Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fusion - Nejsem SUV

Michal Fokt
Diskuze (0)
Automobilka Ford představí na autosalonu v Ženevě sériový model, vzešlý z frankfurtské studie Fusion. Ti kdo však čekali další povedené SUV, budou překvapeni. U tohoto fordu totiž pohon všech kol nenajdete.

Ford prezentoval model Fusion jakožto zakladatele nové kategorie automobilů, tentokráte pod zkratkou UAV, tedy Urban Activity Vehicle (víceúčelový městský automobil), nebude mu to ale nejspíš nic platné, a stejně jako předchozí pokusy o založení segmentů SAV, MAV, MUV skončí u sice nejméně vypovídající, nicméně zaběhnuté zkratky SUV. Vždyť i řada těchto vozidel disponuje pouze přední poháněnou nápravou.

Je vcelku jasné, že Fusion vychází z nové fiesty - nejen že má velice podobný interiér, ale shodně též podvozek a pohonné jednotky, a v neposlední řadě lze najít i stejné designérské prvky na karoserii, přestože tato je "o číslo" větší, tedy vlastně vyšší, což je společný prvek s velkoprostorovými automobily. Novinka je dlouhá 4020 mm, široká 1708 mm a vysoká 1503 mm (pro srovnání - Fiesta má rozměry 3917 x 1683 x 1432 mm). S vozy SUV má pak Fusion společný pouze robustní vzhled karoserie a o málo vyšší světlost, která se však bude hodit spíše na zdolávání vyšších obrubníků, než na jízdu mimo zpevněné cesty. Tam ale tvůrci tento automobil rozhodně neposílají a tvrdí, že zákazníci budou tento vůz využívat především na jízdy po městě, a čas od času též na dálnice a okresní silnice. Vyšší světlost a stavbu karoserie pak zdůvodňují získáním lepšího rozhledu a využitím vnitřního prostoru.

Interiér je až na velkorysejší nabídku vnitřního prostorou shodný s fiestou, v rámci získání agresivnějšího vzezření přístrojové desky dostala tato nové stínítko přístrojů. Zajímavým prvkem je uzavíratelná odkládací schránka, umístěná po vzoru Fordu Galaxy nad středovým panelem. Vyšší stavba karoserie i umístění sedadel zajistí vzpřímenější posaz, a tím i zmenšené nároky na prostor, kterého tak Fusion i přes rozměrovou blízkost s fiestou nabídne o poznání více. Zavazadlový prostor má objem 337 l (Fiesta 284 l), což je rozhodně dostatečná velikost na to, aby vůz pojmul zavazadla i na dovolenou, navíc jej lze ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 60: 40. Nakládací práh je přitom poměrně nízko, což usnadní manipulaci s těžšími předměty.

Nový ford převzal od svého sourozence také pohonné jednotky. V nabídce tedy najdeme turbodiesel 1.4 TDCi se systémem vstřikování common rail, výkonem 50 kW a točivým momentem 160 N. m, a také dvojici zážehových motorů 1,4 l/58 kW a 1,6 l/74 kW. Ty pohánějí přední nápravu, které obouvá, stejně jako ta zadní, patnáctipalcové pneumatiky o rozměru 195/60. Ty opticky přidávají automobilu na robustnosti a na pohled jej také rozšiřují. Zavěšení bylo přepracováno s ohledem na vyšší odolnost proti nástrahám městských silnic v podobě výmolů, kanálů, železničních přejezdů a obrubníků, a právě jejich přejezdy by měla posádka pociťovat co nejméně.

Pokud jde o bezpečnost, byly na fusionu využity díly z vysokopevnostní oceli, řidič a spolujezdec mají k dispozici dvoustupňové přední airbagy a boční vaky, na přání lze získat i hlavové "záclonové" airbagy.

Ford Fusion by měl na český trh dorazit s největší pravděpodobností již v září tohoto roku.

Michal Fokt
Diskuze (0)