Diskuse

Takhle vypadá nový Ford Focus ST! Jaký motor použije?

6.12.2018

Na internet unikly fotografie nové generace hot hatche Ford Focus ST. Jak jinak než v klasické oranžové barvě.

 

  • 10 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 06.12.  14:34

    ST

    Nevim jak moc je to pravdive, ale prej proběhla nějaka debata u kulateho stolu 27.11., kde ford potvrdil....
    "Der neue Ford Focus ST MK4!
    Heute bestätigt über Ford mit zukünftigen 280PS aus 2.3 Litern und 4Zylindern. Wir freuen uns schon aufs Frühjahr 2019"
    Jo a kroutak udajně 400Nm. A je to od stejneho zdroj od ktereho jsou i zdejši fota.
    • 00 Reagovat !

      foto comper

      comper 06.12.  14:42

      « Re: ST

      Hej, taky vykon sa da ocakavat vzhladom ku konkurencii a rezerve pre rs. Btw podla mna je ale auto na foto zlte :-)
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 06.12.  16:03

        « Re: Re: ST

        Tak je známy fakt, že muži neodlišujú odtiene nad rámec základných, takže táto žltooranžová je pre mnohých ťažký oriešok. >:D
      • 10 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 06.12.  16:04

        « Re: Re: ST

        Jako vykon neni až tak podstatny, spiš je to o těch spekulacich co knk za motorizaci to bude. Hovořilo se jak o 1.5EB, 1.8EB tak třeba i o 2.0EB.
        Jsou to sice fotky, ktere mužou zkreslovat, ale podle mě je to zřejmě barva, kterou ford použiva, už delši dobu a vlastně ji mělo i předchozi ST. Mandarinka a v reale vypada velice dobře.

        [odkaz]
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 06.12.  15:58

      « Re: ST

      Až toto je Focus podľa môjho gusta: žiadna torzka, žiaden trojvalec, poriadny motor, výzor je bez výhrad, k tomu výrazná farba, naviac mal by tam už byť samosvor, slovom hotheč podľa môjho gusta. ST :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 06.12.  16:16

        « Re: Re: ST

        Souhlasím. Jsem na něj hodně zvědav. Ale trochu jsem zaražený...tohle bude asi jediná normální verze. Levnější jsou tříválce a RS prý že hybrid, jestli vůbec bude.
      • 00 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 06.12.  16:32

        « Re: Re: ST

        A jsou tu taci, kteři mužou mit samosvor a 4 valec, ale HH z nich nikdy nebude.
        A naopak u noveho ST očekavam spiš jiste umirněni, podobně jako u Fiesty ST.
        • 20 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 06.12.  16:42

          « Re: Re: Re: ST

          Ja taký hatch v danej triede nepoznám.
          O umiernení ťažko hovoriť, ak táto generácia už v základe vylepšila jazdné vlastnosti a ST dostane podstatne výkonnejší a charakterný 2,3EB (a k nemu samosvor), tak by som vopred o umiernení nehovoril, predpokladám naopak výrazné zlepšenie dynamiky (predsalen doterajší F ST už časmi trochu zaostával za konkurenciou), o riadenie, radenie či zvuk sa tiež nebojím. A ak pod umiernením myslíš komfortnejší podvozok, to by bolo len plus (presne ako je tomu pri podvozku nového MRS oproti predošlej generácii).
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 06.12.  16:50

            « Re: Re: Re: Re: ST

            No ja ti nevim, ale a to už jsem ti psal, ale co do řidičskych zažitku a ostrosti, prostě takovy ten fun faktor byl zrovna posledni ST dost vzdvyhovan, pravě i diky charakternimu motoru včetně zvukove kulisy. A to na ukor 308GTI, Cupra, I30N a tušim Gojf GTI. I přesto, že zaostaval jak vykonem tak dynamikou a tušim, že jako jediny neměl samosvor.
            A když si vezmeš, že posledni Fiestě st byla nejvic vyčitana jista urvalost pravě na ukor každodenni použitelnosti tak bych se te umirněnosti ani nedivil.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 06.12.  16:02

      « Re: ST

      Inak k tomu motoru: je zrejme už isté, že to bude práve 2,3EB, ale s tým výkonom si nie som úplne istý. Logickejšie by sa mi zdalo, keby použili rovnaký motor ako je vo faceliftovanom Mustangu (ktorého výkon bol znížený na 213 kW/290k a spĺňa aktuálne emisné normy), nezdá sa mi ekonomické, aby ho ešte ďalej podlaďovali o 10 koní, takže ja tipujem 290k. Ale uvidíme onedlho, 10 koní nehrá rolu, aj keby bolo "len" 280 k, tak radšej taký výkon z 2,3ky ako z 1,8ky ako má Megane.
      • 10 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 06.12.  16:18

        « Re: Re: ST

        To dává rozum. A určitě :yes: za 2,3 litru..to bude ve své třídě velikán :-) v dobrém slova smyslu. Snad to tak i bude.
      • 01 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 06.12.  16:34

        « Re: Re: ST

        Hmm, chapu kam tim miris, a rozhodne nebudu zpochybnovat to co mas v HH odjeto ty, ale takova uvaha...
        280k z 2,3L bude bud foukano velice jemne (cemu ale neodpovida tech 400Nm), anebo to bude foukano tak jak je dnes bezne, coz ale znamena, ze to ten vykon bude mit pomerne brzo a vykonova spicka nikde. Jasne ze co do predpokladane spolehlivosti, teda nez zase u fordu nekdo nebude 2 roky skladat motor se spatnym tesnenim >:-[] , by na tom vetsi objem mel byt lip, ale ten mensi motor, tim ze je vic na hrane, muze mit paradoxne lepsi charakter. Na 1.6 v peugeotim gti jsem co do charakteru necetl snad jedinou stiznost, kdezto tech "nezazivnych dvoulitru" se da par najit, a 2,3L objemu je jeste vys + zrovna ford ma s ladenim "na stred" svou zkusenost (shodou okolnosti jedine ST co jsem kdy jel byl prave 2.5L, ktery i v tom necharakteru umel mit charakter, nevim jak lip to napsat :-) , to byl ale petivalec).
        Secteno podtrzeno bych to rozseknout jen takhle od klavesnice neumel, projel bych oba a nechal se (ne)mile prekvapit.
        • 20 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 06.12.  16:46

          « Re: Re: Re: ST

          Myslel som konkrétne Megane RS a jeho 1,8čku, ktorý som skúšal a práve k tomu motoru smerovala moja asi jediná výhrada, že trošku nemá charakter (čo pri predchodcovi 2,0 neplatilo), ten je práve taký "stredový", bez zaujímavého vrcholu, rozhodne horší, ako koncernový 2,0TSI či ako 2,0 v Hyundai i30N. Naopak na charakter 2,3EB v FRS nebola žiadna kritika. Je ale pravda, že iné naladenie (na podstatne nižší výkon) to môže zmeniť, ťažko vopred hovoriť. Každopádne už z princípu by som radšej bral 2,3ku než 1,8čku. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 06.12.  19:39

          « Re: Re: Re: ST

          "...zrovna ford ma s ladenim "na stred" svou zkusenost (shodou okolnosti jedine ST co jsem kdy jel byl prave 2.5L, ktery i v tom necharakteru umel mit charakter, nevim jak lip to napsat , to byl ale petivalec)."
          Ano, nejvýraznější charakter měl ten R5T (od Volva) ve FoST na volnoběh, a to myslím vážně a nemyslím to hanlivě. Do středních výrazně táhl s líbivou zvukovou kulisou, ale nahoře už byl "mrtvý", včetně "nijakého" soundu, nehledě na to, že v těch vyšších otáčkách pořádně baštil palivo.
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 06.12.  22:00

          « Re: Re: Re: ST

          Nevim, co myslíš jemným foukáním. Minulé ST mělo 184kW/360Nm s tím, že výkonové maximum je v 5.500 ot. Tzn. pokud má mít 2.3 (resp. 2.26) 206kW/400Nm, tak jej stačí naladit na podobný průběh, jako minulý dvoulitr. Tzn. bude těžce podladeny, kdy možná jsem divný, ale ST minulé ani předminulé generace mi nějak extra charakterní nepřišlo, protože potenciál obou motoru byl výrazně výše. A totéž bude zřejmě případ této podladene 2.3-ky. Ostatně to může zabít i jen SW (v minulem ST bez možnosti volby režimu), kdy v doprodavanem RS-u celý charakter motoru stojí a padá s tím, jestli má člověk režim Normal nebo Sport.

          Ale na druhou stranu, pokud tam bude podladena 2.3-ka, tak to bude velmi dobrý materiál na to z toho udělat prislusne ostrý motor tak, jak to ukazkove umožňovala druhá generace STcka s pětiválcem.
          • 00 Reagovat !

            foto Magister

            Magister 07.12.  07:28

            « Re: Re: Re: Re: ST

            Tak objem ničím nenahradíš. A raději podladěný držák, než vyšroubovaný průser. Zvláště když jde auto na každodenní ježdění...a tam výkon soro k 300k bohatě stačí.
  • 22 Reagovat !

    foto donPedro

    donPedro 06.12.  15:47

    Špetka humoru ;-)

    Právě nyní na vývojovém pracovišti: [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto milic

    milic 06.12.  21:04

    Jděte

    už k šípku s těmi estéčky, spojléry, rekáry a mračítky!!! Já chci podladěný 2,3 ecoboost do obyčejného kombíku s normálním podvozkem! :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Magister

      Magister 07.12.  07:29

      « Re: Jděte

      To, co je dnes normou mezi podvozky, by nebylo s tím výkonem bezpečné.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 07.12.  14:21

      « Re: Jděte

      Neviem, čo je u Teba normálny podvozok, ale dnešné hotheče už sú naladené tak, že sa s nimi dá jazdiť úplne v pohode aj bežné cesty. Napr. nový Megane RS na 19kach: čakal som dosť tvrdý podvozok (predsalen torzka a 19") a naopak je to prekvapivo pohodlné auto, žiaden kostitras, na 18kach to musí byť už úplne v pohode. A predpokladám, že aj nový FST trochu popracuje na komforte podvozka, takže ak bude S aj v kombíku (čo by mal byť), tak si to viem predstaviť ako ideálny kompromis rodinného a zábavného auta.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si na hranicích podali ruce

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si…

Severní a Jižní Korea mají na svědomí další historický moment. Vojáci obou států, kteří střežili…

 

iSport.cz

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už počtvrté v řadě

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už…

Fotbalisté Wolfsburgu zvítězili v německé lize na hřišti Norimberku 2:0 a bodovali ve čtvrtém utkání za sebou,…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…