Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus: Interiér, zavazadlový prostor

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Sportovní charakter nového Focusu teď řidič pocítí hned, jak si sedne za volant. Nový je interiér, poloha řidiče v autě i výbava, kterou najdete uvnitř.

Pracoviště řidiče

Z předchozího Focusu se do interiéru toho nového nedostalo prakticky vůbec nic. Celá koncepce nyní stojí na dalším zvýraznění řidičských zážitků z jízdy při zachování přiměřené prostornosti interiéru a pohodlí při cestování.

Novinkou vnitřního uspořádání Fordu Focus je obklopení řidiče a spolujezdce jednotlivými komponenty kabiny, přístrojové desky a čalounění dveří. Řidič je pochopitelně tím hlavním členem posádky, který tady bude neustále. Proto je přístrojová deska orientována na něj, středová konzole je asymetrická, což umožnilo přidat řidiči několik cenných centimetrů do šířky v oblasti dolních končetin.

Páka ruční brzdy dostala zalomení, takže je kratší, ale současně je perfektně po ruce. Jde tedy o funkční a přitom jednoduché řešení.

Nový volant padne skvěle do ruky, je dodáván v provedení s obšitím věnce kůží a má jako obvykle u Fordu velké seřizovací rozsahy v podélném i výškovém směru. Na horizontálních ramenech našly svá místa multifunkční vícesměrové ovladače pro audiosystém, resp. palubní informační systém. Níže pod horizontálními rameny jsou další kolébkové ovladače pro aktivní tempomat a telefon.

Nová sedadla mají už v základním provedení velkorysé rozměry a dobré boční vedení těla. Poloha řidiče vůči pedálům a volantu je teď ve Focusu sportovnější než kdykoliv předtím.

Místa vzadu, atmosféra na palubě

Řidič je sice ten nejdůležitější na palubě, ale na ty vzadu se rozhodně nezapomnělo! Druhý pár dveří uvolňuje cestujícím pohodlný přístup na zadní sedadla. Ta jsou umístěna relativně vysoko nad podlahou, takže sezení je zde přirozené a nemusíte se obávat ani delších cest.

Lépe vybavené modely nového Fordu Focus disponují nepřímým osvětlením interiéru na bázi světelných diod, které při nočních jízdách vytváří uvnitř moderní, téměř prémiovou atmosféru.

Diody tvoří přesně definované „ostrůvky“ příjemného červeného světla v oblastech stropní konzoly, klik a kapes ve dveřích, prostoru pro nohy, palubní desky a držáku nápojů. Na přání je pak dodáván systém proměnného osvětlení, který řidiči umožňuje vybrat si podle svého momentálního rozpoložení ze sedmi barevných odstínů světla. K tomu slouží stropní ovládací panel vnitřního osvětlení, kde lze měnit jak barvu světla, tak jeho jas.

K dispozici je rovněž režim „pátracího“ osvětlení se světlem jasné bílé barvy, jež může pomoci cestujícím při hledání předmětů ztracených ve voze.

Zavazadelník

Základní objem zavazadlového prostoru činí u hatchbacku 316 l, to v případě, že je vůz vybaven dojezdovým náhradním kolem.

Větší objem nabídnou verze bez náhradního kola (s lepicí sadou). V nabídce existuje i varianta s plnohodnotným náhradním kolem (mimo kombi).

Když sklopíte zadní sedadla, vznikne využitelný objem 1101 l pro zavazadla nebo náklad, resp. 1148 l (pokud zvolíte místo rezervního kola lepicí sadu).

Focus Kombi se chlubí základním objemem 476 l (resp. 490 l s lepicí sadou), zavazadelník lze ale sklopením zadních sedaček dělených v poměru 60/40 rozšířit až na maximálních 1516 l.

Ford Focus - Objem zavazadlového prostoru
KaroserieHatchbackKombiSedan
Pětimístné uspořádání s plnohodnotným kolem277nelze372
Pětimístné uspořádání s dojezdovým kolem316476421
Pětimístné uspořádání s lepicí sadou363490475

Výbava

K modernímu automobilu nižší střední třídy patří špičkové komfortní systémy, které usnadňují ovládání a zpříjemňují cestování.

Zadní parkovací kamera umístěná na víku zavazadlového prostoru odhalí jakékoli překážky za vozem. Do obrazu na dotykovém displeji o úhlopříčce osm palců jsou vkládány grafické symboly, které vyznačují prostor do vzdálenosti dva metry za vozem a ukazují jeho předpokládanou trajektorii při aktuálním natočení volantu.

Systém Ford Key Free umožňuje bezkontaktní odemykání dveří a Startovací tlačítko FordPower zase startování motoru tlačítkem; stačí mít „klíč“ u sebe.

Bezvíčkové hrdlo nádrže Ford EasyFuel, montované do všech verzí Fordu Focus v rámci sériové výbavy, je zkonstruováno tak, že nedovolí řidiči omylem načerpat naftu do automobilu s benzínovým motorem nebo naopak.

Vyhřívané čelní okno Quickclear zajišťuje ideální výhled bez ohledu na aktuální počasí.

Pro Focus ve vyšších stupních výbavy je k dispozici tzv. Prémiový audiosystém Ford vyvinutý společně se Sony. Zvuková aparatura se pyšní samostatným sedmikanálovým zesilovačem o celkovém výkonu 215 Wattů a deseti zcela novými reproduktory včetně centrálního reproduktoru v palubní desce a rozměrného subwooferu o objemu 17 l a průměru 20 cm, umístěného v prostoru rezervního kola.

Nabídka audiosystémů je ale mnohem pestřejší. Příkladem je třeba devítireproduktorový systém Sony nové generace se stylovým panelem v hlubokém černém laku, na přání dodávaným DAB tunerem a standardně montovaným dvoutunerovým příjmem.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)