reklama


Ford Focus II: Focus-klasse

Ford Focus II: Focus-klasse

 
 

Nový Focus je jednou z hlavních novinek, se kterou se za pár týdnů potkáme na výstavišti v okolí Porte de Versailles v Paříži. Představení nové generace nepřináší takový šok jako první Focusy v roce 1998. Dnes už má Ford ve třídě nejen silné jméno a spokojenou klientelu, ale také vysoce umístěnou laťku se kterou byla nová konstrukce při vývoji porovnávána.

Zveřejněná technická data druhé generace Fordu Focus napovídají, že se schyluje k nové bitvě o vedoucí postavení na trhu hatchbacků nižší střední třídy.

Focus a jeho krátká historie

Automobilka Ford zaútočila před lety na pozici Volkswagenu Golf zcela nově pojatým modelem, který k nové konstrukci mechanických částí, k revolučnímu designu a větším rozměrům karosérie, přidal i nové jméno. Ford tak zahodil tradici modelu Escort a přejmenoval veledůležitý model v nižší střední třídě na Focus. Marketing Fordu nás tehdy informoval o „velké události“ v dějinách automobilky a vypadalo to jako jedno z mnoha tradičních PR-souvětí, která bývají tak často s oblibou v tiskových zprávách používána. S odstupem několika let můžeme s klidem zhodnotit první Focus jako jeden z nejpovedenějších vozů třídy, jež nabídl excelentní jízdní vlastnosti, originální vzhled a prostorný interiér. Zákazníci přišli New Edge Focusu na chuť a ta jim zůstala až do dnešních dnů, i když byla postupně stimulována širší výbavou a zvyšující se nabízenou hodnotou za stejné peníze. Přetrvávající kvality prvního Focusu jsme si ověřili i v jarním srovnávacím testu, kdy se šest let starý Ford utkal s novým Volkswagenem Golf.

Hlavním konkurentem Focusu byly od počátku německé Golfy a Astry. Proti Golfu hovořil omezený prostor na zadních sedadlech a celkově kratší interiér, Astra ztrácela body v oblasti jízdních vlastností. I když obě konkurenční automobilky již na trhu mají nové modely několik měsíců, pozice Fordu se oslabuje jen pozvolna a možná, že i záměrně. Na jednu stranu je roční ztráta na Golfa a půlroční na Astru nevýhodou Focusu, Ford však měl na druhou stranu čas připravit velmi konkurenceschopnou nabídku, kterou jistě zamířil na ne zrovna jisté postavení nové Golfu. První informace, fotografie a zveřejněná technická data druhé generace Fordu Focus napovídají, že se schyluje k nové bitvě o vedoucí postavení na trhu hatchbacků nižší střední třídy.

Design

Revoluční křivky minulého Focusu přišly po dlouhých letech konzervativního přístupu Fordu k vozům nižší střední třídy. Vzpomeňte na proporce Escortu, které se prakticky po dvacet let neměnily a srovnejte s Focusem… Nástupce prvního Focusu se decentně hlásí k odkazu první generace a sází na obdobné designérské hodnoty. Extravagance stylu New Edge ale byla utlumena, sportovní duch je nyní dotvářen výrazně skloněným čelním i zadním sklem. Linie bočních oken začíná, kvůli o 10 cm vpřed posunutému čelnímu sklu, tmavým trojúhelníkovým dílem u A-sloupku, jakoby se Focus chystal mezi minivany a končí u obou hatchbacků výraznějším povytažením vzhůru v oblasti C-sloupku. Koncová světla již nehrají tak důležitou úlohu. Místo toho je záď variací na sportovní zakončení minivanu C-MAX, který sdílí s novým Focusem značnou část „neviditelných“ komponentů. Příď nového vozu byla upravena dle aktuální tváře většího Mondea a plně koresponduje se stylingem Focusu C-MAX. Boční pohled je opět charakterizován muskulaturou výrazných blatníků, zadní spoiler už není tak přirozenou součástí střechy jako tomu bylo dosud a zřejmě proto není lakován v barvě karosérie. Příď využívá dnes velmi populární prostorové tvarování přechodu blatníků do kapoty resp. do A-sloupků, takže tyto detaily jsou snadno zaměnitelné s koncernovou konkurencí (Mazda3). Focus bude podle nás patřit k vozům, do nichž se opravdu zamilujete až ve chvíli, kdy jim stojíte tváří v tvář.

Karosérie

Růst každé nové generace automobilu je v dnešním automobilovém světě považován za samozřejmost, ale když Volkswagen před rokem lehce první Focus předehnal svou délkou 4204 mm, bylo v Kolíně nad Rýnem jasné, že Focus bude opět na čele pomyslného žebříčku rozměrů rodinných vozů nižší střední třídy. Délková míra byla krejčími Fordu stanovena na 4342 mm což je o 168 mm více než měl předchůdce a o 138 mm více než má Golf. Další sledovaný rozměr - rozvor - by zdánlivě už nemusel růst, přesto přidali konstruktéři 25 mm. Největším -překvapením, které jsme zprvu pokládali za překlep, je šířka nového Focusu. Výrobce totiž udává šířku bez zpětných zrcátek 1840 mm, což je bezkonkurenční hodnota ve třídě a nový Ford tak směle překonává o třídu větší Mondeo (1810 mm) i o dvě třídy větší Mercedes-Benz E (1820 mm). Z velkorysých rozměrů těží jak posádka, tak i prostor pro zavazadla. Ten má u hatchbacků nadprůměrný objem 385 litrů (s dojezdovým náhradním kolem). Nový Focus je v průměru o 100 kg těžší než předchozí model.

Nový Ford Focus
Nový FocusStarý FocusNový FocusStarý Focus
Vnější rozměry3 a 5dveřový hatchback3 a 5dveřový hatchbackkombikombi
Délka [mm]4342417444734454
Šířka [mm]1840170218401702
Výška [mm]1447143014471447
Rozvor [mm]2640261526402615
Zavazadlový prostor
Šířka [mm]1050105011591156
Délka* [mm]92788010421048
Délka** [mm]1530145016701658
Základní objem [l]385350475520
Max. objem po střechu při sklop. sed. [l]1245120515251580

Nadprůměrná tuhost karosérie první generace byla dále zvýšena (o 8 %), při výrobě je používáno mj. svařování laserem. O vysoké kvalitě konstrukce vozu i práce výrobních týmů svědčí např. jen 3,5 mm široké spáry mezi karosářskými panely, přičemž povolená tolerance se snížila o třetinu na pouhý jeden milimetr.

Do struktury dveří jsou začleněny nově řešené deformační prvky, které snižují deformace A-sloupku karoserie a trubkové výztuhy palubní desky, nebo nový výztužný příčník, přichycený šrouby na svých koncích k A-sloupkům karoserie, který zpevňuje boční strukturu karoserie a minimalizuje případné pronikání volantu a pedálů při nárazu do životního prostoru řidiče. Všimněte si také provedení dvou hlavních podélníků v přídi vozu, které jsou vpředu spojeny mohutným nárazníkem a ještě dalším horizontálním dílem, o něco dále od přídě. Podle tiskové zprávy Fordu nový Focus také „výborně zaboduje“ v crash testech Euro NCAP, takže lze předpokládat, že se Focus zařadí do stále širší pětihvězdičkové kategorie (výsledky budou zveřejněny v listopadu 2004).

Interiér a výbava

Také uvnitř druhého Focusu se styling uklidnil, vnitřní prostor nového Focusu má i na fotografiích příjemnou atmosféru, kterou umocňuje pečlivé barevné ladění. Tříramenný resp. čtyřramenný volant dodávají vnitřku vozu sportovní resp. luxusní nádech.

Jasná modrá barva charakterizuje nyní interiér modelů Focus Sport a Titanium. V kombinaci se středně světlým odstínem spodní poloviny interiéru Focusu vytvářejí modré tóny vzdušnou atmosféru. Černá barva zůstává na přání k dispozici pro všechny modely. Interiérové a exteriérové barvy Focusu jsou sladěny do nabídkové škály, zákazníci si mohou vybírat podle osobního vkusu z pěti úrovní výbavy: Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.

Ford je známý svojí pečlivostí při výběru materiálů pro interiéry svých modelů a proto nepřekvapuje, že všechny materiály, použité pro vnitřní prostory nového Focusu, byly velmi pečlivě testovány s ohledem na jejich alergické vlastnosti. Všechny interiérové materiály nového Focusu (stejně jako v případě modelu Focus C-MAX) vyhovují striktním antitoxickým standardům TÜV.

Trendem doby je poskytnout prostor nejen cestujícím, ale také mnoha zbytným i nezbytným potřebnostem, které si s sebou posádka bere na cesty. Focus tento trend respektuje a nabízí řadu praktických a dostatečně velkých odkládacích míst a schránek. Dobrým příkladem mohou být rozměrné odkládací kapsy ve dveřích či schránky ve středové konzole nebo v palubní desce. Schránka v palubní desce před spolujezdcem má objem 12 litrů, takže bez problémů pojme PET-lahve o objemu 1,5 l. U modelů, které jsou vybaveny klimatizací, je palubní schránka zároveň chlazená, což přijde vhod především při dlouhých jízdách v letních měsících.

Další místo pro nejrůznější drobnosti nabízí schránka umístěna uprostřed horní strany palubní desky. K této schránce má snadný přístup jak řidič, tak i jeho spolujezdec vpředu. Víko schránky se odklápí po stlačení zámku, podobně, jako vyklápěcí schránka pro uložení brýlí, umístěná u stropu vozu. U třídveřových modelů jsou v prostoru pod okny velké, dobře přístupné schránky, určené především vzadu sedícím pasažérům.

Důležitým prvkem výbavy nového Focusu je na přání montovaný klimatizační systém D-EATC (Dual Electronic Automated Temperature Control). Jakmile je zadána požadovaná teploty, systém D-EATC průběžně monitoruje jakékoli změny prostředí. Dvouzónový senzor dokonce na každé straně vozu snímá intenzitu dopadajících slunečních paprsků. Prostřednictvím rychlých datových sběrnic CAN-Bus potom tato data společně s údaji o teplotě v interiéru putují do řídicí jednotky klimatizace, která pak rozhodne o optimální reakci systému, tak, aby během celé cesty byla garantována stabilní teplota.

Tvůrci nového modelu soustředili velkou pozornost také na akustické kvality interiéru, cílem bylo připravit tiché a příjemné prostředí, aniž by samozřejmě utrpěly jakékoli další aspekty, které v souhrnu vytvářejí kvalitu interiéru. Konstruktéři se zaměřili především na potlačení aerodynamického hluku a rachocení a hukotu přenášenému z vozovky přes kola a závěsy do interiéru. Předmětem zkoumání a pečlivého ladění byl i zvuk zavírajících se dveří, resp. jejich zámků. Poté, co byl „naladěn“ příjemný zvuk zavíraných dveří, soustředili se konstruktéři na odhlučnění interiéru vozu. Okna předních dveří dostaly o 20 % silnější sklo, vlastní dveře mají dvojité těsnění, motorový prostor je pečlivě izolován lehkým vypěňovaným materiálem. Aerodynamický hluk a hluk větru se podařilo potlačit o 20 %.

Ford i tentokrát přispěl k rozšíření několika komfortních nebo bezpečnostních prvků, dříve známých pouze z dražších vozů. Jedním z nich je zavedení adaptivních světlometů AFL (Adaptive Front Lighting), jejichž paprsek se natáčí spolu s řízením, resp. předními koly. Na rozdíl od řady konkurentů je systém nabízen i s cenově dostupnější halogenovou žárovkou.

Vývojoví specialisté se soustředili i na takové detaily, jako je například pocit z ovládání spínačů (například spínačů elektrického ovládání oken ve dveřních výplních) – přičemž požadavkem bylo, aby tyto spínače kladly stejný odpor, aby měly shodný krok a dokonce aby vydávaly stejný zvuk. Na otočné spínače byl zase kladen požadavek stejného odporu při ovládání bez ohledu na to, zda jde o elektrický nebo mechanický ovladač.

Dalším zajímavým prvkem, dodávaným na přání, jsou nastavitelné pedály. Ty zvyšují komfort řidiče, protože díky jim si může jakkoli dlouhý řidič optimálně přizpůsobit pracoviště své postavě. A vyšší komfort znamená jistější pocit při řízení a tedy i vyšší bezpečnost. Pedály hrají navíc důležitou roli i při čelních kolizích – jsou totiž navržené tak, aby ani při těžkém čelním nárazu neohrozily nohy řidiče.

Stejně, jako v případě modelu Focus C-MAX, také pro nový Focus je připravena celá škála moderních autorádií, přičemž všechny z nich je možné propojit s mobilními telefony. Na vrcholu nabídky stojí dva audiosystémy Sony, které mají buď přímo do palubní desky integrovaný zásobník s měničem na 6 CD-disků, nebo jednoduchou CD-šachtu, která však umožňuje přehrávání hudby uložené na CD-discích ve formátu MP3. Pro nový Focus jsou na přání připraveny také dva druhy satelitních navigačních přístrojů, včetně přístroje, jehož navigační procesor zpracovává údaje z digitalizovaných map a za pomocí GPS (Global Positioning System) senzoru do nich promítá aktuální pozici vozu.

Špičkový systém Denso, založený na technologii DVD, má velkoplošný barevný dotykový displej s vysokou rozlišovací schopností, který řidiči předává kompletní informace digitalizovaných map. Druhý systém Blaupunkt TravelPilot™ má monochromatický displej se všemi důležitými navigačními funkcemi. Oba systémy mají TMC (Traffic Messaging Control) dekodéry, které umožňují tzv. dynamické navádění k cíli. V praxi to znamená, že pokud přístroj prostřednictvím TMC zachytí informaci např. o nečekané uzávěrce silnice nebo dopravní zácpě na zvolené trase, rychle řidiči navrhne alternativní trasu, která se problémovým místům vyhýbá.

Podvozek

Sedm let zkušeností se zadní nápravou Control Blade a nový, mimořádně tuhý přední pomocný rám – to jsou hlavní konstrukční pilíře na kterých stojí vylepšený podvozek nového Focusu. Bezprostřední odezva podvozku a přesné řízení jsou do značné míry zásluhou vysoké torzní tuhosti celé nosné struktury vozu. Kvůli účinnějšímu omezení naklánění vozu v zatáčkách dostal nový Focus pozměněný zadní stabilizátor, jehož kotevní ramena mají speciální kulové čepy s nízkým vnitřním třením, což je řešení, které bylo vyvinuto a poprvé použito u dravého modelu Focus RS.

Přední závěsy používají modifikované vzpěry McPherson, mohutnější plynokapalinové tlumiče a větší vinuté pružiny. Spodní ramena závěsů předních kol jsou uchycena vždy dvěma horizontálními pouzdry k pomocnému rámu. Vlastnosti horizontálních pouzder byly pečlivě laděny, tak, aby vůz měl lepší stabilitu při brzdění a aby závěsy byly v příčném směru patřičně tuhé, což je důležité pro docílení přesného řízení. Nově vyvinutý přední pomocný rám propůjčuje připojeným komponentům předních závěsů vyšší tuhost, což spolu s širším rozchodem a nově uchyceným stabilizátorem snižuje naklánění vozu v zatáčkách a zlepšuje cestovní komfort i přesnost ovládání.

Řízení je vybaveno hydraulickým posilovačem u zážehových verzí 1.4 a 1.6, všechny ostatní verze jezdí s elektro-hydraulickým posilovačem (EHPAS), který usnadňuje manévrování v malých rychlostech, přičemž zároveň zaručuje příjemný pocit kontaktu s vozovkou a precizní ovládání ve vysokých rychlostech. Výhodou je i úspora paliva přibližně 0,2 l/100 km proti hydraulickému posilovači. Mezi dorazy je 2,9 otáček volantu a stopový průměr otáčení činí 10,7 m.

Verze Sport a Ghia mají nová šestnáctipalcová kola, která vypadají jako vyrobená z lehkých slitin, ovšem ve skutečnosti jsou z oceli. Tyto ráfky garantují dokonalé chlazení brzd, jsou velmi odolné proti poškození a snadno se udržují.

Šest motorů a čtyři převodovky

Nový Focus nabízí možnost výběru z celkem čtyř zážehových motorů řady Duratec a dvou turbodieselů Duratorq TDCi s přímým vstřikování nafty „common-rail“, motory Duratorq TDCi mohou být na přání vybaveny filtry pevných částic.

Řada zážehových motorů prošla dílčími změnami, které vedly k mírně lepším podávaným výkonům, proti dosud montovaným verzím. Z nabídky zmizel čtyřválec 1.8 (85 kW), který je nahrazen výraznou novinkou - zážehovým čtyřválcem Duratec o objemu 1,6 l, který je vybavený systémem proměnného časování ventilů Ti-VCT.

Marketingoví specialisté předpokládají, že nový zážehový motor Duratec Ti-VCT, který z objemu 1,6 l dává výkon 85 kW, bude patřit k nejpopulárnějším pohonným jednotkám nového Focusu. Tento agregát s proměnným časování ventilů prostřednictvím dvojice natáčecích vačkových hřídelů disponuje v pásmu vyšších otáček vyšším točivým momentem, jeho výkon je vyšší o 11 kW a přitom jeho spotřeba poklesla asi o 5 %.

Systém hydraulického natáčení vačkových hřídelů je umístěný na čelní straně motoru, resp. jeho hlavy. Vačkový hřídel ovládající sací ventily se dokáže natáčet v rozmezí až 50 úhlových stupňů, hřídel ovládající výfukové ventily pak v rozmezí až 45 stupňů. V nízkých otáčkách nechává řídicí jednotka systému Ti-VCT vačkové hřídele v jejich výchozí pozici, která zaručuje snadné spouštění motoru. Se stoupajícími otáčkami motoru začíná hydraulický systém natáčet vačkové hřídele v zájmu lepšího plnění a vyplachování spalovacích prostoru. Maximální točivý moment motoru 1.6 Duratec Ti-VCT činí 155 Nm při 4150 ot./min, maximální výkon 85 kW je k dispozici při 6000 ot./min.

Focusy C-MAX s tímto novým motorem jsme krátce řídili už letos v červnu. Jeho podrobný popis a srovnání s motorem 1.6 (74 kW), který zůstává v nabídce, najdete v našem starším článku.

Základní technická data zážehových motorů jsou shrnuty v následující tabulce.

Nový Ford Focus
Zážehové motory1,4 16 V1,6 16 V1,6 Ti-VCT2,0 16 V
Uspořádání motoruR4R4R4R4
Zdvihový objem [cm3]1388159615961999
Výkon [kW při ot./min]59 / 570074 / 550085 / 6000106 / 6000
Točivý moment [Nm při ot./min]124/ n.k.d. 150 / 4000155 / 4150185 / 4500
Zrychlení 0 - 100 km/h [s]14,111,9 *10,89,2
Nejvyšší rychlost [km/h]164180 *190206
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,66,7 *6,47,1

Nabídka vznětových motorů pro nový Focus obsahuje jak celohliníkový(!) čtyřválec 1.6 Duratorq TDCi (81 kW), tak i větší čtyřválec 2.0 Duratorq TDCi (100 kW). Oba tyto agregáty, které si svůj debut odbyly v modelu Focus C-MAX, vznikly ve spolupráci s koncernem PSA. Oba motory bude možno dovybavit filtrem pevných částic.

Základní technická data vznětových motorů jsou shrnuty v další tabulce.

Nový Ford Focus
Vznětové motory1,6 TDCi1,6 TDCI CVT2,0 TDCI
Uspořádání motoruR4R4R4
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Výkon [kW při ot./min]80 / 400080 / 4000100 / 4000
Točivý moment [Nm při ot./min]240 / 1750240 / 1750320 / 2000
Zrychlení 0 - 100 km/h [s]10,911,59,3
Nejvyšší rychlost [km/h]188183203
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,47,15,6

Pro modely Ford Focus poháněné vznětovým motorem 1.6 Duratorq TDCi je k dispozici převodovka Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) s plynule měnitelným převodem. Převodovka Durashift CVT, od které si Ford slibuje velmi mnoho, může pracovat buď v plně samočinném režimu, nebo jako sedmistupňová manuální převodovka. Podrobný popis převodovky Durashift CVT najdete zde.

Další převodovky pro nové modely Ford Focus:

Durashift 6-Speed – první šestistupňová převodovka automobilky Ford, která se velmi dobře osvědčila už v modelech Mondeo a Focus C-MAX. Převodovka Durashift 6-Speed je určena pro modely poháněné turbodieselem 2.0 Duratorq TDCi.

Durashift 5-Speed – pětistupňová manuální převodovka je standardní výbavou modelů Focus poháněných motory 1.4 Duratec, 1.6 Duratec, 1.6 Duratec Ti-VCT, 2.0 Duratec a 1.6 Duratorq TDCi.

Čtyřstupňová automatická převodovka Durashift 4-Speed automatic je k dispozici pro modely Focus poháněné zážehovým motorem Duratec o objemu 1,6 l.

První Focus získal před lety oprávněně evropský titul Auto roku. Teď to vypadá, že je zaděláno na pokračování úspěchu. Pozitivní zprávou jsou také základní ceny, které v Německu budou začínat dokonce pod cenami hlavních konkurentů Opelu Astra a Volkswagenu Golf. V Paříži se ukáží oba hatchbacky a kombi, které však na trh přijde až v roce 2005, podobně jako verze se stupňovitou zádí. Později nabídku doplní i kupé-kabrio.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Rakouský režisér Dieter Berner: Po mém filmu najdete v Schieleho obrazech víc Rakouský režisér Dieter Berner: Po mém filmu najdete v Schieleho obrazech víc

Jako herec spolupracoval například s Michaelem Hanekem,…

Protokolář Jindřich Forejt možná skončí ve funkci a opustí Zemana Protokolář Jindřich Forejt možná skončí ve funkci a opustí Zemana

Od pátečního večera se množí spekulace, že ve své funkci…

SkyToll: Postup ÚOHS je nezákonný. Zakažte, aby plnil smlouvu Kapsch SkyToll: Postup ÚOHS je nezákonný. Zakažte, aby plnil smlouvu Kapsch

Slovenský výběrčí mýta SkyToll podal rozklad proti…

Čínský zájemce o Škodu Transportation plánuje stavět továrny Čínský zájemce o Škodu Transportation plánuje stavět továrny

Čínský výrobce vlaků CRRC hodlá v rámci plánů na zvýšení…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality

Druhá generace focusu obchodně navázala na svého v mnoha…

Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba

Ford Focus druhé generace výrazně zlepšil antikorozní…

 



 
Toyota Corolla 1.6 Valvematic – Legenda pokračuje

Toyota Corolla 1.6 Valvematic – Legenda pokračuje

Dnes 10:53

Nejprodávanější auto světa dostalo facelift. Nebylo potřeba velký změn – Corolla totiž nestárne, ona zraje!




Blesk.cz

Blíží se doba hvězdných válek? Amerika se chystá na boj ve vesmíru

Blíží se doba hvězdných válek? Amerika se chystá na…

Třetí světová válka, kde se boje odehrávají převážně ve vesmíru? To není nejnovější sci-fi z dílny Stevena…

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3 metry. Co s tím?

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3…

Situace v českých věznicích je kritická. Na jednoho vězně připadají v současnosti sotva čtyři čtvereční metry…

 

iSport.cz

Voráček podpořil výhru Philadelphie, Mrázek se úspěšně vrátil do brány

Voráček podpořil výhru Philadelphie, Mrázek se…

SOUHRN | Hokejisté Philadelphie uspěli v nedělním utkání NHL i s přispěním jedné asistence Jakuba Voráčka v…

Koukalová zmatkovala na střelnici. Nevěděla jsem, že jsem první, smála se

Koukalová zmatkovala na střelnici. Nevěděla jsem, že…

Nejistý začátek sezony? Ani náhodou. Gabriela Koukalová už zase řádí. Ve švédském Östersundu si po třetím místě…

 

Reflex.cz

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná americká ambasáda

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná…

Těžko uvěřitelný příběh o falešné ambasádě, která leta bez povšimnutí čehokoliv nekalého působila v africké…

Čistka v Zemanově okolí pokračuje. Končí vlivný šéf hradního protokolu

Čistka v Zemanově okolí pokračuje. Končí vlivný šéf…

Po náhlém odvolání šéfa Hradní stráže Petra Prskavce končí ve funkci další vysoko postavený úředník z okolí…

 
 
reklama