Ford Fusion 1,6 16V Trend - Vysoko, krátce, silně (07/2003)

Ford Fusion 1,6 16V Trend - Vysoko, krátce, silně (07/2003)

 
 

Další novinka značky Ford, kterou automobilka vrhla na český trh se jmenuje Fusion. Z nabídky verzí a motorů jsme zvolili výbavu Trend s nejsilnějším dodávaným motorem 1,6 16V/74 kW (100 k).

Svým designem Fusion tak trochu vybočuje z linie klasických modelů Fiesta, Focus a Mondeo. Jeho nabobtnalé tvary oproti Fiestě (se kterou má však shodný podvozek) z něj vytváří originální automobil, který svými rozměry patří na rozhraní segmentů malých kompaktních vozů a vozů MPV. Ford sám řadí Fusion do kategorie vozů nazvané MAV (Multi Activity Vehicle) s cílem zaujmout především mladé rodiny žijící ve velkých městech.

Z vnějšku zaujmou především vysoké přední světlomety, které společně s robustním předním nárazníkem a decentní maskou chladiče dominují přední části vozu. Fusion se mimo jiné vyznačuje téměř kolmo posazenými zadními dveřmi, po jejichž stranách je umístěna dvojice do výšky protažených koncových světel. Testovaný vůz byl také vybaven příplatkovými koly z lehkých slitin o rozměru 15" a nutno podotknout, že mu slušely.

Po usazení na sedadle řidiče, které bohužel poskytuje poměrně malé boční vedení, upoutá tvarově jednoduchá, ale o to praktičtější palubní deskarozměrnou středovou konzolí. Použité plasty jsou ale tvrdé a působí poněkud "omyvatelně" - větší odlišení od Fiesty by zde neškodilo. Všechny ovladače jsou z místa řidiče dobře dostupné a esteticky zapadají do tvarů palubní desky. Zajímavé je rozdělení rádia/CD na tři samostatné bloky, což může dobře zapůsobit proti nenechavcům. Dobře tvarovaný volant je standardně potažen kůží, ale seřiditelný je bohužel jen výškově. Přístroje na přístrojovém panelu jsou klasického kruhového tvaru a jsou dobře čitelné. Za zmínku stojí použití digitálního palivoměru a ukazatele teploty chladicí kapaliny. U otáčkoměru jsme pak postrádali vyznačení mezních otáček pomocí červeného pole.

Často diskutovaným tématem u menších osobních automobilů bývá místo na zadních sedadlech a variabilita vnitřního prostoru. Pokud jde o místo na zadních sedadlech nelze Fusionu nic vytknout (i menší Fiesta je na tom s místem vzadu velmi dobře). To platí jak pro nohy tak i pro hlavu, a to i přesto, že zadní sedadla jsou poněkud výše posazená. K vysoké variabilitě vnitřního prostoru Fusionu přispívají dělená a sklopná zadní sedadla a zatím poměrně málo rozšířené vpřed sklopné opěradlo na místě spolujezdce (umožňuje přepravu předmětů dlouhých až 2300 mm). Také odkládacích schránek je poměrně dost, když je najdeme kromě standardních míst i na horní části přístrojové desky a nebo pod sedákem spolujezdce. Nespornou výhodou Fusionu je ovšem velmi nízko položená nakládací hrana zavazadlového prostoru(je ve výšce jen 480 mm nad zemí), která umožňuje snadné nakládání i těžkých předmětů.

Motor 1,6 16V/74 kW (100 k) potěšil především svým temperamentem i ochotou k tahu z nízkých otáček. Při vyšších otáčkách se však projevovala jeho poněkud vyšší hlučnost. Dynamika Fusionu s tímto motorem je velmi dobrá, což platí i pro celkové jízdní vlastnosti. Vůz si díky tvrdému naladění podvozku počíná sebejistě v městském provozu, ale ani rychlá jízda po silnicích s řadou zatáček, či jízda po dálnici rychlostí blízké hodnotě 180 km/h ho nevyvedou z míry. Tuhé odpružení však citelně ubírá z komfortu jízdy. V městském provozu jsme navíc ocenili dobrou ovladatelnost a manévrovací schopnosti. K dobrému ovládání vozu přispělo i lehké řazení, i když, jak jsme se několikrát přesvědčili, zejména v případě řazení třetího rychlostního stupně ne zcela přesné. Hodnota průměrné spotřeby se přehoupla přes hranici 8 litrů benzínu na 100 km, což je sice více než udává výrobce, ale musíme přiznat, že jsme vyšší otáčky motoru využívali častěji, než je běžné.

Ford Fusion lze považovat za ideální rodinný vůz, který nabízí vše, co lze od takového vozu očekávat. Majitel tak získá vedle jisté originality i vysoce variabilní automobil s dostatečným vnitřním prostorem. Tyto vlastnosti staví Fusion i do pozice automobilu vhodného pro delší cestování a využití při různých druzích zábavy. Cena nejlevnějšího Fusionu je 379.900,- korun za verzi Ambiente s motorem 1,4/58 kW (80 k). Verze Ambiente bez mimořádných výbav s turbodieselm 1,4 TDCi/50 kW (68 k) přijde na 429.900,- korun, za lépe vybavený Trend je zapotřebí připlatit 35.000,- korun. Základní cena námi testované verze začíná na 440.900 korun, za nadstandardní výbavu u testovaného Fusionu bychom však doplatili 68.900,- korun.

Na samotný závěr se tak nabízí otázka, zda Fusion není konkurentem pro Fiestu. Odpověď je jednoduchá a zní: tyto vozy si nekonkurují, ale vzájemné se doplňují v nejprodávanějším segmentu osobních automobilů v České republice. Ford Fiesta je malý kompaktní automobil, který lze pořídit v cenách od 286.400,- korun a je navíc v nabídce se tří a pětidveřovou karoserií. Oproti Fiestě má Fusion celkově větší rozměry (D - 4020 mm oproti 3916 mm Fiesty, Š - 1708 mm x 1683 mm, V - 1503 mm x 1417 mm). Také jeho vnitřní prostor nabízí větší zavazadlový objem a variabilitu. Naopak Fiesta je v obdobně vybavených verzí výrazně levnější, což například v případě verzí Trend s motorem 1,6 16V/74 kW (100 k) znamená částku 35.600,- korun ve prospěch Fiesty (za to si můžete do Fiesty pořídit například klimatizaci a vyhřívané př. sklo). U Fiesty lze navíc očekávat mírně lepší dynamické vlastnosti (má nižší hmotnost a celkově lepší aerodynamiku) a nižší spotřebu, což potvrzují i oficiální tech. údaje. Naopak trumfem Fusionu je již zmíněný velký vnitřní prostor, jeho variabilita a zajímavý "městský" design.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 440 900 Kč Cena v testované výbavě: 509 800 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce - dvoustupňové, ABS, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání + otevírání dveří zavazadlového prostoru z kabiny, dálkové ovládání centrálního zamykání s funkcí osvětlení interiéru, postupného stmívání a volitel. odemčení, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, otáčkoměr, digitální hodiny, kůží potažený volant, vnitřní kliky dveří v barvě metalické šedi, tkaná odkládací kapsa na zadní straně opěradla u sedadla řidiče + plně sklopné sedadlo spolujezdce s pracovní plošinou na zadní straně opěradla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce (+ 6 dalších úložných přihrádek v přední části vozu), sloupek řízení nastavitelný ve dvou směrech, varovný signál nízké hladiny paliva, varovný signál rozsvícených světel, koberec a osvětlení v zavazadlovém prostoru, tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech + 3 zadní hlavové opěrky, vyhřívané zadní sklo, ICE 2: Rádio / přehrávač 2500 + 2 reproduktory + střešní anténa

Výbava testovaného vozu:manuální klimatizace s funkcí recirkulace vzduchu (+29000,-), vyhřívané přední sklo (+6000,-), metalický lak (+12.000,-), kola z lehkých slitin 15palců (+16.000,-), rádio/CD 4500 se čtyřmi reproduktory a střešní anténou (+5900,-)

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 146 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.4 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 337 / 1175
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1151 / 450
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4020
b) šířka (mm): 1721
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2485
e) rozchod vpředu (mm): 1474
f) rozchod vzadu (mm): 1435
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém

Moderní auto už si bez velké obrazovky ve středu palubní…

Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA)…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…