Ojeté auto desetiletí: Podle Britů je nejlepší volbou Ford Focus
Analýzu nejlepších ojetin vytvořila britská společnost CAP, která se od roku 1979 zabývá monitorováním trhu s novými a ojetými automobily. Celkový vítěz i nejlepší auta v jednotlivých segmentech vybírali porotci na základě následujících kritérií: dostupnost vozu, praktické vlastnosti, důvěryhodnost mezi zákazníky, dlouhodobá oblíbenost a také přínos daného modelu pro automobilový průmysl.
Jediným kritériem pro nominaci do soutěže bylo časové omezení – posuzované automobily musely být kdykoliv mezi lety 2000 a 2009 dostupné jako tříleté ojetiny.
Celkovým vítězem a současně vítězem v nižší střední třídě byl vyhlášen Ford Focus první generace vyráběný v letech 1998 až 2005. Porotci u Focusu ocenili průlom, který v době svého uvedení na trh způsobil. Design ovlivnil všechny následující modely Fordu i auta mnoha dalších značek. Vyzdvihovanými vlastnostmi jsou vedle nadčasového designu široký výběr karosářských verzí a motorů, jízdní vlastnosti, spolehlivost, odolnost a příznivé provozní náklady. Důkazem všeobecné obliby Focusu je i jeho rozšíření na českých silnicích.
Mezi malými vozy zvítězil Ford Ka první generace (1996-2008), rozšířený především právě ve Velké Británii.
Z velkých rodinných automobilů byl oceněn Volkswagen Passat z let 1996 až 2005 (generace B5). Porotci vyzdvihli pokrok ve srovnání s předchůdcem, robustní konstrukci a úsporné dieselové motory.
Mezi manažerskými vozy bylo vybráno Audi A3 druhé generace (od 2003, před faceliftem v roce 2008), kter= znamenalo ve srovnání s první generací pokrok ve všech důležitých oblastech. Úspěch tohoto modelu také vedl další automobilky ke vstupu do prémiové nižší střední třídy. Z luxusních aut porotci zvolili první generaci BMW X5, jehož úspěch nastartoval dodnes oblíbený segment prémiových SUV.
Jako značka, která udělala v uplynulých deseti letech největší pokrok, byl vyhodnocen španělský SEAT. Automobilka, jež měla podle CAP v 90tých letech nejasně definovanou pozici na trhu, nalezla jasně rozeznatelný designový jazyk a zřetelnou orientaci na sportovní image.