Ford Fusion 2010: Premiéra amerického Fusionu na autosalonu v Los Angeles
Změnami prošly i sesterské modely Mercury Milan a Lincoln MKZ. Na masce chladiče najdeme více chromu, mřížky se podstatně zvětšily, horní sahá až nad přední světla, spodní se zakousla do nového nárazníku.
Nabídka motorů začíná dvouapůllitrovým řadovým čtyřválcem Duratec, který poskytuje výkon 131 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 233 Nm. Tento agregát nahrazuje dřívější o objemu 2,3 litru. Dostal variabilní časování sacích ventilů iVCT, elektronické ovládání škrticí klapky ECT a nové sací a výfukové potrubí.
Paleta pokračuje třílitrovým vidlicovým šestiválcem, který má 179 kW a 304 Nm. I ten se může pochlubit stejnými inovacemi jako menší čtyřválec. Nový je i největší motor v nabídce, šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 196 kW. Ten má hliníkové hlavy válců a poměrně vysoký kompresní poměr 10,3 : 1.
Šestistupňová samočinná převodovka ušetří drahocenné palivo, u menšího dvouapůllitru až 10 procent, u větších šestiválců 4-6 procent, čímž by nové americké sedany střední třídy měly porazit své japonské konkurenty, zejména Toyotu Camry a Hondu Accord. Třílitrová varianta pak bude mít ústrojí SelectShift s možností manuálního řazení.
Příští rok se objeví Fusion a jeho dvojče s luxusnější značkou Mercury i v hybridních verzích. Ford momentálně finišuje vývoj nového hybridního systému, díky kterému by až do rychlosti zhruba 75 km/h vozy jely čistě jen na elektřinu. Jejich dojezd na jednu nádrž by tak mohl přesáhnout 1120 km.