K Londýnu se za několik měsíců upnou zraky celého automobilového světa (nebo spíš té jeho části, kde znají model Focus), bude zde totiž představen koncept ostrého modelu Focus RS.
Opravdu doufám, že nezůstane "jen" u předokolky a RS bude 4x4. Pokud (a není důvod pochybovat) se bude výkon blížit ke 300k, přijde mi předokolka opravdu "málo". A tajně doufám, že by se Fordu mohlo povést postavit prvního plnohodnotného soupeře japonské rally dvojce.
recht recht recht ... ikdyž hájim barvy modrozlatý stáje, Focus RS me uchvacoval. Opravdu doufam a drzim palce, ze to klapne a tenhle krasavec rozsiri radu uchvacovadel AWD se stadem temer 300 vraniku. :yes: PS: "ja mam kone, vrany kone, to sou kone mi ... "
Přesně tak :yes: už teď ho miluju ale jestli fakt bude mít 4x4 a přes 300koníků tak půjdu vykrást banku abych na něj měl a hned hned si ho zamluvim >:-[]
To sem byl asi ja >:D Bude to 4x4 300+PS motor iS6 cena kolem 1mega duraz je kladen na nekoprominsni sportovni auto v duchu tradi Escort RS Cosworth hodne se pracovalo na torzni tuhosti karoserie tak aby se dosahlo kopromisu mezi silnicnim provozem a maximalni sporotvni hodnotou. Konkurovat to ma Audi S3, Evu, Sti to je zamer Fordu snad se jim to podari, vzhled i image na to RS ma.
Verit mi nemusite ale pokud mate aspo male logicke mysleni tak si prectete neco treba o tovarnich i netovarnich kitech pro ST ktere vpostate z toho udelaji RS s prednim pohonem na co prodavat nake RS kdyz na staci kit turba a samosvor za 120 tisic. Jak rikam ten predni nahon u RS je jenom kachna, z Fordu lidi schvalne melci cim vice se bude RS mluvit tim lepe. Do posledni chvile to bude prekvapeni a to je fajn, ale kdo chce tak si realne info najde.
Pokud by mělo RSo tebou uváděné parametry a vlastnosti a zárověň by nemělo být nikde ošizeno, tak cenově by muselo být nad japonskou konkurencí. Vždyť už minulé RS 215PS/FWD se prodávalo za 1,150mil. a to ještě nusel Ford každý kus dotovat.
Hele Ford si nadal do bot prvnim RS sam, ano bylo drahe a navic dotovane a to ze 2 duvodu, za prve drahy vyvoj kvuli externi spolupraci na RS s Prodrive, za druhe mali pocet vyrobenych vozu. Ani jendo v pripade noveho RS neni, auto bude normalni seriove bez limitu poctu, za dalsi vyvoj dela kopletne sam Ford ve sve rezii/ Team RS.
Tak ze proto cena bude hodne utocna proti konkurenci.
Mas spatne informace to ze to bude omezena serie se vedelo dopredu jeste nez se zacalo RS vyrabet a dokokce se cca 1000 vozu pridalo kvuli tomu ze je skoupili spekulanti, prvni RS se dalo hlavne pro zberatele proto ta limitovan serie vydelavat na tom nemelo cenu v takove serii. Ted je situace jina ale presvecovat te nebudu >:D
Vis neco o ekonomii asi ne co >:D
Ja se pocitaji naklady na vyrobu a produkci. Prote co rikas je volovina, zadny ekonom nebude omezovat produckci kdyz muze naklady rozdelit na vice aut, tim padem, min dotovat vyvoj. Nez zacnes placat nejake spekulace podle nakeho clanku nakeho novinare tak by to chtelo umet aspon zaklady o produkci aut.
U prvniho RS Ford pritoupil k tomu samemu co udal s GT pritom na auta byl poradnik. Ne proto ze by se vice aut neprodalo ale proto aby vzrostla exkluzivita to za dotaci male serie stoji protoze to zvysi bonitu cele znacky. V nastupci modelu uz toto nema smysl delat kdyz je velky zajem i mimo UK.
Jo vermi ze Ford to bere s RS maxilane vazne tak ceho se opravdu nebojim ze by to auto bylo nak hodne osizene. Dokonce lide z vyvoje meli nakoupeny konkurecni vozy proto aby uvarily to nejlepsi a treba uz zminena torzni tuhost se resila tak peclive ze se srovnavali testy i se superporty. Asi by jim vsichni utrhli hlavu
kdyby prisli jen s nacipovanym ST >:D
Tak dokut nebude oficialni info tak je porad nahnute, ale pokud si nekdo spomene jak se vecina deniku dusovala jak RSII nebude pritom v tovarne se uz davno vedelo ze auto davno je ve vyvoji, tak se tomu jenom smali a dodnes se nevi kde to nevinari vzali od Fordu asi tezko, to same to s tim prednim pohonem z tovarny nic takove nikdo oficilane nerekl. Tak ze tak.
Taky bych tomu velice rád věřil, jen se mi pořád nezdá ta 4x4 - systém chytré stálé čtyřkolky, která by dokázala konkurovat dvojici EVOxSTi, ford prostě v koncernu nemá (pokud se pletu, tak mě opravte), takže pokud tam nechce cpát upravený haldex od Volva (jako že snad ne :-O ), musel by vyvinout vlastní. A to je natolik složitý a drahý projekt, že vážně pochybuji o jeho rentabilnosti, i když by se focusů RS prodalo o dost víc, než u minulé generace. Ledaže by měl ford v budoucnu v plánu ten nový systém AWD použít i v jiných modelech...
Uvidíme co představí oficiálně a jak bude vypadat ve skutečnosti, zatím si tim předkem nejsem tak jist, ale zbytek je moc dobrý :yes: Bojim se jedné věci, že Junior bude velký jak AR147 a nová 149 bude nafouklá bravoidní kobliha.
Jelikož Ford musí udržet náklady v přijatelných mezích, osobně si myslím, že zůstane u předokolky, avšak doplněné účinným mechanickým samosvorem. Pokud čtyřkolka bude, tak to vidím na Haldex, neboť Focus RS bude sdílet stejnou platformu i motor s Volvem S40 2.5T, ve kterém je AWD již k dispozici.
zase na druhou stranu bych se do toho 4x4 nehrnul. Raději bych lehké a hravé auto, jestli by 4x4 mělo znamenat nárůst hmotnosti o 150kg oproti ST225 tak bych to oželel. Auto by pak ztratilo na hravosti. Ideální by bylo hmotnost STčka, výkon 280 koní a 4x4 ale toho se asi nedočkáme.
Pokud to ale bude lehčí než ST, výkonější a předokolka, tak se taky nebudu zlobit.
Hele zjisti si koli vazi nove EVO nebo BMW130/5i i kdyby RS nabralo tech 150 kg porad bude mit to same co konkurence nebo mene. Dulezite je kolik bude vazit motor jak odlechcena bude kastle, zajemci o RS se jasne vyjadrili ze chteji AWD necekam ze by
u Fordu chteli zakazniky ignorovat, jedine proto kdyby bylo AWD zakazano ve WRC jak se tet spekuluje u FIA ale tomu se bude hodne branit Subaru a ostatni. Tahle auta se delaji hlavne pro fandy rally a tam prodava image WRC.
Také bych se přiklonil k tomu, ať opustí myšlenku 4x4, motor vyladí tak na kompromisních 260k a, ať zbytek času a financí věnují ladění podvozku. Z této kombinace by mohlo vzniknout hodně zábavné, hravé auto o jehož schopnostech by se mluvilo dalších 5 let.
Myslím, že by si Ford neutrhl ostudu ani kdyby vývojové oddělené zapracovalo na sériovém "estéčku" s nezměněným max. výkonem, kdyby celé auto odlehčili, upravili převodovku, podvozek, zminimalizovali turboefekt...
Presne tak, na autu se pracuje jak celku RS neni tuningove auto ne malou miru tam hraje i zivitnost sladenost komponent a dobry grip. Nejvice se resi tuhost karoserie, rizeni a atd.
Mluvíš z vlastní zkušenosti? Mi máme Mondeo 2.0 TDCi R.V. 2004 a nemáme jedinej problém ;-) Ano přiznávám že tyhle dvoulitry se porouchávaj a jenom ty vyrobený do 2002 nebo 2003 teď si nejsem jistej a je to kvůli tomu že měli blbý čerpadla bo něco takovýho ;-)
Vstřiky byly velmi citlivé na nekvalitní naftu a odcházely, zvlášť v podmínkách východní evropy. Ale týkalo se opravdu jen první série těchto motorů, 2002-2003. V dalších už tenhle problém nebyl a jsou opravdu velmi spolehlivé.
tak forďáci...
jak se říká ...mám strejdu, kterej ví "skoro" všechno o novým RS. pač sedí v úzkým kruhu ...
bude tam 4 válec bi turbo s vyšším výkonem než se spekuluje, 4x4 nebude, pač se plánuje návrat k torzní tyči, pro ryzejší jízdní vlastnosti, budou dva výkonový pakety s úpravou světlý výšky a tuhostí tlumičů, bude příplatkový diferák, nová automatická převodovka 7 stupňů...
Kolik let uz zijeme v nadeji, ze konecne prijde nastupce Escort Rs? Nejsem si jistej, ze by dneska Ford s koulema na noze v podobe ostatnich jeho automobilek chtel vynakladat prostredky na RS 4x4, pokud to nebude haldex, coz je ctyrkolka jen v momente - 2vteriny pred letem na budku.Jeho primy konkurenti maj obrovskej naskok. Treba se mylim, ale zadnyho strejdu nemam, je to jen muj pocit.
No nevím, z "historického" hlediska u Focusu, bylo první STčko v porovnání s civilní verzí skoro totéž. Ovšem RS, to byl jiný rachot, ačkoli stále předokolka. Když se podívám co nabízí současné ST a měl by být mezi oběma verzemi opět velký rozdíl, pak by to asi musel být pohon 4x4 a já bych si vsadil, že bude, ačkoli strýčka tam někde taky nemám :-)