Ford Galaxy: Nová generace nabízí luxusní jízdu pro sedm
Ford letos významně obměňuje nabídku svých velkoprostorových vozů. Po modernizaci C-Maxu a Grand C-Maxu nebo druhé generaci S-Maxu se obměny dočkalo největší MPV značky – model Galaxy.
Po vzoru ostatních modelů značky se nové Galaxy dočkalo lichoběžníkové masky chladiče inspirované vozy Aston Martin. Celková silueta karoserie ale zůstala zachována s předchůdcem, záď je dokonce prakticky shodná. To uvnitř najdeme výraznější změny, nový je volant i palubní deska, které za příplatek může vévodit desetipalcový dotykový displej multimediálního systému.
Velké MPV nabídne i nadále prostorný sedmimístný interiér, který Ford neváhá označit za luxusní. Posádka se dočká vysokého komfortu, přední sedadla budou moci dostat třeba masážní funkci. Na dvou zadních řadách sedadel má být nyní o 10 mm více prostoru pro hlavu cestujících než v předchůdci.
Zadní sedadla bude možné sklápět pomocí tlačítek v zavazadelníku. Na rozdíl od podobného systému v novém Renaultu Espace umí Galaxy pomocí tlačítka sedačky také zvednout, avšak jen ty ve třetí řadě. Sklopením sedadel podle vyjádření Fordu vznikne rovná plocha.
Nové Galaxy bude dostupné se dvěma přeplňovanými benzinovými motory a dvěma naftovými dvoulitry. Nabídka zážehových jednotek čítá 1.5 EcoBoost (118 kW) a 2.0 EcoBoost (177 kW). Z turbodieselů bude nabídnut 2.0 TDCi ve třech výkonových verzích s 88 kW, 110 kW a 132 kW, který doplní vrcholné 2.0 TDCi Bi-turbo s parametry 154 kW a 450 N.m.
Základem Galaxy je platforma CD4 známá z Mondea. Vzadu najdeme víceprvkové zavěšení, které je díky hliníkovým spodním ramenům o dva kilogramy lehčí. K dispozici budou i adaptivní tlumiče s třemi režimy nastavení.
Galaxy dostane stejné systémy jako nedávno představený S-Max druhé generace. Výbava bude moci čítat inteligentní omezovač rychlosti, který rychlost auta přizpůsobí povolenému limitu, adaptivní posilovač řízení nové generace nebo varování před kolizí s funkcí detekce chodců.
Velké MPV dostane také novou klimatizaci, poprvé představenou v Mondeu, která je tišší a nabídne větší proudění vzduchu. Aktivní parkovací asistent pak umí vůz zaparkovat podélně i příčně do řady.