Když se tak dívám na ty malůvky, tak si říkám, že Ford vybral pro RS tu nejhorší verzi (HB). Ostré kombi mi v této třídě sice nedává smysl,ale tomu sedanu to sekne.
Valte někam se 4dv. sedanem, jehož zadek navíc vypadá jak hybrid 5dv. hb a lb. ;-)
Pro opravdový hh existuje jen jedná správná karoserie, a tou je klasický 3dv. hb!!! :-)
Bejvávalo, dnes je to druh na vymření i na těch "plakátech"... :no:
A kombíky bohužel nejsou to poslední, na řadě budou/jsou "SUV hh"..., ať se práší za kočárem...
Stejně se mě ten Hot Sedan líbí. Měl jsem kdysi Ford Capri GT a Escorta TC (Lotus Twin Cam). Rád vzpomínám. V 70tých létech minulého století to byl ten pravý HS. :-)
Otázka je kam až pak s tou primární univerzálností karoserie dojdeme, podle mě právě k těm kombi a SUV. Golf GTI I.g. se taky nabízel nejdříve jen jako 3dv. a dovedeš si představit třeba P205 GTI s pěti dveřmi a jak dnes vypadá takový 5dv. MC? 8-s
Nebo doteď nějaký Ford RS se dvěma páry dveří prostě nebyl a stalo se po celou dobu k vůli tomu něco?
Nemám problém nabízet k alternativně k 3dv. kompaktnímu hh i 5dv. verzi, ale dneska je jasný trend jen! 5dv hh. a k němu kombík, nebo dokonce SUV, viz RSQ3... a rychlé menší SUV budou přibývat jak houby po dešti, včetně japonských....
Ano, ale rychlé kombi a SUV už nejsou HH. HH je a bude vždy jen 3dv. a 5dv. a 5 dv. je ten universálnější. Trend 5 dv. HH je způsoben hlavně tím, že o 3 dv. běžné modely v této třidě už není moc velký zájem a někomu už se nemusí vyplatit. A dělat 3 dv. verzi jen kvůli HH je pro něj nesmysl.
S tím přibývání menších rychlých SUV, to zas tak optimisticky nevidím. Kdo bude jejich cílovou skupinou? Marně hledám.
U velkých SUV je situace jiná, jsou jinak zaměřená. Mála SUV jsou spíše pro ženy, ty po extrémním SUV moc netouží a chlap dá radši přednost kompaktnímu HH s lepší jízdními vlastnostmi. Tím samozřejmě neříkám, že pár kousků rychlých malých SUV nepřijde (viz Q3 RS), ale o nějakém rozmachu velmi pochybuji.
Jestli se něco stalo proto, že RS mělo jen dvoje dveře? Stalo... nějaká část zákazníků si místo Forda koupila třeba VW nebo Mazdu.
Ono jde možná o to, jestli logo GTI na kombíku je nebo není znesvěcení tradice. To je asi subjektivní... u Octavie RS to znesvěcení není, tam je to logo od začátku. U GTI... chápu že tobě by to vadilo, ale z mého pohledu... pokud bude Variant jezdit tak jak má, tak to podle mě znesvěcení není.
Stejně jako si někdo nekoupil Mazdu (3 MPS), protože nebyla ve 3dv. Navíc Mazda 3 MPS je spíš konkurent Focusu ST, který se i jako 5dv. nabízí už dlouho.
Právě u těch nejostřejších verzí hh (typu FoRS) bych očekával možnost 3dv. především. Ideál je nabízet obojí, ale to už dnes umí prakticky jen Golf a Leon + prémiová 1er a A3, i když i RS3 je pouze v 5dv., ale tam je to otázka falešné hry na tradici, kdy z normálního 5dv. hb dělá marketing Audi jakýsi "poloavant", kterému navíc říkají Sportback, tedy stejně jako dvěma větším fastbackům (A5sb/A7). 8-s
No přesně, ideální je mít oboje troje (vč. kombi). Nemáš náhodou čísla - kolik GTI se třeba prodá jako 3dv. a kolik jako 5dv.? To by byla jasná odpověď na otázku, která varianta je pro kupující zajímavější.
PS: plus mám podezření, že kupec 3dv. by snáz skousnul 5dv. než naopak, protože někteří prostě to 5dv. potřebují.
Nemám, ale určitě bude více 5dv. GGTI a zrovna u nás drtivě, jako u všeho, co tady má 4 kola. Kdys třeba naposledy viděl novou osobní Škodovku s jedním párem dveří? U studie Tudor! Samozřejmě, jsou i lidi, kteří berou 5dv. s tím, co kdybych to náhodou někdy potřeboval, nebo jen proto, že si dozadu hodí přes dveře tašku, nebo sako... Určitě si to kupuje více lidí, než kolik jich to opravdu potřebuje/využije. Většinou vidí jen tu jedinou výhodu v přístupu, dál nikdo moc nepřemýšlí.
Přiznej se, že jsi na Citi 3dv. zapomněl :-) ? Ne, nic proti, vím co chceš říct... Škoda žádné sportovně orientované modely nemá a i RS je spíš rychlý kombík / lift než cokoli jiného. Jestli by Škoda měla mít třeba třídveřovou Fabii můžeme diskutovat, podle mě ji úplně nepotřebuje.
Že je nejsportovnější Focus nebo Civic jen 5dv. už je ale škoda, to jo.
V podstatě zapomněl, přece jen je to sdílený model tří značek, není to typická Škodovka...
Je to škoda, už k vůli přirozené tuhosti karoserie při nižší hmotnosti. Když z pětidvěřového hb sundáš všechny dveře, zbude z toho jen "pletivo", nedej bože, když to má ještě trendy panoramatickou střechu. ;-)
Co se tuhosti týče, stejně nejvíc dělají výztuhy z vysokopevnostní oceli. Dveře u 3dv. zase bývají delší a těžší, díra pro ně je větší, panty jsou víc namáhané, musíš se víc natahovat pro pás... ale to jen tak mudruju aby řeč nestála :-)
Všechno něco váží, 5dv. Golf váží o 20 kg víc, než 3dv., při nižší tuhosti karoserie. Jedním z plusů pro pevnost 3dv. jsou do karoserie pevně vlepená (zadní boční) okna.
Pro menší postavy je posunutý B sloupek dozadu nevýhodou (viz pás), pro vyšší naopak logickou výhodou. Navíc odpadá údržba mezidveřních prostor u zadního páru dveří, které se špiní víc, než přední.
Tož nakonec je to všechno o penězích. Každá automobilka by ráda měla platformu, která by se dala použít na 3 i 5ti dveřové karoserie. To je jedna věc. Druhá věc jsou náklady nejen na design ale i na výrobu forem pro různé panely, skladování, svářecí roboty, přípravky pro svařování a montáž do karoserie, náhradní díly, skladování a distribuce. A k tomu ještě NCAP. Něco málo o tom vím, protože jsem se v tomto prostředí dlouhé roky pohyboval. Tyto věci, když si automobilka spočítá, tak jen někdo, kdo je tom vééééééélice dobře, by dnes do 2 nebo 3dveřové HB karoserie šel zároveň s 5ti dveřovou. Combi je jiná stóry. Tam jsou prodeje. Ty ten vývoj a další náklady zaplatí.
No, spíš tak 1500 kg, je to "jenom" nižší střední, a k tomu by mělo být o trochu okleštěnější... I když je jasný, že 4x4 udělá svoje. ;-) Od 1,5 do 1,7 tuny. :-) Atlis to vystih´ přesně. >:D
A to vymyslel kterej blb?
Že dělá Škoda a Volskwagen "závodní" kombíky, který se na to samozřejmě vůbec nehodí, ještě neznamená, že to tak budou dělat všichni. Někteří konstruktéři mají totiž také rozum...
Sedan ujde, ale pořád za sebou vláčí batoh, kterej bude v zatáčkách znát. Když chce někdo RS, neměl by při tom myslet na to, kolik cihel dá do kufru a jestli se tam vleze dvoumetrová fošna...
Taková audi RS6 je taky kombík a nikdo neřekne ani píp. Ikdyž pravda ta je taky o 2 levely dražší a větší. A jak dokazují občasné policejní záběry k pašování cigaret není vůbec špatná
Hotheč má smysl ze dvou důvodů:
1) díky sdílení komponent s běžným produkčním autem umí nabídnout zajímavou cenu
2) spojuje praktičnost s rychlostí
Kdybychom se bavili jen o 2), pak je kombík úplně logická varianta - prostě pro rodinu si koupím Octavii RS a pro zábavu si koupím Caymana, jiné varianty nedávají smysl (trošku přeháním).
Až 1) dává smysl i těm ultimativním HH typu MRS - ne že by byl MRS v čemkoli lepší než "opravdové" sportovní auto, je ale při stejné ceně silnější nebo při stejném výkonu levnější.
To možná trochu taky, ale hlavně to bude jeho tradičními "CUPově" orientovanými verzemi, které dosud nikdo z přímé konkurence běžně nenabízel.
O neCupových verzích MRS to zdaleka tolik neplatí.
Tak zrovna mezi verzi Cup a tou normalni je zhruba takovy rozdil, jako mezi Golfem GTI a GTI Performance. Ze by se tim Golf najednou stal nejakym "ultimativnim hothatchem" se mne nezda, je tam jenom neco navic. Porad jde (MRS, GTI, Cupra, ..) prece o stejnou koncepci vozu s +- stejnym vykonem na papire i v realu, charakterem, uzitnymi vlastnostmi (az na ten chybejici par dveri >:D ) atd. atd. . Dokonce to vsechno stoji +- stejne penize a lidi se rozhoduji pro jedno nebo druhe kvuli rozdilum ve vybave, sympatiim ke znacce nebo image.
Golf GTI Performance je poprvé až v této g. a má už sice taky samosvor (+ větší brzdy a symbolicky zvedlý výkon), ale jinak není nijak "Cupově" orientován, např. tvrdším/sníženým podvozkem, skořepinová Recara apod. A nic jako jsou verze R26.R, nebo Trophy u GGTI taky nenajdeš.
Ta aura ultimativnosti MRSC (v rámci hh) na nějakém základě prostě vznikla, že se to s ní mnohdy zbytečně přehání, tak s tím souhlasím taky...
Podle techhle tebou jmenovanych meritek (samosvor- ano, casto tam byl, tvrdost, nizka svetla vyska a vyrazne tvarovane sedacky) je daleko ultimativnejsi posledni Honda TypeR. Na rozdil od tech jmenovanych dnesnich HH ji schazi vyssi vykon, zato je podany s takovym charakterem, ktery ji muzou zavidet vsechny ostatni dohromady.
Pojem "ultimativni" bych proste u zadneho z de facto totoznych aut nepouzil, kdyz se od sebe lisi opravdu minimalne. Daleko ultimativnejsi je treba porad velmi civilizovana GT86/BRZ, i kdyz ji pojede snad kazdy z tech rychlych hatchbacku.
Hlavním obecně známým měřítkem ultimativnosti MRSC je jeho čas na NS v rámci FWD hh, a že o tom ví své i samotná Honda (kterou to zřejmě dlouho svědí) nemusím zrovna tobě určitě připomínat.
Ovšem pokud si někdo sám vybere podle čeho bude celkovou míru ultimativnosti posuzovat, pak k tomu stačí třeba i ten relativně slabý, ale atmosferický, motor posledního CTR, nebo cokoli jiného u jiného hh, než je MRSC.
CTR ale není Toyobaru, TB je rwd coupé, mělo by tedy mít více ultimativnosti v DNA, než FWD hh obecně, a to bez ohledu na absolutní rychlost.
Srovnávejme srovnatelné.
Takze jsme se dostali k jadru pudla, tedy k uplnemu zacatku nasi diskuze: jak muze byt jedno z rady stejnych aut oproti jinym, stejnym, ultimativni? Odpoved- musi se vyrazne lisit :yes: Recara, par vterin na nejakem Ringu, vetsi brzdy nebo generator zvuku ultimativnost nevyrobi.
Edit- stejne tak nejakou ultimativnost nevyrobi ani rwd a silny motor v baleni coupe, porad muze jit "jenom" o silnou, rychlou a klidne zoufale nedotacivou zadokolku.
Záleží na tom, v rámci čeho srovnáváš, v rámci fwd hh je to pochopitelně o něčem jiném, než napříč různými kategoriemi. Vše je relativní, včetně míry "ultimativnosti".
Celkovým naladěním - podvozku, řízení, spojky, motoru, zvuku, nabídkou komfortní výbavy. U GTI je vidět ten důraz na každodenní použitelnost, u Meganu víc důraz na čas na Ringu.
Právě GT-86 je hezkým argumentem k bodu 1 a k tomu poslednímu odstavci - GT-86 je přesně to opravdové sportovní auto, které je ale logicky při srovnatelné ceně s MRS výrazně slabší... zeptej se Thomasina ;-)
To ale vylozene hledas detaily, kterym se tyhle vozy od sebe vubec odlisuji. Cim jsou tak diametralne odlisne, ze by u jednoho slo o "bezny HH" a u druheho o "ultimativni HH" jsi neodpovedel. Pokud je to "v mire ultimativnosti pro danou tridu" (jak rika wl ve 21:56 o kousek vys), pak pokud je MRS Cup v ramci fwd HH "ultimativni HH", tak ten posledni vyrabeny TypeR je potom "formule 1" >:D (za pouziti stejne prehnane terminologie).
Ty sem zase taháš minulou CTR, ale jak už jsem psal, záleží na to k čemu tu ultimativnost konkrétně vztahuješ. Obecně v rámci fwd hh ultimativní - tedy rozhodný, krajní, bezpodmínečný např. vůči nejlepšímu času na NS, a to na minulou CTR opravdu nesedí a o co jiného jde u F1, než o best time, tomu je přece podřízeno vše, nebo snad někdo primárně řeší "zábavu" pilotů F1 za volantem? Na novou příští CTR by to naopak sedět mělo, ale ta už zase určitě nebude s (pro tebe ultimativní) atmosférou, takže záleží na tom, jakému pojetí "ultimativnosti" dává kdo přednost.
MRSC je tedy v rámc fwdi hh ultimativní k časům na okruhu, i proto MRS "CUP".
Zkusím přiblížit svoje myšlenkové pochody. Na začátku klíčová otázka - má smysl stavět "sportovní" auto z předokolkové krabičky typu Golf, která je tvarově pro sportovní auto naprosto nevhodná? Kupodivu má, a to ze dvou důvodů které jsem napsal - odvezeš v tom rodinu na výlet a díky sdílení komponent s masovým modelem je možné takové auto vyrábět levně.
No fajn, a touhle optikou - je fakt tak nebetyčná kravina postavit silný kombík? Nebo naopak dává ten kombík lepší smysl jako univerzál než hypotetický superultimativní hothatch, který už ztrácí denní použitelnost, ale přitom si pořád nese ty kompromisy v konstrukci? Já si vzpomněl na MRS R26R, ale nemusíme se s tím nutně vázat na Megana... prostě HotHatch s tvrdým podvozkem, skořepinama, třeba i rámem...
Můj osobní názor - pro rodinu bych si klidně koupil Golf R Variant a dávalo by mi to perfektní smysl. Jako auto čistě pro zábavu bych vždycky upřednostnil RWD kupé a jedině cena by mě přiměla uvažovat o nějakém HH.
Teď nevím jak to myslíš. Ford po většinu doby nabízel čtyřválec, šestiválec i osmiválec, což činí i nyní u nové generace (kromě šestiválce u nás). Kdyby nasadil čtyřválec poprvé v historii, tak bych kritiku chápal, ale takhle se čtyřválcem nemám nejmenší problém a klidně bych o něm uvažoval :-)
Dědo, jsi klasický příklad toho, že by se měl člověk v každým věku (do)vzdělávat >:D
Mk2 (1973-1978)
Druhá generace přinesla čtyřválcové motory 2,3 l (žádná novinka!) a rozměrově se svými 4,45 metry délky přiblížila zpět ročníku 1964 Její kontroverzní design však stál židli manažera Lee Iaccoccu, který později zachránil Chrysler… Fanoušci ji milují ze všech nejméně, přišla v době palivové krize a dostala podvozek ze subkompaktu Pinto. Ona, ani ty pozdější na „jedničku“ nedokázaly obchodně navázat. Historii druhé, třetí a čtvrté řady jsme se podrobně věnovali zde. „Dvojka“ byla uvedena i coby klasický fastback s výklopnou zádí, předchůdce s kulatou střechou ji totiž neměl. Existovalo kupé i varianta s odnímatelnou střechou. V6 objemu 2,8 l měl původ v evropském kupé Capri, vidlicový pětilitrový osmiválec dával pouhých 100 kW. Úpravy vzhledu probíhaly prakticky každoročně.
Mk3 (1979-1993)
Třetí řada na podvozku Fox (liška) s rozvorem 2,55 m se vyráběla ze všech nejdéle, plných čtrnáct let (1979-1993). Místo chromovaného emblému s koněm dostala na karoserii bohužel pro ostatní fordy typický modrý ovál. A dočkala se dokonce čtyřválce s turbem. Letošní návrat tedy není žádným velkým překvapením. Nakonec se „trojka“ vyráběla coby kupé, kabriolet s plátěnou střechou a také třídveřový „hatchback“. Měřila kolem 4,55 m a překvapivě byla o 100 kg lehčí. Turboverze čtyřválce 2,3 l dávala 87 kW, nadupané okřídlené SVO (Special Vehicle Operations) později dokonce 128 a ve finále až 149 kW. Nový vidlicový šestiválec 3,3 l doplnil klasický pětilitrový osmiválec. Sice jej na krátký čas Ford nahradil jednotkou 4,17 l/88 kW, ale pak se do výroby zase dostal zpět. Ve třiaosmdesátém se změnila příď a záď, o čtyř léta později se přední světla protáhla výrazněji do boků.
No jo, ale do toho 2005 to byly jen parodie na Mustang... ;-) Ale ano, technicky tam měli v 74 four cylinder. V Austrálii se Mustang neprodával, protože se nevyráběl v right hand drive verzi. To se změnilo až v loni. V Austrálii se však montovalo Capri s dvěma verzemi 1.6 Kent block a Essex V6. Capri GT 2V 96k s dvoubarelovým Weberem a extraktory jsem sedm roků vlastnil. Nádherné kupátko. Krásné vzpomínky.
Nemusím přece hledat soupeře mezi kupé s 4x4 a výkonem kolem 300 koní. Tahle specifikace mi nedává moc smysl.
Já jen vyvracím tvůj argument se zajímavější cenou HH (při sdílení komponentů), protože Ford dokáže nabídnout Mustang s osmiválcem silnějším o cca 100 koní za nižší cenu než HH.
Focus RS už je na poměry HH poměrně extrémní záležitost, jak cenou, tak technikou. Právě 4x4 mu dává výjimečnou pozici - a cenu. Podívej se, kolik stojí třeba Cupra...
Osmiválcový Mustang je ještě extrémnější záležitost. Já proti RS nic nemám, jen poukazuji na fakt, že za lepší cenu máš možnost koupit sportovnější model. Za cca 2 roky to vypadá, že budu vybírat mezi STI a RS, protože bude plnit funkci celoročního auta, tak 4x4 bude podmínkou. Ale kdyby se situace změnila a bylo by nové auto jako druhé, tak na oba modely zapomenu a beru Mustanga všemi deseti a jako další bonus ještě za lepší cenu.
Mě? A ještě k tomu za tmy? Nepřichází v úvahu... >:D
Spíš, jak ho budu ve tmě dojíždět, budu si říkat, že se asi nějaký odvážný cyklista chytl za křídlo Focusu RS? >:-[]
Taky jsem nad tou "bradavicí" >:D dumal. Mě to připadá jako krytka pro tažné zařízení. Asi počítají s tím, že se to bude často odtahovat... ;-) Jo taky by to mohl být držák na kola nebo krytka pro třetí výfuk, který by se aktivoval ve vysokých otáčkách. ;-)
Hm, tak to by bylo nejlogičtější vysvětlení. Ikdyž se mi zdá, že na mlhovku to svítí celkem slabě. Ale za denního světla těžko soudit, chtělo by to fotku v mlze :-)
Když to zapíchneš někam předkem, tak nelze ani jinak... >:D
Jasný. Je třeba si s vozem trochu pojezdit než člověk zjistí, jestli je to to pravé ořechové. Osobně si myslím, že Mustang bude lepší pro "show" a dálniční přesuny a RS do města a na bláznění po okreskách a okruzích.