Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie Fordu Focus (1998-dosud): Kompaktní ostří

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998. Po takřka jedenácti letech přišla do prodeje jeho třetí generace.
Zpět na článek
9. 5. 2011 12:39
9. 5. 2011 20:49
Avatar - iudex
9. 5. 2011 12:39
Pekné zhrnutie
Fajn článok. Dve generácie stačili Focusu na to, aby sa vytvorila legenda (nielen o jazdných vlastnostiach). To samé svedčí o úspechu Focusu. ST či RS sa stali pojmami, multilink vďaka Focusu zažil renesanciu v triede, ako už bolo povedané, "Focus naučil nižšiu strednú jazdiť". Tretie generácia prináša do triedy špičkovú techniku i kontroverzný dizajn, uvidíme s odstupom generácie, ako ho vyhodnotí čas. Každopádne tá dizajnová nadväznosť tam vždy medzigeneračne je: [odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Dinar
9. 5. 2011 12:57
Re: Pekné zhrnutie
Legenda se vytvořila, a právě o jízdních vlastnostech, v čemkoliv jiném neměl Focus I co vytvářet. Design mu byl ve své době spíš na obtíž, viz. naprostá předělávka v generaci druhé, jeho dnešní opěvování, myslím designu, je klasický případ rádobynostalgie ve stylu, tahle novinka je hrůza, zlatá jedna dvě generace zpět. To se netýká jen focusu resp. fordu, jde to napříč značkami. ;-)
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 13:15
Re: Pekné zhrnutie
S tím moc nesouhlasím, protože dle mého názoru si Focusa I pro jeho vzhled exteriéru pořídilo daleko více lidí než pro jeho jízdní vlastnosti, které sice ač byly ve své době dobré, tak ne každý běžný kupec to dokáže ocenit a často vůbec poznat. Pak přišlo období, kdy se začla vyzdvihovat jeho spolehlivost a tak to šlo dále. Ne každé technicky dobré auto si vystačí s šedým designem jako např. Golf. Mimochodem pokud se neplatu, tak prodejní úspěch 1. generace už se v druhé tak přesvědčivě neopakoval.
Avatar - Dinar
9. 5. 2011 13:35
Re: Pekné zhrnutie
Otázkou je, jestli byl úspěch první generace založen na designu a menší úspěch druhé taky. Myslím, že ani jedno neplatí. Ale já hlavně reaguju na iudexova slova o legendě, která dle něj není založena jen na jízdních vlastnostech a říkám, že mluvíme-li o legendárnosti (lze-li vůbec o něčem takovém za dvanáct let mluvit) pak ji zakládají právě a jen jízdní vlastnosti. První generace focusu nezaložila legendárnost focusu coby modelu na designu, vždyť už druhá vypadala naprosto jinak, a ani např. na motorech, které nad konkurenci nevynikaly.
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2011 14:12
Re: Pekné zhrnutie
Řekl bych, že s tím designem FI jsi to moc netrefil. Spíše Focus II vyjel s velmi nevýraznou přídí a tak to musel změnit až facelift. No a teď je to zase až moc, takže se budou brzy retušovat ty trojúhelníky v předním nárazníku. Prostě Ford moc skáče designem místo toho, aby šel cestou evoluce.
Avatar - Dinar
9. 5. 2011 14:52
Re: Pekné zhrnutie
Ale vždyť přesně o tom mluvím, design každé generace je jiný, tak jaká legenda, probůh, design jedničky nic legendárního na designu focusu, jako modelu, nezaložil, nic tu nepokračuje. Legendární design má v této třídě snad jen golf, je to stále hra na osnovách základního tematu, je tam pořád ta původní linka, focus je jednou bublina s hranami, podruhé natažená krabice, potřetí globální kdovíco. Nic legendárního, tj. žádný odkaz jedničky ve dvojce ani trojce nevidím.
P.S. Design jedničky taky považuju, v rámci své doby, za lepší než design dvojky v jeho době.
Avatar - iudex
10. 5. 2011 08:39
Re: Pekné zhrnutie
K dizajnovej kontinuite pozri moju reakciu nižšie.
Avatar - T613
9. 5. 2011 14:51
Re: Pekné zhrnutie
tak FoFo jedna byl exteriérově bleskem z čistého nebe .. a co se týče vnitřního prostoru dle mého překonává GIV.
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 14:57
Re: Pekné zhrnutie
Nejen dle tvého.
Avatar - Dinar
9. 5. 2011 14:57
Re: Pekné zhrnutie
Souhlas, bohužel žádný odkaz v dalších generacích nezanechal, a vzhledem k tomu, jak rychle a radikálně ford design focusu u dvojky změnil, je otázkou, zda jej sám považoval za úspěšný.
Vnitřní prostor ve srovnání s golfem neumím posoudit, ale asi před rokem jsem jedné příbuzné doporučil ke koupi focus I s automatem, i když při jeho projíždění jsem z interieru moc libé pocity neměl. Ale na interier ojetina nejezdí. ;-)
Avatar - T613
9. 5. 2011 16:18
Re: Pekné zhrnutie
no zde bych byl trochu opatrnější .. dle mého se Ford uspokojil nečekaným úspěchem první generace a obchodníci chtěli na tento úspěch samosebou navázat. Ovšem místo navázání na první generaci formou agresivní evoluce přišla evoluce typu "soudruzi, hlavně moc neriskujte". A dost lidí najednou nemělo důvod proč u Focusu zůstávat, jeho kouzlo pominulo.. nač si kupovat třetí facelift první generace, když Volskwagen představil "revolučně" navržený G5 a Opel s frantíky taky nezůstali pozadu.
Sumasumárum Ford usnul na vavřínech...

Proti interiéru nemůžu nic říct. Na ty klikyháky jsem si zvykl a spíše jsem zaražený s konzervativních interiérů. Ale hlavně mi vůbec nevrže.. >:-[]
Avatar - DawQa
10. 5. 2011 07:08
Re: Pekné zhrnutie
Je pravda že na interier jsi člověk musí zvykat, ale jak si zvykne tak ostatní auta jsou uvnitř "nudné" teď už bych si nejradši bral palubku do dalšího auta >:D
Avatar - iudex
10. 5. 2011 08:41
Re: Pekné zhrnutie
Nesúhlasím, pozri si akúkoľvek dobovú tlač, New Edge dizajn Focusu vyvolal veľké ohlasy, v drvivej väčšine pozitívne a poslal obstarožný Escort do dizajnového praveku. Dovolím si tvrdiť, že vyhlásené jazdné vlastnosti sa ako klad Focusu dostali do povedomia až po čase, ale dizajn účinkoval hneď.
Avatar - iudex
10. 5. 2011 08:38
Re: Pekné zhrnutie
Dovolím si oponovať. Možno si to už tak nepamätáš, ale ja si jasne pamätám, aké pozdvihnutie spôsobil dizajn Focusu. Pojem New Edge sa na Teba valil zo všetkých časopisov, všetci novinári boli z toho hotoví, prevažná väčšina poztívne, menšina to stráviť nevedela. A dizajnovú nadväznosť medzi generáciami nevidí len ten, kto nechce. Porovnaj si predné svetlomety jednotky a dvojky: tvarovo sú veľmi podobné; pozri si nadväznosť predného nárazníka a blatníka, vyklenutie blatníka, zdvihnutie spodnej linky okien na konci, v D stĺpikoch umiestnené vertikálne zadné svetlá... Skrátka podobností je skutočne dosť. Obdobne dvojka a trojka: zachovaná zostala hore smerujúca spodná linka okien, nasávací otvor vzduchu si ponecháva typický tvar nahor sa zužujúceho štvorhranu, aj predné svetlomety medzi 2 FL a 3 majú spoločné črty: [odkaz]
Skrátka pri bližšom ako len povrchnom pohľade nájdeš toľko spoločných dizajnových markantov, že musíš tú nadväznosť vnímať. Aj keď sú samozrejme zmeny dramatickejšie, ako u ultrakonzervatívneho lídra triedy.
9. 5. 2011 20:49
1.8 TDDI
Motor 1.8 TDDI se také nabízel ve výkonnové verzi 55kw. V ČR sice nebyla tato verze oficiálně v prodeji, ale v bazarech se dají najít.
Rozbalit vlákno
0