Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fusion Calero: Je libo další malé SUV?

Dan Vořechovský
Diskuze (70)
Móda robustního vzhledu ala SUV je v plném proudu a do rostoucí řady takových vozů se připojil i Ford Fusion.

Na motor show v Essenu představil Ford novou variantu svého modelu Fusion, kterému přidal označení Calero. A nejde o nic jiného než o úpravu ve stylu vozů SUV. Už v základní výbavě bude mít Fusion Calero řadu bezpečnostních prvků, které začínají například u systému ABS nebo EBD, pokračují přes přední a boční airbagy a končí u předpínačů bezpečnostních pásů. Standardem bude výškově stavitelný volant nebo asymetricky dělená sklopná druhá řada sedadel.

Vnější design “obohatil” masivní přední nárazník, přední mřížka chladiče s hliníkovým dekorem, boční prahy nebo zadní spodní oplechování. Vůz je postaven na 15palcová kola z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 195/60. V interiéru pak nechybí četné doplňky z imitace hliníku, sportovně střižený volant, manuální klimatizace nebo CD přehrávač. Volitelně pak budou k dokoupení 16palcová kola z lehkých slitin, střešní spoiler, vstup pro MP3 přehrávač nebo příprava pro hands free sadu s bluetooth technologií.

V nabídce bude Fusion Calero se třemi motory, dvěma benzinovými a jedním dieselovým. Benzinové agregáty zastupují základní čtrnáctistovka s výkonem 58 kW, které bude alternativou šestnáctistovka podávající výkon 74 kW. Poslední možností je dieselový agregát o objemu 1,6 l, který podává výkon 66 kW.

Tato verze modelu Fusion se v Německu začne prodávat v lednu příštího roku.

Dan Vořechovský
Diskuze (70)
7. 12. 2006 17:19
Re: Fusion jsem vždycky hájil.
Fajn. Tak nám řekni, co se ti porouchalo >:-[] a co si si koupil... :-) Ať víme, odkud čerpáš své názory.
7. 12. 2006 17:14
Re: Fusion jsem vždycky hájil.
:yes: Jsem rád, že jsou tu i lidé, kteří chápou funkci statistik a čísel. Osobní zkušenost je dobrá pokud jde o holky, ale o poruchovosti značky, modelu ti před jeho koupí nic neřekne. ;-)
7. 12. 2006 17:01
Re: LSD vs. 4x4
Jsem odchovanej na dvoukolkách a tak se vás chci zeptat; zabudování 4x4 do auta přináší rozměrové, finanční nároky. Třeba u tohoto Fusionu, který vychází podvozkově z Fiesty, dokážu pochopit absenci 4x4. Proč ale nepoužili na poháněné přední nápravě diferenciál se zvýšenou svorností? Pokud si dobře pomatuju, tak třeba Citroën jej použil, když udělal oplastované Berlingo. U sportovních zadokolek se používá běžně. Používá se i u sportovních předokolek (nově Alfin Q2, Focus RS, Mazda 3 MPS, ...). Má to takový negativní dopad na pohodlnost řízení? Terénním schopnostem by to pomohlo (viz Offroady) a bylo by to jednodušší na zástavbu do vozu i levnější než 4x4. A další dotaz: nešlo by udělat jen elektronické nebo mechanické uzamčení (nebo jen vyšší svornost) předního diferenciálu pro dobu nutnou (přítomnost v terénu)?
Avatar - donPedro
7. 12. 2006 16:49
Re: Fusion jsem vždycky hájil.
Tož mně se zas líbí víc po faceliftu, tak nějak po něm dospěl, zdá se mi. No a tahle úprava jest pověstná třešnička na dortu. 4x4 by určitě snesl, ne každej potřebuje "do lesa" SUV o rozměrech dobře rostlého tanku. Králem ve třídě "babyMPV" je však Meriva od Adama - byť je tedy spíš taková kulatě elegantní, kdežto Fusion má výzor poctivého pracanta, který je mi ostatně blíže, v tomto případě však vítězí až neuvěřitelná variabilita interiéru. Tož tak.
7. 12. 2006 16:49
Re: Fusion jsem vždycky hájil.
Statistiky se vytvareji prave z tech .... "koupil jsem si Fusion a najel s nim bezproblemovych....". A proto statistikam verim vic, nez jednitlivci. Jednou jsem do firmy koupil sluzebni Volvo S80 a po pulroce jsem ho musel vymenit. To ale neznamena, ze Volvo je nespolehlivym vozem. Slo asi o pondelni verzi. Kdyz mne nekdo rekne "Koupil jsem si Polo a najel v roce bezproblemovych 50000km", tak mu odpovim "GRATULUJU koupil sis dobre auto". Pokud chces debatovat o vozech, musis se na problem divat ocima nezucasneneho, neovlivneneho svou oblibenou znackou.