Ford Focus vs Astra a Golf: Co koupit s dieselem?
V době, kdy se automobilky v nižší střední třídě předhání ve snižování ceny základních specifikací, jsou turbodiesely poněkud mimo hlavní zájem. Nabídka na trhu je však pestrá.
Ke srovnání jsme opět vybrali trojici německých konkurentů – nový Ford Focus, Opel Astra a Volkswagen Golf. Touto trojicí jsme se zabývali už před několika týdny v článku Ford Focus 1,6 Ti-VCT vs Astra a Golf: Co koupit?, kdy jsme se zaměřili na zážehové motory s výkonem okolo 80 kW.
Tentokrát máme v hledáčku nejslabší turbodiesely. V případě Fordu se jedná o nový osmiventilový 1,6 TDCi o výkonu 70 kW a Volkswagen nabízí 1,6 TDI se 66 kW (případně 77 kW).
Opel jde v downsizingu o krok dál a toto výkonové pásmo pokrývá agregátem 1,3 CDTI, který dává 70 kW. Kdo má zájem o objemnější turbodiesel, musí připlatit 20 tisíc korun za 1,7 CDTI s 81 kW.
Ford Focus vs. konkurence - srovnání dieselových motorů | |||
Model | Ford Focus | Opel Astra | VW Golf |
Motor | 1,6 TDCi | 1,3 CDTI | 1,6 TDI |
Převodovka | 6M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1248 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 70/3600 | 70/4000 | 66/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 230/1500-2000 | 190/1750-3250 | 230/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 175 | 178 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 14,5 | 12,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,1 | 4,5 |
Základní rozměry | |||
Délka [mm] | 4358 | 4419 | 4199 |
Šířka [mm] | 1823 | 1814 | 1786 |
Výška [mm] | 1484 | 1510 | 1479 |
Rozvor [mm] | 2648 | 2685 | 2578 |
Zav. prostor [l] | 363 | 370 | 350 |
Výměnou za necelých 415 tisíc korun nabízí Ford Focus štědře nakonfigurované provedení Trend. Standardem je mimo jiné šestice airbagů, ESP, rádio s USB konektorem, manuální klimatizace, přední mlhovky nebo kůží potažený volant.
Opel Astra tuto cenu sice přebíjí se základním modelem Essentia (s motorem 1,3 CDTI za 392.000,- Kč). Podstatně výhodnější je však akční model Edice 20.
Ten překonává Focus Trend přítomností tempomat, dvouzónovou klimatizaci a má i litá kola – za to je u Fordu potřeba připlácet. Přitom je s porovnávaným motorem o tisíc korun levnější.
Z pohledu zákazníka je nemilý příplatek 11.500,- Kč za elektrické stahování zadních oken. U Focusu je nižší (8.900,- Kč) a dá se mu vyhnout volbou vyšší výbavy Titanium, v případě Astry musíte i v té nejvyšší výbavě zaškrtávat příplatkovou položku.
Volkswagen Golf se jako jediný nabízí i s třídveřovou karoserií. Zvýhodněný příplatek za druhý pár dveří je 6.500,- Kč, s tím se automaticky pojí elektrické stahování zadních oken a kůží potažený volant.
Další akční paket se jmenuje All In – stojí 15.300,- Kč a obsahuje dvouzónovou klimatizaci, litá kola a tempomat. Tím se prakticky eliminuje náskok v rozsahu výbavy Astry Enjoy Edice 20. Focus nemá ani jednu z těchto tří položek ve standardní výbavě, souhrnně by vyšly na 39.400,- Kč.
Ford Focus - srovnání výbavy s konkurencí | |||
Model | Ford Focus | Opel Astra | VW Golf |
Motor | 1,6 TDCi (70 kW) | 1,3 CDTI (70 kW) | 1,6 TDI (66 kW) |
Výbava | Trend | Edice 20 | Trendline |
Základní cena [Kč] | 414.900,- | 413.900,- | 406.400,- |
Airbagy čelní | S | S | S |
Airbagy boční | S | S | S |
Airbagy okenní | S | S | S |
Airbag kolenní | - | - | S |
Centrální zamykání s DO | S | S | S |
Elektricky ovládaná zrcátka | S | S | S |
El. stahování zadních oken | 8.900,- | 11.500,- | s 5dv. |
ESP | S | S | S |
Karoserie pětidveřová | S | S | 6.500,- |
Klimatizace manuální | S | S | S |
Klimatizace aut. dvouzónová | 13.900,- | S | All In |
Kožený volant | S | S | s 5dv. |
Litá kola | 16.500,- | S | All In |
Metalický lak | 13.900,- | 14.000,- | 13.500,- |
Přední mlhovky | S | S | 5.800,- |
Rádio | S | S | S |
Tempomat | 9.000,- | S | All In |
USB konektor | S | 1.900,- | 9.900,- |
Vyhřívání zpětných zrcátek | S | S | S |
Rozměr pneu | 205/55 R16 | 215/50 R17 | 195/65 R15 |