehlivost u zrodu moc nepobrali.
Taky kvalita nafty holt není jak v Reichu...

Takže nakonec ti zůstane rozdíl cca 1-1.5l ve spotřebě, k tomu rozdíl 50tis+ na pořizovací ceně a větší pravděpodobnost kakání se nafty (ok, je to v záruce, ale stejně)

soused právě zvažuje vyměnit první X5 za druhou generaci. Má 3.0d, jezdí jen z vesnice do Prahy a zpět, ročně 15-20tis. Žere mu to 12l v průměru. Říká, že to byla jeho první a poslední nafta. Má najeto kolem 90tis a už blbnou vstřiky. 50i dokáže jezdit údajně kolem 15l a cenově je tam rozdíl takový, že 3 roky bude jezdit zdarma
21. 6. 2010 15:17
Re: Ceed
Já jsem s CR naftou za 4,5 l běžně jezdil. Naopak si myslím, že po vystřízlivění z turbobenzínů nastane návrat k naftě. 2 - 3 lreálné spotřeby je docela dost.
21. 6. 2010 16:48
Re: Ceed
no ale jaký objem a v jakém voze? A jaké trasy?

Než stihni přijít vystřízlivění z turbobenzinů, už budeme všichni jezdit na slupky z bananů alá Návrat do budoucnosti >:-[] ;-)
Avatar - Dinar
21. 6. 2010 15:18
Re: Ceed
Z mého hlediska, pořizovatele, ale zároveň řidiče, který ví, že nutit někoho jezdit nějakým subkompaktem v kombíku nebo loganem po Evropě je spíš forma trestu než práce, je podstatný neustálý posun nižší střední směrem ke střední, a to hlavně z hlediska komfortu jízdy. Jinými slovy, dnes s přehledem stačí i nižší střední v kombíku a nikdo si nemůže stěžovat; rozdíl v ceně mezi nižší střední a střední pokryje s přehledem i ten benzín navíc. ;-)
21. 6. 2010 15:39
Re: Ceed
Kuko, 50i sice dokáže jezdit na hranici 15 litrů, ale je tam jedno záludné slovo a sice to "dokáže". V reálu ta jízda za těch 15 litrů vypadá tak, že bezvýhradně dodržuješ všechny rychlostní limity a vyvaruješ se jakýchkoli prudších rozjezdů. Předjíždí tě kdejaké hátépéčko. Jo, kdo ale dokáže jezdit s takovým osmiválcem jako důchodce?

Reálná spotřeba je v průměru nějakých 18 litrů a to už je zatracený rozdíl. A stejně tě kde všude opískuje kdejaká Octávka s TDI, protože ten letí za nějakých 7-8 litrů...nafty.
21. 6. 2010 16:45
Re: Ceed
jasně, když tlačíš na pilu, horní hranice neexistuje >:-[]

ale jak píšu, on jezdí ze satelitu do Prahy. A z Prahy do satelitu. Takže vyjedeš z ulice a jseš ve "vláčku". A všichni jsme si rovni, HTP, TDI nebo CDI >:-[]

Mně se to jako taky nezdálo, přišlo mi to jako malý rozdíl. Ale tohle mu referovali nezávisle na sobě dva majitelé nových X6 50i, kteří s tím po Praze jezdí za těch 15l. Nevím jestli je pak nějaký extra rozdíl mezi X5/X6 ve stejné motorizaci
21. 6. 2010 17:01
Re: Ceed
Auto je sice výborné, ale naprosto deprimující je pohled na ručičku palivoměru, protože ta velmi ochotně a bez přemlouvání padá k nule, aniž bys s tím autem kdovíjak vyváděl.Mnohdy jsem měl pocit, že je díra v nádrži, že není možné, aby to tak neuvěřitelně žralo. Tohle si chce vyzkoušet a aspoň s autem týden jezdit. Náklady na palivo jsou extrémní.
Re: Ceed
Věř mi a nejen Kryshno, že Golfa skutečně každý nechce!!!
21. 6. 2010 10:47
Re: Ceed
Ja ti to verim... kvuli designu bych dal prednost taky mnoha jinym vozum napric tridami, ale z hlediska "pocitu" z vozu, bych dlouho nepremyslel - a to nejsem plastofil... ale nova Džulieta me vyrvala srdce z tela... kazdopadne je to zase jedno z aut, stejne jako Golf, za ktere bych ty penize asi nevyhodil vzhledem k memu rocnimu probehu v soukromem voze :-)
Avatar - white label
21. 6. 2010 17:04
Re: Ceed
Věř mi a nejen Bruno, že Ceeda skutečně "nechce" dvakrát tolik lidí, než Golfa!!!
21. 6. 2010 10:39
Re: Ceed
Mluvíš o kterém trhu? Opět tady slovenská menšina onanuje nad prodeji v ČR?
Avatar - twistedTSD
21. 6. 2010 21:19
Re: Ceed
to tě to vážně tak užírá? ;-)
21. 6. 2010 08:29
Ceed je dobrý v pomere úžitková hodnota/cena.
Sú i určite lepšie auá ako Ceed, ale sotva má z nich niktoré lepší pomer úžitkovej hodnoty a ceny ...

A záruka je bezkonkurenčná a silácke reči o "bezproblémových" autách sú pre malé deti. I tí najlepší majú vždy nejaké poruchy a nevidel som v rebríčkoch kvality bezporuchové auto.

V prípade 7 ročnej záruky a havarijnej poistky sú bezpredmetné reči i o lacných náhradných dieloch či o lacnom servise ...

Určite sa dá ušetriť na lacných garážových servisoch bez faktúry, ale v prípade dopravnej nehody zavinenej technickým stavom vozidla ťažko možno čakať od servisáka, že sa prihlási do väzenia miesto majiteľa auta...
Rozbalit vlákno
10
21. 6. 2010 08:59
Re: Ceed je dobrý v pomere úžitková hodnota/cena.
Zaruka jako dobry, ale jezdit 7 let na garancku, to se uz v penezence projevi. Znami maji jednoho z prvnich Ceedu a uz pekne nadava, jak to leze do penez. Nicmene je pravda, ze auto ti udrzi ve slusnem stavu a ostatne, kdo chce opici, musi mit na banany :-)
21. 6. 2010 09:26
Re: Viacerí majitelia nových aút sú vyvalení ....
Servis moderného auta nie je lacný a musí s tým majiteľ počítať ...

Ak nepočíta, tak sa môže sťažovať len a len na seba. Nemožno čakať od predajcov, že by sa tým chválili ...

Časy domácich "kutilov" čo okrem kosačky opravia i auto sa skončili a i kvalitný neznačkový servis nemôže byť už v princípe lacný - i keď samozrejme nejaké úspora tam zrejme je.

I u nás pri šrotovnom zostali majitelia nových aút prakvapení koľko od nich chcú v servise a pri tom oni ledva majú na splátky úverov čo si zobrali na to nové auto ...

Pri kúpe vozidla treba počítať i cenou servisu a zistiť si koľko stojí ... Škoda 120 bola o inom ...
21. 6. 2010 09:47
Re: Viacerí majitelia nových aút sú vyvalení ....
Naprosto s tebou souhlasim, koupi auta vydaje teprve zacinaji. Nicmene jezdit se sedm let "starym" autem (co si budem nalhavat, je to uz slusna ojetina) na garancni prohlidku, kdy cena je stejna jako u noveho auta, trosku s prominutim nase*e :-) Clovek ma ale opravdu zaruku, ze auto je v provoznim stavu, verim, ze to bude nahravat i cene pri prodeji, takto servisovane auta se drive nevyskytovala
21. 6. 2010 09:59
Re: Viacerí majitelia nových aút sú vyvalení ....
já bych to nepřeceňoval - co se dělá na garančkách?

Já u svého káru měl:

1. olej, filtry, vizuální kontrola brzd a tak
2. olej, filtry, svíčky, brzdovka, vizuální kontrola
3. olej, filtry, rozvody - jestli jsou už KM na to

prostě věci, které si každý rozumný člověk stejně v rámci předepsaných limitů nechává dělat, a nic co by nezvládl slušný neautorizovaný servis (nebo spoustu věcí i sám)

Kvalita práce servismanů je individuální, ceny v autorizáku za díly/náplně vyšší, ale zase jsou to origo věci.
21. 6. 2010 10:53
Re: Viacerí majitelia nových aút sú vyvalení ....
Praveze jsou to veci, ktere si muzes delat sam, nicmene 7 let potrebujes ofiko papir, ktery si hezky zaplatis, rozdil v kvalite doma/servis bohuzel nepoznas. Ja osobne s tim jezdenim do servisu nemam problem, jen upozornuju, ze nadsene vykriky nad sedmiletou zarukou a tim padem nemoznosti odrovnani auta (mooc zkratkovite uvazovani, ale vyskytuje se) jsou hezky vykoupene nucenym servisem.
Ta nova ojrosmernice by mohla trochu snizit ceny v autorizovanych servisech, nechame se prekvapit
21. 6. 2010 13:29
Re: Viacerí majitelia nových aút sú vyvalení ....
tak tak, jak píšu, každý si musí spočítat, jestli zvýšaná investice do autorizáku mu stojí za tu "jistotu"
Avatar - strýček BOB
21. 6. 2010 09:49
Re: Viacerí majitelia nových aút sú vyvalení ....
Garanční prohlídky a servis je trošku něco jiného, ne? U Kia vozidla máš kouli na noze v podobě sedmi let, po které jsi nucen jezdit na garanční prohlídky. Sedm let je dlouhejch a drahejch, to si nikdo z majitelů skorogolfazadvěstědvacet nespočítá...
21. 6. 2010 10:16
Re: To je problém ?
Majiteľ si môže robiť servis kde chce ....akurát prichádza o záruku ....

Je to na ňom ...
21. 6. 2010 09:52
Re: To je problém ?
tak podľa novej normy EU by sa už záruka mala vzťahovať aj na neautorizované servisy ;-)

otázka servisov autorizovaných vs. neautorizovaných je značne diskutabilná.

Na nete narazí človek na X zlých skúseností, určite každý z nás aj podobného nespokojenca pozná. Ja napr. chlapíka, ktorý si od svojho dobrého kamaráta kúpil málo jazdenú X5, ktorá mala len autorizovaný servis, takže všetko malo byť tip-top (aby nie, za tie prachy). Pri prvej výmene filtrov (má vlastný servis, tak si to šiel urobiť sám) zistil, že naň nikto nešiahol ešte od výroby. Bol totálne čierny, div se mu ešte motor nezadrel! Takže asi tak.

Jedine snaď, že by sa u autorizovaného servisu dali určité úkony reklamovať, ale zas na to je záruka len 2 roky, tak si to musí každý spočítať, čo chce a potrebuje.
21. 6. 2010 10:18
Re: J e to smutná realita ...
Značkový seris v našich končinách negarantuje kvalitu ...

A preto je si ho najlepšie overiť ešte pred kúpou auta - napr. u majiteľov danej značky ...
Avatar - 3_diamanty
21. 6. 2010 10:04
Teraz by to chcelo hodit tabulku
luxusnej triedy a potom strednu triedu, redakcii sa paci ked nam to tak tie tabulky prehadzuje.

Na dalsi mesiac poprosim hned prvu tabulku hodte vyssiu strednu triedu tak dajte SUV a potom zacnite pandou ;-\ nech v tom mame chaos
Rozbalit vlákno
1
21. 6. 2010 11:25
Re: Teraz by to chcelo hodit tabulku
Za to, v jakém pořadí jsou články vydávané, je zodpovědný šéfredaktor serveru auto.cz Ondřej Láník. Já mu je zasílám vždy v pořadí: 1) mini, 2) malé plus malé crossovery, 3) nižší střední 4) střední 5) vyšší střední 6) luxusní 7) terénní a SUV, 3 kategorie 8) MPV, také tři kategorie. Bohužel jsem se zatím nedočkal odpovědi na to, jaké jsou v tabulkách chyby.
21. 6. 2010 10:39
v teto tride se jaksi
nedostava premiovych lidi
Rozbalit vlákno
0
21. 6. 2010 12:07
KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Referenční třída. Auta této třídy jsou již důstojnou reprezentací majitele, a to i když jsou jediným motorizačním prostředkem rodiny.

Tabulka tradičně promíchaná, od lowendu až po prémii, takže když oddělíme zrno od plev a soustředíme-li se dnes výhradně na import, vypadne nám z toho klasická tajenka -

V lowendu je jasnou stálicí cee´d, který dobře nastavenou cenou a pohlednou karoserií vytváří bytelný základ této třídy. Každý holt na mainstream či prémii nemá, a tomu jistě Kia nabízí respektuhodný vůz.

Kdo vybírá nejen lehce anorektickým kontem, kdo hledá zlatou střední cestu, je v této třídě bohatě zásoben. Styl, techniku, image poskytuje samozřejmě evropský evergreen, GOLF. Ten je popravdě natolik vpředu před ostatními, že v kompaktním mainstreamu se to má dnes takto - buď Golfa, nebo... Golfa.

No, a jsou i tací, co si v této třídě pořizují prémiové klenoty. Někdo vizuální (A3) někdo sportovní (1,) někdo stylové (S30), ano to je ta třídní prémiová elita.

Každý si vybere. A každý může být spokojený. Někdo lowendově, někdo mainstreamově, někdo dokonce supermainstreamově a jsou i ti, kteří jsou spokojeni prémiově. Však to znáš... lowendoví lidé, prémioví lidé, atakdále atakdále. Jako z učebnice. Jde o to, kam v té učebnici patříš ty.

Číslem měsíce je import číslo... 602. Svezl jsem se minulý týden v kombicee´du... měl měkčené i spodní lemy bočních oken, výborná sedadla, super lícování, normálně jsem smeknul svou (lowendovou) hučku. Fakt dobrý. Bravo a mégane musí mít z cee´du těžký spaní.

P.S. Z celkem 5.508 aut prodal Koncern VW celkem - 3.128 kousků. Dost dobrý, ne?
Rozbalit vlákno
23
21. 6. 2010 13:07
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
... bez komentara ... >:D

* Však to znáš... lowendoví lidé, prémioví lidé, atakdále atakdále. Jako z učebnice. Jde o to, kam v té učebnici patříš ty. *
21. 6. 2010 15:44
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Čeho si tu všímám, tak je to, že spousta dikutérů není schopna vymést ze své hlavy onu "beztřídní společnost", kterou se tu čtyřicet let snažili komunisti budovat.

Jo, svět je už někde jinde. ;-)
21. 6. 2010 16:50
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
tak tak, už tu nejsou lowendový lidí, ale "obyčejní lidé" ;-)
21. 6. 2010 17:10
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Kdesi jsem četl, že tuším psal tatrovák o onom "mýtickém" obyčejném člověku. ;-)
21. 6. 2010 17:17
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Neznat společnenské postavení jednotlivých sociálních skupin je (životně) sebevražedné. Bůh ví, koho těmi "obyčejnými lidmi" měli vlastně na mysli. Zde na diskuzích to máme jednodušší, jistá sociozkratka je velmi přehlednou obsahem nadupanou charakteristikou, v níž se zorientovat nečiní problém ani některým zdejším prosťáčkům.

Termín jako - švorcák, nýmand, jsou historické kategorie dokonale vrostlé do společnosti. Potěšitelné je, že to nejsou nějaké povrchní uržlivé charakteristiky, nýbrž velmi silně usazené stavy.

Rovněž tak pojmy jako lowendový člověk, či člověk prémiový je v tomto kontextu bez vady, věrně odráží status toho kterého. Koneckonců, například... prémiový vůz, prémiový člověk, není to výborná kombinace? Co by za ní každý švorcák či nýmand dal, viď ;-)

Někdo tu kdysi napsal - "Jsi než to, co tvůj vůz. Jdi do garáže, otevři vrata, hledíš na sebe." Jak se tak člověk pohybuje řekou života, až mu občas mrazí jak trefný ten slogan je...
Avatar - Ronault.
21. 6. 2010 17:19
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Nesmrdíš tak trochu? Já jen, že samochvála prý smrdí a jak čtu ten poslední odstavec, tak kvůli tomu zápachu by měli kolem tebe vytičit zonu chemického ohrožení. >:D
21. 6. 2010 17:25
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Já s tím posledním odstavcem problém nemám, ty jo? ;-)
Avatar - Ronault.
21. 6. 2010 17:27
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Jestli sis to dobře přečetl, tak jsi poznal, že tady vůbec nejde o to, jestli s tím posledním odstavcem souhlasím nebo ne ;-)

btw: Ne že bych s ním ale nějak souhlasil či jej opěvoval.
21. 6. 2010 17:29
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Já jen říkám, že to ve většině případu sedí jako perdel na hrnec. ;-)
Avatar - Ronault.
21. 6. 2010 17:31
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Tak to pak ale reaguj na autora toho odstavce, ale ne na mne ;-)

btw: Většina není vše a zobecňování není nikdy dobré.
21. 6. 2010 17:37
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Já cením to, když je člověk schopen napsat něco, co má širší platnost.

Psát totiž o tom, že v BMW (třeba X6) jezdí jen holohlaví bezmozci, je podstatně horší varianta, než ta, že si lidé chodí pro korejský vozík proto, že je pro ně především cenově dostupný.
Jinak řečeno, psát tu o extrémech, jak to tady předvádí dost lidí, je zcela mimo. ;-)
Avatar - Ronault.
21. 6. 2010 17:43
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
V širší platnosti nějakou výhodu nevidím, protože i v obecně negativně příjmaném "faktu" se můžu zjevit něco, co je právě naopak pozitivní. A vtloukat lidem, že i30kou jezdí jen lowendoví lidé, ale v X6 jen prémioví, je zcela stejné jako tvrzení, že v X6 jezdí holohlaví bezmozci a blondýny.

Každopádně to stále nevysvětluje to, že reaguješ na můj příspěvek, který nepojednával o rozebírání již tolikrát rozebírané GTIho fráze, kterou se tady nenápadně snaží od své osoby odcizit aby se stala dogmatem.

btw: Všiml jsem si, že tvé 3 poslední příspěvky začínají slovem "Já" ;-)
21. 6. 2010 17:48
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Ano, všiml, zdůrazňuji tím, že se jedná o můj názor. Stejně jako GTI píše za sebe a své názory, já zase píšu ty své. Akorát je zde dost lidí, kteří s názory jiných mají především osobní problém. Upřímně ti musím napsat, že si zatím na začátku cesty a teprv tě zásadní okamžiky života čekají. Od GTIho zde můžeš přečíst jeho životní zkušenost, která je k realitě (i z mého pohledu a zkušeosti) prostě blíže. ;-)
Avatar - Ronault.
21. 6. 2010 17:52
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
O čem svědčí "já" na začátku věty je známé více než dosti ;-)

Když dojdou argumenty, tak se hraje na věk, což je už takové klišé. Nicméně zde nevidím nějaký věkový či zkušenostní rozdíl, jak si zřejmě myslíš, hlavně mezi námi. A z druhé stránky možná ještě starší člověk s podobnými postoji k autum má opačný názor na tvé zobecňování znáš jej. ;-)
A hledat závislost věku a znalostí a kvality názoru by mohlo sklouznout od pubertální naivnosti k důchodcovské senilitě a idiocii ;-)

btw Stále jsi jaksi nedokázal vysvětlit proč na mne reaguješ, když tvá reakce k mému příspěvku prostě nesedí, jen se to snažíš zamést pod koberec ;-)
21. 6. 2010 18:01
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Tak hlavně, že víš co věta uvozená osobním zájménem znamená.

Ono jsou argumenty a pak taky pubertální výkřiky, ze kterých kouká jen nepochopení myšlenky a nutkání napsat něco, čemu by se pár lidí, na stejné duševní úrovni, zasmálo. Chce to konfrontovat s vlastními zkušenostmi/argumenty. Pokud ovšem nějaké jsou. ;-)
Avatar - Ronault.
21. 6. 2010 18:07
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Lepší vědět a přiznat si to než vědět a přehlížet. Říká se tomu sebereflexe.

Stále jaksi nemohu nalézt význam tvého opakovaného omýlání a rozebírání GTI názoru v reakci na můj příspěvek, který na význam jeho názoru vůbec nereagoval. Pokud takový nějaký je, tak mi ho uveď, pokud jen máš touhu se s někým přít o něčem, co tady bylo nesčetněkrát opakováno a stejně nikdy nevyřešeno, tak se obrať na někoho jiného, třeba na autora nějakých pubertálních výkřiků a s ním to probírej ;-) Pro mne totiž tato diskuze nemá přínos, když nechceš reagovat na to, co jsem napsal, ale jen hledáš důvod, byť tam není, ke při ;-)
21. 6. 2010 18:34
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Na to, jak tě to jakože nezajímá, produkuješ opravdu hodně dlouhé příspěvky. ;-)
21. 6. 2010 18:12
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Bohužel mám pocit, že v tobě a GTIm zůstali komouši hodně hluboko. Ze skutečnosti ze svého okolí mám zkušenost, že o komoušech většinou nejvíce mluví ti, kteří jim ještě nedávno lezli do pr..... Lidé, kteří proti nim něco dělali, teď nemají potřebu léčit si takhle lacině své svědomí.
21. 6. 2010 18:26
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Naopak, lidé, kteří aktivně bojovali proti komunismu dnes vydávají knihy, a v nich zachycují svědectví té rudé doby. Je to tak správně. Ty pravděpodobně odtušuješ z vlastních rodinných poměrů a z diskuzí v pauzách mezi telvizními seriály. V tom ti nepomohu...

Co se týká toho, že to starší lidé mají v sobě, tak tohle mohu potvrdit - kdykoliv jedu přes jakékoliv hranice, cítím tlak v žaludku a čekám tisíckrát slyšenou větu při cestě do NDR - tak soudruhu, vystupte si z auta a ukažte, co vezete v kufru. Rovněž tak mám problém v tom, vnímat policii jako toho, kdo pomáhá a slouží, neb já roli tehdejšího VB vnímal mnohé roky zcela jinak.

Možná by ses měl vyjádřit podrobněji, co tě v textu kolegy tak vytočilo, že tu plácáš tyhle nesmysly.
21. 6. 2010 18:41
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Jen jsem napsal,jaký mám pocit z těch vašich duchaplných myšlenek. Píši jen o tom, jak to na mě působí. Není to námět na diskusi. Sám víš, jak na tom jseš.
21. 6. 2010 18:33
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Aha, no tak to si opět naprosto mimo, to tě můžu ubezpečit.

Spíš ale koukám, že opět reaguješ spíš na můj nick, než na to, co jsem napsal. Jako už ve více diskuzích, jak jsem si všiml, argumenty nejsou, ale chuť se o něčem dohadovat, tu jako máš.

Něco k věci, to by nebylo?
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2010 18:52
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Něco k věci by bylo, třeba ti "tabulkoví kovbojové", jak jsi psal v komentářích o vyšší střední - jakto že nekritizuješ auto.cz za zařazení Octavie do nižší střední? když jsme to udělali my, byli jsme "tabulkoví kovbojové"... Když to udělá auto.cz, tak mlčíš...
Tak honem sem s tou kritikou a honem začni vychvalovat Octavii, to je přeci "mezitřídní záležitost" a Laguna se podle tebe přeci taky dá koupit za 350 tisíc.....
21. 6. 2010 18:59
Re: KOMPAKTNÍ KOMPAKT
Něco k věci, to by nebylo?

Nebo tu chceš řešit to, co jsi měl dělat pod dotčeným článkem?
21. 6. 2010 20:18
Zajímavé...
Hm, tak jsem se podílel z 25% na prodejích všech Imprez. Kdo z Golfistů to může říct?
>:D
Rozbalit vlákno
3
21. 6. 2010 20:48
Re: Zajímavé...
Gratulace, proc se omezovat, kdyz na to clovek ma, proc si nekoupit celou ctvrtinu produkce vymezene pro nas trh, ze? :-)
Gratulace k nove hracce, bude na MACZ?
21. 6. 2010 22:51
Re: Zajímavé...
Dík, a když budu hodně moc šikovnej, tak si třeba jednou koupím 100% produkce určené pro náš trh >:D

Nejsem moc velkej fanoušek MACZu. Za prvé by to byl pro mě ještě vetší žrout času. Za druhé, se svým nickem bych tam hodně rozvířil bodování, protože dle mě je tam cca 20 aut, recenzí na plnej počet bodů a nechce se mi vést žabomyší války o každej bodík :-)

Když už, tak bych časem (až budu mít víc najeto) udělal blog a srovnal bych Imprezu s FFST + nějaký foto.
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2010 08:36
... a mégane musí mít z cee´du těžký spaní.
Je to přesně tak. Rendlík Megere bude za chvíli jen sběratelská kuriozita. >:D
Rozbalit vlákno
1
23. 6. 2010 09:10
Re: ... a mégane musí mít z cee´du těžký spaní.
Ty si neumrel...? >:D >:D >:D