Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus vs Astra a Golf: Co koupit s dieselem?

Diskuze (151)
Je výhodnější koupit turbodiesel pod kapotou Focusu, Astry, nebo Golfu?

V době, kdy se automobilky v nižší střední třídě předhání ve snižování ceny základních specifikací, jsou turbodiesely poněkud mimo hlavní zájem. Nabídka na trhu je však pestrá.

Ke srovnání jsme opět vybrali trojici německých konkurentů – nový Ford Focus, Opel Astra a Volkswagen Golf. Touto trojicí jsme se zabývali už před několika týdny v článku Ford Focus 1,6 Ti-VCT vs Astra a Golf: Co koupit?, kdy jsme se zaměřili na zážehové motory s výkonem okolo 80 kW.

Tentokrát máme v hledáčku nejslabší turbodiesely. V případě Fordu se jedná o nový osmiventilový 1,6 TDCi o výkonu 70 kW a Volkswagen nabízí 1,6 TDI se 66 kW (případně 77 kW).

Opel jde v downsizingu o krok dál a toto výkonové pásmo pokrývá agregátem 1,3 CDTI, který dává 70 kW. Kdo má zájem o objemnější turbodiesel, musí připlatit 20 tisíc korun za 1,7 CDTI s 81 kW.

Ford Focus vs. konkurence - srovnání dieselových motorů
ModelFord FocusOpel AstraVW Golf
Motor1,6 TDCi1,3 CDTI1,6 TDI
Převodovka6M5M5M
Zdvihový objem [cm3]156012481598
Válce/ventily4/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/360070/400066/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2000190/1750-3250230/1500-2500
Max. rychlost [km/h]180175178
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,514,512,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,14,5
Základní rozměry
Délka [mm]435844194199
Šířka [mm]182318141786
Výška [mm]148415101479
Rozvor [mm]264826852578
Zav. prostor [l]363370350

Výměnou za necelých 415 tisíc korun nabízí Ford Focus štědře nakonfigurované provedení Trend. Standardem je mimo jiné šestice airbagů, ESP, rádio s USB konektorem, manuální klimatizace, přední mlhovky nebo kůží potažený volant.

Opel Astra tuto cenu sice přebíjí se základním modelem Essentia (s motorem 1,3 CDTI za 392.000,- Kč). Podstatně výhodnější je však akční model Edice 20.

Ten překonává Focus Trend přítomností tempomat, dvouzónovou klimatizaci a má i litá kola – za to je u Fordu potřeba připlácet. Přitom je s porovnávaným motorem o tisíc korun levnější.

Z pohledu zákazníka je nemilý příplatek 11.500,- Kč za elektrické stahování zadních oken. U Focusu je nižší (8.900,- Kč) a dá se mu vyhnout volbou vyšší výbavy Titanium, v případě Astry musíte i v té nejvyšší výbavě zaškrtávat příplatkovou položku.

Volkswagen Golf se jako jediný nabízí i s třídveřovou karoserií. Zvýhodněný příplatek za druhý pár dveří je 6.500,- Kč, s tím se automaticky pojí elektrické stahování zadních oken a kůží potažený volant.

Další akční paket se jmenuje All In – stojí 15.300,- Kč a obsahuje dvouzónovou klimatizaci, litá kola a tempomat. Tím se prakticky eliminuje náskok v rozsahu výbavy Astry Enjoy Edice 20. Focus nemá ani jednu z těchto tří položek ve standardní výbavě, souhrnně by vyšly na 39.400,- Kč.

Ford Focus - srovnání výbavy s konkurencí
ModelFord FocusOpel AstraVW Golf
Motor1,6 TDCi (70 kW)1,3 CDTI (70 kW)1,6 TDI (66 kW)
VýbavaTrendEdice 20Trendline
Základní cena [Kč]414.900,-413.900,-406.400,-
Airbagy čelníSSS
Airbagy bočníSSS
Airbagy okenníSSS
Airbag kolenní--S
Centrální zamykání s DOSSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSSS
El. stahování zadních oken8.900,-11.500,-s 5dv.
ESPSSS
Karoserie pětidveřováSS6.500,-
Klimatizace manuálníSSS
Klimatizace aut. dvouzónová13.900,-SAll In
Kožený volantSSs 5dv.
Litá kola16.500,-SAll In
Metalický lak13.900,-14.000,-13.500,-
Přední mlhovkySS5.800,-
RádioSSS
Tempomat9.000,-SAll In
USB konektorS1.900,-9.900,-
Vyhřívání zpětných zrcátekSSS
Rozměr pneu205/55 R16215/50 R17195/65 R15

Diskuze (151)
Avatar - kaa
3. 6. 2011 08:45
Re: ani jedno z nich by so mv dizli nechcel
:yes: :yes:
1. 6. 2011 18:32
Re: Ani jeden
Uvnitř ne ale za nim. S pár s novym dieselem jsim nejel, ale podle toho co se píše nikdo spotřebu pod 5,5 nepíše, za to dokáže jet i benzin
1. 6. 2011 17:17
Re: Po projetí
:yes: :yes: :yes:
1. 6. 2011 17:06
Re: Těžko říct....
:yes:
Avatar - Guttalax
1. 6. 2011 13:12
Re: GARÁŽOVÉ DILEMA
;-\ Z těch tří udělat jedno pořádné-to by bylo! >:D