Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fusion 2010: Premiéra amerického Fusionu na autosalonu v Los Angeles

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Na LA Autoshow, která se letos koná ve dnech 21. - 30. listopadu, bude mít premiéru faceliftovaný Ford Fusion pro modelový rok 2010. Kromě vzhledových změn prodělaly ozdravnou kúru i motory.

Změnami prošly i sesterské modely Mercury Milan a Lincoln MKZ. Na masce chladiče najdeme více chromu, mřížky se podstatně zvětšily, horní sahá až nad přední světla, spodní se zakousla do nového nárazníku.

Nabídka motorů začíná dvouapůllitrovým řadovým čtyřválcem Duratec, který poskytuje výkon 131 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 233 Nm. Tento agregát nahrazuje dřívější o objemu 2,3 litru. Dostal variabilní časování sacích ventilů iVCT, elektronické ovládání škrticí klapky ECT a nové sací a výfukové potrubí.

Paleta pokračuje třílitrovým vidlicovým šestiválcem, který má 179 kW a 304 Nm. I ten se může pochlubit stejnými inovacemi jako menší čtyřválec. Nový je i největší motor v nabídce, šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 196 kW. Ten má hliníkové hlavy válců a poměrně vysoký kompresní poměr 10,3 : 1.

Šestistupňová samočinná převodovka ušetří drahocenné palivo, u menšího dvouapůllitru až 10 procent, u větších šestiválců 4-6 procent, čímž by nové americké sedany střední třídy měly porazit své japonské konkurenty, zejména Toyotu Camry a Hondu Accord. Třílitrová varianta pak bude mít ústrojí SelectShift s možností manuálního řazení.

Příští rok se objeví Fusion a jeho dvojče s luxusnější značkou Mercury i v hybridních verzích. Ford momentálně finišuje vývoj nového hybridního systému, díky kterému by až do rychlosti zhruba 75 km/h vozy jely čistě jen na elektřinu. Jejich dojezd na jednu nádrž by tak mohl přesáhnout 1120 km.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
1. 11. 2008 12:05
mňo
no musím říct že oproti staré verzi je tam velký krok dopředu, ale to auto má velmi těžkej úkol jít proti Camry, která jednak už hybrid má a jednak je to sakra dobře postavený auto. Po osobní zkušenosti s camry v hybridu je mi jasný proč je tak úspěěšná - super odhlučněná pohodlná kabina, všechno krásně funglující , pohodlný podvozek žehlící nerovnosti silnice ... volit nějakej sedan této kategorie tak jdu do camry ... passat se jí nemůže co se týče pohody v kabině vůbec rovnat ... :-) :yes: ... ale doufám že fusion bude úspěšný páč taková auta teď ford potřebuje jako sůl ...
Avatar - Dinar
31. 10. 2008 13:09
Re: Fusionáda
Rozumím tomu správně (při pohledu na tvary boků auta), že je to staré mondeo? Resp. ten odkaz mi připadá jako staré mondeo s předkem z vectry C, a ten facelift jako staré mondeo s předkem á la Japan navíc pod sponzoringem Spojených chromoven a.s. :-O :no:
Avatar - Atomas
31. 10. 2008 11:55
Re: NJ
Dobrý postřeh, ovšem nikdo netvrdí, že je to jinak. Jurajos spíše poukazoval na fakt, že Ford tuctovou limuzínu vytunil tunou pochromovaných plastů k radosti US rapperů a imigrantských Číňanů a vypouští do světa radostné zprávy o nové generaci Fusionů... :-!
Avatar - jurajos
31. 10. 2008 11:10
Re: Fusionáda
Ťažko sa mu žije vedľa Accordov a 6-tiek. Tak nech mu zmena vizáže pomoôže.
Avatar - jurajos
31. 10. 2008 09:41
Fusionáda
Tu je dobre vidieť tradičná slabina faceliftov. V snahe zaktualniť vzhľad a podporiť novú techniku sa kôli stromu nevidí les, a čo je dobré sa pokazí.
[odkaz]