Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus II vyfocen při testování reakcí zákazníků

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Předsériový Focus druhé generace již pár týdnů soupeří se svými rivaly. Zatím však je to souboj neveřejný, protože jej organizuje sama automobilka, aby zjistila reakce budoucích zákazníků.

Předsériový Focus druhé generace již pár týdnů soupeří se svými rivaly. Zatím však je to souboj neveřejný, protože jej organizuje sama automobilka, aby zjistila reakce budoucích zákazníků.

Fotografie jen lehce maskovaného Fordu Focus, který bude mít světovou premiéru na zářiovém pařížském autosalonu zveřejnil včera Auto Motor und Sport. Hlavními konkurenty byly podle fotografií Volkswagen Golf a Opel Astra, které již oba získávají v Německu náskok před chystanou novinkou Fordu.

Souhlasíme s AMS, že design není tak revoluční jako u prvního Focusu a že jde spíše o evoluci. Příď prozrazuje příbuznost s řešením čelních partií Focusu C-MAX a Mondea, zadní okno je více skloněno, do C-sloupků zakomponovaná koncová světla mají méně dramatický tvar než v současném provedení.

Focus vyjede na přepracované platformě s nápravou McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, rozvor činí 2640 mm. Stejný podvozek již dělá radost řidičům nového Volva 40, Mazdy3 i Focusu C-Max.

Po premiéře v Paříži bude v polovině řijna zahájena výroba v závodě v Saarlouis a k prvním zákazníkům se nový Focus dostane v prosinci.

Motorová nabídka bude zahrnovat zpočátku pět motorů: dva diesely vyvinuté společně s PSA o objemu 1.6 l (80 kW) a 2.0 l (100 kW) na přání také s palivovým filtrem. Na některých trzích bude v nabídce také verze 1.8 TDCi (85 kW). Benzínové čtyřválce mají základ v současné motorové nabídce a pokrývají spektrum od 74 kW do 107 kW. Zcela nový je motor ve verzi 1.6 Ti-VCT (85 kW) s variabilním časováním ventilů.

Všechny Focusy budou mít standardně pětistupňovou manuální převodovku, jen 2.0 TDCi dostane šestistupňovou převodovku a pro některé motorizace bude k dispozici převodovka CVT.

Fotogalerii naleznete zde.

Ondřej Láník
Diskuze (27)