12.2. 2002

Automobilka Ford představí na autosalonu v Ženevě sériový model, vzešlý z frankfurtské studie Fusion. Ti kdo však čekali další povedené SUV, budou překvapeni. U tohoto fordu totiž pohon všech kol nenajdete.

Ford prezentoval model Fusion jakožto zakladatele nové kategorie automobilů, tentokráte pod zkratkou UAV, tedy Urban Activity Vehicle (víceúčelový městský automobil), nebude mu to ale nejspíš nic platné, a stejně jako předchozí pokusy o založení segmentů SAV, MAV, MUV skončí u sice nejméně vypovídající, nicméně zaběhnuté zkratky SUV. Vždyť i řada těchto vozidel disponuje pouze přední poháněnou nápravou.

Je vcelku jasné, že Fusion vychází z nové fiesty - nejen že má velice podobný interiér, ale shodně též podvozek a pohonné jednotky, a v neposlední řadě lze najít i stejné designérské prvky na karoserii, přestože tato je "o číslo" větší, tedy vlastně vyšší, což je společný prvek s velkoprostorovými automobily. Novinka je dlouhá 4020 mm, široká 1708 mm a vysoká 1503 mm (pro srovnání - Fiesta má rozměry 3917 x 1683 x 1432 mm). S vozy SUV má pak Fusion společný pouze robustní vzhled karoserie a o málo vyšší světlost, která se však bude hodit spíše na zdolávání vyšších obrubníků, než na jízdu mimo zpevněné cesty. Tam ale tvůrci tento automobil rozhodně neposílají a tvrdí, že zákazníci budou tento vůz využívat především na jízdy po městě, a čas od času též na dálnice a okresní silnice. Vyšší světlost a stavbu karoserie pak zdůvodňují získáním lepšího rozhledu a využitím vnitřního prostoru.

Interiér je až na velkorysejší nabídku vnitřního prostorou shodný s fiestou, v rámci získání agresivnějšího vzezření přístrojové desky dostala tato nové stínítko přístrojů. Zajímavým prvkem je uzavíratelná odkládací schránka, umístěná po vzoru Fordu Galaxy nad středovým panelem. Vyšší stavba karoserie i umístění sedadel zajistí vzpřímenější posaz, a tím i zmenšené nároky na prostor, kterého tak Fusion i přes rozměrovou blízkost s fiestou nabídne o poznání více. Zavazadlový prostor má objem 337 l (Fiesta 284 l), což je rozhodně dostatečná velikost na to, aby vůz pojmul zavazadla i na dovolenou, navíc jej lze ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 60: 40. Nakládací práh je přitom poměrně nízko, což usnadní manipulaci s těžšími předměty.

Nový ford převzal od svého sourozence také pohonné jednotky. V nabídce tedy najdeme turbodiesel 1.4 TDCi se systémem vstřikování common rail, výkonem 50 kW a točivým momentem 160 N. m, a také dvojici zážehových motorů 1,4 l/58 kW a 1,6 l/74 kW. Ty pohánějí přední nápravu, které obouvá, stejně jako ta zadní, patnáctipalcové pneumatiky o rozměru 195/60. Ty opticky přidávají automobilu na robustnosti a na pohled jej také rozšiřují. Zavěšení bylo přepracováno s ohledem na vyšší odolnost proti nástrahám městských silnic v podobě výmolů, kanálů, železničních přejezdů a obrubníků, a právě jejich přejezdy by měla posádka pociťovat co nejméně.

Pokud jde o bezpečnost, byly na fusionu využity díly z vysokopevnostní oceli, řidič a spolujezdec mají k dispozici dvoustupňové přední airbagy a boční vaky, na přání lze získat i hlavové "záclonové" airbagy.

Ford Fusion by měl na český trh dorazit s největší pravděpodobností již v září tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 

Štítky Ford Představujeme

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Fusion - Nejsem SUV

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém

Moderní auto už si bez velké obrazovky ve středu palubní…

Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA)…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…