Vše důležité o novém Fordu Focus jsme vám již napsali, teď čekáme na dvě věci. Kdy můžou zákazníci začít s podepisováním objednávek a jak vypadá vrcholný model ST. To druhé už víte.
Zde mame adepta na bitvu o postaveni nejvyssi. HOTHATCH musi dostat sveho vladce. Konkurence je vysoka a hlavne prichazi silny bojovnik IMPREZA STI. Kdo nakonec prevezme zezlo? Focus ST? Impreza STI?, Golf GTI?, 3MPS?, Astra OPC?? Ze by kral ABARTH? Ma nekdo cerneho kone, ktereho bych opomnel?
No, najskôr ma napadlo S3 a 130i, potom ešte C30 T5 to platilo pre ne, no a potom, ako som dopísal, tak ma napadli ďalšie, tak som ich k tomu pripísal :-)
Jakoby to nebylo úplně jedno... Tyhle příspěvky nemají jiný smysl než se donekonečna vracet ke zbytečnému tlachání fanoušků různých značek, kteří si už dávno všechno řekli. Pokud je některé z těch aut nekorunovaným králem, pak je to vždycko to, které prodalo nejvíce kusů, protože zisk je jediné hledisko, o které automobilkám jde.
To je pravda, ale co se tyce kvality jizdniho pozitku o coz v teto kategorii jde predevsim, auto, ktereho se proda nejvice kusu nemusi zakonite to nejlepsi. Musis brat v potaz to, ze lidi jsou jenom Hloupe stado, ktere se da manipulovat vychytralymi marketingovymi triky.
S tím nemohu moc souhlasit. Takové paušalizování "lidi jsou jenom hloupé stádo" je vždycky ještě hloupějším povyšováním se nad jiné stylem "já přece do toho stáda nepatřím". Jediný rozdíl mezi Tebou a tím stádem je ten, že se možná o auta zajímáš a rozhoduje u Tebe více hledisek, než u běžného smrtelníka. Ten vidí na prvním místě cenu, na druhém velikost kufru a na třetí možná design nebo spotřebu. Rozhodně už ho moc nezajímá, že z nuly na sto zvládne akcelerovat o půl sekundy dřív. A proto se domnívám, že ani automobilku neuspojí fakt, že mají nejlepší vůz, jen se neprodává tak dobře jako jiná značka.
Dnes vládne tak velká konkurence, že dobrý marketing prostě je nezbytnou součástí tvořící úspěch vozu. Příkladem budiž Kia. Ještě před pár lety by po ní v Evropě neštěkl ani pes a dnes? Líbivý vzhled, nevtíravá reklama, 7-letá záruka, nízká cena = dennodenně vidím kamiony naložené Ceedy a lidi je kupují jako rohlíky. A oba určitě víme, že Ceed zdaleka není nejlepší vůz na trhu. Proto jsem tu uvedl, že podstatná je úspěšnost prodejů, protože ostatní aspekty nejde zcela relevantně posoudit. Jak tu uvedl Marianek, nějaké měření na okruhu je sice hezká věc, ale nikdy se neuskuteční tak, aby bylo průkazné, za stejných podmínek a ideálně v jeden den.
S tebou také souhlasím,ale to bychom museli na auta nahlížet jinak, obyčejně. :'-( Ale jelikož tu většina lidí auty žije, baví je řídit a užívat si to,je proto důležité vědět co auto umí kromě velikosti kufru.Ale jinak máš pravdu,že hlavním úspěchem automobilky jsou prodeje ;-)
O tom, ze hlavnim uspechem automobilky jsou prodeje, o tom zadna, ale pak-li, ze se chceme bavit o tom, ktery vuz je nejkvalitnejsi nebo ktery z dane kategorie ma nejlepsi jizdni vlastnosti atp. pak jsou prodeje naprosto irelevantni cislo a o kvalite daneho vozu nema naprosto zadnou vypovidajici hodnotu.
No, mam na to jiny nazor. Bohuzel, mozna se povysuju nad ostatni, ale je to tak. Ty i ja vime o autech vic, nez Franta Pepa z kocourkova a proto se v tomto ohledu mame pravo povysovat - to je ten fakt, jak i ty jsi spravne poznamenal, kterym se lisime od toho stada. Jakkoli je to sobecke, nebo namyslene, je to proste tvrdy fakt. A troufam si tvrdit, ze tech lidi, kteri o autech nevi nic je daleko min, nez tech co vedi alespon neco a dokazi si takova auta vybirat.
Je fakt ktery poprit nemuzu - proti Argumentu: Auto teto kategorie z pravidla nekupuje clovek, ktery o autech nic nevi; nemam co rict, cimz si sam sobe vyvracim co jsem napsal prve, ale obecne si stojim za svym lide jsou hloupe stado, bohuzel realita zivota me o tom tisickrat uz presvedcila.
Tak zrovna od tebe si tehle reakci vazim. Fakt nekecam .... :yes::yes::yes: >:D >:D >:D
laskave se odmlc, kdyz se bavi lide schopni vyslechnout si cizi nazory. A to svoje: "S tebou se bavit nebudu, je to pod moji uroven." pouze dokazuje to, jaka lidska spina jsi ty sam.
Ani okruh není zcela exaktní veličina,ale jestliže by jsme vzali srovnatelné podmínky pro všechna tato auta (hlavně stejný řidič),bude králem nové STi.Dle mého názoru do této kategorie ani nelze počítat,protože ubráním kufru se sice změnilo v hatch,ale výkony (a náklady) jsou stále nad úrovní klasických hothatchů.Pro STi je nadále jediný konkurent EVO,ikdyž to hatch není.
BTW.pro mne je tedy v kategorii hothatch zatím stále králem 130i,ikdyž je cenově vysoko.
Teď nevím,jestli se ptáš,nebo konstatuješ.STi bude za těchto podmínek na okruhu výrazně rychlejší a mimo to v testu hothatchů (jakkoli byl subjektivní,okruh jeli všechna auta stejný) R32 na okruhu zrovna nazářil,ani časově.A to se mi celkem R32 líbí.
Golf R32 je sice čtyřkolka s výkonem 250koní a cenou poblíž STi,ale stejně se srovnávat nedaj.Je to stále "jen" rychlé auto,kdežto STi a EVO jsou polozávidní auta,jak vlastnostmi,tak provozními náklady.Jediné,co je z nových hothatchů blízko těmto původně rally speciálům je nová Audi S3 (2.0turbo, 265PS, 4x4, cena cca 1.2mil),ale přesto je pro jiné zákazníky.
Pro mě je to jasné, výkonný turbomotor musí přenášet výkon na všechna kola. Okruk a letiště je jedna věc, ale reál je taky déšť, sníh a ostré vracáky a pomalé odbočení. Jak je rychlé auto na Severní smyčce na suchém asfaltu není až tak důležité při bleskovém předjíždění v horách na krátké rovince.
pohon všech kol je většinou nuda...existují i vyjímky, ale vždycky se půjdu radši projet v zadohrabu než v čtyřkolce...na mokru když umíš šlapat na plyn tak až takový rozdíl není a sníh nepadá až tak často aby to pro mě mělo smysl...
Budes-li pouzivat hothatch na okruhu, kde je riziko nehody minimalni zadokolka je samozrejme co do "vyradeni" nejlepsi. Mnozi ale take "zavodi" na verejnych komunikacich a potom bych kvuli bezpecnosti doporucil 4x4.
Podle mě je to tak že pro řidiče který neumí jet správně rychle je lepší ten pohon všech kol, ale pro ty co opravdu za volantem umí je to iritující protože pohon všech kol zvyšuje hmotnost, nedotáčivost a na úplném limitu je zákeřnější...
výborný a silný motor, skvělé jízdní vlastnosti, famozní trakce díky samosvoru a moře zábavy a rychlosti (na zatáčkovité silnici rychlejší než 265¨konové Audi S3)
Ma pravdu je to neskutecne zabavna kara, jel jsem v tom na okruhu a muzu potvrdit, i kdyz se to na prvni pohled nekomu nezda, ze docela hrave pokori sve konkurenty vcetne ST... ;-)
>:D no...zkusils to >:D až na to že golf GTI je moc krotký a Civic (ten nejnovější) se podvozkově neumí srovnat s nerovnostma (hlavně urpstřed zatáčky) a chybí mu točivý moment...(ten starší type R se mi líbil víc)
I tvrdý podvozek se musí umět vyrovnat s nerovnostma (a automobilky dokazují že to jde)...tihle dva jsou proti R26 s jeho polozávodníma tlumičema, samosvorným diferenciálem a 230 konovým motorem jenom dvakrát luhovaným čajem...
No tak asi takhle: Megane R26 dobrý,ale co na to VW Golf GTI z 30 letý edice k založení značky GTI (myslim že výkonově na tom jsou stejně a s agilitou bych tipoval že také(ale nejel sem v tom, nemohu porovnávat) a pak je tu pro mě jěště nejvetší želízko v ohni, i když ne tak často vídané: Audi S3, nehledě na to, že má asi o 30-40 koní víc než Megane, tak to auto samo o sobě je úžasný, motor, podvozek řízení myslim že absolutně krásný...To je pro mě kapku podceňovaný a ne tak masově rozšířený leader třídy... Co si o tom myslíte?
plný je,ale ne každé auto je skutečně tak dobré,jako Mégane.Nezapomenu na Carauto,kde byl test snad všech hothatchů-Mégane celou konkurenci rozdupal.Druhé bylo Audi S3,třetí Renault Clio sport(nejlepší auto třídy)
Skvělý Renault-Double :yes::yes::yes::yes:
Deja-vu.....pripada mi, ze.....hmmmm.....jako bych slysel GTIho.....jenom....hmmmm......ve francouzskem provedeni.
Avantime, test hothatchu jsem necetl. Nevim, jak jsem jiz napsal, nejsem fanouskem tohoto segmentu. Zde me zajima pouze kdo si jak v teto nabite konkurenci vede. Kdo je v cem lepsi, rozdily mezi jednotlivymi modely, technicke rozdily atd., atd... Jde pouze o odnoz v nizsi stredni. Image zde nehraje roli, rozdily jsou pouze technickeho charakteru.
no tu GT3 sice netrumfnul- to už by musel být velký zázrak, ale v některých věcech (hlavně zatáčení) byl stejně dobrý nebo lepší a souhlasím že ostatní hothatche jsou proti R26 bezmocné
Jak psali v testu GT3 vs R26. 911 byla v technické pasáži díky příplatkovému rámu tuhá, což způsobovalo v zatáčkách nedotáčivost. Zároveň je velice náročná na řízení. Sám autor tvrdil, že do řízení dal maximum, přesto byl schopný využít 70% jejího potenciálu. Z testu hlavně plynulo, že R26 je snadno ovladatelná a velice přístupná, přesto zábavná a dostatečně rychlá. I GT3 je úžasně rychlá, ale také 4x dražší, ale znamená to, že je i 4x lepší?
Nemyslím si že ze sebe děláš vola ;-) V čem je nejlepší? Nájezdy do zatáček, výjezdy ze zatáček, trakce (díky samosvoru) a samozřejmě rychlost..ale je toho víc a má i nedostatky
ale kdyby šlo o všechny hothatche tak jako jednoznačně nejzábavnější říkám clio 182 trophy...škoda že jich renault vyrobil jenom 550 a z toho 500 s pravostranným řízením
no hladkém asfaltu ano..jinak ne- ono ta zadní jednoduchá náprava ani nejde vyladit na dobré vedení stopy a zároven aby se uměla přenést vyrovnaně přes nerovnosti...jinak za ten motor to ale Type R musí většina lidí odpustit :yes:
no jestli tohle je zásadní handicap tak je to ještě v pohodě >:D;-) no interiér není nic extra, Golf má lepší, ale že by byl nějak mín sportovní..to hlavní co ke sportovní jízdě potřebuješ tam má správně (volant, pedály, sedačka, řadička) a některé z těchto věcí jsou dokonce lepší než u ostatních (hlavně ty Recara)
přístrojovka nic moc, volant taky ne, ale je stejný jako v normálním meganu RS a ten se mi skvěl držel..ale interiér je jedna z největších slabin, ale zase není nijak moc špatný- obyčejný interiér prostě
No Imprezu STI bych vubec nepocital mezi HH....do tohoto proudu se spis zaradi Impreza WRX, byt bude mit porad velkou vyhodu v pohonu 4x4, ale STI bude zase o 2 tridy vys. Konkurovat si STI bude opet pouze s Evem a pripadne, pokud to vyjde, s Focusem RS
nacipovat auto a pridat par doplnkou moze kazdy.....toto su len nacipovane sracky za ktore zaplatis neskutocne peniaze, zbytocny segment......hlavne co sa tyka jazdnych vlastnosti a rychlosti :no:
nehovorim ze su zle, kazdy focus ma rovnake jazdne vlasnosti, keby si v obyc. ser. vymenil tlmice nacipoval motor tak mas to same a usetrene prachy o to my ide ze si myslite ze tie auta su neviem jake ale su to len nacipovane seriovky tak sa stoho nezblaznite >:D
tod som nedavno videl jak auto co vyzeralo ako fabia rozmetala ferari 430.....tak neviem ci nejake nacipovana sracka by mu stacila, bolo to prerobene auto nejakym sportovym tymom a kastli to malo s fabie, dokonca na zrychlenie nechalo za sebou motorku Suzuky s obj. 1000, takze take auta su sportove nie toto co je nacipove a ma par kridel a dalsie hovadiny aby vyzeralo ze je to rychle...***...hlavne ze ty tomu rozumies a jazdis Favoritom
To má s fábií společného opravdu mnoho - masku, přední a zadní světla :-) Jedná se o speciál Brisk, kdybys byl čtenářem auto.cz, věděl bys o něm mnohé, ale každopádně ti stačí si to tu dohledat. Je to rallyový speciál, pohon 4x4 a v podstatě je to wrc a věř, že každé wrcčko by tohle Ferrari na rozjezd dalo.
ty jsi dobré jelito- to byl závodní speciál který má stejně koní jak F430 ale nižší hmotnost>:D navíc ti ve ferrari se neuměli pořádně rozjet (ale i tak by byl Brisk rychlejší). Hothatche nevypadají že mají být rychlé- v přímce moc rychlé nejsou, dokonce ani nejsou načipované, ale jsou velmi sportovní a v zatáčkách toho dokážou víc než leckterý supersport...sportovnost auta se neurčuje podle výkonu ignorante!
Ty seš tak neuvěřitelně tupej!!!!! >:D >:D >:D
Co příspěvek to se směju. Vím proč si pod anonymem. ;-) Hele doufám že když si konečně skončil tak si deláš úlohy. Ale udělej pořádne aby si z násobilky do 10 neměl 5!
Jinak čučím jak veliká diskuse se od tebe rozvinula... :-O:-O:-O
MOžná pěkný, ale ať to zvenku vypadá jak chce, já auto řídím a nečumím na něj. Klidně ať si vypadá jak krabice od bot... Jak to není čtyřkolka, pro mě jako by neexistovalo.
No, já už vyrostl, když jsem byl maldý, tak mě splašený auta bavily a měl jsem tu čest s nimi jezdit. Nyní už vyznávám jiné hodnoty, v autě se potřebuju cítit dobře za každého počasí a chci si v něm také odpočinout. Čekám, že za mě vyřeší nepříjemné situace. Prostě pracující unavený člověk, který za volantem chce přemýšlet i o jiných věcech než o adhezi, zrychlení a odstředivé síle. Tohle ale pod článek o Focusu ST asi nepatří...
A proto třeba WRC je AWD....No nevim, ale přenášet víc jak 250 koní jen dopředu a pak víc jak 300-350 koní jen dozadu...Nic moc, ikdyž vzadu je to o něčem jiném,ale jen předokolka- e-e!
Nic ve zlým, ale nedá se s tím pořádně driftovat, je to jen takový zvláštní, umrněný pohazování zadkem v zatáčce. Je to stejný, jako kdyby ženská házela zadkem jen kvůli tomu, že má vykloubený kyčle.
A na sněhu si s tím pořádně nevrkneš :-(
to by mě zajímalo jakou čtyřkolku bych si měl vybrat místo stčka, golf je staršný auto už od pohledu, audi A3 je zastaralý a divně uhlazený, jediný co bych bral je BMW 1 a to není zase čtyřkolka - s tím v zimě budu na tom ještě hůř než s předokolkou, a nic jiného co by mělo 4x4 mě nenapadá - krom subaru ale to je taková divná značka - jsem evropan :-(
Konečně člověk,který mluví ze zkušenosti ;-) Jinak Radku neměníš stále ještě názor na nové STi?Mě se snad začíná i líbit,vypadá menší než to tvoje a já rád malý rychlý auta.Škoda těch bezrámových oken,no.
Jinak sem se projel v ještě šílenějšim STi než máš ty (to už je so říct,ne?) a bylo to na mě moc,myslíš,že tvoje je tak akorát :yes:
No auto stává velmi často kousek od Potrefené Husy na Vinohradské ulici,je to mého kamaráda.Koupil to od prvního majitele,který auto proslavil na sprintech (mimoto prý taky několikrát poslal do příkopu).Je to model 2005-6 celé černé i s kolama,bez znaků, nějaké úpravy jsou dělané v Německu přímo u Prodrive, podvozek Bilstein, blowoff a já nevim co všechno.Prý to má 405PS, 550Nm a velmi zkrácené řazení.Je to šílenost jak řikám,tvoje bylo použitelnější :yes:
Sohlasím s tebou. Ale na to je třeba opravdu hodně a Hóódně dobrých designerů a ing aby dokázali z cabrioletu udělat pěkný auto.
Jinak to zas není až tak špatné. Vždyť kufr 534l je u cabrioletu jiste důležitý. :-!
...ma stavu. Facelift predni masky se vazne povedl. Skoda zadni partie, ta mi prijde porad trosku nudna. Velkou roli hraje taky barva, tu oranzovou zeru ;-) Jsem rad, ze na nej nemam, byl by to boj, kterej HH si vybrat
Pokud hledíš na historické hledisko, pak je americký, ale tyhle 2 divize jsou jaksi mimo sebe a až poslední dobou začínají slaďovat...a nutno dodat, že americká s evropskou a ještě nutno dodat, že evropské se vede daleko lépe a ještě jedna věc - Ford Europe vyrábí skutečně evropská auta, kdežto americkej dělá úplně něco jiného.
No, zatím jsem ho na silnici v téhle barvě nikdy neviděl. Jen u prodejce. Neumím si ani představit, že to jde, si koupit takovouto barvu. Ale možná, že tomu vůbec nerozumím. Na ST postrádám lehkost tahů, záď je nepřijatelná zcela. Ještě stále bych v tomto segmentu bez váhání bral jedině GOLF GTI v antracitu.
Již jsme tu o tom mnohokrát psali, nehledej krále HH. Staň se v nějakém Hothatchi králem ty sám. GTIčko a ST jsou auta, která asi nejvíce odráží pojem HH na každý den. Bestie v podobě OPC je jiná káva, zrovna tak jako Megane či Type-R.
Z hlediska image, vítězí v Evropě zakladatel těchto rychlých kompaktů, totiž GTIčko. Nepřekonatelný šmrnc, takřka civilní vizáž, připepřená jen lehkými vizuálními úpravami... Nic pro kolotočáře.
Držím ti palce, aby ses jednou v nějakém hothatchi ocitnul za volantem. Za volantem, který ti bude patřit :yes: Neboť rozdíl mezi verzí HH a verzí jaksi civilní, základní, je jako mezi lehkovzdušným balónem a raketoplánem.
Pominu standardní GTIho vyumělkovaný patetický styl (pardon, prostě se mi nelíbí, obsah je naopak relevantní) a zaměřím se na barvu. Souhlasim s tím, že ta barva je pěst na oko. To k tomu ale patří, GTI (to auto ;-) ) nevyčnívá vzhedově skoro vůbec, nemá styl, myslim si. A potkávám pravidelně 2 ST - oba jsou oranžády. Jsou pěkný, každý si jich všimne, ale taky si pamatuje vše co na silnici udělá. To může mrzet. A pokud jde o tvary, no, GTI mi přijde trochu vágní. Dostaneš standardní tvary a nějakej ten prožek k tomu. Fordy jsem nikdy moc nemusel, ale nový Mondeo a i facelift ST se mi libí a na zákazníka platí. A kdo je král HH? Každý, dokud ho nepředjede o auto tězší Merc S :-)
Tohle má být spotovní design? >:D Když jsem to videl tak mi to připomína náklaďák. ;-\ Jestli je nové Mondeo povedené tak tohle je hrozný. :no: Nechápu proč do povedeného New Edge tlačí Kinetický design. :no:
no když si vzpomenu na jízdu s prvním RS tak mi běhá ještě teď mráz po zádech ... a toohle vypadá mooc krásně a určitě to pojede jak pila ... mim oto ford umí auta která je nádhera řídit tak já si myslím že mám jasno v tomhle segmentu co bych volil :yes:
Nádherné ST!!! Pre mňa jednoznačná krása. GTI: pre mňa je tá zadná časť práve super. VW GTI je fajn kára (interiér krajší) ale ST je moja šálka brazílskej oranžovej kávy :yes:
Zadní část je super, jen s jednou výtkou a sice místo dvou koncovek výfuku, bych dal jednu silnou rouru, jako od kamen po vzoru WRC... To by mělo koule!
Tato trieda je fakt naplnena dobrimi autami.Je tam z coho vyberat.Nudne GTi uz nie je nudne od kedy prisli s novym turbo motorom.Impreza je zohavena ale stale rychla.Honda je Honda a vie to aj bez turba.Opel ma pod kapotov stado zdivenych mustangov ktore treba vediet skrotit.Renault tam ma tiez schopne auto.EVO X bi som sem neplietol nie je to hatch a je svojimi schopnostami o triedu vyzsie./Test uz bude zanedlho/...
já zas četl test myslím 14 hothatchů v carautu a pořadí bylo 1.Megane R26 2.Clio 197 3.Audi S3 a pak myslím golf GTI, Focus ST a Civic Type R..a myslím že tady těch šest je absolutní hothatch špička
A je to AUTOCAR!!! >:D >:D >:D
Hele dva nejprodávanější-Auto Magazín a Auto Motor a Šport. Obidva vyčítali že S3 je málo zábavní auto a že ho tedy do skupiny těch nejlepších vylučují. A je to AUTOCAR!!! >:D
Jo novináři někdy říkají jeden opak druhého. Ale když říkají dva to stejný... :-! Jasně S3 je špička. Ale před Typer-R??? 8-s